Protokół nr 15/16/VII 15. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 26 stycznia 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie
Protokół nr
15/16/VII
15. sesji Rady Miasta Puszczykowa,
która odbyła się w dniu 26 stycznia 2016 r.
w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w
Puszczykowie
OB.0002.15.16
Godz.
rozpoczęcia: 17:00
Godz.
zakończenia: 20:10
Ad 1. Otwarcie
sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz otworzyła 15. sesję Rady Miasta
Puszczykowa, powitała gości i radnych oraz stwierdziła quorum (obecnych 11
radnych, chwilowa nieobecność radnych Jakuba Musiała, Jana Łagody i Łukasza
Grzonki, usprawiedliwiona nieobecność radnej Małgorzaty Szczotki).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że Urząd Miasta współfinansował
zakup defibrylatora dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Puszczykowie i w związku
z tym zostanie on dzisiaj uroczyście wręczony przedstawicielom straży.
Następnie
Burmistrz Miasta Andrzej Balcerek wręczył urządzenie przedstawicielom
Ochotniczej Straży Pożarnej w Puszczykowie.
O godz. 17:06 do obradujących dołączył
radny Łukasz Grzonka (obecnych 12 radnych).
Ad 2.
Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego
zmianę.
W imieniu
Burmistrza Andrzeja Balcerka, Sekretarz Maciej Dettlaff złożył wniosek
o wykreślenie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie Miejskiego
Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2016 - 2020 (druk nr 105) w
związku z koniecznością naniesienia uwag wniesionych podczas posiedzenia
Komisji Spraw Społecznych.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad
zmianą, polegającą na wykreśleniu z porządku obrad projektu uchwały w sprawie
Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2016 - 2020 (druk nr
105).
Wynik głosowania: „za" - 11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem
porządku obrad z uwzględnieniem przyjętej zmiany.
Wynik
głosowania: „za"- 11 głosów, „przeciw"- 0,
„wstrzymało się" - 1.
Porządek
obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:
-
Otwarcie
sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
-
Przyjęcie
protokołu nr 14/15/VII z 17 grudnia 2015 r.
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: przyjęcia planu pracy Rady Miasta
Puszczykowa na rok 2016 (druk nr 98).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa na
rok 2016 (druk nr 99).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: przyjęcia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej
Gminy Puszczykowo" (druk nr 95).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji do publicznych
szkół podstawowych i publicznych gimnazjów, dla których organem
prowadzącym jest Miasto Puszczykowo i ich wartości punktowej na drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do
potwierdzenia tych kryteriów (102a).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zaliczenia do kategorii dróg gminnych (druk nr
100).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: ustanowienia ograniczonego prawa rzeczowego -
służebności przesyłu na nieruchomościach stanowiących własność Miasta
Puszczykowa (druk nr 101).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie
nieruchomości stanowiącej własność Miasta Puszczykowa z przeznaczeniem na
budowę obiektu sportowo-rekreacyjnego (druk nr 107).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: udzielenia dotacji celowych na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach
wpisanych do rejestru zabytków położonych na terenie Miasta Puszczykowa
(druk nr 97).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016 (druk nr 106).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa
na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. (druk nr 108).
-
Sprawozdanie
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
-
Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
-
Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
-
Wolne
głosy.
-
Zamknięcie
sesji.
Ad 3.
Przyjęcie protokołu nr 14/15/VII z 17 grudnia 2015 r.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz, przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem
protokołu nr 14/15/VII z 17 grudnia 2015 r.
Wynik głosowania: „za"- 12 głosów, „przeciw" - 0,
„wstrzymało się" - 0.
Protokół nr 14/15/VII został przyjęty jednogłośnie.
Ad 4.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: przyjęcia planu pracy Rady Miasta
Puszczykowa na rok 2016 (druk nr 98).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
poinformowała, że w związku z taką wolą radnych, wolnym od posiedzeń Rady
będzie w tym roku miesiąc lipiec, a nie jak dotychczas sierpień.
Następne Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws. przyjęcia
planu pracy Rady Miasta Puszczykowa na rok 2016.
Wynik
głosowania: „za"- 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 94 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa na rok
2016 (druk nr 99).
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej Władysław Hetman przedstawił plan pracy Komisji na
2016 r. oraz poinformował, że przewidziano średnio 2 posiedzenia w miesiącu,
czyli w sumie około 25 posiedzeń.
Wobec braku
pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws.
zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa na rok
2016.
Wynik
głosowania: „za"- 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 95 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: przyjęcia „Planu Gospodarki
Niskoemisyjnej Gminy Puszczykowo" (druk nr 95).
Sekretarz Maciej
Dettlaff poinformował, że Plan gospodarki niskoemisyjnej był już
przygotowany na sesję grudniową, ale konieczne było opracowania oceny
oddziaływania na środowisko. Sekretarz wyjaśnił, że z Regionalnej Dyrekcji
Ochrony Środowiska uzyskano jednak opinię o możliwości odstąpienia od
opracowania tej oceny.
O godz. 17:20 do obradujących dołączył
radny Jakub Musiał (obecnych 13 radnych).
Ponadto
Sekretarz Maciej Dettlaff wyjaśnił, że konieczność opracowania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej wiąże
się z ratyfikowanym przez Polskę Protokołem z Kioto oraz przyjętym przez
Komisję Europejską w grudniu 2008 roku pakietem klimatyczno-energetycznym,
które skutkują szeregiem obowiązków, w tym w szczególności koniecznością
redukcji emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii, a także
zwiększenia udziału wykorzystania energii z odnawialnych źródeł.
Plan Gospodarki Niskoemisyjnej
to dokument, którego celem jest określenie wizji rozwoju Miasta i Gminy w
kierunku gospodarki niskoemisyjnej, pozwalającej osiągnąć korzyści
środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Kluczowym elementem Planu jest
wyznaczenie celów strategicznych i szczegółowych, realizujących określoną
wizję Miasta i Gminy w zakresie zwiększenia efektywności energetycznej,
zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz wdrożenia nowych technologii
zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie opinii Komisji
Rozwoju.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju, Jakub Musiał, poinformował, że opinia Komisji jest
pozytywna.
Wobec braku
pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws.
przyjęcia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej Gminy Puszczykowo".
Wynik
głosowania: „za"- 12 głosów, „przeciw" - 1, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 96 została przyjęta.
Ad 7. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji do publicznych
szkół podstawowych i publicznych gimnazjów, dla których organem prowadzącym
jest Miasto Puszczykowo i ich wartości punktowej na drugim etapie postępowania
rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów
(102a).
Sekretarz Maciej
Dettlaff wyjaśnił, że nowelizacja ustawy o systemie oświaty wprowadziła zasady przyjęć
dzieci i młodzieży do publicznych szkół podstawowych i gimnazjów,
zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej lub publicznego
gimnazjum, co powoduje konieczność określenia kryteriów rekrutacji.
Radny Łukasz
Grzonka zapytał dlaczego odstąpiono od kryterium ekonomicznego.
Sekretarz Maciej
Dettlaff poinformował, że nie odstąpiono od tego kryterium, ponieważ
dotychczas też go nie było. Sekretarz dodał, że kryterium to jest trudne do
zweryfikowania ponieważ opiera się na oświadczeniu rodziców o dochodach i w
przypadku rekrutacji dzieci spoza Puszczykowa, konieczna byłaby współpraca z
ośrodkami pomocy społecznej z innych miast.
Wobec braku
dalszych pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o
opinię Komisji Edukacji, Kultury i Sportu.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Edukacji, Kultury i Sportu Dorota Łuczak-Dydowicz poinformowała,
że opinia Komisji jest pozytywna.
Następnie Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws. określenia
kryteriów rekrutacji do publicznych szkół podstawowych i publicznych
gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Miasto Puszczykowo i ich
wartości punktowej na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów
niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
Wynik
głosowania: „za"- 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 97 została przyjęta.
Ad 8.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zaliczenia do kategorii dróg gminnych
(druk nr 100).
Pan Waldemar
Luther z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że ustawa z dnia 21 marca 1985 r.
nałożyła na gminy obowiązek zaliczenia do kategorii dróg gminnych, dróg o
znaczeniu lokalnym, niezaliczonych do innych kategorii, stanowiących
uzupełniającą sieć dróg, służących miejscowym potrzebom z wyłączeniem dróg
wewnętrznych. Zarząd Powiatu Poznańskiego zaopiniował pozytywnie zaliczenie
wymienionych w uchwale działek do kategorii dróg gminnych na terenie gminy
Puszczykowo.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie opinii Komisji
Rozwoju.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju, Jakub Musiał, poinformował, że opinia Komisji jest
pozytywna.
Następnie Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws.
zaliczenia do kategorii dróg gminnych.
Wynik głosowania: „za"- 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 98 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 9.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: ustanowienia ograniczonego prawa
rzeczowego - służebności przesyłu na nieruchomościach stanowiących własność
Miasta Puszczykowa (druk nr 101).
Pan Waldemar
Luther z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że wskazane w uchwale działki
wchodzą w skład nieruchomości stanowiącej własność miasta, na której
posadowiony jest węzeł Aquanetu i że wielkość powierzchni została wyliczona i uzgodniona ze spółką.
Odpowiadając na
pytanie radnej Agaty Wójcik, pan Waldemar Luther wyjaśnił, że
opłata na rzecz miasta jest jednorazowa i w podobnych sytuacjach wynosiła około
120 zł/m2.
O godz. 17:32 do obradujących dołączył
radny Jan Łagoda (obecnych 14 radnych).
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie opinii Komisji
Rozwoju.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju, Jakub Musiał, poinformował, że opinia Komisji jest
pozytywna.
Następnie Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały
ws. ustanowienia ograniczonego prawa rzeczowego -
służebności przesyłu na nieruchomościach stanowiących własność Miasta
Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za"- 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 1.
Uchwała Nr 99 została przyjęta.
Ad 10.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie
nieruchomości stanowiącej własność Miasta Puszczykowa z przeznaczeniem na
budowę obiektu sportowo-rekreacyjnego (druk nr 107).
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński omówił projekt
uchwały i wyjaśnił, że w wyniku rozpoczętych przez dzierżawcę prac związanych z
budową obiektów sportowych oraz w wyniku dokonania pomiarów geodezyjnych, a
także w związku ze zmianą koncepcji zagospodarowania obszaru miejskiego,
niebędącego przedmiotem dzierżawy - postanowiono skorygować obszar dzierżawy
w ramach tego samego areału.
Wobec braku
pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie
opinii Komisji Rozwoju.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju, Jakub Musiał, poinformował, że opinia Komisji jest
pozytywna.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody na
wydzierżawienie nieruchomości stanowiącej własność Miasta Puszczykowa z
przeznaczeniem na budowę obiektu sportowo-rekreacyjnego.
Wynik głosowania: „za"- 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 2.
Uchwała Nr 100 została przyjęta.
Ad 11.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: udzielenia dotacji celowych na prace
konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych
do rejestru zabytków położonych na terenie Miasta Puszczykowa (druk nr 97).
Sekretarz Maciej
Dettlaff wyjaśnił, że kwota dotacji do rozdysponowania na 2016 r. to 30
tys. zł oraz 8 tys. zł, które zostały z ubiegłego roku w związku z rozliczeniem
Wspólnoty mieszkaniowej „Rusałka" gdzie część prac nie mogła być już wykonana w
ubiegłym roku.
Sekretarz Maciej
Dettlaff dodał, że wstępna propozycja podziału to 20 tys. zł z bieżącej
puli oraz 8 tys. zł, które nie mogły być już wykorzystane w ubiegłym roku
dla Wspólnoty mieszkaniowej „Rusałka" oraz 10 tys. zł dla Pani Małgorzaty
Ornoch-Tabędzkiej.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, czy radni mają jakieś uwagi.
Radny Władysław
Hetman zapytał, czy kwota 8 tys. zł nie powinna najpierw zostać wprowadzona
uchwałą do tegorocznego budżetu.
Skarbnik Piotr
Łoździn odpowiedział, że jeżeli uchwała budżetowa jest podejmowana na tej
samej sesji, nie jest konieczne, aby była ona wcześniej w kolejności.
Potwierdził to również radca prawny obsługujący Urząd, mecenas Szymon
Muszyński.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o o przedstawienie opinii Komisji.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Edukacji, Kultury i Sportu Dorota Łuczak-Dydowicz poinformowała,
że opinia Komisji jest pozytywna zarówno w przypadku dodania środków w postaci
8 tys. zł do budżetu (5 głosów „za" 1 głos „przeciw"), jak i podziału środków
(4 głosy „za", 2 głosy „przeciw").
Następnie radna Dorota
Łuczak-Dydowicz odniosła się do nierównego podziału środków
i zaproponowała dyskusję nad tym tematem ponieważ, jak dodała, Pani
Małgorzata Ornoch-Tabędzka, w piśmie skierowanym do Urzędu poinformowała, iż
obiekt, będzie pełnił także funkcje społeczne (ma działać tam fundacja).
Przewodniczący
Komisji Budżetu, Tomasz Potocki, poinformował, że opinia Komisji jest
jednogłośnie pozytywna, także w odniesieniu do podziału środków w stosunku 28
tys. zł dla Wspólnoty mieszkaniowej „Rusałka" i 10 tys. zł dla Pani Małgorzaty
Ornoch-Tabędzkiej.
Przewodniczący
Komisji Rozwoju Jakub Musiał poinformował, że opinia Komisji jest
negatywna.
Po krótkiej
dyskusji dotyczącej możliwości rozpatrzenia wniosku radnej Doroty
Łuczak-Dydowicz, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie w sprawie wniosku, aby ponownie zająć się podziałem
środków z dotacji.
Wynik
głosowania: „za" - 4 głosy, „przeciw" - 9 głosów, „wstrzymuję się" - 1
głos.
Wniosek
odrzucono.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. udzielenia dotacji
celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy
zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na terenie Miasta
Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za"- 9 głosów, „przeciw" - 4, „wstrzymało się" - 1.
Uchwała Nr 101 została przyjęta.
Ad 12.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016 (druk nr 106).
Kierownik Miejskiego
Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski omówił projekt uchwały
i wyjaśnił, że zgodnie z przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzenie działań związanych z profilaktyką i
rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób
uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gminy.
Realizacja powyższego zadania
prowadzona jest w postaci gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych, uchwalanego corocznie przez radę gminy.
Przewodnicząca
Rady Miasta Małgorzata Hempowicz oddała głos radnym.
Radny Władysław
Hetman zapytał, dlaczego program nie uwzględnia interwencji straży
miejskiej.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski odpowiedział, że
informacje ze strony policji są wystarczająco miarodajne ponieważ obejmują
zgłoszone przez straż miejską interwencje. Odpowiadając na pytanie
Przewodniczącej Rady Małgorzaty Hempowicz wyjaśnił też, że biorąc pod
uwagę działania długofalowe, widać spadek spożycia alkoholu wśród młodzieży,
jednocześnie odnotowano też wzrost jednorazowego upijania się, a także łatwości
zakupu alkoholu przez nieletnich i nietrzeźwych.
Radny Łukasz
Grzonka zapytał, dlaczego program nie był omawiany miesiąc wcześniej.
Kierownik Miejskiego
Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski odpowiedział, że program co
roku jest przyjmowany w styczniu. Dodatkowo Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz podkreśliła, że aby dysponować środkami z pozwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych, konieczne jest przyjęcie budżetu na dany rok.
Radny Łukasz
Grzonka dodał, że jego zdaniem problem jest istotny, ponieważ w styczniu
takiego programu nie ma, z kolei uchwalany program w formie uchwały styczniu
br. ma działać wstecz, tj. od 1 stycznia 2016 r. i kłóci się to z jego
poczuciem prawa. Prawo nie powinno działać wstecz i Rada Miasta powinna
unikać stanowienia takiego prawa.
Głos zabrała
Przewodnicząca Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska, która
powiedziała, że nie zgadza się z opinią, aby uchwalać program w grudniu,
ponieważ pod koniec roku mogą się pojawić problemy, które powinny zostać
uwzględnione w programie.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz zaproponowała, aby przedyskutować problem
terminu przyjmowania programu podczas posiedzenia Komisji Spraw Społecznych.
Następnie
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie
opinii Komisji Spraw Społecznych.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że opinia
Komisji jest pozytywna.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. Miejskiego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2016.
Wynik głosowania: „za"- 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 102 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 13.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. (druk nr 108).
Skarbnik Piotr
Łoździn wyjaśnił, że zmiana dotyczy przesunięć między paragrafami
klasyfikacji budżetowej w związku z przeznaczeniem 8 tys. zł na prace
konserwatorskie dla podmiotów wnioskujących o udzielenie dotacji.
Wobec braku
pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o
przedstawienie opinii Komisji Budżetu.
Przewodniczący
Komisji Budżetu Tomasz Potocki poinformował, że opinia Komisji jest
jednogłośnie pozytywna.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015
r.
Wynik głosowania: „za"- 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 103 została przyjęta jednogłośnie.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz o godz. 18.05 ogłosiła 15 minut przerwy.
Ad 14.
Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu
Miejskiego.
Sprawozdania
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński oraz Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedzieli
na pytania dotyczące sprawozdań.
Ad 15.
Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przedstawiła następujące informacje i pisma:
- pismo od
Przewodniczącego Rady Miasta Poznania Grzegorza Ganowicza informujące
o przyjęciu stanowiska w sprawie sprzeciwu wobec zapisów Białej Księgi
Ochrony Złóż Kopalin;
- informację z
punktu EkoInfo o wpisaniu Puszczykowa do przewodnika „Województwo Wielkopolskie
- bez barier";
- informację o
sprzeciwie mieszkańców wobec postawienia słupa trakcyjnego przy dworcu
w Puszczykówku;
- pismo
mieszkanki w sprawie spalania odpadów,
- pismo ze
Związku Miast Polskich z zaproszeniem do udziału w ogólnopolskim zjeździe, wraz
z informacją, że weźmie w nim udział Wiceprzewodniczący Rady Tomasz
Potocki.
- Pismo z
Kancelarii Radcy Prawnego Krzysztofa Biegowskiego z wnioskiem do Komisji
Rewizyjnej o ujęcie w planie kontroli Komisji, kontroli działalności Burmistrza
Miasta oraz Sekretariatu Urzędu „w zakresie postępowania w sprawie warunków
zabudowy, dla budowy 5 budynków wielorodzinnych w formie osiedla zamkniętego,
bez funkcji usługowej, na terenie nieruchomości, obejmującej działki nr 181/2,
175/2, 176 obręb Niwka, położonej w Puszczykowie przy ulicy Dworcowej.";
- wniosek o
przyznanie stypendium sportowego skierowany do komisji stypendialnej.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała też, że w Urzędzie zakończyła
się trwająca od kilku miesięcy kontrola Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz zapytała też na jaką pomoc może liczyć rodzina
pogorzelców, która straciła dom.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski poinformował, że
osoby poszkodowane w wyniku pożaru zostały zaopatrzone, część osób zamieszkała
u sąsiadów część u rodziny, po oględzinach stwierdzono, iż dom jest
całkowicie zniszczony. Kierownik dodał, że będzie koordynował działania, aby
jak najlepiej pomóc rodzinie, w tej chwili podjęto próbę znalezienia
mieszkania, które przez 6 miesięcy mogłoby być opłacane przez miasto.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska dodała, że poszkodowani
mogą zwrócić się o pomoc także Ośrodka Interwencji Kryzysowej, gdzie również
przez 6 miesięcy można bezpłatnie mieszkać.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski dodał, że osobom
poszkodowanym została zapewniona pomoc psychologa, dwie osoby pracują i zależy
im na zamieszkaniu na miejscu w Puszczykowie.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła też przewodniczących Komisji, aby
w miarę możliwości, wcześniej przesyłali porządek posiedzeń co pozwoli
uniknąć problemów z czasowym przygotowaniem materiałów, a wszystkich
radnych o punktualne stawianie się na posiedzeniach Komisji.
Ad 16.
Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Radny Łukasz
Grzonka zapytał, czy urząd w ciągu kilku ostatnich dni dokonywał wycinki
samosiejek na zakolu Warty w okolicy Krzyża Powstańczego.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, że okresie letnim w ubiegłym roku, odbyła się wycinka
odrostów samosiejek, ponieważ zakole nie powinno zarosnąć w sposób
nieuregulowany.
Radny Łukasz
Grzonka dodał, że obecnie zauważył nowe wycinki, które były przeprowadzone
w sposób nie fachowy, samosiejki były wycinane na wysokości 0.5 m i 1 m. i
poprosił o sprawdzenie sytuacji.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że zostanie to sprawdzone i odpowiedź zostanie
przesłana mailowo.
Radny Maciej
Krzyżański zapytał, czy miasto podjęło już interwencję w sprawie słupa
trakcyjnego przy budynku dworca w Puszczykówku.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że podjęto interwencję w PKP, powiadomiono też
wykonawcę i Powiatowego Konserwatora Zabytków.
Radny Maciej
Krzyżański zapytał też, czy wiadomo już, kto będzie wykonawcą hali
sportowej.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że wykonawca wyłoniony w konkursie nie zgłosił się
w wyznaczonym terminie, czyli w dniu dzisiejszym, do podpisania umowy.
Radny Filip
Ryglewicz zapytał o oświetlenie ulic Słonecznej, Podleśnej i Cienistej, a
także o możliwość wypompowania wody, która zebrała się pomiędzy
komisariatem policji i apteką przy ul. Poznańskiej. Radny poprosił też o
udzielenie informacji odnośnie parkingu przy Szkole Podstawowej nr 1.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że sprawa parkingu przy Szkole Podstawowej nr 1
uzależniona jest od terminu rozpoczęcia prac przy budowie hali
widowiskowo-sportowej. Odnośnie oświetlenia, Wiceburmistrz wyjaśnił, że w miarę
możliwości finansowych, zlecane są kolejne prace, jednak w budżecie na ten rok
przewidziano na ten cel 100 tys. zł, a koszt oświetlenia samej tylko ścieżki
pomiędzy ulicami Jarosławską i Libelta to około 71 tys. zł.
Ponadto
Wiceburmistrz odniósł się do problemu zastoin wody i wyjaśnił, że gdy ziemia
odmarznie, woda wsiąknie i dodał, że jakiekolwiek działania interwencyjne typu
nasypanie kruszywa nie przynoszą efektu.
Ponadto
Wiceburmistrz poinformował, że przejazd kolejowy na ul. 3 Maja zostanie
zlikwidowany tak późno, jak to możliwe.
Radna Alfreda
Brączkowska poinformowała, że baner przy ul. Dworcowej zachęcający do
płacenia podatków w Puszczykowie, jest zdarty.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że zostanie to niezwłocznie poprawione.
Radny Maciej
Krzyżański zapytał, jakimi drogami mogą poruszać się ciężarówki pracujące
przy modernizacji linii kolejowej.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że mogą się poruszać ulicą Poznańską od dworca do
drogi nr 430, mają zakaz wjazdu na ulicę Wczasową, drogi wewnętrzne i drogi
powiatowe. W Puszczykówku mogą poruszać się po ulicach Dworcowej i
Nadwarciańskiej. Ponadto Wiceburmistrz dodał, że wykonawca ma sukcesywnie
informować miasto o potrzebach i wtedy będzie prowadzona inwentaryzacja.
Następnie radna Elżbieta
Czarnecka zapytała, czy przewidywane jest odnowienie elewacji Szkoły
Podstawowej nr 2.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że odnowa elewacji jest przewidziana, dodał jednak,
że w związku z niezaplanowanymi kosztami związanymi z dostosowaniem do wymogów
technicznych pokrycia dachu sali gimnastycznej przy szkole Podstawowej nr 2,
trzeba poszukać dodatkowych środków na ten cel.
Radny Jakub
Musiał zapytał, jaki jest postęp prac przy budowie oświetlenia ścieżki
przez park na ulicy Libelta oraz na jakim etapie są prace nad warunkami budowy
dla ulicy Reja. Radny zapytał też, o oświetlenie na odcinku od dworca
kolejowego w Puszczykowie do drogi nr 430.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że oświetlenie tego fragmentu ulicy Poznańskiej
należy do powiatu i możemy wystąpić z zapytaniem, ale są nikłe szanse na taką
inwestycję.
Ponadto w
odniesieniu do dokumentacji odnośnie ulicy Reja, Wiceburmistrz wyjaśnił, że
jest w toku opracowywania i może jeszcze w tym roku zostanie ogłosimy
przetarg. Odnośnie ścieżki na ulicy Libelta, Wiceburmistrz wyjaśnił, że jest na
etapie projektowania, zakończenie prac nad dokumentacją planowane jest na maj
lub czerwiec tego roku.
Radny Łukasz
Grzonka dopytał o nieprawidłowości podczas budowy sali gimnastycznej przy
Szkole Podstawowej nr 2, czy w związku z nimi urząd planuje podjąć kroki
prawne, jeśli tak to jakie?
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że wykonawca został wezwany do naprawy, ale
utrzymuje, że miał zgodę na takie wykonanie prac, niestety osoba, która rzekomo
tej zgody udzieliła zmarła, w związku z czym sprawą zajmie się kancelaria
prawna.
Radny Łukasz
Grzonka zapytał, czy urząd, lub jednostki miasta dalej współpracują z tym
wykonawcą.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że w związku z agresywnym zachowaniem wykonawcy,
odstąpiono od współpracy z nim.
Radna Elżbieta
Bijaczewska zwróciła uwagę, że w związku z likwidacją fotoradaru na drodze
nr 430, przy Szkole Podstawowej nr 1 znacznie wzrosło zagrożenie wypadkiem i
poprosiła o interwencję w tej sprawie.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że miasto poprosi o częstsze kontrole policji
w tym miejscu.
Radna Agata
Wójcik zapytała, kiedy mija termin podpisania umowy z firmą, która wygrała
przetarg na budowę hali widowiskowo-sportowej.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że termin minął w dniu dzisiejszym, ale nie udało
się skontaktować z prezesem firmy. Jeśli nie dojdzie do podpisania umowy,
niezwłocznie ogłoszony zostanie kolejny przetarg.
Następnie radna Agata
Wójcik, w nawiązaniu do tematu naprawy dachu sali gimnastycznej przy Szkole
Podstawowej nr 2 zapytała, jaką
odpowiedzialność ponosi dyrektor.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, że dyrektor odpowiada za obiekt i raz do roku
przeprowadza ocenę techniczną obiektu.
Radny Ryszard
Teuschner poprosił, aby zakres czynności kontrolnych dla straży miejskiej,
zgodnie z Dziennikiem Ustaw dotyczących Straży Gminnych, był opublikowany w
Echu Puszczykowa, ponieważ jest dostępny tylko na stronie internetowej miasta
jako BIP, ale nie każdy ma dostęp do internetu.
Radny Maciej
Krzyżański zapytał, czy straż miejska może kontrolować spalanie śmieci w
piecach.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że jeśli mieszkaniec wpuści straż na swoją posesję,
to mogą to skontrolować, ale jeśli nie ma zgody na wejście na posesję, nic nie
mogą zrobić.
Ad 17. Wolne
głosy.
Brak.
Ad 18.
Zamknięcie sesji.
O godz. 20.10
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zamknęła 15. sesję Rady Miasta
Puszczykowa.
/-/ Katarzyna Szykulska
Protokolant
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta