Wydział Komunikacji i Dróg
WYDANIE WTÓRNIKA PRAWA JAZDY, ZMIANA DANYCH ZAWARTYCH W PRAWIE JAZDY
KARTA INFORMACYJNA
WYDANIE WTÓRNIKA PRAWA JAZDY,
ZMIANA DANYCH ZAWARTYCH W PRAWIE JAZDY
I. Podstawa prawna
-
Ustawaz dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1268 ze zmianami),
-
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231 ze zmianami).
II. Wymagane dokumenty
-
wypełniony wniosek
-
kolorowa fotografia o wymiarach 34 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku,
-
orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem, wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców (w przypadku przedłużenia ważności dokumentu),
-
kserokopia dotychczasowego prawa jazdy (nie dotyczy przypadków ubiegania się o wtórnik tego dokumentu w przypadku zagubienia),
-
dowód osobisty do wglądu,
-
dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej za druk prawa jazdy,
-
pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
III. Opłaty
Opłaty wnosi się w kasie Starostwa, ul. Gostyńska 38, budynek A, parter
Godziny otwarcia kasy: poniedziałek 8.15 - 16.00, wtorek - piątek 7.15 - 14.00.
Za wydany wtórnik uiszcza się opłatę komunikacyjną w wysokości 100,50 zł.
Opłaty za wydanie uprawnień można dokonywać na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku o wydanie uprawnień do kierowania pojazdem lub przesłać na adres e-mailowy prawajazdy@powiatkoscian.pl .
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, Al. Kościuszki 22, 64-000 Kościan, nr konta 82 8666 0004 0108 1155 2000 0040.
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić w kasie Starostwa lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Kościanie nr 03 8666 0004 0103 7426 2000 0004.
IV. Termin załatwienia sprawy
Prawo jazdy wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia sprawy wynosi do 30 dni od daty dostarczenia dokumentów.
Sprawdź status swojego zamówienia na prawo jazdy kliknij tutaj
V. Jednostka prowadząca sprawę
Wydział Komunikacji i Dróg
Budynek B Starostwa przy ul. Gostyńskiej 38, parter(pok. 3-4)
Katarzyna Szymańska, Kamila Waszak, Żaklina Sobierajska
tel. 0-65 512-74-36, e-mail: prawajazdy@powiatkoscian.pl
Godziny pracy: poniedziałek 8.30 - 16.30, wtorek - piątek 7.30 - 14.30
W Wydziale Komunikacji i Dróg obowiązuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są w punkcie informacyjnym.
VI. Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Kościańskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
VII. Dodatkowe informacje
-
Osoba posiadająca prawo jazdy jest zobowiązana zawiadomić starostę o utracie tego dokumentu, jego zniszczenia w stopniu powodującym nieczytelność, a także o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.
Osoba odpowiedzialna za:
- wytworzenie informacji: Michał Bączyk
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Michał Bączyk (2009-02-20 11:41:11)
- zaakceptowanie treści informacji: Anna Frąckowiak (2015-08-19 10:51:00)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Żaklina Sobierajska (2020-10-15 11:16:39)
Lista wiadomości