Protokół nr 11/19/VIII 11. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 24 września 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
RM.0002.11.2019
Godzina
rozpoczęcia: 17:03
Godzina
zakończenia: 18:47
Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie
prawomocności obrad.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki otworzył 11. sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitał
mieszkańców, pracowników Urzędu Miejskiego i radnych oraz stwierdził quorum
(obecnych 10 radnych, chwilowa nieobecność radnego Mariusza Frąckowiaka, usprawiedliwiona
nieobecność radnej Elżbiety Bijaczewskiej, radnego Jana Łagody, radnego Piotra
Półciennika oraz radnego Filipa Ryglewicza).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek podziękował wszystkim mieszkańcom,
którzy poświecili czas i wypełnili ankiety STOP SMOG oraz pogratulował
tym, którzy otrzymali nagrody w wyniku losowania przeprowadzonego w dniu 19
września 2019 r.
Kierownik Referatu Promocji, Kultury i Turystyki Agnieszka
Zielińska-Adamiak poprosiła pana Waleriana Talarczyka o odebranie
nagrody głównej - telewizora.
O godzinie 17:07 do obradujących dołączył radny Mariusz Frąckowiak
(obecnych 11 radnych).
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak poprosiła panią Annę Kamińską o odebranie
nagrody - urządzenia wysokociśnieniowego.
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak poprosiła pana Andrzeja Szymczaka
o odebranie nagrody - urządzenia wysokociśnieniowego (nagrodę
odebrała małżonka).
Pani Agnieszka Zielińska-Adamiak poprosiła pana Wojciecha
Hetmańskiego o odebranie nagrody - robota kuchennego.
Ad 2. Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
W imieniu
burmistrza sekretarz Maciej Dettlaff złożył wniosek o dodanie do
porządku obrad punktu 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie
zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia
18 grudnia 2018 r. (druk nr 113).
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie w sprawie dodania do
porządku obrad punktu 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18
grudnia 2018 r. (druk nr 113).
Wynik
głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Zmiana
porządku obrad została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie w sprawie
zatwierdzenia przedstawionego porządku obrad.
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego
zmianę.
- Przyjęcie protokołu nr 10/19/VIII z dnia 27
sierpnia 2019 r.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych
(druk nr 112).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu i Sądu
Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu (druk nr 108).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w
Puszczykowie w rejonie ulicy ks. Ignacego Posadzego (druk nr 111).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo
części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Wysokiej
(druk nr 110).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego Kapituły oceniającej wnioski o Nagrodę
Rady Miasta Puszczykowa dla uczniów szczególnie uzdolnionych
(druk nr 107).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 203/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25
kwietnia 2017 r. w sprawie: ustalenia regulaminu określającego wysokość stawek
oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę
lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki
obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny
doraźnych zastępstw w szkołach prowadzonych przez Miasto Puszczykowo (druk
nr 109).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. (druk nr 113).
- Sprawozdanie z
bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
- Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
- Informacje na temat
interpelacji i zapytań radnych.
- Wolne głosy.
- Zamknięcie sesji.
Ad 3. Przyjęcie protokołu nr 10/19/VIII z
dnia 27 sierpnia 2019 r.
Wobec braku uwag,
przewodniczący Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie w sprawie
przyjęcia protokołu nr 10/19/VIII z dnia 27 sierpnia 2019 r.
Wynik głosowania:
„za" - 11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Protokół nr
10/19/VIII został przyjęty jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 4. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach
ławników do sądów powszechnych (druk nr 112).
Sekretarz Maciej
Dettlaff przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu
głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów
powszechnych (druk nr 112).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
106/19/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 5. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu i Sądu
Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu (druk nr 108).
Sekretarz Maciej
Dettlaff przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu
Okręgowego w Poznaniu i Sądu Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
informując, że ustawa Prawo o ustroju sądów powszechnych nakłada na rady gmin
obowiązek wyboru ławników (w głosowaniu tajnym). W ustawowym terminie wpłynęły
cztery kandydatury: trzy do Sądu Okręgowego w Poznaniu oraz jedna do Sądu
Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poinformował, że kandydatami na ławników są:
-
Elżbieta Wolińska (do Sądu Rejonowego Poznań-Nowe
Miasta i Wilda w Poznaniu),
-
Małgorzata Adamska (do Sądu Okręgowego wPoznaniu),
-
Małgorzata Bekas (do Sądu Okręgowego wPoznaniu),
-
Magdalena Salewicz (do Sądu Okręgowego wPoznaniu).
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki udzielił głosu obecnym podczas sesji kandydatom na
ławników.
Pani Magdalena
Salewicz przedstawiła swoją kandydaturę na ławnika do Sądu Okręgowego
w Poznaniu informując, że przez kilka lat była zatrudniona w tutejszym
Urzędzie Miejskim, aktualnie pracuje w Urzędzie Miejskim w Mosinie i niedługo
rozpocznie pracę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.
Kandydatka na ławnika poinformowała, że dotychczas nie pełniła funkcji ławnika,
natomiast kończy 3. rok niestacjonarnych studiów prawa na Uniwersytecie im.
Adama Mickiewicza w Poznaniu, w ramach których odbyła kurs z zakresu prawa
karnego, procedury karnej oraz prawa cywilnego. Pani Magdalena Salewicz
podkreśliła, że posiada odpowiednie przygotowanie merytoryczne do pełnienia
funkcji ławnika oraz doświadczenie życiowe, jako 35-letnia kobieta oraz matka.
W imieniu pani Małgorzaty
Bekas głos zabrał jej małżonek Piotr Bekas informując, że żona nie mogła
pojawić się na dzisiejszej sesji ze względu na obowiązki zawodowe. Pani
Małgorzata Bekas była ławnikiem przez cztery kadencje i zgłosiła chęć dalszego
sprawowania tej funkcji. Za jej największy atut można uznać wieloletnie
doświadczenie na stanowisku ławnika.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki odczytał opinię o zgłoszonych kandydatach na
ławników, wydaną przez specjalnie w tym celu powołany zespół (opinia stanowi
załącznik do niniejszego protokołu).
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poprosił o zgłaszanie kandydatur do 3-osobowej Komisji
Skrutacyjnej, której zadaniem będzie przeprowadzenie tajnych wyborów ławników.
Radna Barbara
Kamińska zgłosiła swoją kandydaturę.
Radna Maria
Michałowska zgłosiła swoją kandydaturę.
Radny Krzysztof
Paszkowski zgłosił swoją kandydaturę.
Wobec braku innych
zgłoszeń, przewodniczący Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad
kandydaturą radnych: Krzysztofa Paszkowskiego, Barbary Kamińskiej i Marii
Michałowskiej na członków Komisji Skrutacyjnej.
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Kandydatura
radnych: Krzysztofa Paszkowskiego, Barbary Kamińskiej i Marii Michałowskiej została
przyjęta jednogłośnie.
W wyniku
przeprowadzonych głosowań w skład Komisji Skrutacyjnej weszli radni: Krzysztof Paszkowski,
Barbara Kamińska i Maria Michałowska.
W imieniu Komisji
Skrutacyjnej radna Barbara Kamińska poinformowała, że została wybrana na
przewodniczącą.
Komisja Skrutacyjna
przystąpiła do przeprowadzenia tajnego głosowania.
Po zakończeniu
głosowania tajnego, przewodniczący
Rady Tomasz Potocki ogłosił przerwę na przelicznie głosów.
Po wznowieniu obrad, przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Barbara Kamińska odczytała protokół z tajnego głosowania w wyborach ławników do Sądu Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu (ww. protokół
stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
W wyniku tajnego głosowania, na ławnika do Sądu Rejonowego
Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu została wybrana pani Elżbieta
Wolińska.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Barbara Kamińska odczytała protokół z głosowania tajnego w wyborach ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu (ww. protokół stanowi załącznik do
niniejszego protokołu).
W wyniku tajnego głosowania, na ławnika do Sądu
Okręgowego w Poznaniu zostały wybrane panie: Magdalena Salewicz i Małgorzata
Bekas.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki odczytał treść projektu uchwały w sprawie wyboru
ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu i Sądu Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i
Wilda w Poznaniu, a następnie przeprowadził głosowanie nad jego
rozpatrzeniem.
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 107/19/VIII
została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 6. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości
położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy ks. Ignacego Posadzego
(druk nr 111).
Pani Aleksandra
Mizerska z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na
oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy ks.
Ignacego Posadzego.
Zastępca przewodniczącego Komisji Budżetu
i Rozwoju Miasta Piotr Guziałek poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości
położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy ks. Ignacego Posadzego (druk nr
111).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 108/19/VIII
została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez
Miasto Puszczykowo części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie
ulicy Wysokiej (druk nr 110).
Pani Aleksandra
Mizerska z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto
Puszczykowo części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy
Wysokiej.
Zastępca przewodniczącego Komisji Budżetu
i Rozwoju Miasta Piotr Guziałek poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Miasto Puszczykowo części
nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Wysokiej (druk nr 110).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
109/19/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania składu osobowego
Kapituły oceniającej wnioski o Nagrodę Rady Miasta Puszczykowa dla uczniów
szczególnie uzdolnionych (druk nr 107).
Sekretarz Maciej
Dettlaff przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania składu osobowego Kapituły oceniającej wnioski o Nagrodę Rady
Miasta Puszczykowa dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury i
Sportu Maciej Krzyżański poinformował, że komisja wytypowała na członka
Kapituły radnego Mariusza Frąckowiaka.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poinformował, że przez ostatnie 4 lata przewodził
pracom Kapituły i w tym roku zrzeka się tej funkcji na rzecz wiceprzewodniczącego
Rady Miasta Filipa Ryglewicz, który wyraził na to zgodę. Przedstawicielem
Burmistrza Miasta w Kapitule tradycyjnie będzie sekretarz Maciej Dettlaff.
Projekt uchwały uzupełniono o skład Kapituły,
który przedstawia się następująco:
- Przewodniczący
- Filip Ryglewicz (wiceprzewodniczący Rady Miasta),
- Członek
- Mariusz Frąckowiak (przedstawiciel Komisji Edukacji, Kultury i Sportu),
- Członek
- Maciej Dettlaff (przedstawiciel Burmistrza Miasta).
Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury i
Sportu Maciej Krzyżański poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie powołania składu osobowego Kapituły oceniającej wnioski o
Nagrodę Rady Miasta Puszczykowa dla uczniów szczególnie uzdolnionych (druk nr
107).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
110/19/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 203/17/VII Rady
Miasta Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie ustalenia regulaminu
określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania
nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za
warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za
godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw w szkołach prowadzonych
przez Miasto Puszczykowo (druk nr 109).
Sekretarz Maciej Dettlaff przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 203/17/VII
Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie ustalenia
regulaminu określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania
nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za
warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za
godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw w szkołach prowadzonych
przez Miasto Puszczykowo.
Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury i
Sportu Maciej Krzyżański poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 203/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia
25 kwietnia 2017 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość
stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę
lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki
obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny
doraźnych zastępstw w szkołach prowadzonych przez Miasto Puszczykowo (druk nr
109).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 111/19/VIII
została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 10. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok
2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. (druk nr 113).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 Nr 36/18/VIII z dnia 18
grudnia 2018 r., informując o zmianach:
w
dochodach:
- W Dziale
600 zwiększono o kwotę 187.500 zł dochody z tytułu dotacji z Powiatu Poznańskiego,
w tym na bieżące utrzymanie dróg o kwotę 87.000 zł, inwestycje o kwotę
100.500 zł.
- W dziale
801 zwiększono: 1) kwotę subwencji ogólnej o kwotę 125.371 zł, 2) kwotę dotacji
z gmin na pokrycie kosztów udzielanych przez Miasto Puszczykowo dotacji dla
przedszkoli o kwotę 100.000 zł.
w wydatkach:
-
W związku z
otrzymanymi dotacjami z Powiatu Poznańskiego zwiększono wydatki
w rozdziale 60014 o kwotę 187.500 zł.
- W
rozdziale 70005 zmniejszono wydatki na gospodarkę nieruchomościami o kwotę
100.000 zł (w związku z mniejszą od planowanej realizacją odszkodowań
za przejmowane grunty).
- W
rozdziale 80101 zwiększono o kwotę: 1) 125.371 zł wydatki na wynagrodzenia
nauczycieli, 2) 200.000 zł wydatki na dotacje dla przedszkoli.
- W
rozdziale 85502 dokonano zmian w klasyfikacji budżetowej.
Zastępca przewodniczącego Komisji Budżetu
i Rozwoju Miasta Piotr Guziałek poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019
Nr 36/18/VIII z dnia 18 grudnia 2018 r. (druk nr 113).
Wynik głosowania: „za" - 11
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 112/19/VIII
została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
O
godzinie 18:00 przewodniczący Rady Tomasz Potocki ogłosił przerwę, która
trwała do 18:11.
Ad 11. Sprawozdanie z bieżącej działalności
Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z
bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, wiceburmistrz
Władysław Ślisiński, kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i
Gospodarki Gruntami Alina Stempniak oraz Aleksandra Mizerska
z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami odpowiedzieli na
pytania dotyczące sprawozdań.
Ad 12. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki pogratulował radnej Marii Michałowskiej oraz radnej
Alfredzie Brączkowskiej uczestnictwa w I Mistrzostwach Samorządów Gminnych
powiatu poznańskiego w strzelectwie sportowym pod patronatem Starosty
Poznańskiego Jana Grabkowskiego, w których zajęły 6. miejsce.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poinformował o następujących sprawach:
- W dniu 28 sierpnia br. wpłynął wniosek mieszkańca o nadanie nazwy ulicy,
placowi albo rondu „4 czerwca 1989 r.".
- W dniu 28 sierpnia br. wpłynął wniosek mieszkańca o opracowanie nowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla ul. Mocka i ul. Niwka Stara.
- W dniu 6 września br. wpłynął wniosek mieszkańca o uwzględnienie lokalizacji
budynków mieszkalnych jednorodzinnych o dachu płaskim w
obrębie Niwka, w związku z trwającymi pracami nad miejscowym planem
zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru.
- W dniu 23 września br. wpłynął wniosek mieszkańca o zajęcie stanowiska w
sprawie funkcjonowania Straży Miejskiej w Puszczykowie.
Ad 13. Informacje
na temat interpelacji i zapytań radnych.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poinformował, że od ostatniej sesji Rady Miasta nie
wpłynęły żadne interpelacje
oraz zapytania radnych.
Ad 14. Wolne głosy.
Radny Piotr Guziałek
zapytał, kiedy zostanie wyrównane pobocze ul. Wspólnej na odcinku od ul. 3 Maja
do zakrętu. Umożliwi to prawidłowy spływ wody deszczowej z powierzchni jezdni.
Radny powiedział, że otrzymał informację, że prace zostaną wykonane, a tak się
nie stało.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
odpowiedział, że faktycznie informował radnego, że prace rozpoczną się w
najbliższych dniach. Wystąpiły jednak problemy natury technicznej. Firma,
z którą planowane było zawarcie umowy na wykonanie przedmiotowych prac nie
podpisała umowy i nie odpowiada na telefony.
Radna Barbara Kamińska
zapytała, czy została już udzielona odpowiedź na interpelację
(w rzeczywistości wiadomość e-mail niebędącą interpelacją) radnego
Krzysztofa Paszkowskiego, ponieważ radna nie może jej odnaleźć w Biuletynie
Informacji Publicznej.
Radna Barbara Kamińska
zapytała, czy Miasto współpracowało wcześniej z firmą wyłonioną w przetargu
na budowę ul. Sobieskiego.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał, czego dotyczyła rzekoma interpelacja radnego Krzysztofa
Paszkowskiego
Radna Barbara Kamińska
odpowiedziała, że interpelacja dotyczyła zakola Warty.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki poinformował, że nie wpłynęła żadna interpelacja dotycząca zakola
Warty, ponadto radny Krzysztof Paszkowski twierdzi, iż nie składał takowej.
Radna Barbara Kamińska
przyznała, że mogło jej się coś pomylić.
Radny Krzysztof Paszkowski
poinformował, iż 8 września br. wysłał wiadomość e-mail do burmistrza z zapytaniami
dotyczącymi zakola Warty w Puszczykowie.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział na pierwsze pytanie radnej Barbary Kamińskiej, że firmy,
które wygrały przetargi w ostatnim czasie faktycznie nie są znane na naszym
terenie. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych wystąpiliśmy do
wyłonionej w przetargu firmy o wyjaśnienie szeregu wątpliwości, m.in.
dotyczących niskiej ceny. Wyjaśnienia zostały złożone i są na tyle wyczerpujące
i rzetelne, że Miasto Puszczykowo nie ma możliwości odmówić podpisania umowy.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że w sprawie zakola Warty pytania i uwagi radnego Krzysztofa Paszkowskiego
zostały przekazane wykonawcy oraz twórcy dokumentacji. Władze Miasta po uzyskaniu
odpowiedzi odniosą się do wszystkich uwag radnego. Sekretarz dodał, że nie ma zagrożenia,
aby cokolwiek na zakolu Warty zostało wykonane ze szkodą dla środowiska
Radny Maciej Krzyżański zapytał,
kiedy rozpocznie się modernizacja drogi powiatowej, tzw. grobli, kiedy
skończy się budowa parkingu przy stacji kolejowej PKP w Puszczykowie oraz co
stanie się z kostką brukową, która jest pozyskiwana z budowy parkingu.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że aktualny termin zakończenia prac to koniec
listopada br. Prace związane z parkingiem przy stacji kolejowej PKP
w Puszczykowie prowadzi Miasto Puszczykowo, a ich wykonawcą jest
puszczykowska firma. Natomiast przebudowa drogi powiatowej tzw. grobli jest
zadaniem prowadzonym przez Zarząd Dróg Powiatowych i z ostatnich danych, jakie
przekazał Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych ds. inwestycyjnych
Marek Bereżecki, nie udało
im się dokonać wszystkich uzgodnień koniecznych do rozpoczęcia inwestycji. W
związku z powyższym Zarząd Dróg Powiatowych planuje wystąpić oficjalnie o
przedłużenie terminu wykonania zadania. Wiceburmistrz powiedział, że musiałby
sprawdzić w przedmiarze robót i kosztorysie, czy kostka brukowa będzie
podlegała utylizacji, czy odzyskowi.
Radny Krzysztof Paszkowski
zgłosił następujące sprawy:
- Zapewniono go, że zniszczone
ogrodzenie z belek przy cmentarzu na Niwce zostanie naprawione do końca
sierpnia, a tak się nie stało.
- Chodnik przy ul. Nadwarciańskiej
w kierunku ul. Mocka za ostatnim zabudowaniem po stronie zachodniej przed
laskiem kończy się i nagle zaczyna się 15 m szutru.
- Po likwidacji przejazdu kolejowego
na ul. 3 Maja droga została przerwana, co rodzi problemy związane z numeracją nieruchomości
i dojazdem do nich. Radny zaproponował zmianę nazwy ulicy znajdującej się za
byłym przejazdem.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odniósł się do ostatniej sprawy zgłoszonej przez radnego, że
układ, który powstał po zamknięciu przejazdu kolejowego powinien zostać
zmieniony. W związku z powyższym do wszystkich mieszkańców ul. 3 Maja,
która prowadzi w kierunku Mosiny (część, która został odcięta od części
prowadzącej w kierunku rzeki Warty) zostało wysłane pismo z pytaniem, czy
wyrażają zgodę na zmianę nazwy ulicy. Z podobnym wnioskiem do władz miasta
wystąpiła osoba prowadząca ośrodek dla osób starszych przy ul. 3 Maja.
Jako główny argument przemawiający za zmianą zostały podane trudności z dojazdem
karetki pogotowia ratunkowego wzywanej do pensjonariuszy (kierowca jechał ze
złej strony ulicy, co znacznie wydłużało czas dotarcia do chorego). Niestety
mieszkańcy w roku 2017, kiedy wysyłane było do nich to pytanie odmówili zmiany.
Wiceburmistrz poinformował, że istnieją dwie możliwości załatwienia tej sprawy.
Pierwszą jest zmiana nazwy ulicy uchwałą, wbrew woli mieszkańców, natomiast
drugą pozostawienie aktualnego stanu bez zmian. Wybierając pierwszą opcję
należy mieć na uwadze, że każdy mieszkaniec byłby zobowiązany do wymiany w
ciągu określonego czasu wszystkich dokumentach zawierających adres oraz
dokonania zgłoszenia zmiany w szeregu instytucji. Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński zauważył, że problem rozwiązałaby budowa tunelu w rejonie
ul. 3 Maja, jednak inwestycja ma wielu przeciwników.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odniósł się do pierwszej ze zgłoszonych przez radnego spraw, że belki
zostały zakupione i aktualnie są składowane przy budynku komunalnym. Zniszczone
ogrodzenie przy cmentarzu na Niwce zostanie niebawem naprawione.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poprosił o doprecyzowanie, o co chodzi w drugiej ze zgłoszonych
przez radnego spraw.
Radny Krzysztof Paszkowski
powiedział, że chodzi mu o ostatnie zabudowania przy ul. Nadwarciańskiej.
Chodnik jest tylko po prawej stronie i zaraz za tym zaczyna się 15 m szutru. To
jest wjazd na dziki parking przy lesie poza posesją.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki poprosił radnego Krzysztof Paszkowski o doprecyzowanie sprawy
ul. Nadwarciańskiej i przekazanie do Urzędu Miejskiego. Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał, czy są jeszcze pytania w bieżącym punkcie porządku obrad. Wobec
braku zgłoszeń poprosił o zabranie głosu przez mieszkańca, który zgłosił mu
wcześniej taką chęć.
Mieszkaniec Andrzej Winkel
poinformował, że do zeszłego roku pełnił funkcje gospodarza przystani
kajakowej. Zdaniem mieszkańca stan przystani wymaga interwencji. Jeżeli
działania nie zostaną podjęte, to w przyszłym roku korzystanie z niej będzie
niemożliwe. Pan Andrzej Winkel przedstawił radnym bieżące zdjęcia obiektu
i poinformował o różnych możliwościach jej zabezpieczenia oraz zwrócił się do
Rady Miasta z prośbą o zajęcie się tym problemem.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki przekazał zgłoszoną sprawę do rozpatrzenia podczas najbliższego
posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu oraz poprosił mieszkańca
o ustalenie szczegółów z przewodniczącym komisji Maciejem Krzyżański.
Radna Powiatu Poznańskiego Marzena
Fiedler poinformowała, że na ostatniej sesji Rady Powiatu, która odbyła się
28 sierpnia br. podjęto następujące uchwały:
- Uchwałę nr X/100/VI/2019 w sprawie zmiany uchwały Nr IV/52/VI/2019 Rady Powiatu w Poznaniu
z dnia 20 lutego 2019 r. w sprawie powierzenia Gminie Puszczykowo prowadzenia
zadania publicznego w zakresie zarządzania publicznymi drogami powiatowymi w
granicach administracyjnych miasta (zadanie finansowane będzie przez Powiat Poznański w kwocie
stanowiącej 50% kosztów całkowitych, lecz nie większej niż 340.500 zł, a w
pozostałej części ze środków gminy Puszczykowo).
- Uchwałę nr X/116/VI/2019 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Miastu Puszczykowo
z przeznaczeniem dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej Puszczykowo
(przekazano sprzęt o wartości 3.900 zł).
Pani Marzena Fiedler powiedziała,
że zapytano ją o modernizację drogi powiatowej, tzw. grobli, ale rozumie,
że skoro Zarząd Dróg Powiatowych nie ma projektu, to nie otrzyma od władz
miasta żadnych informacji.
Pani Marzena Fiedler
poinformowała również, że Powiat Poznański po raz kolejny realizuje
„Profilaktyczny program szczepień przeciwko grypie dla mieszkańców powiatu
poznańskiego". Wykonawcą programu jest firma Edictum sp. z o.o. z siedzibą w
Poznaniu, przy ul. Mickiewicza 31. Z bezpłatnych szczepień mogą skorzystać
osoby od 65. roku życia (tj. urodzone nie później niż 31 grudnia 1954 r.),
zameldowane na terenie gmin powiatu poznańskiego. Wykonanie szczepień będzie
poprzedzone badaniem lekarskim kwalifikującym do udziału w programie. Pani Marzena
Fiedler zaprosiła również do skorzystania z „Programu edukacji zdrowotnej i
szczepień ochronnych przeciwko grypie w populacji Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego
Poznania". Z darmowych szczepień skorzystać będzie mogło w latach
2019 - 2022 łącznie 45 tys. osób. Grupę docelową stanowią osoby w
wieku 50 - 64 lata oraz młodsze w wieku 25 - 49 lat, jeśli
wykonują zawód wymagający kontaktu z dużą liczbą ludzi (praca w handlu,
transporcie publicznym, praca w oświacie, ochronie zdrowia, administracji itp.).
Ad 15.
Zamknięcie sesji.
O
godzinie 18:47 przewodniczący
Rady Tomasz Potocki zamknął 11. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
protokołowała
/-/ Kamila
Stoińska
Przewodniczący Rady Miasta
/-/ Tomasz Potocki