Protokół nr 7/2019 posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, które odbyło się w dniu 21 maja 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
RM.0012.3.7.2019
Godz.
rozpoczęcia: 17:07
Godz.
zakończenia: 19:06
Temat:
1. Spotkanie z właścicielami willi Jadwinówka.
2. Współpraca Miasta Puszczykowa z organizacjami pozarządowymi:
-
prezentacja organizacji współpracujących z miastem,
-
informacja o podziale środków finansowych dla
organizacji pozarządowych.
3. Stypendia oraz Nagroda Rady Miasta. Omówienie zasad przyznawania dla
każdego rodzaju.
4. Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do
sezonu letniego:
-
teren sportowo-rekreacyjny przy ul. Kościelnej,
-
orliki,
-
przystań kajakowa,
-
korty tenisowe przy Szkole Podstawowej nr 2,
-
oferta atrakcji sportowych,
-
inwestycje.
5. Przygotowanie i inwestycje w place zabaw na terenie Miasta Puszczykowa.
6. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych szkół
podstawowych prowadzonych przez Miasto Puszczykowo oraz określenia granic
obwodów publicznych szkół podstawowych na okres od dnia 1 września 2019 roku
(druk nr 82).
7. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr 78/15/VII Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 24 listopada 2015 r. w sprawie: zasad udzielania rozmiaru i zniżek
tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla dyrektorów i wicedyrektorów,
określenia obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dla pedagogów, psychologów,
logopedów, doradców zawodowych, obowiązujących w szkołach, dla których organem
prowadzącym jest Miasto Puszczykowo (druk nr 91).
8. Sprawy bieżące.
Przewodniczący Komisji Maciej
Krzyżański powitał zaproszonych gości i radnych, obecnych 6 radnych
(usprawiedliwiona nieobecność radnej Barbary Kamińskiej, radnego Piotra
Płóciennika oraz radnego Filipa Ryglewicza).
Listy obecności
radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Spotkanie z właścicielami
willi Jadwinówka.
Pan Henryk Stępniak omówił etapy
prac remontowych prowadzonych w willi Jadwinówka oraz przedstawił zdjęcia
dokumentujące stan willi przed i w trakcie prowadzonych prac. Pan Henryk Stępniak
powiedział, że przed przystąpieniem do prac konieczne było wykonanie projektu architektonicznego
oraz programu konserwatorskiego, przeprowadzone zostały również badania
geotechniczne gruntu. Ponadto Pan Henryk Stępniak poinformował, że cała
sporządzona dokumentacja została przekazana konserwatorowi zabytków, który
wydał zgodę na prowadzenie prac remontowych. Dalsze prace zostały wstrzymane z
uwagi na brak zgody Starostwa Powiatowego w Poznaniu, które zarzuciło, że
prowadzone prace mają na celu rozbudowę budynku.
Właściciele willi zwrócili się z prośbą do
władz miasta o wsparcie ich w działaniach zmierzających do uzyskania pozwolenia
na dalsze prace ze Starostwa Powiatowego w Poznaniu. Prowadzenie ich jest
konieczne ze względu na zły stan pokrycia dachowego budynku.
O godzinie 17:20 na posiedzenie
komisji przybyła radna Barbara Kamińska (obecnych 7 radnych).
Radna Alfreda Brączkowska zapytała,
jaki jest przewidziany termin zakończenie prac remontowych.
Pan Henryk Stępniak odpowiedział,
że w obecnym roku chcieliby wykonać naprawę dachu oraz wzmocnić
konstrukcję budynku. Zakładany okres na zakończenie prac to 5 lat. Pan Henryk Stępniak
dodał, że sporo prac remontowych chciałby wykonać sam.
Burmistrz Andrzej Balcerek powiedział,
że ma nadzieję, że komisja wyrazi swoje poparcie dla działań prowadzonych przez
właścicieli willi Mimoza i sformułuje wniosek w przedmiotowej sprawie, który
będzie można przekazać do Starostwa Powiatowego. Burmistrz Andrzej Balcerek
dodał, że ma nadzieję, że budynek ten stanie się wizytówką miasta.
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański powiedział, że skieruje do Burmistrza Miasta pismo z prośbą
o udzielenie pomocy właścicielom willi Jadwinówka w dążeniu do kontynuowania
prac remontowych.
Ad 2. Współpraca
Miasta Puszczykowa z organizacjami pozarządowymi (prezentacja organizacji
współpracujących z miastem, informacja o podziale środków finansowych dla organizacji pozarządowych).
Przewodniczący
komisji Maciej Krzyżański zapytał, czy co roku wzrasta zainteresowanie
organizacji pozarządowych dofinansowaniem.
Pani Katarzyna
Nowak-Śronek odpowiedziała, że wzrastają kwoty o jakie wnioskują organizacje
pozarządowe, pojawiają się również nowe zadania, większość jest jednak co roku
powielana.
Przewodniczący
komisji Maciej Krzyżański zapytał, ile organizacji współpracuje na stałe
z miastem.
Pani Katarzyna
Nowek-Śronek odpowiedziała, że 16 organizacji podpisało umowy z miastem.
Na prośbę
przewodniczącego komisji Macieja Krzyżańskiego pani Katarzyna
Nowak-Śronek przedstawiła poszczególne organizacje pozarządowe działające na
terenie Miasta Puszczykowa oraz omówiła zadania przez nich realizowane dla
mieszkańców miasta.
Przewodniczący
komisji Maciej Krzyżański zapytał, czy w tym roku kontynuowany będzie również
piknik dla wszystkich organizacji pozarządowych na zakończenie lata.
Pani Katarzyna
Nowak-Śronek odpowiedziała, że organizacja pikniku zaplanowana jest na
wrzesień.
Radny Mariusz Frąckowiak
zapytał, kto jest członkiem kapituły oceniającej i przyznającej dotacje dla organizacji
pozarządowych.
Pani Katarzyna
Nowak-Śronek odpowiedziała, że kapitułę powołuje zarządzeniem Burmistrz
Miasta, wcześniej wysyłane są wiadomości do organizacji pozarządowych z prośbą
o wyznaczenie swoich przedstawicieli. Członkowie kapituły przyznają
konkretne punkty zgodnie z wcześniej ustalonymi kryteriami.
Sekretarz Maciej
Dettlaff dodał, że punktacja jest ściśle określona za poszczególne
kryteria, wymagane jest uzyskanie 60% punktów aby komisja mogła rekomendować
wniosek o przyznanie dotacji Burmistrzowi Miasta.
Ad 3. Stypendia
oraz Nagroda Rady Miasta. Omówienie zasad przyznawania dla każdego rodzaju.
Sekretarz Maciej
Dettlaff omówił poszczególne nagrody oraz stypendia przyznawane przez Radę Miasta
oraz poinformował o terminach składania wniosków.
Przewodniczący
komisji Maciej Krzyżański powiedział, że problemem jest znalezienie
jakichkolwiek informacji na temat nagród i stypendiów na stronie internetowej
miasta. W związku z powyższym poprosił o zamieszczenie szczegółowych informacji
na ten temat na stronie internetowej oraz w „Echu Puszczykowa".
Radny Mariusz Frąckowiak zaproponował
aby powrócić do organizacji bali sportowców, gdyż stanowiły one bardzo dobrą
formę ich uhonorowania.
Radny Tomasz Potocki zaproponował
powierzenie organizacji takiej imprezy jednej z organizacji pozarządowych
działających na terenie miasta.
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański
wyraził poparcie dla tego pomysłu ze względu na liczne grono sportowców z
Puszczykowa odnoszących znaczące sukcesy.
Ad 4. Informacja
o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do sezonu letniego (teren
sportowo-rekreacyjny przy ul. Kościelnej, orliki, przystań kajakowa, korty
tenisowe przy Szkole Podstawowej nr 2, oferta atrakcji sportowych,
inwestycje).
Ad 5. Przygotowanie
i inwestycje w place zabaw na terenie Miasta Puszczykowa.
Inspektor ds. sportu Joanna Hejnowicz
przedstawiła i omówiła prace inwestycyjne toczące się na terenach sportowo
rekreacyjnych oraz placach zabaw na terenie miasta Puszczykowa.
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański
zapytał, czy na terenie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Kościelnej
powstanie boisko do siatkówki oraz, czy planowane jest szersze wykorzystanie
miejsca do gry w boule.
Pani Joanna Hejnowicz
odpowiedziała, że budowa boiska do siatkówki nie była planowana na terenie
sportowo-rekreacyjnym przy ul. Kościelnej. Jedyną planowaną inwestycją na tym
terenie jest instalacja monitoringu. Miejsce do gry w boule może zostać
wykorzystane do przeprowadzenia rozgrywek w Mölkky.
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański zapytał, czy piasek uzupełniany w piaskownicach na placach
zabaw posiada atest oraz, czy istnieje możliwość przykrywania piaskownic.
Pani Joanna Hejnowicz powiedziała,
że zanotuje zgłoszone uwagi.
Radny Tomasz Potocki zwrócił się z
prośbą o przygotowanie informacji o możliwościach zwiększenia liczby prysznicy
na orlikach na terenie miasta.
Na prośbę przewodniczącego komisji Macieja
Krzyżańskiego pani Joanna Hejnowicz omówiła również zaplanowane inwestycje,
które będą realizowane na placach zabaw na terenie miasta.
Radny Mariusz Frąckowiak zapytał,
czy planowana jest budowa profesjonalnego boiska do siatkówki na terenie
miasta.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że po zakończeniu projektu realizowanego na terenie Zakola Warty
będzie można pomyśleć o lokalizacji w tym miejscu takiego boiska.
Ad 6. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych szkół
podstawowych prowadzonych przez Miasto Puszczykowo oraz określenia granic
obwodów publicznych szkół podstawowych na okres od dnia 1 września 2019 roku
(druk nr 82).
Sekretarz Maciej Dettlaff
przedstawił projekt uchwały w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych
prowadzonych przez Miasto Puszczykowo oraz określenia granic obwodów
publicznych szkół podstawowych na okres od dnia 1 września 2019 roku
informując, że projekt uchwały nie wprowadza zmian w granicach obwodów szkół,
ujednolica natomiast nazwy ulic zgodnie z rejestrem Teryt.
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych
przez Miasto Puszczykowo oraz określenia granic obwodów publicznych szkół
podstawowych na okres od dnia 1 września 2019 roku (druk nr 82).
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 7. Zaopiniowanie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały nr 78/15/VII Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 24 listopada 2015 r. w sprawie: zasad udzielania rozmiaru i zniżek
tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla dyrektorów i wicedyrektorów,
określenia obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dla pedagogów, psychologów,
logopedów, doradców zawodowych, obowiązujących w szkołach, dla których organem
prowadzącym jest Miasto Puszczykowo (druk nr 91).
Sekretarz Maciej Dettlaff przedstawił projekt uchwały
w sprawie zmiany uchwały nr 78/15/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 24
listopada 2015 r. w sprawie: zasad udzielania rozmiaru i zniżek tygodniowego
obowiązkowego wymiaru godzin dla dyrektorów i wicedyrektorów, określenia
obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów,
doradców zawodowych, obowiązujących w szkołach, dla których organem prowadzącym
jest Miasto Puszczykowo informując ze projekt uchwały jest konsekwencją
wielu zmian ustawy o systemie oświaty. Projekt niniejszej uchwały został pozytywnie
zaopiniowany przez NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania Regionu
Wielkopolska oraz Zarządu Oddziału ZNP w Puszczykowie.
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w
sprawie: zmiany uchwały nr 78/15/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 24 listopada
2015 r. w sprawie: zasad udzielania rozmiaru i zniżek tygodniowego
obowiązkowego wymiaru godzin dla dyrektorów i wicedyrektorów, określenia
obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dla pedagogów, psychologów,
logopedów, doradców zawodowych, obowiązujących w szkołach, dla których
organem prowadzącym jest Miasto Puszczykowo (druk nr 91).
Wynik
głosowania:
„za" 7 głosów, „przeciw" 0, „wstrzymało się" 0.
Ad 8. Sprawy
bieżące.
Mieszkaniec pan Bronisław
Frankowski zapytał o możliwość zlokalizowania na terenie
sportowo-rekreacyjnym przy ul. Kościelnej parku linowo-hakowego dla dzieci i
młodzieży.
Inspektor ds.
sportu Joanna Hejnowicz odpowiedziała, że drzewa rosnące na terenie
sportowo-rekreacyjnym nie
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański zaproponował zlokalizowanie na tym terenie tyrolki.
Radny Mariusz
Frąckowiak zapytał, czy władze miasta posiadają już jakieś informacje
odnośnie kwestii wynagrodzenia dla nauczycieli za okres strajku.
Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedział że zgodnie ze stanowiskiem Regionalnej Izby
Obrachunkowej za okres strajku nie przysługuje nauczycielom wynagrodzenie.
Ponadto Sekretarz Maciej Dettlaff dodał, że nie dysponuje szczegółowymi
informacjami na ten temat, dlatego zapytanie przekaże Wiceburmistrzowi Miasta.
Pan Bronisław Frankowski poruszył
kwestię budynku dawnego sklepiku na ul. Poznańskiej przy dworcu kolejowym,
gdyż jego zdaniem stanowi on złą wizytówkę miasta.
Przewodniczący komisji Maciej
Krzyżański powiedział, że teren ten jest prawdopodobnie własnością
Wielkopolskiego Parku Narodowego, dlatego rozmowy w tej sprawie należałoby prowadzić
z właścicielem.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że z posiadanych przez niego informacji wynika, że teren na którym
znajduje się budynek jest własnością Wielkopolskiego Parku Narodowego,
natomiast sam budynek jest własnością prywatną.
O
godz. 19:06 przewodniczący Maciej Krzyżański zakończył posiedzenie
komisji.
Protokolant
/-/ Hanna Dudzik-Zoga