Protokół nr 9/2019 posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, które odbyło się w dniu 17 czerwca 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
RM.0012.4.9.2019
Godz.
rozpoczęcia: 17:05
Godz.
zakończenia: 18:30
Temat:
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie: wyrażenia
zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo prawa użytkowania
wieczystego części nieruchomości w rejonie ul. Przyszkolnej w Puszczykowie
- druk nr 97.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie: wyrażenia zgody na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego
wraz z lokalem użytkowym przy ul. Poznańskiej 74A w Puszczykowie oraz
zbycie tych lokali wraz z udziałem w gruncie na rzecz dotychczasowego najemcy -
w celu zwolnienia z długu - druk nr 98.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie: zmiany uchwały nr 84/19/VIII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 28 maja
2019 r. w sprawie: udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie,
restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków
lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta
Puszczykowa - druk nr 93.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie: współdziałania z Powiatem Poznańskim przy Aktualizacji
inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu poznańskiego -
druk nr 96.
- Zaopiniowanie projektu uchwały w
sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr
36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. - druk nr 99.
- Miejscowy plan zagospodarowania
przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie pomiędzy torami PKP,
ulicą Dworcową, Nadwarciańską, Kosynierów Miłosławskich, obręb Niwka, arkusze
3, 4 - w dwóch etapach A i B - ETAP A - zaopiniowanie zmian dotyczących
budynków gospodarczych wykorzystywanych na cele mieszkalne.
- Omówienie sprawozdania z wykonania
budżetu Miasta za rok 2018 w zakresie działań komisji, zapoznanie się z
sprawozdaniem finansowym, z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie
absolutorium dla Burmistrza oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej.
-
zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miasta Puszczykowa za
2018 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za 2018
rok - druk nr 95,
-
zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta
Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu Miasta za 2018 rok - druk nr 92.
8. Raport o stanie gminy.
9. Sprawy bieżące.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek powitał zaproszonych gości i radnych, obecnych 5 radnych
(usprawiedliwiona nieobecność radnego Jana Łagody, radnego Macieja
Krzyżańskiego oraz radnego Piotra Płóciennika).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo
prawa użytkowania wieczystego części nieruchomości w rejonie ul. Przyszkolnej
w Puszczykowie - druk nr 97.
Pani Aleksandra Mizerska z
Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawiła projekt
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo prawa
użytkowania wieczystego części nieruchomości w rejonie ul. Przyszkolnej w
Puszczykowie, informując, że podjęcie powyższej uchwały umożliwi regulacje
stanu prawnego części nieruchomości zajętej pod drogę, oraz umożliwi niektórym
posesjom dostęp do drogi publicznej bez konieczności ustanawiania
służebności drogowej.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo prawa użytkowania
wieczystego części nieruchomości w rejonie ul. Przyszkolnej w Puszczykowie -
druk nr 97.
Wynik
głosowania:
5 głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 2. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na ustanowienie odrębnej własności
lokalu mieszkalnego wraz z lokalem użytkowym przy ul. Poznańskiej 74A
w Puszczykowie oraz zbycie tych lokali wraz z udziałem w gruncie na rzecz
dotychczasowego najemcy - w celu zwolnienia z długu - druk nr 98.
Pani Aleksandra Mizerska z Referatu
Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawiła projekt uchwały w sprawie: wyrażenia
zgody na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego wraz z lokalem użytkowym
przy ul. Poznańskiej 74A w Puszczykowie oraz zbycie tych lokali wraz z udziałem
w gruncie na rzecz dotychczasowego najemcy - w celu zwolnienia z długu.
Projekt uchwały został wywołany celem zakończenia procedury sprzedaży lokalu
przy ul. Poznańskiej, która to miała miejsce w 2002 roku.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: wyrażenia
zgody na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego wraz z lokalem użytkowym
przy ul. Poznańskiej 74A w Puszczykowie oraz zbycie tych lokali wraz z
udziałem w gruncie na rzecz dotychczasowego najemcy - w celu zwolnienia z długu
- druk nr 98.
Wynik
głosowania: 5
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 3. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr 84/19/VIII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie: udzielenia dotacji celowych na
prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach
wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków,
położonych na terenie Miasta Puszczykowa - druk nr 93.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił projekt
powyższej uchwały, informując, że w podjętej podczas sesji w dniu 28 maja br.
uchwale wkradł się błąd w kwocie przyznanego dofinansowania (zamiast 50%
kosztów dotacji zostało wpisane 100%). Podjęcie zmienionej uchwały uznaje się
wiec za zasadne.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: zmiany
uchwały nr 84/19/VIII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 28 maja 2019 r. w
sprawie: udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie
lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących
się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Puszczykowa
- druk nr 93.
Wynik
głosowania: 5
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 4. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: współdziałania z Powiatem Poznańskim przy
Aktualizacji inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu
poznańskiego - druk nr 96.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
przedstawił projekt uchwały w sprawie: współdziałania z Powiatem
Poznańskim przy Aktualizacji inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na
terenie powiatu poznańskiego, informując, że przeprowadzona we współpracy ze
Starostwem Powiatowym inwentaryzacja ułatwi rozeznanie w temacie ilości azbestu
na terenie Miasta Puszczykowa.
Radna Barbara Kamińska zapytała,
czy inwentaryzacja ma umożliwić dotarcie do wszystkich budynków mieszkalnych na
terenie Miasta Puszczykowa pokrytych azbestem.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że dzięki przeprowadzonej inwentaryzacji władze miasta będą miały
rozeznanie, ile azbestu pozostało do usunięcia z terenu Miasta i jakie środki
na jego likwidację należy przeznaczyć z budżetu.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: współdziałania z Powiatem Poznańskim przy Aktualizacji inwentaryzacji
wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu poznańskiego - druk nr 96.
Wynik
głosowania: 5
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 5. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa
na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. - druk nr 99.
Skarbnik Piotr Łoździn przestawił
projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na
rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r., informując o zmianach:
w dochodach:
1) Wprowadzono
zmiany w planie dochodów do wysokości przewidywanego wykonania.
2) Wprowadzono
dochody w wysokości 45.000 zł z tytułu udziału Spółki Projekt Moniuszki
sp. z o.o. w rozbudowie ul. Moniuszki.
w wydatkach:
1) W
rozdziale 75416 wprowadzono wydatki w kwocie 55.000 zł na wynagrodzenia SM (na dwa
dodatkowe etaty).
2) W
rozdziałach 85205, 85215, 85504 dokonano przesunięć wydatków w ramach pomocy
społecznej.
3) W
rozdziale 85501 zwiększono o kwotę 5.000 zł wydatki na zwrot świadczeń z pomocy
społecznej.
4) W
rozdziale 85412 zwiększono o kwotę 5.000 zł wydatki na wypoczynek dzieci
i młodzieży.
5) W
rozdziale 90005 zwiększono o kwotę 50.000 zł wydatki na wypłatę dotacji na
likwidację pieców węglowych.
6) W
rozdziale 90015 zwiększono wydatki bieżące o kwotę 292,20 zł na utrzymanie
oświetlenia ulicznego.
7) W
rozdziale 90026 wprowadzono wydatki bieżące w kwocie 707,80 zł na aktualizację
inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
8) W
zadaniach majątkowych:
a) wprowadzono
wydatki w kwocie 19.000 zł na budowę boiska do plażowej piłki siatkowej przy
ul. Nowe Osiedle,
b) dokonano
zmiany nazwy zadania z „Modernizacja budynków komunalnych..." na „Modernizacja/budowa
budynków komunalnych...".
O
godzinie 17:22 na posiedzenie komisji przybył radny Maciej Krzyżański
(obecnych 6 radnych).
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII
z dnia 18 grudnia 2018 r. - druk nr 99.
Wynik
głosowania: 6
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 6. Miejscowy
plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie
pomiędzy torami PKP, ulicą Dworcową, Nadwarciańską, Kosynierów Miłosławskich,
obręb Niwka, arkusze 3, 4 - w dwóch etapach A i B - ETAP A - zaopiniowanie
zmian dotyczących budynków gospodarczych wykorzystywanych na cele mieszkalne.
Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej
i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak poinformowała o spotkaniu Komisji
Urbanistyczno Architektonicznej, która negatywnie zaopiniowała uwzględnienie w
projekcie planu zapisów umożliwiających zalegalizowane funkcji mieszkaniowej w
budynkach gospodarczych na terenie objętym opracowaniem planu. Ponadto pani Alina
Stempniak powiedziała, że, gdyż obecnie nie ma konkretnego rozwiązania tego
problemu, ponieważ dla tego terenu nie obowiązuje żaden plan zagospodarowania
przestrzennego.
Radny Tomasz Potocki poprosił o
podanie liczby budynków gospodarczych o funkcji mieszkaniowej znajdujących się
na terenie objętym opracowaniem planu.
Pani Alina Stempniak
odpowiedziała, że z przeprowadzonej przez nią inwentaryzacji wynika, że są to
ok. 21 lub 22 budynki. Liczba ta została oszacowana bez wchodzenia na teren
posesji prywatnych. Najwięcej takich zabudowań występuje na ul. Niepodległości.
Radny Piotr Guziałek powiedział, że
konieczne jest podjęcie konkretnej decyzji w tej sprawie, istnieje bowiem
obawa, że umożliwione zostanie zalegalizowanie funkcji mieszkaniowej w budynkach
gospodarczych, które nie spełniają żadnych norm budowlanych.
Głos zabrała mieszkanka pani Urszula
Klawiter Maniecka, która powiedziała, że od 20 lat podejmuje starania, aby
zalegalizować funkcję mieszkaniową w budynku gospodarczym, który nie jest
budynkiem nielegalnym, gdyż uzyskał pozwolenie na budowę. Pani Urszula
Klawiter Maniecka zwróciła się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu,
gdyż bez zalegalizowania funkcji mieszkaniowej właściciele takich budynków nie
mogą starać się o dofinansowanie np. na wymianę źródła ogrzewania.
Radny Piotr Guziałek zwrócił się
z pytaniem, czy w przypadku zalegalizowania funkcji mieszkaniowej w budynkach
gospodarczych jest możliwość kontrolowania ich stanu.
Pani Alina Stempniak odpowiedziała,
że miejscowy plan umożliwi rozpoczęcie procedury zalegalizowania. Właściciele
budynków gospodarczych będą mogli złożyć wniosek do Starostwa Powiatowego
o zmianę użytkowania z projektem np. ocieplenia budynku, czy wymiany
źródła ogrzewania. Pani Alina Stempniak wyjaśniła, że jest to
legalizacja funkcji a nie samego istnienia budynku.
O
godzinie 17:43 posiedzenie komisji opuścił radny Tomasz Potocki
(obecnych 5 radnych).
Radny Piotr Guziałek zasugerował,
aby zorganizować dla mieszkańców jeszcze jedno spotkanie informacyjne, gdyż
temat ten jest niezwykle trudny a mieszkańcy wyrażają chęć zalegalizowania funkcji
mieszkaniowej w budynkach gospodarczych.
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że za legalizację takich budynków odpowiada nadzór budowlany, miejscowy plan
zagospodarowania przestrzennego tylko i wyłącznie umożliwi rozpoczęcie
procedury. Skarbnik Piotr Łoździn dodał, że taka możliwość będzie
dotyczyła jedynie tych budynków, które już istnieją a złożyć wniosek będą mogły
osoby faktycznie je zamieszkujące. Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że
trzeba określić jakiś sposób weryfikacji, czy dane osoby faktycznie zamieszkują
w budynku gospodarczym.
Radna Barbara Kamińska
powiedziała, że należałoby przeprowadzić akcję informująca wśród mieszkańców o
konsekwencjach, jakie może nieść za sobą fakt zamieszkiwania w budynkach
wybudowanych bez pozwolenia na budowę.
Radny Władysław Hetman
powiedział, że jego zdaniem należy poczekać z zaopiniowaniem projektu planu do
czasu przeprowadzenia akcji informacyjnej, która wykaże ile osób faktycznie
jest zainteresowanych złożeniem wniosku.
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek poprosił kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki
Gruntami Alinę Stempniak o przygotowanie akcji informacyjnej wśród mieszkańców,
zaproponował również termin składania wniosków przez mieszkańców do 15 września.
Ad 7. Omówienie
sprawozdania z wykonania budżetu Miasta za rok 2018 w zakresie działań komisji,
zapoznanie się z sprawozdaniem finansowym, z wnioskiem Komisji Rewizyjnej
w sprawie absolutorium dla Burmistrza oraz opinią Regionalnej Izby
Obrachunkowej.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił
i omówił sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta za rok 2018, opinię
Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta za rok
2018 oraz opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej
Rady Miasta Puszczykowa w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta
Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu za rok 2018. Obie opinie były pozytywne.
Wobec braku uwag zastępca
przewodniczącego komisji Piotr Guziałek przeprowadził głosowanie nad
zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia
sprawozdania finansowego Miasta Puszczykowa za 2018 rok wraz ze sprawozdaniem z
wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za 2018 rok - druk nr 95.
Wynik
głosowania: 5
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Zastępca przewodniczącego komisji Piotr
Guziałek przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: udzielenia
absolutorium dla Burmistrza Miasta Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu
Miasta za 2018 rok - druk nr 92.
Wynik
głosowania: 5
głosów „za", 0 „przeciw", 0 „wstrzymujących się".
Ad 8. Raport
o stanie gminy.
Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział,
że zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym Burmistrz Miasta jest
zobligowany do przedłożenia, co roku raportu o stanie miasta. Sekretarz Maciej
Dettlaff przedstawił najważniejsze zagadnienia ujęte w raporcie o stanie
miasta, oraz wyjaśnił, że raport jest dokumentem, który w jednym miejscu
gromadzi najważniejsze dane dotyczące miasta oraz przedstawia jego stan. Nie
jest to dokument, który zawiera wnioski oraz plany miasta na przyszłość.
Radny Maciej Krzyżański zapytał,
czy raport o stanie miasta zostanie opublikowany na stronie internetowej
miasta.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że raport o stanie miasta został umieszczony w Biuletynie
Informacji Publicznej, nie ma jednak przeciwskazań do tego, aby znalazł się
również na stronie miasta.
O
godzinie 18:16 na posiedzenie komisji przybył radny Jan Łagoda (obecnych
6 radnych).
Ad 9. Sprawy
bieżące.
Radna Elżbieta Bijaczewska poruszyła
sprawę firmy ochroniarskiej, która zabezpieczała Dni Puszczykowa oraz
niewłaściwego zachowania w stosunku do mieszkańców jej pracowników.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że temat ten zostanie poruszony podczas spotkania podsumowującego
Dni Puszczykowa.
Radny Maciej Krzyżański zwrócił
się z prośbą o naprawienie uszkodzonej barierki na rogu ul. Piaskowej i
ul. Libelta.
Radna Barbara Kamińska poprosił o
informację, kiedy będą stawiane kosze na śmieci na terenie Górnego Puszczykowa.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że kosze są cały czas sukcesywnie ustawiane na terenie Miasta,
jest jeden problem wynikający z faktu, że mieszkańcy nie życzą ich sobie przed
swoimi posesjami z obawy przed osobami spożywającymi alkohol.
Zastępca przewodniczącego Piotr
Guziałek o godzinie 18:30 zakończył posiedzenie komisji.
protokolant
/-/ Hanna Dudzik-Zoga