Ogłoszenie nr 630205-N-2018 z dnia 2018-10-01 r.
Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na
terenie powiatu kościańskiego sezon 2018/2019
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Zarząd Dróg
Powiatowych w Kościanie, krajowy numer identyfikacyjny 411111810, ul. ul.
Gostyńska 38 , 64-000 Kościan, woj. wielkopolskie, państwo Polska,
tel. 65 5127418, e-mail m.buchert@zdp.koscian.pl, faks 65 5117490.
Adres strony internetowej (URL): www.zdp.koscian.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Nie
TAK www.powiatkoscian.pl BIP/zamówienia publiczne/zarząd dróg powiatowych
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
operator pocztowy, osobiście, posłaniec
Adres:
Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie, ul. Gostyńska 38, 64 - 000 Kościan, pokój
nr 105
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie
dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego sezon 2018/2019
Numer referencyjny: ZDP.262.10.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie
powiatu kościańskiego w sezonie zimowym 2018/2019. Wykaz dróg do posypywania i
odśnieżania z podziałem na części oraz wszelkie szczegółowe informacje zawiera
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
II.5) Główny kod CPV: 45500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90620000-9 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2019-03-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca
udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie
mniejszą niż 20 000 PLN
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca
przedstawi: wykaz sprzętu, narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń
technicznych, dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z
informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami Dla zad. od nr 1 do nr 2
piaskarki - z nośnikiem, dla zad. nr 3 do 7 pługi i sprzęt , który ma być dla
nich nośnikiem, dla zad.7 - pług wirnikowy, spycharko - koparka, równiarka,
solarka, dla zad.8 sprzęt do posypywania i odśnieżania ścieżek rowerowych dla
zad.9 - ładowarka, koparko - ładowarka, zgodnie zał. nr 3. Zamawiający uzna
warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: -Wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które będą odpowiedzialne za świadczenie
usługi, wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz o podstawie do dysponowania tymi osobami
Wymienione osoby powinny posiadać uprawnienia i kwalifikacje w zakresie
kierowania sprzętem niezbędnym do zimowego utrzymania dróg - oświadczenie o
posiadaniu wymaganych kwalifikacji przez osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia. - zgodnie z zał.nr 2 - oświadczenie o posiadaniu
wymaganych kwalifikacji przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia zawarte w wykazie osób. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w
ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk
osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o
kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a)odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 14 niniejszego rozdziału, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 14 niniejszego Rozdziału, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
określoną przez zamawiającego. b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, a w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami-oświadczenie wykonawcy (zał. nr 2 do SIWZ); c) wykaz narzędzi,
wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub
robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do
dysponowania tymi zasobami; (zał. nr 3 do SIWZ);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium (oryginał lub poświadczona kopia). Jeżeli wadium zostanie wniesione w innej formie (poręczenia, gwarancje) do oferty dołączyć należy oryginał dokumentu, 2.Pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału. w przypadku składania oferty przez kilka występujących wspólnie podmiotów (konsorcjum), podmioty te dołączają do oferty pełnomocnictwo, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przystępując do przetargu wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości dla
zad.1- 600,00 zł, zad 2.- 700,00 zł, zad.3-200,00 zł, zad.4 - 200,00 zł, zad.5
- 200,00 zł, zad.6- 200,00 zł, zad.7- 200,00 zł, zad.8 - 600,00 zł, zad.9 -
200,00 zł. Wadium należy wpłacić przelewem na konto Zarządu Dróg Powiatowych w
Kościanie - Bank Spółdzielczy Kościan r-k nr 54 8666 0004 0108 6147 2000 0003,
z dopiskiem -wadium przetarg na zimowe utrzymanie dróg powiatowych, wykonawca
może wnieść wadium również w poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach
ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 r. poz.359) - poręczenie powinno
zawierać: osobę dłużnika, głównego wykonawcę, wysokość kwoty poręczenia, termin
odpowiedzialności za zobowiązania dłużnika (do ostatniego dnia terminu
związania ofertą z uwzględnieniem ewentualnego przesunięcia tego terminu),
zobowiązanie poręczyciela do zapłaty kwoty wadium w przypadku nie zawarcia
umowy przez wykonawcę. Zamawiający uznaje za prawidłowy termin wniesienia
wadium datę uznania na rachunek Zamawiającego (datę wpływu na konto
Zamawiającego), a nie datę dokonania polecenia przelewu. Jeżeli wadium zostanie
wniesione w pieniądzu to należy dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium
(oryginał lub poświadczona kopia). Jeżeli wadium zostanie wniesione w innej
formie (poręczenia, gwarancje) do oferty dołączyć należy oryginał dokumentu.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. wykonawca, którego
oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniesie wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego
stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o
których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1,
pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.
87 ust.2 pkt.3, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez
wykonawcę jako najkorzystniejszej; d. zawarcie umowy w sprawie zamówienia
publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
W przypadku zmiany stawki podatku VAT, strony umowy mogą wystąpić z pisemnym
wnioskiem o zmianę ceny umownej
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2018-10-11, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: 2018-11-10 okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Posypywanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu piaskarki nr 1 i 2 ( piaskarka i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:piaskarka nr
1 - Trasa I przejazdu 78 km Racot (plac) - Słonin - Czempiń - Iłowiec - (Pecna)
- Głuchowo - Piotrowo - Maruszkowo - Zadory -Łagiewniki - Sepienko - Bonikowo -
Mikoszki - Jarogniewice - Piotrkowice - Czempiń - Piechanin - Srocko Wielkie -
Czempiń - Racot (plac); - Trasa II przejazdu 56 km Racot (plac) - Spytkówki -
Gołębin Stary - Turew - Donatowo - Gołębin Nowy - Gorzyczki - Czempiń - Borowo
- Gorzyce - Gołębin Stary - Gorzyczki - Gorzyce - Racot (plac). piaskarka nr 2
- Trasa I przejazdu 94 km Racot (plac) - Gryżyna - Świniec - Krzywiń - Lubiń -
Bieżyń - Mościszki - Cichowo - Łagowo - Bielewo - Lubiń - Żelazno - Stankowo -
Wieszkowo - Krzywiń - Miąskowo - Teklimyśl - Krzywiń - Świniec - Gryżyna -
Racot (plac) - Trasa II przejazdu 65 km Racot (plac) - Wyskoć - Rogaczewo
Wielkie (wieś) - Kopaszewo ( wieś) - Turew - Rąbiń - Jerka - Łuszkowo - Zbęchy
- DW308 (Nowy Dwór) - Jerka - Świniec - Wławie - Choryń - Racot (plac).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Posypywanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu piaskarki nr 3 i 4 (piaskarka i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:piaskarka nr
3- Trasa I przejazdu 62 km Racot (plac) - Spytkówki (rondo) - Stary i Nowy
Lubosz - Kościan (ul. Poznańska) - Stare Oborzyska Słonin - DK5- Bonikowo -
Sierakowo - Kokorzyn - Kościan - (tylko przejazd) DK5(za Ponin) - Widziszewo (k.dachówek)
- Nacław - Nielęgowo - Gryżyna - Racot (plac) piaskarka nr 3- Trasa II
przejazdu 77 km Racot (plac) - Gniewowo - Wonieść - Zgliniec - Jurkowo -
Zgliniec - Chełkowo - Karmin - Wonieść - Parsko (wieś) -Przysieka Polska -
Czacz - Kotusz - Nowy i Stary Białcz - Kobylniki - Czarkowo - Racot (plac).
piaskarka nr 4- Trasa I przejazdu 69 km Racot (plac) - Zgliniec - (Wojnowice) -
(granica powiatu) Karmin - Spławie - Stare Bojanowo - Śmigiel (przez m. tylko
przejazd) - Poladowo (granica powiatu) - Śmigiel - Nowa Wieś - Żegrowo -
Bielawy - Karśnice - Racot (plac) piaskarka nr 4- Trasa II przejazdu 107 km
Racot (plac) - (tylko przejazd) Śmigiel - Morownica - Bronikowo - Machcin
(granica powiatu) - Bronikowo (tylko przejazd)- Boguszyn- Nietążkowo ( węzeł) -
Boguszyn (tylko przejazd) - Bronikowo - Morownica -Nowe Szczepankowo - Sikorzyn
- Śmigiel - Nietążkowo - Robaczyn - Stare Bojanowo - Olszewo - Stare Bojanowo
-Sierpowo - Wydorowo - (tylko przejazd) Racot (plac).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Odśnieżanie dróg wg wykazu- trasa przejazdu nr 1 i 2 pługa ( pług i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Trasa
przejazdu nr 1 - pług własny - km 100 - Kościan - Nw. Lubosz - Stary Gołębin -
Turew - St. Gołębin - Donatowo (GR) - St. Gołębin - Gorzyczki - Czempiń -
Iłówiec - Czempiń - Słonin - Skrzyż. Spytkówki - Czempiń - Borowo - Gorzyce -
Nowy Gołębin - Donatowo - Gorzyce - St. Gołębin - Borowo - Gorzyczki - St.
Gołębin - Nw. Lubosz - Kościan Trasa przejazdu nr 2 - pług własny - km 105 -
Kościan - Nacław - Gryżyna - Racot - Gryżyna - Zgliniec - Jurkowo - Zgliniec -
Gryżyna - Świniec - Krzywiń - Lubiń - Krzywiń - Wieszkowo - Krzywiń - Teklimyśl
- Miąskowo - Krzywiń - Gryżyna - Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 3 i 4 pługa ( pług i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Trasa
przejazdu nr 3 - pług własny - km 113 Kościan - Widziszewo - DK5 -Widziszewo -
Czacz - Śmigiel - Stare Bojanowo - Karmin - Popowo Wonieskie (GR) - Karmin -
Śmigiel - Czacz - Widziszewo - Wonieść - Karmin - Wonieść - Parsko - Wonieść -
Zgliniec - Jezierzyce - Chełkowo - Karmin - Jezierzyce - Gniewowo - Gryżyna -
Gniewowo - Widziszewo - Kościan Trasa przejazdu nr 4 - pług własny - km 78
Kościan - Skrzyż. Spytkówki - Racot (DW308) - Wyskoć - Kopaszewo (wieś) - Turew
- Rąbiń - Jerka - Świniec - Wławie - Choryń - Świniec - Jerka - Rąbiń - Turew -
Wyskoć - Racot - Skrzyż. Spytkówki - Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
5 |
Nazwa: |
Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 5 i 6 pługa ( pług i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Trasa
przejazdu nr 5 - pług własny - km 75 Kościan - Sierakowo - Szczodrowo -
Kokorzyn - Pelikan - Kobylniki - Nowy Białcz - Kotusz (GR) - Czacz - Karśnice -
Żegrówko - Nw. Wieś - Śmigiel - Żegrówko - Karśnice - Czacz - Nowy Białcz -
Kobylniki - Pelikan - Kokorzyn - Sierakowo - Kościan Trasa przejazdu nr 6 -
pług własny - km 100 Kościan (Poznańska) - DK5 - Stare Oborzyska - Słonin -
Bonikowo (DW308) - Jarogniewice - Piotrkowice - Czempiń - Piechanin - Srocko
Wlk. - Piechanin - Głuchowo - Sierniki - Pecna (GR) - Głuchowo - Piotrowo -
Sepienko - Łagiewniki (wieś) - Piotrowo - Maruszkowo (GR) - Piotrowo -
Jarogniewice - Piotrkowice - Mikoszki - Bonikowo - DK5 - Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
6 |
Nazwa: |
Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 7 i 8 pługa (pług i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Trasa
przejazdu nr 7 - pług własny - km 86 Śmigiel - Poladowo (GR) - Śmigiel -
Morownica - Machcin (GR) - Bronikowo - Boguszyn (GR) (tylko przejazd) -Nietążkowo
(węzeł) - Boguszyn (GR) (tylko przejazd) - Bronikowo - Morownica - Sikorzyn - /
Sokołowice - / Nowe Szczepankowo - Śmigiel - Nietążkowo - Robaczyn - Stare
Bojanowo (szkoła) - Olszewo (GR) - St. Bojanowo - Sierpowo - Wydorowo -
Sierpowo - Robaczyn - Śmigiel Trasa przejazdu nr 8 - pług własny - km 80 Bieżyń
- Mościszki - Cichowo-Łagowo- Bielewo-Bieżyń-Lubiń -Zbęchy - Łuszkowo -
Rogaczewo Wlk.- Zbęchy - Lubiń - Żelazno -Wieszkowo - Żelazno
-Stankowo-Lubiń-Bieżyń
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
7 |
Nazwa: |
Usługi sprzętem przy odśnieżaniu dróg powiatowych (pług odśnieżny), ( pług i nośnik wykonawcy), ( pług wirnikowy wykonawcy), ( spycharko-koparka wykonawcy), (równiarka wykonawcy), ( solarka wykonawcy). |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Usługi
sprzętem przy odśnieżaniu dróg powiatowych - sprzęt wykonawcy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
8 |
Nazwa: |
Usługi sprzętem przy posypywaniu i odśnieżaniu ścieżek rowerowych ( sprzęt do posypywania), ( pług i nośnik wykonawcy) |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:trasa
przejazdu przy posypywaniu ścieżek rowerowych - sprzęt własny - 30 km ścieżka
rowerowa Kościan - Nowy Lubosz ( od ul. Przemysłowej w Kościanie do lokalu
Dolce Vita w Luboszu Nowym) - 0,35 km; ścieżka rowerowa Czempiń- Iłówiec ( od
myjni samochodowej w Czempiniu do granicy powiatu most drogowy w Iłówcu) -
3,123 km; ścieżka rowerowa Poladowo ( od. ul. Słonecznej w Śmiglu do obszaru
zabudowanego w m. Poladowo) - 1,17 km ścieżka rowerowa Koszanowo - St. Bojanowo
( od wiaduktu do początku m. Stare Bojanowo) - 2,975 km; ścieżka rowerowa DK5 -
Oborzyska Stare - 1,0 km; ścieżka rowerowa Betkowo - Słonin - 1,293 km; ścieżka
rowerowa Słonin-Czempiń - 2,479 km; ścieżka rowerowa Lubiń -Bieżyń - 1,535 km;
ścieżka rowerowa Racot - Gryżyna - Nowy Dębiec - 6 km; ścieżka rowerowa
Nietążkowo - Boguszyn - 5,5 km; ścieżka rowerowa Słonin - Racot - 4 km;
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
9 |
Nazwa: |
Załadunek piaskarek. Mieszanie i pryzmowanie mieszaniny do posypywania nawierzchni dróg powiatowych |
1) Krótki
opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub
robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:Załadunek
piaskarek i mieszanie, pryzmowanie mieszaniny do posypywania nawierzchni dróg
powiatowych - sprzętem Wykonawcy i mieszaniną Zamawiającego
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości
zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
czas rozpoczęcia usługi |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Załączniki:
- wytworzenie informacji: Małgorzata Buchert - Janiszewska
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Dariusz Korzeniowski (2018-10-01 13:34:22)
- zaakceptowanie treści informacji: Dariusz Korzeniowski (2018-10-01 13:34:22)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Dariusz Korzeniowski (2018-10-01 13:34:22)