Protokół nr 1/15 z posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu które odbyło się w dniu 13 stycznia 2015 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
Protokół nr 1/15
z posiedzenia
Komisji Edukacji, Kultury i Sportu
które odbyło się w
dniu 13 stycznia 2015 r.
w sali sesyjnej
Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
OB.0012.4.1.15
Godz. rozpoczęcia: 17:00
Godz. zakończenia:
18:44
Tematy:
1. Spotkanie z dyrektorami puszczykowskich szkół i
zapoznanie członków komisji z problematyką oświatową w Puszczykowie.
2.
Omówienie propozycji sportowo-kulturalnych na ferie
zimowe.
3. Wykorzystanie istniejącej infrastruktury do zimowej
rekreacji.
4. Dni Puszczykowa 2015 - dyskusja.
5. Sprawy bieżące.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka powitała gości i
radnych; obecnych 5 radnych (usprawiedliwiona nieobecność Radnego Filipa
Ryglewicza).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do
niniejszego protokołu.
Ad 1. Spotkanie z dyrektorami puszczykowskich szkół
i zapoznanie członków komisji z problematyką oświatową w
Puszczykowie.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka poprosiła
dyrektorów szkół o przedstawienie stanu technicznego placówek.
Dyrektor Gimnazjum nr 2 Przemysław Hejnowicz
poinformował, że w szkole znajduje się 7 oddziałów, 8 sal z projektorami,
2 sale gimnastyczne, biblioteka, stołówka oraz boiska: utwardzone i
sportowo-rekreacyjne. Na zajęcia prowadzone przez 24 nauczycieli uczęszcza 132
dzieci.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 Beata Cierzniak
oznajmiła, iż placówka posiada 19 oddziałów oraz 16 sal lekcyjnych z
rzutnikami. Zajęcia prowadzi 38 nauczycieli dla 379 uczniów.
Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 Renata Kulka
poinformowała, iż posiadają 17 oddziałów, 15 sal lekcyjnych, salę gimnastyczną,
stołówkę, komputery oraz rzutniki, 3 tablice multimedialne i 2 świetlice. Na
lekcje prowadzone przez 32 nauczycieli uczęszcza 337 dzieci.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka zwróciła się do
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2, z prośbą o przedstawienie prac, które
już wykonano i tych, które są planowane.
Dyrektor Beata Cierzniak poinformowała, że dokonano
wymiany pieca grzewczego oraz trwa wymiana instalacji elektrycznej. Planowana
jest także wymiana rozdzielni na terenie całej placówki oraz montaż
klimatyzatorów w niektórych salach lekcyjnych.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński wyjaśnił, że do 20
stycznia mają zostać zakończone prace dotyczące instalacji elektrycznej. W tym
roku zostaną jeszcze przeznaczone środki na wykonanie dokumentacji boiska
wielofunkcyjnego, a budowę węzłów sanitarnych przewiduje się na rok szkolny
2015/2016.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz poruszyła kwestię
osiągnięć uczniów oraz planowanych celów na bieżący rok.
Dyrektor Beata Cierzniak poinformowała, że w Szkole
Podstawowej nr 2 planuje się przeprowadzenie szkoleń, które wymagają
dofinansowania, dodatkowe lekcje z informatyki, bazujące na programowaniu oraz
zakup zabawek. Celem jest budowa boiska wielofunkcyjnego oraz pomieszczenia sanitarne,
a także współpraca z WPN. Wspólne projekty dla szkół dotyczą konkursów,
wypoczynku czy wystąpień znanych osób.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński zauważył, iż
wzrasta liczba prowadzonych zajęć, nazywanych indywidualnym tokiem nauczania,
przez co należy zabezpieczać środki na ten cel. Na terenie miasta prowadzone są
zajęcia pozalekcyjne, które dają nam wysokie miejsce w powiecie.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński poinformował też,
że na wyasfaltowanych boiskach koszykowych przy Szkole Podstawowej nr 2 nie
można założyć nowych koszy, ponieważ najpierw należałoby wymienić całe
oświetlenie oraz założyć monitoring. Ponadto Wiceburmistrz poinformował, że
korty tenisowe przy Szkole Podstawowej nr 2 nie są wykorzystywane przez szkołę.
Radna Elżbieta Czarnecka zapytała o udział dzieci
niepełnosprawnych w zajęciach lekcyjnych.
Dyrektor Beata Cierzniak odpowiedziała, iż na terenie
placówki znajduje się tylko 1 osoba niepełnosprawna.
Ad 2. Omówienie propozycji sportowo-kulturalnych na
ferie zimowe.
Przewodnicząca Małgorzata
Szczotka zapytała przedstawicieli szkół oraz CAS i CAK, o plany na
ferie zimowe.
Dyrektor Przemysław Hejnowicz
odpowiedział, że na terenie Gimnazjum nr 2 odbędą się półkolonie zimowe
organizowane razem ze Szkołą Podstawową nr 2, w których weźmie udział ok. 90
dzieci. Przewiduje się 2 dni wyjazdowe -
na basen oraz do kina. Po tych zajęciach razem z CAS organizowane będą zajęcia
sportowe, naprzemiennie ze Szkołą Podstawową nr 2.
Pani Renata Kulka poinformowała, że w Szkole Podstawowej nr 1
przewiduje się 4 grupy po 15 osób. Koszt półkolonii na terenie całej gminy
wynosi 65 zł na tydzień wraz z wyżywieniem i wyjazdami.
Pani Danuta Mankiewicz
poinformowała, że w bibliotece będą realizowane zabawy dla dzieci w wieku od 6
do 10 lat, w godzinach od 10 do 13 w cenie 20 zł za tydzień. W środy planowane
są spotkania z teatrem. Ilość dzieci wyniesie maksymalnie 20 osób, ze względu
na jedną prowadzącą oraz wielkość pomieszczenia, w którym mają odbywać się
zajęcia. Dofinansowanie z miasta na półkolonie wynosi ok. 30 tys zł. Promocja
półkolonii przez CAK odbywa się za pomocą środków masowego przekazu.
Ad
3. Wykorzystanie istniejącej infrastruktury do zimowej rekreacji.
Przewodnicząca Małgorzata
Szczotka poruszyła kwestię prac budowlanych dotyczących zjazdów
saneczkowych.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, że w dniu 19 stycznia nastąpi odbiór obiektu, jednakże
potrzebna jest zgoda na użytkowanie.
Radny Maciej Krzyżański
zaproponował pozostawienie piasku przy ścieżkach na terenie CAS-u, aby
mieszkańcy mogli posypać je, gdy zostaną one pokryte lodem.
Pan Janusz Szafarkiewicz
oznajmił, że na teren CAS nie można wejść od ul. Rynek.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisinski odpowiedział, że wejście będzie realizowane ze środków bieżących,
co wymaga zlikwidowania minimum 1 miejsca parkingowego. Prace planowane są w
marcu.
Radny Maciej Krzyżański
zapytał, jak można wykorzystać kostkę, która znajduje się na terenie OSP.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, iż zostały wybrane dwa kręgi.
Przewodnicząca Małgorzata
Szczotka wystosowała pytania odnośnie możliwości użytkowania kortów
tenisowych oraz ścieżki dla narciarzy.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, iż do czerwca mają powstać obiekty kubaturowe, a
umowy dotyczące lodowiska oraz boiska do piłki nożnej dotyczą zimy 2015/16,
jednakże niedługo obiekt ma zostać przygotowany na potrzeby miasta.
Natomiast ścieżki dla narciarzy mogą
powstać na terenie zakola Warty, gdzie potrzebna jest specjalna maszyna do
wykonywania takich ścieżek.
Ad
4. Dni Puszczykowa 2015 - dyskusja.
Przewodnicząca Małgorzata
Szczotka poprosiła o przedstawienie planów na Dni Puszczykowa 2015, które
odbędzie się w dniu 20 czerwca.
Pani Danuta Mankiewicz
odpowiedziała, że przewiduje się występ Braci Cugowskich za 39 tys. zł
oraz Skaldów za 24 tys. zł. Kwestia dotycząca zawodów sportowych nie jest
jeszcze ustalona.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zaproponowała, w
nawiązaniu do przyznania nagrody Lauru Puszczykowa dla rodziny Państwa
Kostusiaków za promocję miasta, aby podczas Dni Puszczykowa przyznano laur dla
Państwa Błaszkowiaków za wspieranie uroczystości.
Propozycja spotkała się z
aprobatą zebranych.
Radny Jakub Musiał zapytał,
czy istnieje możliwość obchodzenia święta miasta przez dwa dni.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że koszty organizacyjne tak dużej imprezy są dosyć
wysokie, ze względu na stałą ochronę oraz dzierżawę sceny, dlatego nie
przewiduje się rozłożenia wydarzenia na dwa dni.
Ad
5. Sprawy bieżące.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz poruszyła kwestię braku
oświetlenia niektórych ulic.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński wyjaśnił, iż
problem zostanie zlikwidowany do końca tygodnia.
Radna Alfreda Brączkowska zapytała, czy można
naprawić wystające płytki chodnikowe pomiędzy ul. Dworcową, a 3-go Maja, na co
uzyskała odpowiedź, że zostanie to sprawdzone i zlecone do wykonania.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. zatwierdzenia planu pracy Rady Miasta na
rok 2015.
Wynik głosowania: „za"- 5 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka przeprowadziła
głosowanie na projektem uchwał ws. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej
na rok 2015.
Wynik głosowania: „za" - 5 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
O godz. 18:44 Przewodnicząca Małgorzata Szczotka
zakończyła posiedzenie Komisji.
/-/ Monika Barczak
protokolant