Protokół nr 3/14 Posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się dnia 19 marca 2014 r. w siedzibie Urzędzie Miejskim, ul. Podleśna 4
Protokół nr 3/14
Posiedzenia Komisji
Rewizyjnej,
które odbyło się
dnia 19 marca 2014 r.
w siedzibie
Urzędzie Miejskim, ul. Podleśna 4
OB.0012.1.3.14
Godz.
rozpoczęcia: 8:40
Godz.
zakończenia: 10:17
Temat:
-
Kontrola dokumentacji finansowo-księgowej
Urzędu - kontynuacja.
-
Rozpoczęcie kontroli wydatków na promocję
miasta w latach 2012-2013.
Przewodniczący Piotr Bekas
rozpoczął posiedzenie, w którym wzięli udział wszyscy członkowie Komisji.
Listy
obecności radnych i gości stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Ad
1. Kontrola dokumentacji finansowo-księgowej Urzędu - kontynuacja.
Radny Władysław Hetman
zadał pytania dotyczące:
-
Opłaty
regulaminowej w konkursie „Pasjonat Sportowej Polski 2013".
Jak odpowiedział Skarbnik Piotr
Łoździn zgłoszona została pani Joanna Hejnowicz (obecnie udział w
większości konkursów jest odpłatnych).
-
Zużycia
wody i ścieków w budynku przy ul. Przecznica 15. Czy mieszkańcy są obciążani i
w jaki sposób są rozliczane poszczególne mieszkania?
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił, że we wszystkich budynkach
komunalnych płacą mieszkańcy (w niektórych mieszkaniach są podliczniki).
-
Budowy
sieci wod/kan przy ul. Myśliwskiej i Miętowej. Kto buduje sieci: Miasto czy
Aquanet?
Skarbnik Piotr Łoździn oznajmił,
iż sieci wod/kan budowało Miasto.
-
Mapy
do celów projektowych (droga pomiędzy Rynkiem a CAS). Kto uiszcza opłatę za
mapy: miasto czy projektant?
Skarbnik Piotr Łoździn
wyjaśnił, że jest to zależne od umowy (w tym przypadku prawdopodobnie zapłaci
miasto, co wynika z umowy z projektantem ).
-
Udziału
w międzynarodowym seminarium w ramach projektu „20 lat współpracy gmin z
Wielkopolski i Bretanii".
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że był to wyjazd samorządów do Francji (akcja w ramach WOKiSS), a
brała w nim udział p. Katarzyna Nowak-Śronek.
-
Nadzoru
budowy chodnika przy ul. Sobieskiego. Jak długi był to odcinek i jak był
opłacony?
Skarbnik Piotr Łoździn
oznajmił, że koszt nadzoru to przedział między 1% a 1,5% kosztów budowy (odcinek
miał 215 metrów bieżących).
Przewodniczący Piotr Bekas
zadał pytanie dotyczące wydatków na wszelki nadzory z podziałem na zadania.
Jak odpowiedział Skarbnik Piotr
Łoździn nadzór zazwyczaj wykonywał pan
Jachnik. W tej chwili robią to pracownicy Urzędu, przeważnie pan Remigiusz
Motycki. Jednak, jak oznajmił Skarbnik, nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ
pracownik przeznacza na to połowę swojego etatu.
Następnie pytania zadała radna Małgorzata
Szczotka:
-
W
jakim celu, co miesiąc produkuje się Kroniki Filmowe Miasta Puszczykowa i gdzie
są one umieszczane?
Jak wyjaśnił Skarbnik Piotr
Łoździn została podpisana umowa, w ramach której TV Wielkopolska produkuje 2
filmy dotyczące Puszczykowa miesięcznie a linki do tych filmów znajdują się na
stronie miasta.
-
Pełen
koszt remontu i adaptacji pomieszczeń na świetlicę szkolną w SP nr 2.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że jest to koszt ok. 100 tys. zł a na chwilę obecną należy wykonać
podjazd dla osób niepełnosprawnych albo platformę.
-
Czy
miasto zakupiło komputery dla Policji?
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że Miasto miało zarezerwowane 7 tys. zł na remont w komisariacie, który Policja
wykonała z własnych środków, dlatego też 7 tys. zł zostały przekazane na zakup
komputerów.
-
Dlaczego
faktura za dostęp do Internetu CAS znajduje się w dokumentach UM?
Skarbnik Piotr Łoździn
wytłumaczył, że za fakturę płaci UM a następnie obciąża CAS. Docelowo jednak
koszty ponosi CAS.
Przewodniczący Komisji Piotr
Bekas zadał pytania dotyczące „Dni Puszczykowa". Jak wyjaśnił Skarbnik Piotr
Łoździn organizowała je firma zewnętrzna, aczkolwiek niektóre rzeczy nie
zostały uwzględnione w przetargu i dlatego np. montaż i demontaż banerów był
finansowany przez Miasto.
Radny Marek Barłóg chciał uzyskać
odpowiedzi dotyczące:
-
Utrzymania
zieleni.
Jak wyjaśnił Skarbnik Piotr
Łoździn była jedna umowa oraz jeden wykonawca, aczkolwiek zdarzały się
przypadki, że niektóre prace były wykonywane na podstawie odrębnych umów (utrzymanie
trawników, nasadzenia itp. obejmuje jedna umowa zbiorcza na cały rok).
-
Naprawy
oświetlenia ulicznego (problem konserwacji oświetlenia, którym obciąża nas Enea).
Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że od marca 2013 r. koszty są dużo niższe (podpisana została
umowa na modernizację oświetlenia a następnie przez kolejne lata było to
spłacane; w lutym bądź marcu umowa wygasła a Enea zaproponowała dalszy ryczałt
na konserwacje, na który nie wyrażono zgody, dlatego rozliczają z wykonanych
prac).
Następnie pytania zadał radny Krzysztof
Jopek:
-
Faktura
zużycia energii w punkcie Eko-Info.
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że ogrzewanie jest na prąd, co powoduje wysokie rachunki.
-
Faktura
dotycząca organizacji pikniku - akcje poza antenowe.
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że chodzi o „Mikołajki" organizowane na Rynku przez Radio Zet Gold.
-
Zimowe
utrzymanie dróg.
Jak wyjaśnił Skarbnik Piotr
Łoździn pomimo mniejszych opadów śniegu przymrozki powodowały, że należało
sypać drogi solą.
Następnie pytania zadał
Przewodniczący Komisji Piotr Bekas:
-
Przejazdy
do Multikina w czasie półkolonii (czy są one realizowane w ramach dotacji?
Dlaczego faktura została wystawiona jednego dnia?).
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że zawsze półkolonie są finansowane przez Miasto a faktura ta jest zbiorcza.
Radna Małgorzata Szczotka zapytała
o sprawy dotyczące:
-
wystawiania faktur na Urząd zamiast na szkoły.
Skarbnik Piotr
Łoździn wyjaśnił, że według wyroku sądu, jednostki nie są oddzielnym
podatnikiem.
-
Obsługi
BHP Urzędu.
Skarbnik Piotr Łoździn poinformował,
że Urząd współpracuje z osobą, która przeprowadza szkolenia wstępne oraz okresowe
stanowisk pracy.
-
Pompowanie
wody.
Skarbnik Piotr Łoździn wyjaśnił,
że umowa na pompowanie określa konkretną ilość wody, dlatego jeżeli zachodzi
potrzeba należy podpisać kolejną umowę bądź aneksować obecną.
Przewodniczący Komisji Piotr
Bekas stwierdził, że nie zgadza się z niektórymi wyjaśnieniami.
Ad
2. Rozpoczęcie kontroli wydatków na promocję miasta w latach 2012-2013.
Komisja ustaliła, że na następne
spotkanie dział promocji przedstawi: plan budżetu po nowelizacjach, plan
wykonania budżetu za 2012 i 2013 rok oraz informację o wydatkach na promocję od
2012 r.
O godz. 10:17 Przewodniczący Piotr
Bekas zakończył posiedzenie.