Protokół nr 16/16/VII 16. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 23 lutego 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie
OB.0002.16.16
Godz.
rozpoczęcia: 17:04
Godz.
zakończenia: 19:50
Ad 1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz otworzyła 16.
sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitała gości i radnych oraz stwierdziła quorum
(obecnych 13 radnych; usprawiedliwiona nieobecność radnego Jakuba Musiała oraz nieobecność
radnego Jana Łagody).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 2.
Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego
zmianę.
W imieniu Burmistrza Andrzeja
Balcerka, Sekretarz Maciej Dettlaff złożył wniosek o wykreślenie
z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zaliczenia do kategorii dróg miejskich (druk nr
117), w związku z
koniecznością naniesienia uwag wniesionych podczas posiedzenia Komisji Rozwoju.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad przyjęciem porządku obrad wraz z jego zmianą polegającą na
wykreśleniu z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zaliczenia do kategorii dróg miejskich (druk nr
117).
Wyniki
głosowania: „za"- 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się
następująco:
-
Otwarcie
sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
-
Przyjęcie
protokołu 15/16/VII z 26 stycznia 2016 r.
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wprowadzenia bezpłatnej komunikacji na terenie
Miasta Puszczykowa (druk nr 110).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: określenia przepisów porządkowych
w transporcie zbiorowym w Puszczykowie (druk nr 109).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: Miejskiego Programu Przeciwdziałania
Narkomanii na rok 2016 (druk nr 105a).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości
położonej przy ulicy Nadwarciańskiej (druk nr 115).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości
położonej w rejonie ul. Łąkowej (druk nr 116).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 698/12
i 701/14 położonych w Puszczykowie w rejonie ulic Poznańskiej i
Rynek(druk nr 118).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: upoważnienia do złożenia wniosku
o dofinansowanie, przyjęcia do realizacji określonego w Studium
Wykonalności przedsięwzięcia pn. „Zakole Warty w Puszczykowie - rozwój
terenów zielonych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania" (druk nr 112).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: emisji obligacji komunalnych (druk nr 111).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 92/15/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2016-2023 (druk nr 113).
-
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa
na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. (druk nr 114).
-
Zapoznanie
z protokołem pokontrolnym Komisji Rewizyjnej z kontroli inwestycji pn.
„Budowa sieci kanalizacji deszczowej na ul. Mazurskiej".
-
Sprawozdanie
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
-
Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
-
Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
-
Wolne
głosy.
-
Zamknięcie
sesji.
Ad 3.
Przyjęcie protokołu nr 15/16/VII z 26 stycznia 2016 r.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
poinformowała, że zgłoszone uwagi zostały uwzględnione. Następnie Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem protokołu nr 15/16/VII z
26 stycznia 2016 r.
Wynik
głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 1.
Protokół nr 15/16/VII został przyjęty.
Ad 4.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wprowadzenia bezpłatnej komunikacji na
terenie Miasta Puszczykowa (druk nr 110).
Pan Remigiusz Motycki, pracownik Referatu Infrastruktury i
Zamówień Publicznych, przedstawił ww. projekt uchwały informując, że w celu
zapewnienia powszechnego dostępu do komunikacji mieszkańcom, którzy mieli
problem z dostaniem się do pozostałych części Miasta, podjęto decyzję o
wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji wewnętrznej na terenie Miasta Puszczykowa.
Pan Remigiusz Motycki poinformował, że został utworzony rozkład jazdy,
który będzie obejmował 12 kursów w ciągu dnia - wszystkie będą przejeżdżać
przez część ulicy Sobieskiego, Czarnieckiego i Jarosławską. Pan Remigiusz
Motycki dodał, że pod uwagę brany był pobór symbolicznych opłat, jednakże
związane byłoby to z dodatkowymi kosztami, takimi jak druk biletów i zakup
kasowników. Pan Remigiusz Motycki poinformował, że do transportu
wystarczą minibusy o pojemności do 20 pasażerów.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz podziękowała w imieniu mieszkańców za uwzględnienie ulicy
Sobieskiego i części Puszczykowa Starego w rozkładzie komunikacji miejskiej.
Pan Remigiusz Motycki
powiedział, że wraz z dyrektorami szkół analizowana była liczba uczniów, którzy
korzystaliby z nowej linii autobusowej.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała, czy osoby korzystające z minibusów będą podlegały kontroli dotyczącej
tego, czy są mieszkańcami Puszczykowa.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że z komunikacji mogą korzystać mieszkańcy oraz osoby przebywające
na terenie Miasta Puszczykowa, którzy nie będą podlegali kontroli.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, jaką kwotę Miasto będzie ponosić za funkcjonowania
nowej linii autobusowej w roku 2016 i 2017.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że przy otworzeniu linii w dniu 1 kwietnia br., koszt szacowany
jest na 152 tys. zł na rok 2016, który jest wyższy niż dotychczas planowano ze
względu na wydłużenie trasy autobusowej, a koszt szacowany na rok 2017 wynosi
ok. 200 tys. zł.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, czy bezpłatna komunikacja obejmuje tylko nowo powstałą linię
autobusową.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że bezpłatna komunikacja będzie dotyczyć tylko omawianej linii,
ponieważ będzie ona jedyną linią, którą Miasto będzie organizować.
Skarbnik Piotr Łoździn
dodał, że pozostałe linie autobusowe organizowane są przez Zarząd Transportu
Miejskiego w Poznaniu.
Radny Łukasz Grzonka
powiedział, że w uchwale nie powinno nanosić się zmian, ponieważ Miasto
organizuje tylko jedną linię autobusową, a pozostałe ZTM.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że w uzasadnieniu jest napisane więcej i nie
istnieje potrzeba uściślania uchwały.
Radna Małgorzata Szczotka
zaproponowała, aby uściślić uchwałę, wpisując numer linii autobusowej.
Radny Łukasz Grzonka
zaproponował, aby w uzasadnieniu można wskazać, że ZTM organizuje linie
autobusowe o numerze 651, 642, 643.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że zgodnie z treścią art. 50 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie
zbiorowym, rada gminy może ustalać ceny za usługi przewozowe w publicznym
transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej
w gminnych przewozach pasażerskich. Sekretarz Maciej Dettlaff
poinformował, że Rada nie ma uprawnień do nadawania numeru linii autobusowej
oraz ustalania przebiegu trasy autobusu. Sekretarz Maciej Dettlaff
dodał, że forma uchwały jest poprawna i dotyczy tylko ustalenia opłat za
komunikacje, a informacja dla mieszkańców zostanie przekazana w sposób
czytelny wraz z mapką trasy.
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański
poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. wprowadzenia bezpłatnej komunikacji na
terenie Miasta Puszczykowa.
Wynik
głosowania: „za"- 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 104 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: określenia
przepisów porządkowych w transporcie zbiorowym w Puszczykowie (druk nr
109).
Pan Remigiusz Motycki przedstawił ww. projekt uchwały
informując, że aby transport właściwie funkcjonował muszą zostać określone
przepisy porządkowe w transporcie zbiorowym dla osób korzystających z komunikacji
i jej obsługi.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o wyjaśnienie, z czym związane są
zmiany wniesione do ww. uchwały.
Sekretarz
Maciej Dettlaff odpowiedział, że zgodnie z uwagami radnych zostały
wykreślone punkty, które nie dotyczyły nowo powstałej bezpłatnej komunikacji
miejskiej.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała, jak będą egzekwowane przepisy porządkowe.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że przepisy będą wywieszone do wiadomości pasażerów. Skargi na
nieprzestrzeganie przepisów porządkowych należy składać do Urzędu, czyli
organizatora linii.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy autobus będzie zatrzymywał się na oznaczonym przystanku
w momencie, kiedy nikt na nim nie będzie czekał.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że autobus będzie zatrzymywał się na każdym przystanku
i z doświadczenia jest wiadome, że jeżeli pasażer będzie chciał
wysiąść na przystanku lub ktoś będzie na nim czekał, to kierowca ma obowiązek
się na nim zatrzymać.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy wysiadanie na przystanku „na żądanie" będzie odbywało się na
oznaczonych przystankach.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że jeżeli kierowca będzie widział, że na przystanku czekają
osoby, które chcą skorzystać z komunikacji, musi się zatrzymać.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, co nastąpi w przypadku, kiedy pasażer będzie chciał wysiąść na pewnym
odcinku trasy, a nie na oznaczonym przystanku.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że komunikacja miejska zakłada wysiadanie na oznaczonych
przystankach, a pasażerowie poprzez zakomunikowanie chęci skorzystania
z przystanku „na żądanie", mogą
wyrazić chęć zatrzymania się na tym przystanku.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, czy autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach,
jednakże w 3 miejscach należy utworzyć przystanki (na początku funkcjonowania
linii zostaną umieszczone słupki informujące o przystankach).
Radny Filip Ryglewicz
zapytał, dlaczego nie wymieniono spożywania alkoholu jako zabronionego
w pojeździe.
Radca prawny Szymon Muszyński
odpowiedział, że spożywanie alkoholu w komunikacji publicznej wynika z innych
przepisów, czego nie trzeba wpisywać do przepisów porządkowych. Radca prawny Szymon
Muszyński dodał, że przystanek na żądanie polega na tym, że niektóre
przystanki posiadają status „na żądanie" i aby na nim wysiąść, wymagane jest
zakomunikowanie chęci skorzystania z takiego przystanku.
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański
poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. określenia
przepisów porządkowych w transporcie zbiorowym w Puszczykowie.
Wynik
głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 105 została przyjęta jednogłośnie.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2016 (druk nr 105a).
Pan Karol Majewski, Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej, przedstawił ww. projekt uchwały informując, że przeciwdziałanie
narkomanii należy do zadań własnych gminy, który obejmuje między innymi:
-
zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób
uzależnionych iosób zagrożonych uzależnieniem;
-
udzielanie
rodzinom, w których występują problemy narkomanii pomocy psychospołecznej i
prawnej;
-
prowadzenie
profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej orazszkoleniowej
wzakresie rozwiązywania problemów narkomanii,
-
wspomaganie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób
fizycznych służących rozwiązywaniu problemów narkomanii;
Pan Karol Majewski dodał, że projekt uchwały był omawiany
na styczniowym i lutowym posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych. Program został
opracowany na rok 2016, dlatego że krajowy program przeciwdziałania narkomanii
kończy się w tym roku. Dyskusji podlega, czy programy dotyczące
przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi zostaną połączone w przyszłym roku,
ponieważ zadania te są praktycznie podobne. Pan Karol Majewski
poinformował, że z analizy wynika, że problem narkomanii nie jest dużym
problemem na terenie Miasta, jednakże z przeprowadzonych badań na terenie szkół
gimnazjalnych wynika, że dostęp do narkotyków jest łatwy.
Radny Łukasz Grzonka
powiedział, że w styczniu Miejski Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok
2016 nie był rozpatrywany, a z kolei program uchwalany w formie uchwały na
lutowej sesji Rady Miasta ma działać wstecz, tj. od 1 stycznia 2016 r., co
kłóci się z jego poczuciem prawa, które nie powinno działać wstecz. Takie
uchwały powinny być podejmowane pod koniec roku, przed którym mają obowiązywać.
Pan Karol Majewski
powiedział, że uchwalanie takich programów na rok 2017 można dokonać
w grudniu 2016 roku. Późniejsze uchwalenie wynika z tego, że do dnia
dzisiejszego nie został uchwalony krajowy program rozwiązywania problemów
alkoholowych, który powinien zawierać wytyczne do gminnych programów.
Radny Filip Ryglewicz
powiedział, że jego zdaniem problem narkomanii na terenie Miasta wśród uczniów
nie jest znikomy i należy bardziej zainteresować się tą sprawą, ponieważ
problem będzie narastał.
Pan Karol Majewski
powiedział, że w wyniku końcowym brano pod uwagę błędy ankietowe. Po
przeprowadzeniu badań został wdrożony program profilaktyczny. We wrześniu
zostanie ponownie przeprowadzone badanie ankietowe z włączeniem liceum. Różnice
występujące pomiędzy szkołami, mogą być związane z bliskością liceum.
Przewodnicząca Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska
poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. Miejskiego
Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2016.
Wynik
głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 1.
Uchwała Nr 106 została przyjęta.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na
dzierżawę nieruchomości położonej przy ulicy Nadwarciańskiej (druk nr 115).
Pan Waldemar
Luther, pracownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami,
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że dotychczasowy dzierżawca części
nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie jako działki nr 971/3 oraz 971/5, obręb
Niwka, zwrócił się do władz Miasta, z prośbą o przedłużenie okresu dzierżawy
gruntu na działalność gospodarczą związaną ze świadczeniem usług komunalnych.
Pan Waldemar Luther poinformował, że wysokość czynszu dzierżawy terenu
określa zarządzenie Burmistrza Miasta Puszczykowa, która wynosi 95 gr za m² na
rok za plac manewrowo-składowy, natomiast rzeczoznawca majątkowy określi
wysokość czynszu za budynek administracyjny firmy.
Zastępca
Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański poinformował, że
Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody
na dzierżawę nieruchomości położonej przy ulicy Nadwarciańskiej.
Wynik
głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 107 została
przyjęta jednogłośnie.
Ad 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na
dzierżawę nieruchomości położonej w rejonie ul. Łąkowej (druk nr 116).
Pan Waldemar Luther przedstawił ww. projekt uchwały
informując, że dotychczasowy wieloletni dzierżawca części nieruchomości
oznaczonej ewidencyjnej jako działki nr 206/3, 207 i 208, obręb Puszczykowo,
zwrócił się prośbą o przedłużenie okresu dzierżawy na okres od dnia 31.03.2016
r. do 30.03.2019 r. Pan Waldemar Luther poinformował, że wysokość
czynszu dzierżawy terenu określa zarządzenie Burmistrza Miasta Puszczykowa, a
działka przeznaczona jest na cele szkoleniowe. Pan Waldemar Luther
dodał, że dzierżawca posiada dwie dodatkowe działki, które nie należą do
Miasta, co widać na zdjęciach lotniczych.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, dlaczego umowa zawierana jest w dniu 31 marca
2016 r., a kończy się w dniu 30 marca 2019 roku.
Pan Waldemar Luther
wytłumaczył, że dotychczasowa umowa kończy się 30 marca br., a rozpoczęcie
kolejnej dzierżawy rozpoczyna się po zakończeniu poprzedniej umowy dzierżawy i
kończy się po pełnych latach.
Radna Agata Wójcik
zapytała, czy czynsz płatny jest jednorazowo.
Pan Waldemar Luther
odpowiedział, że jest to opłata roczna i wynosi 93 gr za m².
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański
poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości
położonej w rejonie ul. Łąkowej.
Wynik
głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 1, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 108
została przyjęta.
Ad 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
wyrażenia zgody na sprzedaż działek nr 698/12 i 701/14 położonych w
Puszczykowie w rejonie ulic Poznańskiej i Rynek(druk nr 118).
Pan Waldemar Luther przedstawił ww.
projekt uchwały informując, że wieloletni
dzierżawca, który zabudował przedmiotową część nieruchomości budynkiem
handlowo-mieszkalnym, zgodnie z warunkami określonymi w umowie dzierżawy,
zwrócił się z wnioskiem o sprzedaż ww. działek o łącznej powierzchni
100 m². Pan Waldemar Luther dodał, że przepisy ustawy o gospodarce
nieruchomościami pozwalają na zwolnienie w drodze uchwały przez radę gminy
z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości,
gdy jej sprzedaż następuje na rzecz osoby, która dzierżawi nieruchomość na podstawie umowy
zawartej co najmniej na 10 lat, jeżeli nieruchomość
ta została zabudowana na podstawie zezwolenia na budowę.
Radny Łukasz Grzonka
zapytała, czy do Urzędu zgłosił się inny podmiot zainteresowany kupnem ww.
działek.
Pan Waldemar Luther
poinformował, że nikt nie wyraził chęci zakupu ww. działek.
Radny Łukasz Grzonka
postulował o dopisanie w akapicie drugim uzasadnienia, że żaden inny podmiot
nie wystąpił z ofertą kupna, ponieważ tylko po spełnieniu tego dodatkowego
warunku dzierżawca może wystąpić z takim wnioskiem.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poprosiła o opinię, czy wniosek jest zasadny.
Pan Waldemar Luther powiedział,
że wniosek jest zasadny, ponieważ od czasu umowy z 2005 roku, zmienił się
dzierżawca, ponieważ poprzedni scedował swoje uprawnienia na rzecz osoby, która
wybudowała obiekt, gdzie była określona sytuacja, że jeżeli Miasto rozwiąże
umowę lub nie wyrazi zgody na przeniesienie własności, będzie zobowiązane do
pokrycia 75 proc. kosztów inwestycji.
Radny Łukasz Grzonka
poprosił o dopisanie w uzasadnieniu zdania z ustawy o gospodarce
nieruchomościami, ponieważ uchwała musi być zgodna z prawem.
Mecenas Szymon Muszyński
powiedział, że w uzasadnieniu można dopisać zdanie: „O nabycie
przedmiotowej nieruchomości ubiegał się tylko jeden podmiot spełniający warunki
określone w art. 37 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami". Ww.
zdanie zostało dopisane jako ostatnie zdanie uzasadnienia projektu uchwały.
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański
poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody
na sprzedaż działek nr 698/12 i 701/14 położonych w Puszczykowie w rejonie
ulic Poznańskiej i Rynek.
Wynik
głosowania: „za" - 10 głosów, „przeciw" - 1, „wstrzymało się" - 2.
Uchwała Nr 109
została przyjęta.
Ad 10.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: upoważnienia do złożenia wniosku
o dofinansowanie, przyjęcia do realizacji określonego w Studium
Wykonalności przedsięwzięcia pn. „Zakole Warty w Puszczykowie - rozwój terenów
zielonych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym
Poznania" (druk nr 112).
Sekretarz Maciej Dettlaff przedstawił ww.
projekt uchwały informując, że jego podjęcie związane jest z zamiarem złożenia
przez Miasto Puszczykowo wniosku o dofinansowanie ww. przedsięwzięcia w ramach
Osi priorytetowej II Ochrona środowiska, w tym adaptacji do zmian klimatu
współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowiska 2014-2020, która jest wymagana przy składaniu
wniosku. Sekretarz Maciej Dettlaff poinformował, że dotyczy ona całego
terenu zakola Warty, która będzie polegać na pielęgnacji i poprawie stanu
terenów zielonych o powierzchni około 17 ha. Pobocznym celem projektu jest
utwardzenie w sposób naturalny ścieżek, których lokalizacja zostanie omówiona
na dalszym etapie oraz umieszczenie małej architektury. Sekretarz Maciej
Dettlaff dodał, że w dniu 29 lutego br., zostanie złożony wniosek o
dofinansowanie, w ramach którego można pozyskać ok. 2 mln zł, przy
wkładzie własnym wynoszącym 15 proc. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 8 sierpnia
br., a omawiane zadania Urząd planuje zrealizować do końca roku 2016.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, czy ww. zadania w tym projekcie nie będą kolidowały z
planami Puszczykowskiego Towarzystwa Sportowego na zagospodarowanie zakola
Warty.
Sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedział,
że realizacja tego programu nie wyklucza realizacji zadań założonych przez PTS,
jednakże większe inwestycje infrastrukturalne o trwalszej zabudowie będą
musiały zostać wykonane po upływie 5 lat.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy w przypadku pozyskania dofinansowania, Miasto będzie zobowiązane
do wybudowania ścieżki rowerowej.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że Miasto będzie zobligowane do wykonania zakresu czynności,
łącznie z wybudowaniem ścieżki, której lokalizacja zostanie ustalona na
późniejszym etapie.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, czy znany jest wykonawca ww. projektu.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że jeśli przed 8 sierpnia zostaną ogłoszone wyniki, to wtedy zostanie
ogłoszona procedura przetargowa. Rozstrzygnięcie i rozpoczęcie prac planowane
jest na jesień bieżącego roku.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że termin zakończenia prac nie wydaje się realny, aby został
ukończony do końca tego roku.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że firma, która przygotowywała projekt poinformowała, że czas robót
powinien wynieść około 2 miesięcy.
Zastępca Przewodniczącego Komisji Rozwoju Maciej Krzyżański
poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. upoważnienia
do złożenia wniosku o dofinansowanie, przyjęcia do realizacji określonego
w Studium Wykonalności przedsięwzięcia pn. „Zakole Warty w Puszczykowie -
rozwój terenów zielonych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania".
Wynik
głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 110
została przyjęta jednogłośnie.
Ad 11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: emisji obligacji
komunalnych (druk nr 111).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił ww. projekt uchwały informując, że zgodnie z uchwałą
budżetową Miasto w 2016 roku przewiduje pozyskanie przychodów w wysokości 3 mln
758 tys. zł, dzięki przedmiotowej emisji obligacji możliwe będzie sfinansowanie
zaciągniętego długu przypadającego do spłaty w roku bieżącym oraz planowanego
deficytu (emisja zostanie wypuszczona w 3 seriach). Skarbnik Piotr Łoździn
dodał, że na agenta emisji obligacji zostanie wybrany bank, który będzie pełnił
wszystkie funkcje niezbędne do prawidłowej realizacji uchwały budżetowej.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy wybór innej stawki byłby bardziej korzystny dla Miasta.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że sytuacja na rynku jest zmienna i stawka nie jest stała na
dzień podpisania umowy.
Przewodniczący
Komisji Budżetu Tomasz Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. emisji obligacji
komunalnych.
Wynik
głosowania: „za" - 10 głosów, „przeciw" - 1, „wstrzymało się" - 2.
Uchwała Nr 111
została przyjęta.
Ad 12.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 92/15/VII Rady
Miasta Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2016-2023 (druk nr 113).
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła, aby projekty uchwały ws. zmian
w budżecie oraz zmian w wieloletniej prognozie finansowej zostały omówione
jednocześnie.
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały ws. zmian w budżecie informując, że
zakłada wzrost dochodów o kwotę
100 zł dotacji z Powiatu Poznańskiego na bieżące utrzymanie dróg oraz
wprowadzenie dotacji w kwocie 500 zł z budżetu państwa na realizację zadań
z zakresu pomocy społecznej.
Projekt uchwały
zakłada następujące zmiany w wydatkach:
-
w
rozdziale 60004 zwiększono wydatki na transport publiczny o kwotę 75.000 zł,
wzwiązku zplanowaną zmianą organizacji komunikacji wewnętrznej w
mieście,
-
w
rozdziale 60014 zwiększono o kwotę 100 zł wydatki na bieżące utrzymanie dróg
powiatowych,
-
w
rozdziale 60016 zwiększono o kwotę 190.000 zł wydatki na realizację programu
budowy dróg,
-
w
rozdziale 70004-70005 zwiększono wydatki o kwotę 21.850 zł, m.in.
wzwiązku zkoniecznością wykonania operatów szacunkowych dot.
służebności przesyłu,
-
w
rozdziale 75023 zwiększono o kwotę 20.000 zł wydatki na bieżące utrzymanie
Urzędu Miasta, wzwiązku z koniecznością wykonania studium wykonalności
dla termomodernizacji budynkuurzędu; wprowadzono 20.000 zł na
dokumentację rozbudowy budynku urzędu,
-
w
rozdziale 75818 zmniejszono rezerwę celową na wydatki majątkowe o kwotę 270.000
zł,
-
w
rozdziale 80101 zwiększono o kwotę 35.000 zł wydatki na bieżące utrzymanie SzkołyPodstawowej
nr 2, w związku z koniecznością przeprowadzenia remontu dachu,
-
w
rozdziale 85215-85219 zwiększono o kwotę 6.650 zł wydatki MOPS-u, w tym 500 zł
wzwiązku z otrzymaniem dotacji z budżetu państwa i 6.150 zł na
wynagrodzenia cywilnoprawne,
-
w
rozdziale 90013 zwiększono o kwotę 20.000 zł wydatki na utrzymanie czystości
wmieście, wzwiązku z wyższymi cenami usług niż w roku 2015,
-
w
rozdziale 90004 zwiększono wydatki o kwotę 20.000 zł na wykonanie studium
wykonalności dlazagospodarowania terenu zakola; wprowadzono wydatki w
wysokości 250.000 zł (wkład własny 15 proc.) na przedsięwzięcie: Zakole Warty w
Puszczykowie - rozwój terenów zielonych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym
Poznania, na realizację którego Miasto będzie starało się pozyskać dofinansowanie,
-
w
rozdziale 92105 zwiększono wydatki o kwotę 12.000 zł, przede wszystkim
wzwiązku zwcześniejszym przesunięciem środków na dotacje na prace
konserwatorskie.
Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że zwiększono deficyt o kwotę 400.000
zł. Deficyt nie będzie miał wpływu na zadłużenie Miasta, ponieważ zostanie
sfinansowany z wolnych środków pieniężnych z lat ubiegłych.
Skarbnik
Piotr Łoździn zgłosił autopoprawkę do ww. projektu uchwały, która
zakłada w planie wydatków majątkowych na 2016 rok budowę placu zabaw przy
Szkole Podstawowej nr 1 oraz poinformował, że
uległa zmianie kwota wydatków na rozbudowę Szkoły Podstawowej nr 2,
gdzie plan wydatków majątkowych po zmianie wynosi 610 tys. zł z 640 tys. zł, co
związane jest z naprawą dachu.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że kwota 30 tys. zł na przeniesienie placu zabaw w inne miejsce
wydaje się wygórowana i nie wszystkie rzeczy wymagają wymiany, ponieważ można
je odnowić.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że została przeprowadzona rozmowa z Panią Dyrektor Ewą Budzyńską
oraz firmą, która dokonała oględzin placu zabaw, którzy stwierdzili, że nie
nadaje się on do użytku. Sama kwota nie jest duża, ponieważ urządzenia
wielofunkcyjne są kosztowne.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że Miasto w granicach swoich możliwości powinno w sposób
racjonalny wymieniać zużyty sprzęt.
Radna Małgorzata Szczotka
powiedziała, że ten plac zabaw ma swoje lata i należy zaufać fachowcom w ich
osądach. Szkoły muszą mieć atesty na sprzęt. W poprzedniej kadencji, sala
w Gimnazjum nr 1 kosztowała około 50 tys. zł, przy czym był to sam koszt
mebli posiadających atest. Radna Małgorzata Szczotka zapytała, jaka
część dachu jest naprawiana w Szkole Podstawowej nr 2.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że naprawiany jest dach nad nową częścią budynku, ponieważ
wykonawca wykonał dach niezgodnie z projektem budowlanym i sztuką budowlaną, w
związku z czym został wezwany do usunięcia nieprawidłowości.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała, czy wykonawca tego budynku zostanie pociągnięty do odpowiedzialności
za wadliwe wykonanie prac.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że weryfikowana jest zasadność złożenia wniosku. Jeżeli
zaistnieje taka możliwość, to zostanie złożony pozew do sądu.
Radna Alfreda Brączkowska
powiedziała, że 30 tys. zł na wybudowanie placu zabaw nie jest wysokim kosztem.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, dlaczego na takim etapie radni dowiadują się o konieczności
przeniesienia placu zabaw.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że do przyszłego tygodnia nie było wiadomo, czy przetarg na halę
widowiskowo-sportową zostanie rozstrzygnięty, dlatego wcześniej nie informowano
o takiej potrzebie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, jaki jest koszt wybudowania hali widowiskowo-sportowej.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że w przetargu wygrała oferta o wysokości 10 761 381 zł firmy
SKANSKA S.A., a w dniu jutrzejszym nastąpi podpisanie umowy.
Radna Małgorzata Szczotka
poinformowała, że rodzice obecni na posiedzeniach Komisji Edukacji, Kultury i
Sportu informowali o konieczności naprawy placu zabaw przy ulicy Wysokiej.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił projekt uchwały ws.
zmian w wieloletniej prognozie finansowej informując, że projekt uchwały został
dostosowany do uchwały budżetowej i zakłada następujące zmiany:
1.
Zwiększono
nakłady i limity wydatków na zadania:
-
prace
porządkowe na terenie Miasta,
-
budowa
i modernizacja dróg, chodników i parkingów na terenie Miasta.
2.
Zmniejszono
łączne nakłady, zmieniono limit wydatków w 2018 r. na zadanie „Budowa hali
widowiskowo-sportowej".
3.
Wprowadzono zadanie „Usługi przewozowe w ramach publicznego
transportu publicznego".
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że w związku ze
zgłoszoną autopoprawką do projektu uchwały ws. zmian w budżecie, w załączniku
nr 1 uchwały ws. zmiany w wieloletniej prognozie finansowej w kolumnach 11.4 i
11.5, dotyczących inwestycji nowych i kontynuowanych, nastąpiło przesunięcie,
ponieważ rozbudowa szkoły jest inwestycją kontynuowaną, a budowa placu zabaw
będzie inwestycją nową. O 30 tys. zł została umniejszona kolumna z inwestycjami
kontynuowanymi, a o 30 tys. zł została zwiększona kolumna z
inwestycjami nowymi.
Przewodniczący
Komisji Budżetu Tomasz Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie
zaopiniowała projekty uchwał dotyczące zmiany uchwały Nr 92/15/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2016-2023 (druk nr 113) oraz
zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17
grudnia 2015 r. (druk nr 114).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały Nr 92/15/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2016-2023.
Wynik
głosowania: „za" - 11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 2.
Uchwała Nr 112
została przyjęta.
Ad 13.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. (druk nr 114).
Ww. projekt
uchwały został przedstawiony i omówiony w poprzednim punkcie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła
głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia
2015 r.
Wynik
głosowania: „za" - 11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 2.
Uchwała Nr 113 została przyjęta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz o godzinie 18:40
ogłosiła kilkuminutową przerwę.
O godz. 18:55 Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
wznowiła obrady.
Ad 15.
Zapoznanie z protokołem pokontrolnym Komisji Rewizyjnej z kontroli inwestycji
pn. „Budowa sieci kanalizacji deszczowej na ul. Mazurskiej".
Zastępca
Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Małgorzata Szczotka odczytała
protokół pokontrolny Komisji Rewizyjnej z kontroli inwestycji pn. „Budowa sieci
kanalizacji deszczowej na ul. Mazurskiej".
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej Władysław Hetman dodał, że wszystkie odpowiedzi
i pytania związane z ww. kontrolą inwestycji zostały dostarczone radnym w
grudniu ubiegłego roku.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, czy Komisja Rewizyjna jest usatysfakcjonowana z
udzielnych odpowiedzi przez Urząd i uważa je za wystarczające.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Władysław Hetman odpowiedział, że wszystko zostało ujęte w protokole.
Ad 16. Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz
referatów Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, Sekretarz Maciej Dettlaff,
Skarbnik Piotr Łoździn, Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i
Gospodarki Gruntami Alina Stempniak, Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski, Pan Waldemar Luther oraz Pan Remigiusz Motycki
odpowiedzieli na pytania dotyczące sprawozdań.
Ad 17. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przedstawiła następujące pisma:
- wniosek o
przyznanie stypendium sportowego p. Pawła Bakuna (skierowany do komisji
stypendialnej),
- pismo mieszkańca w
sprawie możliwości dobudowania pokoi mieszkalnych do mieszkania komunalnego lub
o wieczyste wydzierżawienie gruntu, które zostanie skierowane do Komisji Spraw
Społecznych,
- pismo z Kancelarii
Radcy Prawnego Krzysztofa Biegowskiego z wnioskiem do Komisji Rewizyjnej o
ujęcie w planie kontroli Komisji, kontroli działalności Burmistrza Miasta oraz
Sekretariatu Urzędu „w zakresie postępowania w sprawie warunków zabudowy, dla
budowy 5 budynków wielorodzinnych w formie osiedla zamkniętego, bez
funkcji usługowej, na terenie nieruchomości, obejmującej działki nr 181/2,
175/2, 176 obręb Niwka, położonej w Puszczykowie przy ulicy Dworcowej",
wraz z odpowiedzią Urzędu;
- pismo od
mieszkańców ulicy Nowe Osiedle o jak najszybsze wykonanie nawierzchni ulicy,
które zostanie skierowane do Komisji Rozwoju,
- pismo od p.
Gabrieli Ozorowskiej dot. strategi promocji Miasta Puszczykowa,
- zaproszenie na
sesję Rady Powiatu, które odbędzie się w dniu 24 lutego bieżącego roku,
o godzinie 10,
- zaproszenie na czwarte Indywidualne Mistrzostwa
Samorządowców w Badmintona. Zawody odbędą się w hali sportowej GOSiR
w Dopiewie w dniu 5 marca 2016 roku,
- informacja z Urzędu dot.
średnich wynagrodzeń nauczycieli w 2015 roku,
- pismo
od posła Bartłomieja Wróblewskiego skierowane do PKP.
Ad 18. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Radny Maciej Krzyżański
zapytał, czy Urząd otrzymał odpowiedź na pismo skierowane do PKP, dotyczące
ekranów akustycznych.
Burmistrz Andrzej Balcerek
odpowiedział, że Urząd nie otrzymał odpowiedzi ze strony PKP.
Radny Maciej Krzyżański
zapytał, czy przy ulicy Wysokiej można umieścić znak ostrzegający przed dziką zwierzyną.
Burmistrz Andrzej Balcerek
odpowiedział, że jest to droga wojewódzka i takie znaki są na tej drodze
umieszczone.
Radna Agata Wójcik
poinformowała, że na przystanku autobusowym przy ulicy Studziennej brakuje
jednej szyby.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, co stało się z kamerami, które były umieszczone przy
wjeździe na Rynek.
Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski odpowiedział, że zostały one umieszczone w innym miejscu i
obejmują całą płytę Rynku.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy Urząd otrzymał informację o podrzuconych śmieciach na ulicy
Wczasowej.
Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski odpowiedział, że osoba, która sprzątała pobocze ulicy, w jednym
miejscu składowała worki, które nie zostały porzucone.
Radna Małgorzata Szczotka
zaprosiła wszystkich studentów na
spotkanie z profesorem Henrykiem Mrukiem, które odbędzie się 9 marca o godzinie
18:00 na sali sesyjnej Urzędu Miejskiego.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poinformowała, że dnia 22 lutego bieżącego roku na posiedzeniu
Komisji Rozwoju, członkowie Komisji zwrócili się z wnioskiem do Urzędu w
sprawie zobowiązania Burmistrza Miasta Puszczykowa do wszczęcia postępowania
w trybie „specustawy" drogowej w celu wydzielenia odcinka drogi
łączącej ul. Sportową w Puszczykowie z ul. Poznańską w Puszczykowie
(część działki 697, obręb Puszczykowo).
Ad 19. Wolne głosy.
Dyrektor Biblioteki Danuta Mankiewicz wręczyła Burmistrzowi
podziękowania od organizatorów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy za udział
w tegorocznej akcji. Pani Danuta Mankiewicz poinformowała, że w
tegorocznej akcji Puszczykowo zebrało 21 653,92 zł.
Burmistrz Andrzej Balcerek powiedział, że są to
podziękowania zarówno dla Urzędu, Biblioteki, radnych i mieszkańców oraz
poinformował, że jest to najwyższa kwota, jaką dotychczas zebrano w Puszczykowie.
Ad 20. Zamknięcie sesji.
O godz. 19:50 Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
zamknęła 16. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Monika Barczak
Protokolant
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta