Protokół nr 10/2019 posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, które odbyło się w dniu 26 sierpnia 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
RM.0012.4.10.2019
Godz.
rozpoczęcia: 17:05
Godz.
zakończenia: 19:45
Temat:
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo części
nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Przy Murze - druk
nr 103.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Puszczykowie w
rejonie ulicy Nadwarciańskiej - druk nr 104.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę części nieruchomości położonej w
Puszczykowie, w rejonie ul. Poznańskiej - druk nr 105.
- Omówienie projektu Katalogu Dobrych Praktyk - Mebli Miejskich do
zastosowania w przestrzeni Miasta Puszczykowa.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały nr 257/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 24
października 2017 r. w sprawie określania zasad udzielania dotacji celowych z
budżetu Miasta Puszczykowa na dofinansowanie kosztów wymiany źródeł ciepła w
mieszkalnych budynkach jednorodzinnych lub lokalach na obszarze Miasta
Puszczykowa - druk nr 101.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały nr 94/19/VIII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 czerwca
2019 r. w sprawie: współdziałania z Powiatem Poznańskim przy Aktualizacji
inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu poznańskiego -
druk nr 102.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. - druk nr 106.
- Sprawy bieżące.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
powitał zaproszonych gości i radnych, obecnych 7 radnych (usprawiedliwiona
nieobecność radnej Elżbiety Bijaczewskiej).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo
części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Przy Murze
- druk nr 103.
Pani Aleksandra Mizerska z
Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto
Puszczykowo części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Przy
Murze, informując, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
dla tego terenu, działka ta jest przeznaczona pod drogi publiczne klasy
dojazdowej.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie
przez Miasto Puszczykowo części nieruchomości położonej w Puszczykowie w
rejonie ulicy Przy Murze - druk nr 103.
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Nadwarciańskiej - druk nr 104.
Pani Aleksandra Mizerska z
Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawiła projekt uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie
ulicy Nadwarciańskiej oraz poinformowała, że uchwała została wywołana wnioskiem
właściciela sąsiedniej nieruchomości, który jest zainteresowany nabyciem
wspomnianej w uchwale działki, w celu poprawy warunków zagospodarowania swojej
nieruchomości.
Przewodniczący
komisji Jan Łagoda przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Nadwarciańskiej - druk nr 104.
Wynik głosowania: „za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 3. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w
dzierżawę części nieruchomości położonej w Puszczykowie, w rejonie ul.
Poznańskiej - druk nr 105.
Pani Aleksandra Mizerska z Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawiła projekt
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę części nieruchomości
położonej w Puszczykowie, w rejonie ul. Poznańskiej, informując, że
przedstawiony projekt uchwały dotyczy przedłużenia umowy dzierżawy stoiska na
Zielonym Targu.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie
w dzierżawę części nieruchomości położonej w Puszczykowie, w rejonie ul.
Poznańskiej - druk nr 105.
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 4. Omówienie projektu
Katalogu Dobrych Praktyk - Mebli Miejskich do zastosowania w przestrzeni
Miasta Puszczykowa.
Projektant Edyta Skolimowska przedstawiła
prezentację dotyczącą analizy i oceny zakresu waloryzacji przestrzeni
publicznych Miasta Puszczykowa. W celu opracowania Katalogu Dobrych Praktyk
przeprowadzono analizę istniejących przestrzeni miejskich. Z przeprowadzonej
inwentaryzacji wynika, że przestrzeń miejska w niektórych częściach miasta jest
dość zaniedbana, nadal nie ma systemowego podejścia do opracowania działań
strategicznych. Pani Edyta Skolimowska przedstawiła podział
miasta na poszczególne strefy oraz zaproponowane inspiracje i rozwiązania
urządzenia poszczególnych przestrzeni publicznych.
Radni zgłosili swoje uwagi do
zaprezentowanej analizy i oceny zakresu waloryzacji przestrzeni publicznej
Miasta Puszczykowa.
Kierownik Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Gospodarki gruntami Alina Stempniak poprosiła o przekazywanie
swoich uwag do opracowywanego dokumentu, aby prace nad nim można było w jak
najkrótszym czasie zakończyć.
Pani Edyta Skolimowska powiedziała,
że przeprowadzona została inwentaryzacja na terenie Miasta, materiał jest
praktycznie w całości ukończony, zgodnie z uzgodnieniami Katalog ma zawierać przede
wszystkim propozycje mebli miejskich. Pani Edyta Skolimowska
podkreśliła, że dokument ten stanowi jedynie wskazówki - dobre praktyki,
które można zastosować przy urządzaniu publicznej przestrzeni miejskiej.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
powiedział, że temat ten będzie kontynuowany w połowie września podczas
kolejnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta.
O godzinie 19:00 przewodniczący komisji Jan
Łagoda ogłosił przerwę, która trwała do godziny 19:10.
Ad 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 257/17/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 24 października 2017 r. w sprawie określania zasad
udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Puszczykowa na dofinansowanie
kosztów wymiany źródeł ciepła w mieszkalnych budynkach jednorodzinnych lub
lokalach na obszarze Miasta Puszczykowa - druk nr 101.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 257/17/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 24 października 2017 r. w sprawie określania zasad
udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Puszczykowa na dofinansowanie
kosztów wymiany źródeł ciepła w mieszkalnych budynkach jednorodzinnych lub
lokalach na obszarze Miasta Puszczykowa. Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował o głównych zmianach wprowadzonych do projektu uchwały dotyczących przedłużenia
terminu składania wniosków o dotację celową na dofinansowanie kosztów wymiany
źródeł ciepła (do 30 września) oraz zapisu definicji budynku mieszkalnego, w którym może być realizowane przedsięwzięcie (takim budynkiem
jest każdy budynek służący celom mieszkalnym).
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr
257/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 24 października 2017 r. w sprawie
określania zasad udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Puszczykowa na dofinansowanie
kosztów wymiany źródeł ciepła w mieszkalnych budynkach jednorodzinnych lub lokalach
na obszarze Miasta Puszczykowa - druk nr 101.
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 94/19/VIII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie: współdziałania z Powiatem
Poznańskim przy Aktualizacji inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest
na terenie powiatu poznańskiego - druk nr 102.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 94/19/VIII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie: współdziałania z Powiatem
Poznańskim przy Aktualizacji inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na
terenie powiatu poznańskiego. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że zmiana dotyczy zwiększenia kwoty dofinansowania z budżetu miasta
na ten cel o kolejne 707,80 zł (całkowita kwota dofinansowania wynosi 1415,60
zł).
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie w sprawie zmiany uchwały nr
94/19/VIII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie:
współdziałania z Powiatem Poznańskim przy Aktualizacji inwentaryzacji wyrobów
zawierających azbest na terenie powiatu poznańskiego - druk nr 102.
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 7. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej
Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. -
druk nr 106.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił
projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na
rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r, informując o zmianach:
w dochodach:
1) W Dziale
700 zwiększono o kwotę 150.000 zł dochody z tytułu sprzedaży nieruchomości w związku
z wyższą realizacją planu.
2) Dokonano
przesunięć w klasyfikacji dochodów w dziale 756 - zwiększono dochody w §
2680 o kwotę 1 zł, zmniejszono dochody w § 0910 o kwotę 1 zł.
w wydatkach:
1) W
rozdziale 70005 zwiększono wydatki o kwotę 100 tys. zł na zadanie Adaptacja na potrzeby harcówki budynku
gospodarczego na działce ewidencyjnej nr 2200 obręb Puszczykowo -zadanie
realizowane w ramach puszczykowskiego budżetu obywatelskiego (plan
wydatków na realizację zadania wynosi 250 tys. zł przy kosztorysie
inwestorskim 400 tys. zł.)
2) W rozdziale
90005 zwiększono o kwotę 50.000 zł wydatki na wypłatę dotacji
na likwidację pieców węglowych.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia
18 grudnia 2018 r. - druk nr 106.
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 8. Sprawy bieżące.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda zapytał,
do kiedy można składać wnioski z propozycjami do projektu budżetu Miasta
Puszczykowa na rok 2020.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że radni mogą składać wnioski z propozycjami
do 15 października br.
Radna Barbara Kamińska zapytała, na
jakim etapie jest przetarg na budowę ul. Sobieskiego oraz prace związane z
odświeżeniem placu zabaw na ul. Klasztornej.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński odpowiedział,
że 27 sierpnia zostaną otwarte oferty na realizację budowy ul. Sobieskiego,
czekamy również na decyzję Ministra Infrastruktury odnośnie dofinansowania z
Funduszu Dróg Samorządowych (FDS). W przypadku, kiedy oferty na wykonanie
ulicy będą korzystne Miasto może podjąć się realizacji inwestycji ze swojego
budżetu. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński odpowiedział na drugie
pytanie, informując, że wpłynęła zgoda na wycinkę drzew, dopiero potem będzie
można prowadzić dalsze prace na placu zabaw na ul. Klasztornej.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda zwrócił
się z prośbą o naprawę dwóch elementów urządzeń znajdujących się na placu zabaw
przy ul. Sportowej.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział,
że zostało to już zgłoszone do naprawy.
Radny Maciej Krzyżański zapytał, kiedy
nastąpi realizacją budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Puszczykowie
oraz poprosił o informację odnośnie
działań dotyczących schronu znajdującego się na ul Przecznica.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że w sprawie schronu zostało skierowane pismo do Wojewody
Wielkopolskiego, jeśli chodzi o kwestię realizacji budowy Zintegrowanego Węzła
Przesiadkowego inwestycja jest na ostatnim etapie uzgodnień oraz projektowania,
czekamy już tylko na akceptację ze strony Wojewody Wielkopolskiego oraz
Starostwa Powiatowego.
Radny Piotr Guziałek poruszył
kwestię swojej interpelacji dotyczącej ścięcia pobocza na ul. Wspólnej wzdłuż
torów, gdyż pomimo jego interwencji nie zostało to wykonane.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że problemem jest znalezienie stosownej firmy, która wykona prace
ścięcia pobocza na ul. Wspólnej.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda
poruszył sprawę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które
oczekują na podjęcie decyzji, co do dalszej ich realizacji.
Radny Tomasz Potocki zaproponował
aby na następnym posiedzeniu komisji kierownik Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak przedstawiła
miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, w stosunku do których
konieczne jest podjęcie decyzji o dalszym ich procedowaniu.
Przewodniczący komisji Jan Łagoda poinformował
również o pismach które wpłynęły do Rady Miasta:
-
petycja
mieszkańców dotycząca budowy przejścia dla pieszych wraz z chodnikiem
naul.Nadwarciańskiej,
-
pismo
mieszkanki w sprawie rozliczenia dotacji na remont budynku zabytkowego
naul.Podleśnej w Puszczykowie,
-
pismo
mieszkańców ul. Klasztornej w sprawie ustawienia znaków ograniczających
prędkość,
-
dwa
pisma Grupy Inicjatywnej Młodzi dla Puszczykowa dotyczące ustawienia huśtawki
typu Mobilus Hags, oraz ławek z miejscem do ładowania telefonów - oba pisma
zostały skierowane do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Przewodniczący Jan Łagoda o godzinie
19:45 zakończył posiedzenie komisji.
protokolant
/-/ Hanna Dudzik-Zoga