Zameldowanie (wymeldowanie) decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy. Anulowanie powyższej czynności w drodze decyzji administracyjnej
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- Urząd Miejski w Puszczykowie
ul. Podleśna 4
pokój nr 2
tel. +48 61 898 37 22
Godziny przyjmowania klientów:
- poniedziałek – 8:00 – 16:00
- wtorek – piątek – 7:30 – 15:30
Kto może wystąpić z wnioskiem zainicjować sprawę:
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
Opłaty:
- za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania)
- za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)
- za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) - 5 zł/strona
Opłatę można wpłacić bezgotówkowo na rachunek bankowy: Miasto Puszczykowo BANK PEKAO S.A. 29 1240 6595 1111 0010 5577 8276 lub w placówce banku ul. Poznańska 75B, 62-040 Puszczykowo.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – zwykle do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- podanie.
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
- wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
- potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
- w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
Załączniki:
1. WNIOSEK o zameldowanie
2. WNIOSEK o wymeldowanie
3. SO klauzula ewidencja ludnosci
4. SO zgloszenie pobyt czasowy
5. SO zgloszenie pobyt staly