Protokół nr 13/2016 posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 10 sierpnia 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie oraz na ul. 3 Maja w Puszczykowie (wizja lok
OB.0012.1.13.2016
Godz. rozpoczęcia: 8:00
Godz. zakończenia: 10:20
Temat:
-
Kontrola inwestycji pn. Modernizacja
chodnika na ul. 3 Maja w Puszczykowie.
-
Sprawy bieżące.
Przewodniczący Władysław
Hetman otworzył posiedzenie Komisji (obecnych 5 radnych).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 1. Kontrola inwestycji pn. Modernizacja
chodnika na ul. 3 Maja w Puszczykowie.
Komisja
przystąpiła do kontroli dokumentacji dotyczącej inwestycji pn. Modernizacja chodnika na ul. 3 Maja w
Puszczykowie.
Następnie na
pytania członków Komisji odpowiadał wiceburmistrz Władysław Ślisiński.
Radny Ryszard
Teuschner zapytał, czy faktycznie konieczna była naprawa odcinka łączącego
ul. 3 Maja z ul. Dworcową.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że w trakcie wykonywania prac podjęta została decyzja
o modernizacji fragmentu chodnika (na łuku) łączącego ul. 3 Maja z ul.
Dworcową, w wyniku czego miejsce stało się bezpieczniejsze i bardziej
estetyczne.
Przewodniczący Władysław
Hetman zapytał o budowę stanowisk postojowych.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że mieszkaniec ul. 3 Maja, prowadzący działalność
gospodarczą, zwrócił się z wnioskiem o przywrócenie stanu pierwotnego stanowisk
postojowych przed jego posesją (prace polegały na obniżeniu krawężnika i poszerzeniu
stanowisk postojowych).
Odpowiadając na
pytania radnej Doroty Łuczak-Dydowicz, wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że jedyne uwagi mieszkańców dotyczyły pobocza.
Mieszkańcom zależało, aby Urząd utrzymywał skarpy (przycinał zieleń) i aby woda
nie spływa na posesje. Mieszkańcy nie wnieśli uwag do budowy chodnika. Wiceburmistrz
poinformował, że zdecydowano o budowie chodnika, który był w gorszym stanie
(remontowano chodnik po jednej stronie ulicy).
Radni zgłosili,
że kolorystyka kostki podana w dokumentacji jest inna od tej, która została
położona.
Radny Łukasz
Grzonka zauważył, że w zgłoszeniu zamiaru wykonania robót wpisano, że
budowa będzie obywać się na terenie 9 działek, podczas gdy prace wykonano na
terenie 10 działek (nie została zgłoszona działka nr 789).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że zostanie to sprawdzone.
Radna Małgorzata
Szczotka zapytała, dokąd wywiezione zostały zdemontowane kostki, krawężniki
itp.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że obowiązkiem wykonawcy była utylizacja
zdemontowanych materiałów.
Radna Małgorzata
Szczotka powiedziała, że zamiar przystąpienia do robót zgłoszono 6 lipca, a
prace rozpoczęto 1 września. Radna zapytała, czy zgłoszenie zamiaru wykonania
robót posiada jakiś okres ważności.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, że po zgłoszeniu zamiaru wykonania robót, starostwo ma 30
dni na ewentualne zgłoszenie zastrzeżeń. Po 30 dniach od daty zgłoszenia, przy
braku sprzeciwu ze strony starostwa, można przystąpić do prac, które należy
rozpocząć w ciągu 3 lat.
Radna Małgorzata
Szczotka poprosiła, aby przekazać Komisji daty wykonania przelewów za
faktury.
Radna Dorota
Łuczak-Dydowicz zapytała o różnicę między ilością rozebranych płytek w stosunku
do ilości położonych płytek (różnica wynosi 168 m2).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że nowy chodnik wykonywany był zgodnie z prawem
i przyjętym standardem - jego szerokość nie zawsze pokrywała się z granicą
poprzedniego chodnika.
Termin kolejnego
spotkania wyznaczono wstępnie na poniedziałek 22 sierpnia br. o godz. 8:00.
Komisja udała
się na ul. 3 Maja w celu dokonania wizji lokalnej.
O godz. 10:20
przewodniczący Władysław Hetman zakończył posiedzenie Komisji.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
protokolant