2020

Protokół nr 2/2020 posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, które odbyło się w dniu 18 lutego 2020 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4

 
RM.0012.3.2.2020
 
Godz. rozpoczęcia:     17:00
Godz. zakończenia:    19:00
                                       
Temat:
  1. Zabytki w Puszczykowie: podział środków na dotacje dla zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane, oznakowanie zabytków należących do miasta Puszczykowa.
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Puszczykowa (druk nr 146).
  3. Stypendia i nagrody dla uczniów - informacje.
  4. Wybór członka do komisji stypendialnej (ds. stypendiów sportowych).
  5. Funkcjonowanie willi Mimozy - informacje i dyskusja.
  6. Plan pracy Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury na 2020 rok.
  7. Plan pracy Referatu Promocji, Kultury i Turystyki na 2020 rok.
  8. Sprawy bieżące.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański powitał zaproszonych gości i radnych, obecnych 7 radnych (nieobecny radny Piotr Płóciennik, chwilowa nieobecność radnej Barbary Kamińskiej).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
 
Ad 1. Zabytki w Puszczykowie: podział środków na dotacje dla zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane, oznakowanie zabytków należących do miasta Puszczykowa.
 
O godzinie 17:15 na posiedzenie komisji przybyła radna Barbara Kamińska (obecnych 8 radnych).
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zaprezentował zdjęcia sześciu budynków, których właściciele złożyli wnioski o dotację na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Puszczykowa.
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński przedstawił stanowisko Urzędu Miejskiego w tej sprawie oraz  propozycję podziału kwot dotacji dla poszczególnych obiektów zabytkowych. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że trzy obiekty kontynuują rozpoczęte już prace, dlatego środki dla nich przeznaczone nie powinny zostać umniejszone.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zauważył, że w pierwszej kolejności powinien być wspierany, w jak największym zakresie, obiekt na ul. Cienistej, ze względu na zły stan techniczny jego konstrukcji dachowej.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zauważył, że ze względu na prowadzoną w budynku starego dworca w Puszczykowie działalność gospodarczą, dotacja dla tego obiektu powinna zostać zmniejszona. Przewodniczący komisji podkreślił, że w pierwszej kolejności dotacje powinny otrzymać obiekty wymagające przeprowadzenia pilnych prac remontowych.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański przedstawił swoją propozycję podziału środków na dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane prowadzone w budynkach zabytkowych.
 
Radni dyskutowali na temat ww. propozycji przyznania dotacji przedstawionych zarówno przez wiceburmistrza Władysława Ślisińskiego oraz przewodniczącego komisji Macieja Krzyżańskiego.
 
Członkowie komisji ustalili następujące kwoty przyznanych dotacji dla poszczególnych budynków zabytkowych znajdujących się na terenie Miasta Puszczykowa:
1)      ul. Bolesława Chrobrego - 11 000 zł,
2)      ul. Cienista - willa „Jadwinówka”- 47 000 zł,
3)      ul. Wczasowa - zabytkowy dworzec kolejowy w Puszczykowie - 8 500 zł,
4)      ul. Adama Wodziczki - wspólnota mieszkaniowa Rusałka - 31 000 zł,
5)      ul. Podleśna - 14 000,
6)      ul. Klonowa - 38 500.
 
Zgodnie z rekomendacją komisji, powyższe kwoty zostały zapisane w załączniku przedstawionego projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Puszczykowa.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie Miasta Puszczykowa (druk nr 146).
Wynik głosowania: „za” - 8 głosów, „przeciw” - 0, „wstrzymało się” - 0.
 
Ad 2. Stypendia i nagrody dla uczniów - informacje.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że wpłynęło 15 wniosków o przyznanie stypendiów naukowych, kapituła przyznała 13 stypendiów na okres od stycznia do sierpnia 2020 roku (dwa wnioski odrzucono ze względów formalnych) w tym:
  • 7 stypendiów w kwocie 120 zł,
  • 3 stypendia w kwocie 85 zł,
  • 3 stypendia w kwocie 50 zł.
 
Ad 4. Wybór członka do komisji stypendialnej (ds. stypendiów sportowych).
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zaproponował kandydaturę radnego Mariusza Frąckowiaka na członka Komisji Stypendialnej opiniującej wnioski o przyznanie stypendiów sportowych.
 
Radny Mariusz Frąckowiak wyraził zgodę.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański przeprowadził głosowanie w sprawie wyboru radnego Mariusza Frąckowiaka na członka Komisji Stypendialnej opiniującej wnioski o przyznanie stypendiów sportowych.
Wynik głosowania: „za” - 8 głosów, „przeciw” - 0, „wstrzymało się” - 0.
 
Ad 5. Funkcjonowanie willi Mimozy - informacje i dyskusja.
Zastępca dyrektora Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury Beata Witczak powiedziała, że od 10 lutego br. Centrum Animacji Kultury funkcjonuje już w całości w budynku willi „Mimoza”. Ponadto pani Beata Witczak przedstawiła propozycję napisu na elewacji budynku.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zapytał, czy na budynku pojawią się również tablice informujące o funkcjonowaniu w tym miejscu Centrum Animacji Kultury oraz punktu EkoInfo a także zasugerował usytuowanie na budynku tabliczki informacyjnej z opisem historii willi „Mimoza”.
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński przedstawił koncepcję usytuowania miejsc parkingowych wokół budynku, przedstawił również zakres zaplanowanych prac polegających między innymi na rozbiórce budynków znajdujących się na działce oraz odwodnieniu całego terenu. Teren wokół budynku zostanie również obsadzony zielenią.
 
Radny Mariusz Frąckowiak zapytał, czy zlikwidowane zostaną obecne miejsca parkingowe oraz, czy wyeksponowane zostanie drzewo morwy znajdujące się obok budynku willi. Radny Mariusz Frąckowiak zasugerował również oświetlenie z zewnątrz budynku „Mimozy”.
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński odpowiedział, że miejsca parkingowe usytuowane obok przystanku autobusowego na ul. Poznańskiej nie zostaną zlikwidowane.
 
Ad 6. Plan pracy Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury na 2020 rok.
Zastępca dyrektora Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury Beata Witczak przedstawiła kalendarium zaplanowanych wydarzeń oraz imprez na 2020 rok.
 
Radny Mariusz Frąckowiak poprosił o podsumowanie cyklu spotkań z kabaretami organizowanych przez Bibliotekę Miejską Centrum Animacji Kultury.
 
Pani Beata Witczak powiedziała, że frekwencja na spotkaniu z Zenonem Laskowikiem przeszła wszelkie oczekiwania, tegoroczne spotkanie z Kabaretem Ciach nie spotkało się już z takim zainteresowaniem.
 
Radny Mariusz Frąckowak powiedział, że konieczne byłoby przeprowadzenie sondy wśród mieszkańców na temat potrzeb dotyczących organizacji występów artystycznych na terenie Miasta Puszczykowa.
 
Pani Beata Witczak powiedziała, że planowane jest przeprowadzenie takiej ankiety wśród mieszkańców podczas tegorocznych Dni Puszczykowa. Będzie to najlepsza forma poznania preferencji mieszkańców w tym zakresie.
 
Burmistrz Andrzej Balcerek podkreślił, że oferta kulturalna dla wszystkich mieszkańców Miasta Puszczykowa jest coraz bardziej bogata i rozbudowana a informacje na jej temat są powszechnie dostępne.
 
Radny Filip Ryglewicz zapytał, czy prowadzone są statystyki dotyczące liczby osób uczestniczących w Dniach Puszczykowa.
 
Pani Beata Witczak powiedziała, że impreza planowana jest na około 2 tys osób.
 
Radny Mariusz Frąckowiak poprosił o informację odnośnie przygotowań do ogólnopolskich obchodów 30-lecia wyborów samorządowych.
 
Ad 7. Plan pracy Referatu Promocji, Kultury i Turystyki na 2020 rok.
Kierownik Referatu Promocji, Kultury i Turystyki Agnieszka Zielińska-Adamiak przedstawiła oraz omówiła plan pracy referatu na 2020 rok.
 
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak odpowiedziała na pytanie radnego Mariusza Frąckowiaka informując, że uroczystości z okazji obchodów 30-lecia wyborów samorządowych zaplanowane zostały na dwa dni (29 oraz 30 maja). Część oficjalna obchodów odbędzie się w piątek, zaproszone zostaną na nią wszystkie osoby związane dotychczas z pracą w samorządzie. Na sobotę natomiast planowana jest organizacja pikniku obywatelskiego, do udziału w którym zachęceni zostaną wszyscy mieszkańcy miasta.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański poruszył kwestię szlaku Pereł Architektury Puszczykowa, zaproponował, aby po uzyskaniu zgody właścicieli budynków zabytkowych, usytuować na nich tabliczki informacyjne z opisem.
 
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak odpowiedziała, że będą prowadzone rozmowy z właścicielami zabytkowych budynków na temat ich oznakowania w ramach szlaku Pereł Architektury Puszczykowa.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zwrócił uwagę na konieczność częstszej zmiany informacji na billboardach na terenie Miasta Puszczykowa.
 
Radny Filip Ryglewicz zapytał, kto jest odpowiedzialny za rozwieszanie plakatów w wiatach przystankowych, gdyż coraz częściej można je zauważyć poza tablicami do tego przeznaczonymi.
 
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak odpowiedziała, że w najbliższym czasie pojawi się osoba odpowiedzialna za takie prace.
 
Ad 7. Sprawy bieżące.
Radny Mariusz Frąckowiak poruszył  kwestię przedłożonego projektu Oświadczenia Rady Miasta Puszczykowa w sprawie wyrażenia sprzeciwu wobec organizowania przedstawień cyrkowych z udziałem zwierząt. Radny zauważył, że opinie w tej sprawie powinna również wyrazić Komisja Edukacji, Kultury i Sportu.
 
O godzinie 18:41 posiedzenie komisji opuściła radna Barbara Kamińska (obecnych 7 radnych).
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański przeprowadził głosowanie nad pozytywnym rozpatrzeniem Oświadczenia Rady Miasta Puszczykowa w sprawie wyrażenia sprzeciwu wobec organizowania przedstawień cyrkowych  z udziałem zwierząt.
Wynik głosowania: „za” - 7 głosów, „przeciw” - 0, „wstrzymało się” - 0.
 
Radny Filip Ryglewicz zwrócił się z prośbą do władz miasta o rozeznanie w sprawie zorganizowania w Puszczykowie strefy kibica na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2020.
 
O godzinie 19:00 przewodniczący Maciej Krzyżański zakończył posiedzenie komisji
 
protokolant
/-/ Hanna Dudzik-Zoga
 

Protokół nr 1/2020 posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, które odbyło się w dniu 14 stycznia 2020 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4

 
RM.0012.3.1.2020
 
Godz. rozpoczęcia:     17:00
Godz. zakończenia:    18:50
                                       
Temat:
1.Propozycje sportowo-kulturalne na nadchodzące ferie zimowe.
2.Podsumowanie Puszczykowskiego Budżetu Obywatelskiego - dyskusja.
3.Perspektywy uzyskania dotacji zewnętrznych na budowę lub modernizację obiektów sportowych, oświatowych lub rekreacyjnych.
4.Omówienie kalendarza wydarzeń na 2020 rok:
- Referat Promocji, Kultury i Turystyki,
- Stanowisko do spraw Sportu,
- Biblioteka Miejska Centrum Animacji Kultury.
5.Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie planu pracy Rady Miasta Puszczykowa na 2020 rok (druk nr 138).
6.Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Puszczykowo na rok szkolny 2019/2020 (druk nr 140).
7.Sprawy bieżące.
 
Przewodniczący Komisji Maciej Krzyżański powitał zaproszonych gości i radnych, obecnych 7 radnych (nieobecny radny Piotr Płóciennik, chwilowa nieobecność radnej Barbary Kamińskiej).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
 
Ad 1. Propozycje sportowo-kulturalne na nadchodzące ferie zimowe.
Inspektor ds. sportu Joanna Hejnowicz przedstawiła atrakcje sportowe zaplanowane dla dzieci i młodzieży z puszczykowskich szkół na nadchodzące ferie zimowe.
 
Zastępca dyrektora Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury Beata Witczak omówiła kalendarium wydarzeń przegotowanych przez Centrum Animacji Kultury na ferie, wszystkie zajęcia i warsztaty będą się odbywały w budynku „Mimozy".
 
O godzinie 17:10 na posiedzenie komisji przybyła radna Barbara Kamińska (obecnych 8 radnych).
 
Ad 2. Podsumowanie Puszczykowskiego Budżetu Obywatelskiego - dyskusja.
Katarzyna Nowak-Śronek z Referatu Promocji, Kultury i Turystyki przedstawiła poszczególne projekty, które brały udział w czwartej edycji budżetu obywatelskiego w Puszczykowie. Zwyciężył projekt pn. „Ratuj życie z Automatycznym Defibrylatorem Zewnętrznym (AED)" w ramach którego zaplanowano zakup 20 defibrylatorów, które zostaną zamontowane w różnych miejscach na terenie Miasta Puszczykowa.
 
Radna Barbara Kamińska zapytała, kto wchodził w skład komisji oceniającej złożone w ramach budżetu obywatelskiego projekty.  
 
Pani Katarzyna Nowak-Śronek odpowiedziała, że pod względem formalnym zgłoszone projekty oceniali pracownicy Urzędu Miejskiego w Puszczykowie.
 
Radna Barbara Kamińska poruszyła kwestię przeglądu technicznego zakupionych defibrylatorów, zgodnie z pozyskanymi informacjami koszt takiego badania to ok. 50 tys. zł rocznie. Radna Barbara Kamińska zapytała, czy środki na ten cel zostały zabezpieczone w budżecie.
 
Przedstawiciel Ochotniczej Straży Pożarnej w Puszczykowie Jakub Haściło wyjaśnił, że urządzenia te użytkowane są zgodnie z zawartą instrukcją, która nie zawiera informacji o konieczności wykonywania corocznego badania technicznego. Pan Jakub Haściło dodał, że jedyną częścią, która ulega eksploatacji są elektrody, których konieczność wymiany pojawia się w momencie ich użycia lub przeterminowania.
 
Radna Alfreda Brączkowska zapytała, jaki jest koszt jednej elektrody.
 
Pan Jakub Haściło odpowiedział, że koszt zależy od producenta elektrody i wynosi od 200 zł do 600 zł.
Pan Jakub Haściło powiedział, że lokalizacja urządzeń na terenie miasta zaplanowana jest w miejscach o znacznym natężeniu ruchu takich jak stacje kolejowe, puszczykowskie szkoły, okolice boiska Orlik  na ul. Nowe Osiedle a także w budynku Urzędu Miejskiego.
 
Radny Mariusz Frąckowiak zapytał, czy istnieje możliwość ewentualnej zmiany lokalizacji tych urządzeń w przypadku, kiedy okazałoby się, że któraś z lokalizacji jest nietrafiona.
 
Pan Jakub Haściło odpowiedział, że zmiana lokalizacji jednego urządzenia wiążę się z przeniesieniem całej jego infrastruktury i wymaga znacznego nakładu finansowego. W kosztorysie projektu ujęta została również obudowa tych urządzeń, odporna na warunki atmosferyczne oraz nieuprawnione próby dostania się do defibrylatora. W przypadku takiej sytuacji automatycznie powiadamiane zostają trzy instytucje: Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Poznaniu, Straż Miejska w Puszczykowie oraz jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Puszczykowie.
 
Radny Tomasz Potocki pogratulował autorowi projektu zwycięstwa i powiedział, że w przypadku konieczności serwisowania urządzenia, środki na ten cel na pewno zostaną zabezpieczone w budżecie miasta na kolejne lata.
 
Radny Mariusz Frąckowiak zasugerował przeprowadzenie szkoleń z obsługi zamontowanych urządzeń, oraz oznakowania ich logo Miasta Puszczykowa, aby każdy wiedział, że zostały sfinansowane z budżetu miasta.
 
Ad 3. Perspektywy uzyskania dotacji zewnętrznych na budowę lub modernizację obiektów sportowych, oświatowych lub rekreacyjnych.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego odbyło się spotkanie dotyczące programów, na które można składać wnioski o dofinansowanie. Pan wiceburmistrz wyjaśnił, że z przedstawionych programów tylko program pn. „Szatnia na medal" dofinansowujący budowę nowych obiektów, lub poprawę warunków już tych istniejących wzbudza zainteresowanie. W przypadku wystąpienia o dofinansowanie konieczne jest zabezpieczenie w budżecie miasta części środków na ten cel, jako wkład własny. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński dodał, że program obejmuje tylko obiekty, które wybudowane zostały w roku 2009 lub wcześniej.
 
Radny Mariusz Frąckowiak zapytał, kto w Urzędzie Miejskim odpowiada za składanie wniosków oraz monitorowanie programów o dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedział, że tymi zagadnieniami w Urzędzie Miejskim zajmuje się osobiście z pomocą pracowników poszczególnych referatów.
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że również organizacje pozarządowe mogą brać udział w tego typu programach i starać się o pozyskanie środków zewnętrznych.
 
Radna Maria Michałowska powiedziała o konieczności częstszych spotkań z organizacjami pozarządowymi i informowaniu o możliwościach udziału w projektach.
 
Ad 4. Omówienie kalendarza wydarzeń na 2020 rok:
- Referat Promocji, Kultury i Turystyki,
- Stanowisko do spraw Sportu,
- Biblioteka Miejska Centrum Animacji Kultury.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff w imieniu kierownik Referatu Promocji, Kultury i Turystyki Agnieszki Zielińskiej-Adamiak przedstawił zaplanowane działania oraz wydarzenia na pierwszy kwartał 2020 r.
 
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański zapytał, czy otwarcie parkingu przy dworcu w Puszczykowie, który powstał w ramach Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego odbędzie się również w formie pikniku.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedział, że na realizację działań promocyjnych związanych z jego otwarciem przeznaczone zostały mniejsze środki niż w przypadku parkingu przy dworcu w Puszczykówku. Działania edukacyjne i promocyjne z zakresu korzystania z parkingu prowadzone będą w szkołach na terenie miasta.
 
Radna Alfreda Brączkowska zapytała, kiedy zostanie przygotowany program wydarzeń i imprez na cały rok.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedział, że kalendarium wydarzeń na cały rok zostanie przygotowane i udostępnione wszystkim na początku lutego. Wszystkie wydarzenia planowane są w taki sposób, aby nie pokrywały się z innymi atrakcjami odbywającymi się na terenie miasta.
 
Radna Barbara Kamińska zwróciła uwagę na konieczność przedstawienia kalendarza wydarzeń przez pracownika Referatu Promocji, Kultury i Turystyki gdyż nie wszystkie zawarte w nim informacje są jasne.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że w zestawieniu wydarzeń zaplanowanych przez Referat Promocji, Kultury i Turystyki zawarte są wszystkie informacje dotyczące podejmowanych działań. Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że w lutym będzie możliwość szerszego porozmawiania na ten temat.
 
Radny Mariusz Frąckowiak zadał następujące pytania:
  • jakie wydarzenia zostały zaplanowane z okazji obchodów 30. rocznicy wyborów samorządowych w Polsce,
  • czy Urząd Miejski w Puszczykowie planuje zakup nośnika Rollposter.
Ponadto radny Mariusz Frąckowiak poruszył temat przygotowywanego przez siebie „Alfabetu sławnych mieszkańców Puszczykowa", gdyż w jego tworzenie włączyło się sporo mieszkańców miasta. Radny Mariusz Frąckowiak zachęcił wszystkich do wzięcia aktywnego udziału w tym przedsięwzięciu.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że projekt obchodów 30. rocznicy wyborów samorządowych jest w trakcie opracowania. W uroczystościach ma wziąć udział jak największa liczba mieszkańców.
W kwestii opracowania „Alfabetu sławnych mieszkańców Puszczykowa" projekt jest w trakcie realizacji, wymaga dokładnego przeanalizowania oraz przygotowania, aby nikt nie został pominięty. Sekretarz Maciej Dettlaff odniósł się do sprawy zakupu nośnika Rollposter informując, że temat ten wymaga przenalizowania pod względem kosztów oraz jego estetyki.
 
Zastępca dyrektora Biblioteki Miejskiej Centrum Animacji Kultury Beata Witczak przedstawiła kalendarium wydarzeń oraz imprez zaplanowanych na pierwszy kwartał 2020 roku.  
 
Radna Maria Michałowska zasugerowała przygotowanie uroczystego otwarcia budynku „Mimozy" również dla mieszkańców miasta, gdyż wielu z nich aktywnie wspierało koncepcję jego rewitalizacji.
 
Pani Beata Witczak zaproponowała przygotowanie takiego wydarzenia połączonego z możliwością zwiedzania budynku „Mimozy". Pani Beata Witczak poinformowała również o zmianie zespołu dla młodzieży podczas tegorocznych „Dni Puszczykowa" zamiast zespołu „Kwiat Jabłoni", który ze względów logistycznych odmówił udziału, wystąpi Baranovski. 
 
Inspektor ds. sportu Joanna Hejnowicz omówiła kalendarium wydarzeń sportowych na pierwszy kwartał 2020 roku.
 
Ad 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie planu pracy Rady Miasta Puszczykowa na 2020 rok (druk nr 138).
Przewodniczący komisji Maciej Krzyżański przeprowadził głosowanie nad zaopiniowaniem projektu uchwały sprawie planu pracy Rady Miasta Puszczykowa na 2020 rok (druk nr 138).
Wynik głosowania: „za" - 8 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
 
Radna Barbara Kamińska poruszyła temat punktu dotyczącego wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta zaplanowanego w planie pracy Komisji Edukacji, Kultury i Sportu na marzec. Jej zdaniem temat ten powinien zostać poruszony już w lutym.
 
Radny Tomasz Potocki powiedział, że trwają wstępne prace nad przygotowaniem wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta.
 
Radna Barbara Kamińska poprosiła o informowanie radnych na temat stanu prac nad wyborami do Młodzieżowej Rady Miasta.
 
Sekretarz Maciej Dettlaff zaproponował zorganizowanie spotkania grupy roboczej w tej sprawie oraz dodał, że wybory do Młodzieżowej Rady Miasta warto połączyć z wyborami prezydenckimi, które odbędą się w maju br.
 
Radna Barbara Kamińska powiedziała, że otrzymała informację, że w Szkole Podstawowej nr 2 od dłuższego czasu nie odbywają się lekcje języka angielskiego.
 
O godzinie 18:44 posiedzenie komisji opuściła radna Barbara Kamińska (obecnych 7 radnych).
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński oznajmił, że z dyrektorami puszczykowskich szkół odbywa cykliczne spotkania, dlatego jest zaskoczony taką informacją.
 
Radny Mariusz Frąckowiak nawiązał do przesłanego do wszystkich radnych e-maila z informacjami dotyczącymi scenariusza i kosztorysu 1. Mistrzostw Polski Gwiazd Estrady, Filmu i TV w tenisie ziemnym w ramach Dni Puszczykowa. Zaproponował powstanie komitetu organizacyjnego i podzielenie prac związanych z przygotowaniem tego wydarzenia.
 
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński podkreślił, że najważniejsze jest przygotowanie kosztorysu całej imprezy, aby można było zabezpieczyć środki na ten cel w budżecie miasta.
 
Radny Mariusz Frąckowiak wyjaśnił, że zaplanowany budżet wynosi 7200 zł, nie obejmuje on wydruku ulotek oraz plakatów a także wyżywienia dla gości.
 
O godzinie 18:50 przewodniczący Maciej Krzyżański zakończył posiedzenie komisji.
 
protokolant
/-/ Hanna Dudzik-Zoga