Protokół nr 1/2017 posiedzenia Komisji Rozwoju, które odbyło się w dniu 18 stycznia 2017 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
OB.0012.3.1.2017
Godz. rozpoczęcia: 17:00
Godz. zakończenia: 19:16
Tematy:
1.
Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
-
miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego wPuszczykowie
w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark.
2, 3 - etap A,
-
miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego wPuszczykowie
w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark.
2, 3 - etap B,
-
nadania nazwy ulicy w Puszczykowie.
2.
Informacja nt. realizacji programów
ochrony powietrza w województwie wielkopolskim.
3.
Sprawy bieżące.
Przewodniczący Jakub
Musiał powitał zaproszonych gości i radnych; obecnych 4 radnych
(chwilowa nieobecność radnych Łukasza Grzonki, Filipa Ryglewicza i Macieja Krzyżańskiego).
Listy obecności radnych i gości
stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Zaopiniowanie
projektów uchwał w sprawie:
-
miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego wPuszczykowie
w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark.
2, 3 - etap A
Projektantka Edyta Skolimowska
przedstawiła przebieg zmian przy kolejnych wyłożeniach projektu miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie
w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka,
ark. 2, 3 - etap A.
O
godzinie 17:06 do obradujących dołączył radny Łukasz Grzonka (obecnych 5
radnych).
Projektantka
Edyta Skolimowska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie w rejonie ulic: Dworcowa,
Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark. 2, 3 - etap A (
druk nr 189 wraz z
załącznikiem nr 1, załącznikiem nr 2 -
wył. 1,
wył. 2,
wył. 3,
wył. 4 oraz
załącznikiem nr 3).
Radny Łukasz Grzonka
powiedział, że ma wątpliwość, czy etap A jest zgodny ze Studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Puszczykowa. Na mapie
stanowiącej załącznik do Studium teren pokrywający się z obszarem 5MN z
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest oznaczony symbolem
U. Radny Łukasz Grzonka zapytał, czy w tej sytuacji projekt planu
pozostaje zgodny ze Studium.
Pani Edyta Skolimowska
odpowiedziała radnemu Łukaszowi Grzonce, że w uzasadnieniu do projektu
uchwały znajduje się wyjaśnienie przytoczonej wątpliwości. Projekt uchwały jest
zgodny ze Studium.
O godzinie 17:17 do obradujących
dołączył radny Filip Ryglewicz (obecnych 6 radnych).
Mieszkaniec Leszek Pobojewski
zapytał, jakie skutki będzie miało uchwalenie miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie w rejonie
ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark. 2, 3 -
etap A, w kontekście złożonego kilka lat
temu przez „Społem" Powszechną Spółdzielnię Spożywców w Puszczykowie wniosku o
zmianę zapisów dot. zwiększenia powierzchni sprzedaży dla sklepu nr 6 przy ul.
Dworcowej.
Pani Edyta Skolimowska
odpowiedziała na pytanie pana Leszka Pobojewskiego, że „Społem" złożyło
uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jedna z
uwag dotyczyła zwiększenia powierzchni sprzedaży do 400 m2.
Uwaga nie została jednak uwzględniona, w związku z czym powierzchnia
sprzedaży pozostała bez zmian.
Przewodniczący Komisji Jakub
Musiał przeprowadził głosowanie w sprawie zaopiniowania projektu uchwały w sprawie
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego
w Puszczykowie w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu
PKP, obręb Niwka, ark. 2, 3 - etap A (druk nr 189).
Wynik głosowania: „za"- 5 głosów, „przeciw"-
0, „wstrzymało się"- 1 głos.
Projekt uchwały został zaopiniowany
pozytywnie.
-
miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego wPuszczykowie
w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark.
2, 3 - etap B
Projektantka
Edyta Skolimowska
przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie w rejonie ulic: Dworcowa,
Kościuszki, Solskiego i terenu PKP, obręb Niwka, ark. 2, 3 - etap B (
druk nr 190 wraz z
załącznikiem nr 1, załącznikiem nr 2 -
wył. 1,
wył. 2,
wył. 3,
wył. 4 oraz
załącznikiem nr 3).
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy § 8 ust. 1 pkt. 7 projektu uchwały mówiący, że dla terenu
U ustala się minimalną powierzchnię biologicznie czynną równą 10%
powierzchni działki, z zastrzeżeniem dopuszczenia zachowania istniejącego
wskaźnika powierzchni biologicznie czynnej, mniejszego niż 10% jest zgodny ze
Studium. Radny Łukasz Grzonka dodał, że na str. 65 Studium znajduje się
zapis, że dla tego terenu w zagospodarowaniu działek należy uwzględnić duży
udział zieleni, minimum 40% powierzchni działki, w tym zieleni izolacyjnej,
wielopiętrowej od strony linii kolejowej.
Pani Edyta Skolimowska
odpowiedziała na pytanie radnego Łukasza Grzonki, że przytoczony zapis
zawarty w projekcie uchwały odnosi się bezpośrednio do aktualnego obszaru
powierzchni biologicznie czynnej na wskazanym obszarze. Wartości ujęte w
projekcie uchwały mają za zadanie zachowanie obecnego charakteru tego terenu.
Zapis zawarty w projekcie uchwały jest zgodny z obowiązującym Studium.
Mieszkaniec Sławomir Manikowski
poprosił panią projektant Edytę Skolimowską o wytłumaczenie, jak należy
rozumieć kompromis dotyczący ustalenia ostatecznej powierzchni zabudowy oraz
powierzchni sprzedaży w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla
omawianego terenu oraz zapytał, jak te zapisy korespondują z wydaną przez
burmistrza dnia 5.12.2016 r. negatywną decyzją o warunkach zabudowy dot.
obiektu handlowego o planowanej powierzchni zabudowy 1.180 m2.
Pani Edyta Skolimowska
odpowiedziała, że jej zdaniem kompromis polegał na tym, że zostało zawarte
porozumienie między burmistrzem - reprezentującym Miasto Puszczykowo,
a wnioskodawcą, które precyzyjnie wskazuje zobowiązania inwestora, w
momencie przystąpienia do budowy obiektu handlowy na należącej do niego
działce. Będzie on zobowiązany do: przebudowy części drogi na ul. Moniuszki (w
celu zapewnienia właściwego dojazdu do obiektu), budowy ogólnodostępnego
parkingu (na ok. 75 miejsc postojowych w systemie park&ride), ograniczenia
powierzchni sprzedaży do 750 m2 oraz zachowania powierzchni biologicznie
czynnej na poziomie 40% powierzchni działki.
Pan Sławomir Manikowski
zauważył, że jego zdaniem kompromisem nie można nazwać sytuacji, w której
inwestor wnioskuje o pozwolenie na budowę obiektu o powierzchni 1.180 m2
i otrzymuje odmowną decyzję dot. wydania warunków zabudowy, natomiast w planie
zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru ustala się maksymalną
powierzchnię zabudowy na poziomie 1.200 m2.
Pan Sławomir Manikowski
odczytał fragment decyzji burmistrza z dnia 5.12.2016 r. o odmowie wydania
warunków zabudowy dla inwestora: „Obliczenia powyższe wskazują na rażącą
dysproporcję parametru wnioskowanego obiektu handlowego w odniesieniu do
położonej w bezpośrednim sąsiedztwie wnioskowanej nieruchomości istniejącego
ciągu pawilonów handlowych. Zdaniem organu pierwszej instancji zastosowanie w
tym przypadku przepisu dopuszczającego wyznaczenie innej szerokości elewacji
oraz innego wskaźnika zabudowy, jeśli wynika to z analizy, nie może mieć
zastosowania, ponieważ prowadziłoby to do możliwości powstania obiektu o
gabarytach nieodpowiadających obiektom istniejącym w obszarze analizowanym, w
tym zarówno obiektom mieszkalnym, jak i usługowym, a tym samym do naruszenia
ładu przestrzennego analizowanego rejonu miasta". Pan Sławomir Manikowski zapytał, jak
możliwe jest, że po dwóch miesiącach od wystosowania przez burmistrza tak
radykalnej odmowy rozważane jest uchwalenie w miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru zapisów umożliwiających budowę
obiektu o większej, niż wnioskowana przez inwestora, powierzchni zabudowy.
Burmistrz Andrzej Balcerek
odpowiedział panu Sławomirowi Manikowskiemu, że odczytany tekst jest
jedynie fragmentem decyzji i jako wyrwany z kontekstu ma zupełnie inny wydźwięk
niż cały dokument.
Mieszkaniec Piotr Płóciennik
zapytał, czy zostały przeprowadzone wśród mieszkańców badania dot. potrzeby
budowy obiektu handlowego przy ul. Moniuszki oraz czy dokonano analizy, jak
planowany market wpłynie na inne obiekty handlowe w mieście.
Burmistrz Andrzej Balcerek
odpowiedział, że Urząd Miejski nie przeprowadził badań i analiz wskazanych
przez pana Piotra Płóciennika, natomiast z inicjatywy Miasta, w związku
z planowaną modernizacją ul. Dworcowej, została wykonana analiza natężenia
ruchu dla wskazanego obszaru. Zdania mieszkańców dot. planowanej przez
dewelopera inwestycji są podzielone. Burmistrz Andrzej Balcerek
zauważył, że należy liczyć się z tym, że zawsze znajdą się przeciwnicy i
zwolennicy tego typu inwestycji, w związku z czym temat był szeroko omawiany na
licznych posiedzeniach Komisji.
Mieszkaniec Leszek Pobojewski
powiedział, że w konsekwencji zamknięcia przejazdu na ul. 3 Maja wzrosło
natężenie ruchu w okolicy przejazdu na ul. Dworcowej, co jego zdaniem może
prowadzić do katastrofy komunikacyjnej. Pan Leszek Pobojewski zapytał,
czy omówiony projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawiera
rozwiązania komunikacyjne uwzględniające powstanie bezkolizyjnego przejazdu
kolejowego w Puszczykowie.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński przekazał, że trwają negocjacje z władzami PKP Polskie Linie
Kolejowe, które wstępnie wyraziły zgodę na wykonanie tunelu pod torami na ul. 3
Maja. Aktualnie trwają poszukiwania wykonawcy koncepcji.
Pani Edyta Skolimowska
odpowiedziała panu Leszkowi Pobojewskiemu, że omawiany projekt
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie obejmuje swoim zakresem
zamkniętego terenu kolejowego, przy czym plan umożliwia przebudowę lub
rozbudowę ul. Dworcowej oraz nie wyklucza przeprowadzenia inwestycji związanych
z przebudową przejazdu kolejowego.
Przewodniczący Komisji Jakub
Musiał przeprowadził głosowanie w sprawie zaopiniowania projektu uchwały w
sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego
w Puszczykowie w rejonie ulic: Dworcowa, Kościuszki, Solskiego i terenu
PKP, obręb Niwka, ark. 2, 3 - etap B (druk nr 190).
Wynik głosowania: „za"- 2 głosy, „przeciw"- 4
głosy, „wstrzymało się"- 0.
Projekt uchwały został zaopiniowany
negatywnie.
O godzinie 17:47 przewodniczący Jakub
Musiał zarządził przerwę, która trwała do godziny 18:12.
Pan
Waldemar Luther z
Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawił projekt
uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Puszczykowie (
druk nr 186 wraz z
załącznikiem).
Pan Waldemar Luther
odpowiedział na pytania radnego Łukasza Grzonki, że szerokość drogi
w zależności od miejsca pomiaru wynosi od 8 do 10 m.
Pan Waldemar Luther
odpowiedział na pytania radnego Łukasza Grzonki, że Miasto nie ma
prawnej możliwości wykupu tej drogi ze względu na to, że jest to droga
wewnętrzna.
Pan Waldemar Luther
odpowiedział na pytanie radnej Agaty Wójcik, że jeżeli zostanie podjęta
uchwała o nadaniu nazwy ulicy, to nieruchomości, które zostaną przy niej
wybudowane otrzymają stosowną numerację.
Radny Łukasz Grzonka
przypomniał o wcześniejszych ustaleniach Rady Miasta, które mówiły, że
w przypadku nadawania nazw kolejnym ulicom, radni będą wykorzystywać
propozycje nazw, które zostały uznane przez nich za wartościowe, np. nazwiska
słynnych mieszkańców Puszczykowa.
Radna
Małgorzata Hempowicz powiedziała, że omawiany przypadek dotyczy
ulicy, która stanowi własność prywatną oraz jest drogą wewnętrzną. Projekt
uchwały powstał na skutek
wniosku właścicielki nieruchomości, na której
znajduje się ulica. Radna
Małgorzata Hempowicz dodała, że we wniosku
została wskazana konkretna propozycja nazwy i jej zdaniem należy uszanować wolę
właścicielki.
Przewodniczący Komisji Jakub
Musiał przeprowadził głosowanie w sprawie zaopiniowania projektu uchwały w sprawie
nadania nazwy ulicy w Puszczykowie (druk nr 186).
Wynik głosowania: „za"- 6 głosów, „przeciw"-
0, „wstrzymało się"- 0.
Projekt uchwały został zaopiniowany
jednogłośnie pozytywnie.
Ad 2. Informacja
nt. realizacji programów ochrony powietrza w województwie wielkopolskim.
Sekretarz
Maciej Dettlaff przedstawił informacje nt. realizacji programów ochrony
powietrza w województwie wielkopolskim. W dniu 2.01.2016 r. do Urzędu
Miejskiego wpłynęło pismo od członka Zarządu Województwa Wielkopolskiego
przedstawiające inicjatywę podjęcia uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego
dot. ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których
następuje spalanie paliw (
pismo stanowi załącznik do protokołu). Gminy
województwa wielkopolskiego zostały zobowiązane do wypełniania załączonej do
pisma ankiety dotyczącej tzw. uchwały antysmogowej. Zarząd Województwa
gwarantuje, że wypełnione przez gminy ankiety będą miały realny wpływ na
przygotowaną przez Sejmik Województwa uchwałę, w związku z tym władze Miasta
postanowiły poprosić radnych o wypowiedzenie się w tej sprawie.
Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina
Stempniak
powiedziała, że w obowiązujących na terenie miasta miejscowych planach
zagospodarowania przestrzennego zakazane jest projektowanie w nowo budowanych
nieruchomościach instalacji centralnego ogrzewania zasilanych węglem. Jeżeli
dla danego terenu nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania
przestrzennego to podczas wydawania decyzji o warunkach zabudowy również
wskazuje się, że projektowana instalacja centralnego ogrzewania nie może być
zasilana węglem. Polityka ta jest realizowana na terenie całego Miasta od 2004
roku i dotyczy wyłącznie nowego budownictwa.
Radny Jan
Łagoda zapytał, czy w sytuacji wprowadzenia zakazu spalania węgla w
instalacjach centralnego ogrzewania zostanie ustalony okres przejściowy,
umożliwiający dostosowanie domowych instalacji do nowych przepisów.
Sekretarz
Maciej Dettlaff odpowiedział, że jego zdaniem Sejmik Województwa nie
wprowadzi w projekcie uchwały aż tak restrykcyjnych zapisów. Prace nad
tzw. uchwałą antysmogową dopiero się rozpoczęły i trudno przewidzieć jej
ostateczny kształt.
Radna Małgorzata
Hempowicz przypomniała, że radny Jan Łagoda wysłał radnym informacje
o planowanych na ten rok naborach wniosków przez Wojewódzki Fundusz
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu dot. dofinansowania na
termomodernizacje budynków, wymiana źródła ciepła w budynkach jednorodzinnych.
Pomoc udzielana przez WFOŚiGW polega na udzielaniu wnioskodawcom
niskooprocentowanych kredytów na wyżej wymienione inwestycje z opcją ich
częściowego umorzenia.
Sekretarz
Maciej Dettlaff powiedział, że informacja o naborach przeprowadzanych
przez WFOŚiGW znajduje się już na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz
ukaże się w najbliższym numerze „Echa Puszczykowa".
Sekretarz
Maciej Dettlaff odpowiedział na pytanie radnego Filipa Ryglewicza,
że Straż Miejska korzystając ze swoich uprawnień, w uzasadnionych przypadkach,
może dokonać kontroli stosowanego przez mieszkańców opału. Jeżeli strażnicy
podczas kontroli stwierdzą, że mieszkaniec spala śmieci, to otrzyma on mandat.
Ad 3. Sprawy
bieżące.
Przewodnicząca
Małgorzata
Hempowicz odczytała pismo Prezesa Stowarzyszenia Aktywne Puszczykowo
Adama
Stalińskiego z dnia 6.01.2017 r. (
pismo stanowi załącznik do
protokołu). W piśmie zaapelowano do
radnych o uregulowanie standardów dot. małej architektury i reklam na terenie
miasta. Jako podstawę działania wskazano przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2015
r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony
krajobrazu, czyli tzw. ustawę
krajobrazową. Przewodnicząca
Małgorzata Hempowicz powiedziała, że
pracownicy Urzędu Miejskiego przeprowadzają inwentaryzację szyldów (banerów
oraz reklam) i być może byłby to odpowiedni czas na rozpoczęcie prac nad
uchwałą krajobrazową.
Kierownik Referatu
Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak powiedziała, że inwentaryzacja (w
formie graficznej) została wykonana. Nie podjęto innych kroków, ponieważ
decyzja o rozpoczęciu pracy nad stosową uchwałą należy do radnych. Pani Alina Stempniak zauważyła, że prace nad tzw.
uchwałą krajobrazową mogą budzić wiele kontrowersji wśród mieszkańców ze
względu na konieczność stosowania się przez nich do zapisów ewentualnej
uchwały.
Radna Małgorzata Hempowicz
stwierdziła, że najrozsądniejszym działaniem byłoby zorganizowanie spotkania z
mieszkańcami Puszczykowa. Spotkanie umożliwi poznanie zdania większej grupy
mieszkańców oraz pozwoli poinformować ich o konsekwencjach rozpoczęcia pracy
nad tzw. uchwałą krajobrazową.
Pani Alina Stempniak
powiedziała, że dopóki radni nie podejmą decyzji w jaki sposób chcieliby
uregulować kwestię krajobrazu w Mieście, to organizowanie spotkania jest
bezcelowe. Jeżeli radni postanowią, że należy przystąpić do opracowania
projektu tzw. uchwały krajobrazowej, to należy liczyć się z tym, że jej zapisy
będą dotyczyły terenu całego Miasta oraz, że oprócz uregulowania kwestii
banerów, plakatów i reklam na terenie Miasta będzie musiała zawierać zapisy
określające wygląd ogrodzeń nieruchomości oraz małej architektury. To może
wywołać zaniepokojenie mieszkańców, ponieważ będą oni zobowiązani do
przestrzegania zapisów uchwały. Takie rozwiązanie może spowodować niepotrzebny
konflikt z mieszkańcami.
Burmistrz Andrzej Balcerek
przytoczył historię starszej mieszkanki Puszczykowa, która kwartalnie otrzymuje
200 zł od osoby, której umożliwiła zawieszenie baneru reklamowego na swoim
ogrodzeniu. Burmistrz Andrzej Balcerek dodał, że kwota ta stanowi
znaczący udział w budżecie tej mieszkanki i należy się zastanowić, czy
wprowadzenie restrykcyjnych przepisów nie zaszkodzi mieszkańcom takim jak ona.
Przewodniczący Jakub Musiał
zgodził się z burmistrzem Andrzejem Balcerkiem, że na głównych ulicach
Puszczykowa jest wiele reklam w formie banerów zamontowanych na płotach i
należy mieć na uwadze, że mogą stanowić dla wielu mieszkańców źródło dochodu.
O godzinie 18:53 do obradujących
dołączył Maciej Krzyżański (obecnych 7 radnych).
Radny Jan Łagoda stwierdził,
że porządkowanie przestrzeni publicznej jest procesem, w trakcie którego
mieszkańcy będą zmuszeni ponieść koszty związane z wymianą lub dostosowaniem do
nowych wymagań szyldów i reklam. Należy jednak pamiętać, że jeżeli nie zostaną
podjęte żadne kroki, to krajobraz Puszczykowa się nie zmieni. Radny Jan
Łagoda powiedział, że al. Marcinkowskiego oraz dzielnica Łazarz
w Poznaniu są przykładami przestrzeni miejskiej, która w ostatnim czasie
zauważalnie poprawiła swoją estetykę. Można wysnuć z tego wniosek, że
mieszkańcy mogą i chcą dbać o estetykę swojego miejsca zamieszkania.
Radny Łukasz Grzonka
powiedział, że jego zdaniem należy uregulować kwestie związane z reklamami
i banerami, ale jest przeciwny wprowadzaniu zapisów regulujących parametry
ogrodzeń (wysokość, materiał z którego są wykonane, przejrzystość), a niestety
jest to integralna cześć tzw. uchwały krajobrazowej.
Radny Maciej Krzyżański
przywołał przykład ul. Piotrkowskiej w Łodzi, gdzie szyldy i reklamy mają
ustalone parametry oraz kolorystykę. Efekt wizualny takiego rozwiązania jest
bardzo estetyczny.
Radna
Małgorzata Hempowicz
przedstawiła treść pisma mieszkańca
Sławomira Manikowskiego, które
dotyczyło wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów
położnych w Puszczykowie w rejonie pomiędzy torami PKP, ul. Kosynierów
Miłosławskich, rzeką Wartą, ul. Nadwarciańską i ul. Mocka, obręb Niwka,
arkusz 8, 9, 10, 12 (
pismo stanowi załącznik do protokołu).
Radna Małgorzata Hempowicz
poinformowała, że otrzymała wiadomości e-mail od mieszkańców Joanny Nazir
oraz Wojciecha Kazberuka dot. niepokojących prac ziemnych odbywających
się na terenie Wielspin Sp. z o.o. Mieszkańcy zwrócili się do radnych z prośbą
o interwencję (pisma stanowią załącznik do protokołu). Radna Małgorzata
Hempowicz dodała, że na stronie internetowej Stowarzyszenia Aktywne
Puszczykowo ukazał się artykuł dot. tego samego tematu.
Radny Maciej Krzyżański
powiedział, że z jego stanu wiedzy wynika, że do przeprowadzenia prac ziemnych
tego typu konieczne jest uzyskanie pozwolenia na budowę. Radny Maciej
Krzyżański zapytał, czy Wielspin Sp. z o.o. posiada pozwolenie na
wykonywanie prac.
Pani Alina Stempniak
powiedziała, że nie posiada informacji, czy Wielspin Sp. z o. o. wystąpił do
Starostwa Powiatowego w Poznaniu o wydanie pozwolenia na budowę dla prac, które
aktualnie prowadzi. Pani Alina Stempniak powiedział, że przekazano
wniosek burmistrza o dokonanie kontroli tej inwestycji do Powiatowego
Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego.
Radna Małgorzata Hempowicz
powiedziała, że teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania
przestrzennego (uchwała nr 101/11/VI Rady Miasta Puszczykowa z dnia
18 października 2011 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego w Puszczykowie dla terenu położonego w rejonie
ulic Jana III Sobieskiego, Klasztornej, Wysokiej, Krętej oraz terenu Ośrodka
Rehabilitacyjno-Wypoczynkowego WIELSPIN - strefa A). Zgodnie
z § 5 ust. 3 uchwały możliwe jest „dopuszczenie zmiany naturalnego
ukształtowania, uzasadnionej w projekcie budowlanym koniecznymi pracami
ziemnymi związanymi z lokalizacją budynków, obiektów sportowo-rekreacyjnych,
dróg publicznych i wewnętrznych, dojazdów i dojść do posesji". Radna Małgorzata
Hempowicz poprosiła o dokonanie kontroli wskazanej inwestycji.
Pani Alina Stempniak
powiedziała, że kompetencje dot. kontroli inwestycji prowadzonej przez Wielspin
Sp. z o.o. posiada Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla powiatu
poznańskiego oraz powtórzyła, że przekazano wniosek burmistrza o dokonanie
kontroli inwestycji właściwej jednostce.
O godz. 19:16
przewodniczący Jakub Musiał zakończył posiedzenie Komisji.
/-/ Kamila Bartkiewicz
protokolant