.jpg)

W okresie od września 2016 roku do kwietnia 2018 roku gmina Przykona uczestniczyła w realizacji projektu Cyfrowe samorządy atutem Wielkopolski - nowe obszary świadczenia e-usług w 22 gminach województwa wielkopolskiego (POWR.02.018.00-00-0001/16).
Przedsięwzięcie realizowane było na terenie Wielkopolski przez 22 samorządy stowarzyszone w Wielkopolskim Ośrodku Kształcenia i Studiów Samorządowych, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
Celem projektu było usprawnienie obsługi klientów, poprzez uruchomienie w gminach kompleksowych rozwiązań informatycznych pozwalających na internetową obsługę mieszkańców i przedsiębiorców, w obszarach dotyczących podatków i nieruchomości.
W efekcie realizacji projektu gmina Przykona uruchomiła dwa dodatkowe systemy dziedzinowe usprawniające pracę urzędu, uzyskała dwa komputery z niezbędnym osprzętem, a jej pracownicy uczestniczyli w 31 różnotematycznych szkoleniach i warsztatach związanych z podnoszeniem bezpieczeństwa i jakości pracy. Dodatkowo przeprowadzono kompleksowy audyt stanu bezpieczeństwa informacji potwierdzający, że gmina spełnia wymogi przewidziane prawem w zakresie zarządzania bezpieczeństwem danych wykorzystywanych w systemach informatycznych.
Kluczowym elementem projektu było wdrożenie systemu Platforma komunikacyjna, który dostępny jest pod adresem:
System umożliwia podatnikom m.in. uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, a także składanie do urzędu pism i wniosków przez Internet.
Zgodnie z obowiązującym prawem samorządy już
od kilku lat mają możliwość świadczenia usług publicznych
za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Jednakże w szerokim
zakresie z możliwości tej nadal korzysta ograniczona liczba gmin i powiatów w
Polsce.
Na podkreślenie zatem zasługuje fakt, że gmina Przykona
znajduje się w gronie samorządów innowacyjnych i nowoczesnych, które
starają się ułatwić obywatelom kontakt z administracją, przy zachowaniu pełnego
bezpieczeństwa i poufności realizowanych transakcji.
Szczegółowe informacje dotyczące Platformy komunikacyjnej i jej funkcjonalności się w załączonym materiale informacyjnym:
1) Szybkie i wygodne załatwianie spraw
urzędowych cz. 1 - pobierz *.PDF
2) Szybkie i wygodne załatwianie spraw
urzędowych cz. 2 - pobierz *.PDF