Protokół nr 12/2014 z posiedzenia Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta które odbyło się w dniu 29 września 2014 r. w budynku Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4, sala sesyjna, budyne
Protokół
nr 12/2014
z
posiedzenia Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta
które
odbyło się w dniu 29 września 2014 r.
w
budynku Urzędu Miejskiego w Puszczykowie,
ul.
Podleśna 4, sala sesyjna, budynek B
OB.0012.2.12.14
Godz. rozpoczęcia : 17:05
Godz. zakończenia: 18:25
Komisja w składzie:
Przewodniczący Komisji: Marek Barłóg
Zastępca Przewodniczącego: Paweł Rochowiak
Członkowie:
-
Piotr Bekas
-
Andrzej Dettloff
-
Bogumiła Dolska
-
Władysław Hetman
-
Krzysztof Jopek
-
Maciej Krzyżański
-
Janusz Szafarkiewicz
Protokolant: Karolina Janton-Małecka
Listy obecności stanowią załącznik do niniejszego
protokołu.
Tematy:
-
Przedstawienie stanu realizacji inwestycji
planowanych na lata 2011-2014.
-
Omówienie
sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za I półrocze 2014
roku.
-
Sprawy
bieżące (m.in. informacja nt. ustaleń dotyczących ekranów akustycznych).
Sprawy bieżące.
Przewodniczący Marek Barłóg rozpoczął
posiedzenie Komisji, powitał gości i radnych oraz stwierdził quorum.
Ad 1. Przedstawienie stanu realizacji inwestycji planowanych
na lata 2011-2014.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował, że wszystkie prace zostały już wykonane bądź są w trakcie
realizacji (m.in. zagospodarowanie CAS, chodniki, nowa nawierzchnia na ul.
Kosynierów Miłosławskich).
Radny Maciej Krzyżański chciał
uzyskać informację czy budowy ulic Matejki, Śląskiej oraz Sportowej został
ukończone.
Jak wyjaśniła pani Barbara Mulczyńska
ul. Śląska została zrewitalizowana w całości, został jedynie odcinek ul.
Kosynierów Miłosławskich, jeśli chodzi o ul. Matejki to została budowana od ul.
Kościuszki do ul. Prusa. Natomiast ul. Sportowa ma nie do końca uregulowane
sprawy terenowe.
Ad 2. Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta
Puszczykowa za I półrocze 2014 roku.
Skarbnik Miasta Piotr Łoździn omówił
sprawozdanie z wykonania budżetu, poinformował również, że w prasie sygnalizuje
się, iż miasto planuje deficyt na 4 miliony a jest to niezgodne z prawdą.
Przewodniczący Rady Miasta Janusz
Szafarkiewicz chciał dowiedzieć się czy realizacje planowane przez Aquanet są
opłacane przez Miasto.
Jak wyjaśnił Skarbnik gdyby Aquanet
był odpowiedzialny za realizację to nie, aczkolwiek w tej sytuacji
jesteśmy inwestorem dlatego odsprzedamy wszystko Aquanet dzięki czemu pieniądze
zostaną zwrócone.
Radny Marek Barłóg zauważył, że w
zestawieniu RIO dochody są powyżej 100%.
Skarbnik Miasta Piotr Łoździn
oznajmił, że 1 pozycja to dochody realizowane w marcu a późniejsze to co
można mieć z zaległości podatkowych, 2 pozycja to dochody, których się nie
planuje (odszkodowania, zwroty kosztów postępowania sądowego czy podatek
leśny). Następnie Skarbnik Miasta odczytał opinię RIO.
Ad 3. Sprawy bieżące (m.in. informacja nt. ustaleń dotyczących
ekranów akustycznych). Sprawy bieżące.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
oznajmił, że na następne posiedzenie Komisji warto zaprosić przedstawicieli
Aquanet aby rozwiali wszelkie wątpliwości związane z inwestycjami.
Przewodniczący Komisji Rady Miasta
Janusz Szafarkiewicz powiedział, że założenia projektowe muszą być napisane
językiem zrozumiałym dla każdego.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował, że pisma związane z wątpliwościami co do ekranów akustycznych
były rozsyłane do wszystkich instytucji, które mogły pomóc. Wszyscy
odpowiadali, że nie zgadzają się zarówno z naszym protestem, jak i nie zgadzają
się na odstępstwa. Tej samej treści pisma wysyłały organizacje pozarządowe i
osoby prywatne, a odpowiedz na te pisma była ta sama a nawet powielana.
Ponadto Wiceburmistrz poinformował, że wysłano pismo do Posła Marka Fiedlera a
na 90 właścicieli Urząd doszedł do 77 i 59,7% bezwzględnie żąda ekranów.
Radny Maciej Krzyżański chciał
dowiedzieć się co miasto ustaliło z zabudową stacji w Puszczykowie oraz
ile razy na łamach Echa Puszczykowa były informacje na temat konsultacji społecznych.
Jak wyjaśnił Wiceburmistrz, przy
wydawaniu obwieszczenia zwyczajowo przyjęte jest publikowanie w BIP, odnośnie
dworca należy rozmawiać z Panią Bekasiak, która jest jego właścicielką.
Następnie głos zabrał Pan Krzysztof
Kamiński, który poinformował, że napisał pismo do PKP na temat alei, ale nadal
nie dostał odpowiedzi, zapytał też, czy możliwe jest, że takie pismo
przypadkiem trafiło do Urzędu.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński oznajmił, że taka odpowiedz
nie dotarła do Urzędu.
O godz. 18:25 Przewodniczący Marek Barłóg zakończył
posiedzenie komisji.