Protokół nr 1/2018 posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, które odbyło się w dniu 23 stycznia 2018 r. w sali konferencyjnej hali widowiskowo-sportowej w Puszczykowie przy ul. Podgórnej
OB.0012.7.1.2018
Godz. rozpoczęcia: 17:10
Godz. zakończenia: 20:36
Tematy:
-
Omówienie
projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Miasta Puszczykowa (druk nr 291).
-
Omówienie
planu pracy komisji na 2018 rok.
-
Lokalny
Plan Rewitalizacji - stan prac.
-
Zaopiniowanie
projektów uchwał w sprawie:
-
wyrażenia
zgody na wydzierżawienie lokali w budynku położonym przy ulicy Poznańskiej 36 w
Puszczykowie na okres do 3 lat (druk nr 292),
-
emisji
obligacji komunalnych (druk nr 293),
-
ustalenia
trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu przeprowadzania kontroli
prawidłowości pobrania iwykorzystania dotacji udzielanych z budżetu
Miasta Puszczykowa dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych
form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne
niż Miasto Puszczykowo (druk nr 297),
-
zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2018 nr 276/17/VII z dnia 19
grudnia 2017 r. (druk nr 300),
-
zmiany
uchwały nr 275/17/VII Rady Miasta Puszczykowa zdnia 19 grudnia 2017 r. w
sprawie: uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2018-2023 (druk nr 301).
-
Sprawy
bieżące.
Przewodniczący Jakub
Musiał powitał zaproszonych gości i radnych; obecnych 10 radnych.
Listy obecności radnych i gości
stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 3. Lokalny Plan Rewitalizacji - stan
prac
Przedstawiciel
Fundacji „Partnerzy dla Samorządu" Grzegorz Kamiński przedstawił stan
prac nad Lokalnym Planem Rewitalizacji.
Przeprowadzono dyskusję nad
Lokalnym Planem Rewitalizacji.
Ad 1. Omówienie projektu studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Puszczykowa (druk nr 291)
Projektant
Ewa Mieloch-Stojczyk przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta
Puszczykowa (druk nr 291).
Przeprowadzono dyskusję nad
projektem studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Puszczykowa.
O godzinie 18:42 przewodniczący Jakub Musiał ogłosił
przerwę, która trwała do godziny 18:52. W trakcie przerwy radny Jan
Łagoda opuścił posiedzenie komisji (obecnych 9 radnych).
Przewodniczący
komisji Jakub Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w
sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego Miasta Puszczykowa (druk nr 291).
Wynik głosowania: „za"- 6 głosów, „przeciw"-
2, „wstrzymało się"- 1.
Projekt
uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ad 4.
Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na
wydzierżawienie lokali w budynku położonym przy ulicy Poznańskiej 36 w
Puszczykowie na okres do 3 lat (druk nr 292).
Przewodniczący
komisji Jakub Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie lokali w budynku położonym przy
ulicy Poznańskiej 36 w Puszczykowie na okres do 3 lat (druk nr 292).
Wynik głosowania: „za"- 9 głosów, „przeciw"-
0, „wstrzymało się"- 0.
Projekt
uchwały został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania
dotacji oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i
wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Miasta Puszczykowa dla publicznych
i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Miasto Puszczykowo (druk nr
297).
Przewodniczący
komisji Jakub Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w
sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu
przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji
udzielanych z budżetu Miasta Puszczykowa dla publicznych i niepublicznych
przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby
fizyczne i prawne inne niż Miasto Puszczykowo (druk nr 297).
Wynik głosowania: „za"- 9 głosów, „przeciw"-
0, „wstrzymało się"- 0.
Projekt
uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił projekt uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych (druk nr 293).
Przewodniczący
komisji Jakub Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w
sprawie emisji
obligacji komunalnych (druk nr 293).
Wynik
głosowania: „za"- 8 głosów, „przeciw"- 1, „wstrzymało się"- 0.
Projekt
uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Przewodniczący Jakub Musiał
poprosił, aby projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz zmian w
wieloletniej prognozie finansowej zostały omówione jednocześnie.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2018 nr 276/17/VII z dnia 19 grudnia 2017 r. (druk nr 300),
informując o zmianach:
w dochodach:
1) W
dziale 600: zwiększono dotację ze środków UE na zadanie pn.: „Utworzenie
Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego Puszczykówko wraz z infrastrukturą
towarzyszącą" o kwotę 179.125,60 zł;
zmniejszono dotację z Powiatu Poznańskiego na remonty dróg powiatowych o kwotę
75.000 zł.
2) W
dziale 756 zwiększono o kwotę 15.874,40 zł dochody z tytułu podatku od
czynności cywilnoprawnych.
wydatkach:
1) W
rozdziale 60014 zmniejszono wydatki na remonty dróg powiatowych o kwotę 75.000
zł;
2) W
rozdziale 60016 zwiększono wydatki na realizację programu budowy dróg o kwotę
250.000 zł (w związku z przesunięciem realizacji zadań z 2017 r. na 2018).
3) W
rozdziale 60095 zwiększono wydatki na realizację zadania pn.: „Utworzenie
Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego Puszczykówko wraz z infrastrukturą
towarzyszącą" o kwotę 67.000 zł (w związku z przesunięciem realizacji części
zadania z 2017 r. na 2018).
4) W
rozdziale 75023: wprowadzono wydatki na wykonanie programu rewitalizacji w
kwocie 20.000 zł (środki niewykorzystane w 2017 r.); zwiększono o kwotę 28.000
zł wydatki na zadanie pn.: „Kompleksowa modernizacja energetyczna i rozbudowa
budynków Urzędu Miejskiego w Puszczykowie" (środki niewykorzystane w 2017 r.).
5) W
rozdziale 75411 wprowadzono wydatki w kwocie 20.000 zł na wsparcie finansowe
Państwowej Straży Pożarnej - na modernizację systemu dyspozytorskiego i sieci
łączności.
6) Przesunięto
kwotę 40.000 zł (dotacje dla organizacji pozarządowych) z rozdziału 75075 do
rozdziału 92605.
7) W
rozdziale 75412 zwiększono o kwotę 222.000 zł wydatki na zadanie pn.: „Budowa
remizy strażackiej" (środki niewykorzystane w 2017 r.).
8)
W
rozdziale 85154 zwiększono o kwotę 28.000 zł wydatki na przeciwdziałanie
alkoholizmowi (w związku z niższymi wydatkami w 2017 r. na ten cel od wpływów z
opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu).
9)
W
rozdziale 90005 zwiększono wydatki na dotacje na wymianę piecy węglowych o
kwotę 50.000 zł.
10) W rozdziale 92105 zwiększono
wydatki na dotacje dla organizacje pozarządowych o kwotę 10.000 zł.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 275/17/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie: uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2018-2023 (druk nr 301), informując
o dostosowaniu danych do projektu zmiany uchwały budżetowej na 2018 r.
Przewodniczący komisji Jakub
Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2018 nr 276/17/VII z dnia 19 grudnia 2017 r. (druk nr
300).
Wynik głosowania: „za"- 8 głosów, „przeciw"- 0,
„wstrzymało się"- 1.
Projekt
uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Ww. projekt uchwały został omówiony
w poprzednim punkcie porządku obrad.
Przewodniczący komisji Jakub
Musiał przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 275/17/VII Rady
Miasta Puszczykowa z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2018-2023 (druk nr 301).
Wynik
głosowania: „za"- 8
głosów, „przeciw"- 0, „wstrzymało się"- 1.
Projekt uchwały został zaopiniowany
pozytywnie.
Ad 5. Sprawy
bieżące
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował o wykreśleniu z dzisiejszego porządku obrad punktu
dotyczącego projektu zmiany organizacji ruchu. Prace nad przygotowaniem
projektu się zakończyły i zakładają, m.in. likwidację ścieżki rowerowej przy
ul. Poznańskiej, jako niezgodnej z przepisami oraz likwidację ok. 20
miejsc parkingowych, również jako wyznaczonych niezgodnie z przepisami. Te
oraz inne zmiany będą musiały być dokonane w ciągu najbliższych 2 lat.
Przeprowadzono dyskusję nad zmianami
wynikającymi z powstającego projektu zmiany organizacji ruchu na terenie Miasta
Puszczykowa.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że z dokumentacją można zapoznać się w przyszłym
tygodniu w Urzędzie Miejskim.
Mieszkanka Anna Sokolnicka-Elzanowska
zgłosiła, że obecnie jest ostatni czas na wniesienie ewentualnych uwag do
projektu organizacji ruchu. Radni mogą przyjrzeć się projektowi, jako
przedstawiciele konkretnych okręgów miasta i zgłaszać swoje uwagi.
O
godzinie 20:04 radna Małgorzata Hempowicz opuściła posiedzenie komisji (obecnych
8 radnych).
Radny Filip Ryglewicz
zapytał, czy w ostatnim czasie zmieniły się przepisy dotyczące budowy dróg
i ścieżek rowerowych. Ulica Poznańska została przebudowywana stosunkowo
niedawno, bo ok. roku 2006 (przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej) w
czasie trwania kadencji burmistrz Małgorzaty Ornoch-Tabędzkiej, wobec czego
radny Filip Ryglewicz zapytał, dlaczego teraz stwierdza się jej
niezgodność z przepisami.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że przepisy zmieniają się stosunkowo często, przy
czym zapewnił, że nie wyobraża sobie, żeby ówczesna inwestycja została
prowadzona niezgodnie z przepisami lub bez niezbędnych uzgodnień. Żądaniem
Starosty Poznańskiego jest przystosowanie ul. Poznańskiej do obowiązujących
aktualnie przepisów.
Ad 2. Omówienie planu pracy komisji na
2018 rok
Przewodniczący
Jakub Musiał przedstawił propozycję planu pracy komisji na 2018 rok.
Przeprowadzono dyskusję nad planem pracy
komisji na 2018 rok.
Ad 5. Sprawy bieżące
Radny Łukasz
Grzonka zapytał, czy od właścicieli „Sportoteki" wpłynęły pisma dotyczące
niedotrzymania przez nich warunków umowy.
Skarbnik
Piotr Łoździn odpowiedział, że do Urzędu Miejskiego wpłynęło pismo
spółki cywilnej „MY Sport". W odpowiedzi na to pismo została przesłana propozycja
rozwiązania zaistniałej sytuacji. Trwa oczekiwanie na odpowiedź spółki.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński poinformował, że kary umowne, wynikające z
niedotrzymania warunków umowy przez spółkę cywilną „MY Sport", są wobec niej stosowane.
Radny Filip
Ryglewicz zgłosił problem funkcjonowania oświetlenia przy Gimnazjum nr 1
oraz brak oświetlenia pomiędzy ul. Wiosenną i ul. Cienistą. Radny Filip
Ryglewicz poinformował, że lustro na wyjeździe z ul. Wiosennej na ul.
Poznańską jest źle ustawione.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński odpowiedział, że prosi radnych o zgłaszanie spraw takich
jak przedstawione przez radnego Filipa Ryglewicza do właściwych
referatów Urzędu Miejskiego lub bezpośrednio jemu (poprzez e-mail lub rozmowę
telefoniczną). Zdaniem wiceburmistrza Władysława Ślisińskiego nie warto czekać
na zgłoszenie podobnych spraw dopiero podczas posiedzeniu komisji lub sesji. Wykonanie
podobnych inwestycji wymaga wprowadzenia ich do zadań inwestycyjnych na dany
rok.
Radny Maciej
Krzyżański poprosił o przekazanie planu pracy Komisji Budżetu i Rozwoju
Miasta na rok 2018 wszystkim radnym.
Przewodniczący
Jakub Musiał odpowiedział, że plan pracy jest „płynny".
W
imieniu mieszkańców radny Maciej Krzyżański zgłosił, że odśnieżanie ulic
powinno odbywać się przed godziną 8:00.
W
odpowiedzi na zgłoszenie radnego Macieja Krzyżańskiego wiceburmistrz Władysław
Ślisiński ponowił prośbę do radnych o zgłaszanie podobnych spraw od razu do
Urzędu Miejskiego. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński zapewnił, że
odśnieżanie ulic rozpoczyna się ok. godziny 4:00 nad ranem. Zgłoszenie, które
następuje w długim odstępie czasu od zaobserwowania rzekomych uchybień uniemożliwia
udanie się na miejsce i zweryfikowanie, w jakich godzinach i czy w ogóle odśnieżanie
nastąpiło.
Radny Maciej
Krzyżański zapytał, czy nasadzenia będą kontynuowane wiosną.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński odpowiedział, że w ostatnim czasie, ze względu na
zaistnienie sprzyjających temperaturach dokonano nasadzeń przy Urzędzie
Miejskim oraz na tzw. Zakolu Warty.
Przewodniczący
Jakub Musiał doprecyzował pytanie zadane przez radnego Macieja
Krzyżańskiego, czy kontynuowane będą nasadzenia drzew i krzewów w głównych
ciągach komunikacyjnych miasta.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński odpowiedział, że nasadzenia będą kontynuowane.
Radny Maciej
Krzyżański zgłosił, że teren placu zabaw dla dzieci przy Rynku jest
zaśmiecony. Znajdują się na nim, m.in. puszki po piwie.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński po raz kolejny zwrócił uwagę, że posiedzenie komisji
nie służy dokonywaniu podobnych zgłoszeń oraz ponowił prośbę o zgłaszanie
podobnych spraw od razu do Urzędu Miejskiego.
Mieszkanka
Anna Sokolonicka-Elzanowska zapytała, czy Miasto Puszczykowo otrzymało
dotację na modernizację ścieżki rowerowej na tzw. Grobli i czy powstał już
projekt jej wykonania.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński odpowiedział, że jest to droga powiatowa i o jej
utrzymanie dba Zarząd Dróg Powiatowych.
Skarbnik
Piotr Łoździn odpowiedział, że środki zostały przyznane i inwestycja będzie
realizowana przez Zarząd Dróg Powiatowych. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnego
dokumentu dotyczącego przebudowy, tzw. grobli poza Programem funkcjonalno-użytkowym.
O godz. 20:36 przewodniczący Jakub Musiał zakończył posiedzenie
komisji.
/-/ Kamila Bartkiewicz
protokolant