-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020r., poz. 110 ze zmianami),
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami).
II. Wymagane dokumenty:
Wypełniony wniosek oraz:
-
dowód rejestracyjny,
-
karta pojazdu, jeżeli była wydana,
-
tablica (e) rejestracyjna - podlegająca wymianie w przypadku jej zniszczenia
-
zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic (y) rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic (y),
-
oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic (y) rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic (y),
-
dowód tożsamości,
-
pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
-
dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
-
dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
III. Opłaty:
Opłaty wnosi się w kasie Starostwa, budynek A, ul. Gostyńska 38, parter
(Godziny otwarcia kasy: poniedziałek 8.15 - 16.00, wtorek - piątek 7.15 - 14.00) lub przelewem na konto:
Bank Spółdzielczy w Kościanie 82 8666 0004 0108 1155 2000 0040
Warunkiem uznania dokumentu potwierdzającego przelew jest prawidłowe wpisanie w tytule opłaty nr nadwozia(VIN)/podwozia lub ramy pojazdu
oraz wyszczególnienie wysokości opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić w kasie Starostwa lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Kościanie nr 03 8666 0004 0103 7426 2000 0004.
- wytworzenie informacji: Michał Bączyk
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Michał Bączyk (2008-12-21 16:07:10)
- zaakceptowanie treści informacji: Katarzyna Karolczak (2015-01-23 08:16:00)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Katarzyna Karolczak (2021-02-04 08:08:07)