Protokół nr 3/2016 posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, które odbyło się w dniu 15 marca 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
OB.0012.3.3.16
Godz.
rozpoczęcia: 16:00
Godz.
zakończenia: 18:46
Tematy:
- Plany
pracy CAS w 2016 roku - dokończenie dyskusji z poprzednich posiedzeń komisji.
- Stan
przygotowań do rozpoczęcia realizacji inwestycji budowy hali sportowej.
- Plany
realizacji inwestycji zagospodarowania zakola Warty.
- Informacja
o podziale środków finansowych dla organizacji pozarządowych.
- Sprawy
bieżące (zaopiniowanie projektów uchwał ws.: przyznania stypendiów sportowych;
zmiany uchwały nr 252/02/III Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 marca 2002 r. w
sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury).
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka powitała zaproszonych gości i radnych; obecnych
5 radnych (usprawiedliwiona nieobecność radnego Filipa Ryglewicza).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Plany pracy
CAS w 2016 roku - dokończenie dyskusji z poprzednich posiedzeń komisji.
Zastępca kierownika Centrum Animacji Sportu Anna
Kubacka przedstawiła kalendarz imprez sportowych na 2016 rok (ww. kalendarz
imprez sportowych stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Pani Anna Kubacka przedstawiła
otrzymaną ofertę na zorganizowanie strefy kibica podczas „EURO 2016", której
łączny koszt wynosi ponad 76 tys. zł.
Radni obejrzeli film, nagrany przez młodzież
podczas treningu piłki ręcznej na boisku Orlik przy ul. Jarosławskiej (w tym
samym czasie podobne filmy zostały nagrane na 150 boiskach Orlik a następnie
zgłoszone do księgi rekordów Guinnessa w celu ustanowienia rekordu na
największy trening w wielu miejscach jednocześnie).
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że należy zdiagnozować zapotrzebowanie na zajęcia sportowe wśród
młodzieży i wykorzystać kontakty z olimpijczykami w celu np. zorganizowania
zajęć, prowadzonych przez znanych sportowców.
Komisja uznała to za dobry pomysł, a radna Dorota
Łuczak-Dydowicz powiedziała, żeby nie zawężać grana odbiorców tego typu
przedsięwzięć tylko do młodzieży.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował o planach zagospodarowania terenu CAS. W tym roku zamierza się
wykonać:
- miejsce na ognisko (z ławkami),
- stoły do gier planszowych,
- stoły do tenisa stołowego,
- boisko do gry w boule oraz miejsce
wypoczynkowe dla rolkarzy i spacerowiczów (o ile wystarczy środków).
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował, że planowano wykorzystać kamienie (którymi kiedyś wyłożona była
obecna ul. Poznańska) do wyłożenia ww. miejsc w CAS-ie, ale zdaniem projektanta
nie będzie to dobre rozwiązanie (bo droższe a wykonane podłoże będzie
nierówne). Wiceburmistrz Władysław Ślisiński zaproponował, żeby sprzedać
kamienie a pozyskane środki przeznaczyć na zagospodarowanie CAS-u.
Pan Janusz Szafarkiewicz powiedział,
że jego zdaniem będzie możliwe równe wyłożenie powierzchni w miejscach
wypoczynku oraz przy ognisku.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
przyznał, że należy wyłożyć kamieniem te miejsca, w których będzie to możliwe
i zapewni bezpieczne użytkowanie, a pozostałą cześć kamieni spieniężyć.
Zdaniem radnego Macieja Krzyżańskiego nie
należy sprzedawać kamieni, które można wykorzystać do wyłożenia skweru
Tomaszewskiego oraz innych skwerów w mieście.
Radna Elżbieta Czarnecka powiedziała,
że kamienie należy zachować.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
powiedziała, że posiadany kamień jest lepszy i trwalszy niż kostka brukowa.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
zapewnił, że kamienie na pewno nie będą układane w miejscach, gdzie
uprawia się sport, bo może to być niebezpieczne.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka
powiedziała, że jeśli nie ma miejsca na składowanie kamieni oraz nie wiadomo,
kiedy i w jakich miejscach miałby zostać wykorzystany, to powinien zostać
sprzedany.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że na razie zostaną wykonane te zadania z wykorzystaniem
kamieni, na które są zarezerwowane środki, a później podjęta zostanie decyzja,
co zrobić z pozostałą częścią kamieni.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że do sprawy doświetlenia boiska wielofunkcyjnego na terenie CAS powróci
się jesienią (obecnie bowiem dni są coraz dłuższe, dzięki czemu będzie można
korzystać z boiska również wieczorami).
Ad 2. Stan przygotowań do rozpoczęcia
realizacji inwestycji budowy hali sportowej.
Skarbnik
Piotr Łoździn poinformował, że 15 kwietnia wykonawca inwestycji wejdzie
na teren budowy. Inwestycja powinna
zostać zrealizowana do końca listopada 2017 roku. Podczas budowy hali zajęcia
WF-u będą odbywać się na boiskach (w okresie wiosenno-letnim) oraz w Sportotece
(zimą).
Radny
Tomasz Potocki zapytał o koszt wynajmu hali w Sportotece.
Skarbnik
Piotr Łoździn odpowiedział, że informacji na ten temat udzieli później,
tj. po podpisaniu umowy.
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka ogłosiła 5-minutową przerwę.
Ad 3. Plany realizacji
inwestycji zagospodarowania zakola Warty.
Sekretarz
Maciej Dettlaff poinformował, że wraz z organizacjami pozarządowymi oraz
projektantem Hugonem Kowalskim przygotowana została koncepcja zagospodarowania
zakola Warty. Omawiany projekt jest niezależny od projektu o dofinansowanie z
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który reguluje
kwestie przyrodnicze i środowiskowe, choć układ ścieżek jest taki sam w
obu projektach.
Sekretarz
Maciej Dettlaff przedstawił główne założenia koncepcji zagospodarowania
zakola Warty, która zawiera m.in.:
-
wykonanie bezpiecznego zejścia ze skarpy w stronę rzeki,
-
pomost i ewentualne zejście do statku,
-
plac zabaw w odsłoniętym punkcie zakola,
-
plaża kamienista przy nowym zbiorniku wodnym (stawku) oraz punkty plażowe nad
rzeką,
-
miejsce na biwak, taras wśród drzew, amfiteatr trawiasty, pole do gry w boule, hamaki,
itp.,
-
boisko do hokeja na stawku (zimą).
Pan
Michał Janaszek z Puszczykowskiego Towarzystwa Sportowego kontynuował
prezentację elementów zagospodarowania terenu (stand up paddle, pomosty,
rozrzucone place zabaw, taras á la wieża widokowa, tenis stołowy, slap line,
stoły do gier planszowych, park linowy, naturalne góreczki będą mogły zostać
wykorzystane na mini tor rowerowy).
Odpowiadając
na pytanie radnej Małgorzaty Hempowicz, pan Michał Janaszek oraz
sekretarz Maciej Dettlaff powiedzieli, że oba projekty dotyczące terenu
zakola Warty nie kolidują ze sobą, ale się wzajemnie uzupełniają (głównym
założeniem jest uporządkowanie zieleni).
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka zapytała o możliwość uzyskania dofinasowania oraz
terminy realizacji projektów.
Sekretarz
Maciej Dettlaff poinformował, że według harmonogramu konkursu jego
rozstrzygnięcie powinno nastąpić 8 sierpnia, a wcześniejsze etapy oceny pokażą,
czy jest szansa na uzyskanie dofinansowania. Harmonogram projektu zakłada jego
realizację jesienią 2016 roku.
Sekretarz
Maciej Dettlaff powiedział, że po zakończeniu przygotowania koncepcji
zagospodarowania zakola Warty, ustalona zostanie kolejność realizacji jej
poszczególnych zadań oraz ich skosztorysowanie.
Skarbnik
Piotr Łoździn powiedział, że realizacja koncepcji zagospodarowania
zakola Warty będzie możliwa przy pozyskaniu środków zewnętrznych.
Sekretarz
Maciej Dettlaff powiedział, że podobne konkursy będą ogłaszane także w
drugiej połowie roku oraz że najprawdopodobniej będzie możliwa również
współpraca z Lokalną Grupą Działania, która stara się pozyskać środki na budowę
urządzeń infrastruktury rekreacyjnej.
Ad 4. Informacja o podziale środków
finansowych dla organizacji pozarządowych.
Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział,
że na 2016 rok rozstrzygnięte zostały cztery konkursy na zadania dla
organizacji pozarządowych w różnych obszarach działania (zarządzenia dot.
wyników konkursów stanowią załączniki do niniejszego protokołu). Sekretarz
Maciej Dettlaff poinformował, że nie została złożona oferta parafii pw.
MBW na organizację Letnich Koncertów Organowych, które cieszą się dużym poparciem
społecznym. W związku z powyższym trzeba będzie powrócić do
współorganizacji koncertów przez Miasto, ale radni muszą zdecydować o wysokości
kwoty dofinansowania.
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że
został ogłoszony konkurs na organizację koncertów organowych o czym została
poinformowana parafia, jednakże oferty nie złożyła.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
powiedziała, że Komisja wnioskowała o przyznanie konkretnej kwoty na organizację
koncertów organowych. Radna przywołała sytuację sprzed roku, kiedy to nie
zostały przyznane środki na dofinansowanie imprezy sportowej (turnieju
tenisowego) z powodu niezłożenia oferty przez stowarzyszenie, dlatego środki na
organizację koncertów organowych również nie powinny zostać przyznane.
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka przypomniała, że środki na organizację turnieju
tenisowego zostały przyznane poza konkursem, ale organizacja je zwróciła.
Radny Tomasz Potocki powiedział, że
kwota na organizację koncertów organowych została zaakceptowana przez Radę i
wpisana do budżetu.
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka przypomniała, że wniosek Komisji o przekazanie
konkretnej kwoty na organizację koncertów organowych był wnioskiem do budżetu,
ale ostatecznie kwota ta została wpisana w konkursie na dotacje dla organizacji
pozarządowych.
Radna Małgorzata Hempowicz
stwierdziła, że Letnie Koncerty Organowe są przedsięwzięciem niekomercyjnym,
ale dobrem kulturalnym dla puszczykowskiej społeczności. Radna podkreśliła, że
z powodu czyjegoś błędu nie powinno się pozbawiać mieszkańców możliwości
udziału w koncertach organowych.
Komisja
podtrzymuje swój poprzedni wniosek (z 13.10.2015 r.) o przekazaniu kwoty 22 tys.
zł na dofinansowanie Letnich Koncertów Organowych, z zastrzeżeniem, że
następnym razem organizator musi złożyć ofertę w ramach konkursu dla
organizacji pozarządowych.
Radna Małgorzata Hempowicz poprosiła o
uzyskanie zapewnienia, że Letnie Koncerty Organowe odbędą się przy współudziale
Miasta.
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że
na najbliższej sesji w budżecie nastąpi przesunięcie w wydatkach kwoty 15
tys. zł z dotacji na wydatki bieżące (brakująca kwota 7 tys. zł zostanie
pozyskana w innym dziale). Kwota 22 tys. zł zostanie przekazana na
współorganizację jubileuszowych Letnich Koncertów Organowych.
Ad 5. Sprawy
bieżące (zaopiniowanie projektów uchwał ws.: przyznania stypendiów sportowych;
zmiany uchwały nr 252/02/III Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 marca 2002 r. w
sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury).
Sekretarz
Maciej Dettlaff przedstawił projekty uchwał ws. przyznania stypendiów
sportowych informując, że złożone zostały dwa wnioski o przyznanie stypendium
dla Karoliny Płazy i Pawła Bakuna. Komisja stypendialna pozytywnie
zaopiniowała oba wnioski (z zastrzeżeniem uzupełnienia dokumentacji) i
zaproponowała przyznać stypendia na okres od 1 marca do 31 grudnia 2016 r.:
- Karolinie Płazie w wysokości 500 zł miesięcznie,
- Pawłowi Bakunowi w wysokości 400 zł
miesięcznie.
Przewodnicząca
Małgorzata Szczotka przeprowadziła głosowanie nad zaopiniowaniem projektów uchwał ws. przyznania stypendiów
sportowych.
Wynik
głosowania: „za" - 5 głosów, „przeciw"
- 0, „wstrzymało się" - 0.
Projekty uchwał z
druków nr 24 i 25 zostały zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił ww. projekt uchwały informując, ze zakłada on
rozszerzenie działalności Biblioteki Miejskiej w celu umożliwienia jej
wydzierżawienia hali widowiskowo-sportowej i administrowanie obiektem. Skarbnik
powiedział, że cennik wynajmowania pomieszczeń będzie ustalał dyrektor
biblioteki w porozumieniu z urzędem.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka przeprowadziła
głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały ws. zmiany uchwały nr 252/02/III
Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie utworzenia
samorządowej instytucji kultury.
Wynik
głosowania: „za" - 5 głosów, „przeciw"
- 0, „wstrzymało się" - 0.
Projekt uchwały z
druku nr 28 został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka poinformowała, że
przygotowany został szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na opracowanie
strategii rozwoju miasta Puszczykowa wraz z elementami strategii promocji
(ww. dokument stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Sekretarz Maciej Dettlaff przedstawił ww. dokument,
prosząc o możliwie szybkie składnie uwag, aby na początku kwietnia można było
wybrać wykonawcę.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka zaproponowała,
aby z nazwy dokumentu usunąć zwrot „z elementami" oraz żeby określić konkretnie
podmiot odpowiedzialny za monitoring strategii.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz stwierdziła, że
podstawowym zadaniem powinno być opracowanie strategii promocji, która będzie
narzędziem do realizacji strategii rozwoju.
Przewodnicząca Małgorzata Szczotka poprosiła o
przygotowanie na kolejne posiedzenie projektu uchwały, dotyczącego przyznawania
stypendiów naukowych.
O godz. 18:46 przewodnicząca Małgorzata Szczotka
zamknęła posiedzenie Komisji.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
protokolant