Protokół nr 21/16/VII 21. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 23 sierpnia 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
Protokół nr 21/16/VII
21. sesji Rady Miasta Puszczykowa,
która odbyła się w dniu 23 sierpnia 2016 r.
w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul.
Podleśna 4
OB.0002.21.2016
Godz. rozpoczęcia: 17:00
Godz. zakończenia: 20:17
Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz otworzyła 21. sesję Rady Miasta Puszczykowa,
powitała gości i radnych oraz stwierdziła quorum (obecnych 12 radnych;
usprawiedliwiona nieobecność radnej Elżbiety Czarneckiej; chwilowy brak radnych
Łukasza Grzonki i Jana Łagody).
Listy obecności radnych i gości stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Ad 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych
wniosków o jego zmianę.
Radna Agata Wójcik
zgłosiła wniosek o rozszerzenie porządku obrad o punkt, w którym radni
wypowiedzą się na temat zainicjowania prac nad przystąpieniem do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu ulicy Szpitalnej.
Radny Władysław Hetman powiedział, że nie wie o czym
byłaby mowa.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Rozwoju, kierownik
referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak
poinformowała o możliwości czasowego wydłużenia albo czasowego wstrzymania
wydania decyzji o warunkach zabudowy dla dwóch 6-kondygnacyjnych budynków,
mających powstać naprzeciwko bloku przyszpitalnego, poprzez przystąpienie do
sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu.
Radna Agata Wójcik powiedziała, że sprawa jest precedensowa, stanowi o
ważnym interesie publicznym oraz budzi duże zainteresowanie mieszkańców. W
związku z tym, że kolejna sesja odbędzie się za ponad miesiąc, radna
postanowiła wystąpić z wnioskiem o rozszerzenie porządku obrad.
O godz. 17:05 do
obradujących dołączył radny Łukasz Grzonka (obecnych 13 radnych).
Radna Małgorzata Szczotka
zgodziła się ze stwierdzeniem, że temat jest ważny i należy się nim zająć jak
najszybciej, ale żeby rozmawiać merytorycznie i odpowiedzialnie podjąć decyzję,
należy wyznaczyć inny termin spotkania.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że polecił wysłać radnym informację na ten temat oraz że 11
sierpnia polecił kierownik Alinie Stempniak rozpoczęcie procedury od warunków
środowiskowych dla inwestycji.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że dla terenu ul. Szpitalnej nie ma mpzp, dlatego
decyzja o warunkach zabudowy należy do burmistrza. Na wczorajszym posiedzeniu
Komisji Rozwoju burmistrz poprosił, aby radni wyrazili „silną opinię" na temat
złożonego wniosku o wydanie warunków zabudowy. Przewodnicząca poinformowała, że
materiały w sprawie zostały przesłane w piątek. Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że od radnych zależy, czy zechcą wprowadzić dodatkowy
punkt podczas dzisiejszej sesji, czy przełożyć omawianie tematu na inny termin
(żeby solidniej się przygotować).
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że nie miał obowiązku informowania Rady o złożonym wniosku, ale
zdecydował się na to, ponieważ w sprawach ważnych planów inwestycyjnych
w mieście, głos Rady i mieszkańców powinien mieć swoje
odzwierciedlenie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem wniosku radnej Agaty
Wójcik o zajęcie się tematem wniosku spółki Real Estate Investment o wydanie
warunków zabudowy.
Wynik głosowania: „za" - 5 głosów, „przeciw" - 7 głosów,
„wstrzymało się" - 1 głos.
Wniosek o rozszerzenie
porządku obrad nie został przyjęty.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zaproponowała przesunięcie dyskusji na ten temat na sesję we
wrześniu albo inny wcześniejszy termin.
Radna Małgorzata Szczotka
powiedziała, że nie była obecna na wczorajszym posiedzeniu Komisji, ale jeśli
sprawa jest pilna, to należy zająć się nią szybciej.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, czy do terminu sesji wrześniowej, będą podjęte jakiekolwiek decyzje wobec tego
wniosku.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że to od Rady Miasta będzie zależeć, czy Urząd wyda decyzję o
warunkach zabudowy na tę inwestycję. Burmistrz podkreślił, że wniosek wpłynął
do Urzędu, który z kolei przekazał go radnym jako informację o zamierzonych
inwestycjach przy obiektach szpitalnych.
Radny Władysław Hetman
zapytał, czy wydanie warunków zabudowy należy do kompetencji Rady Miasta czy
burmistrza.
O godz. 17:12 do
obradujących dołączył radny Jan Łagoda (obecnych 14 radnych).
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że w przypadku, gdy nie ma mpzp, wydanie decyzji o
warunkach zabudowy leży w kompetencjach burmistrza, ale burmistrz chciałby
poznać opinię radnych w tym temacie.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała, na ile pilna jest sprawa i czy istnieje zagrożenie jakiegokolwiek
zaniedbania, jeśli rozpatrzenie sprawy nastąpi we wrześniu.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że poinformował Radę Miasta o złożonym wniosku (ponieważ takie
inwestycje powinny być przedstawiane Radzie), pomimo że nie miał takiego
obowiązku. Burmistrz dodał, że pewne procedury trzeba będzie rozpocząć.
Radna Agata Wójcik
poprosiła panią Alinę Stempniak o powtórzenie swojej wypowiedzi
z wczorajszego posiedzenia Komisji Rozwoju, że podjęcie przez Radę uchwały
o przystąpieniu do sporządzenia mpzp dałoby burmistrzowi więcej czasu na
decyzje.
Radny Jakub Musiał przypomniał, że Rada
przegłosowała, że dzisiaj się tym tematem zajmować nie będzie.
Radny Władysław Hetman
zapytał, do kiedy burmistrz musi wydać decyzję o warunkach zabudowy.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym mówi, że decyzja o warunkach zabudowy powinna zostać wydana w
ciągu 30 dni, ale w praktyce trwa to ok. 3-4 miesięcy z powodu procedur, które
trzeba przeprowadzić.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz podsumowała, że sprawa będzie omawiana na kolejnej sesji i
wrześniowych posiedzeniach komisji.
Następnie przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 2 głosy.
Porządek obrad został przyjęty
i przedstawia się następująco:
-
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
-
Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie
ewentualnych wniosków o jego zmianę.
-
Przyjęcie protokołu nr 20/16/VII z 22 czerwca 2016 r.
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: określenia
zasad nabywania, obciążania i wydzierżawiania lub wynajmowania
nieruchomości stanowiących własność Miasta Puszczykowa na okres dłuższy
niż trzy lata (druk nr 143a).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody
na nabycie nieruchomości (druk nr 151).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody
na nabycie nieruchomości (druk nr 152).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: określenia
trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania
publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (druk nr 149a).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: Regulaminu
budżetu obywatelskiego Miasta Puszczykowa (druk nr 150).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały
Nr 92/15/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2016-2023 (druk nr 148).
-
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia
2015 r. (druk nr 147).
-
Zapoznanie z protokołem pokontrolnym Komisji Rewizyjnej
z kontroli rozliczania dotacji dla organizacji pozarządowych na realizację
wybranych zadań publicznych w 2015 roku.
-
Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz
referatów Urzędu Miejskiego.
-
Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
-
Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
-
Wolne głosy.
-
Zamknięcie sesji.
Ad 3. Przyjęcie protokołu nr 20/16/VII z 22 czerwca 2016 r.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem
protokołu nr 20/16/VII z 22 czerwca 2016 r.
Wynik
głosowania: „za" - 12 głosów,
„przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 2 głosy.
Protokół nr 20/16/VII został przyjęty.
Ad 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: określenia zasad
nabywania, obciążania i wydzierżawiania lub wynajmowania nieruchomości
stanowiących własność Miasta Puszczykowa na okres dłuższy niż trzy lata (druk
nr 143a).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały. Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy o
samorządzie gminnym do wyłącznych kompetencji rady należy określenie zasad
nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub
wynajmowania. Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że dotychczas nie było
uchwały w tym zakresie, dlatego burmistrz przygotował stosowny projekt uchwały,
aby wypełnić tę lukę prawną.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że przedłożony projekt uchwały był omawiany na posiedzeniach
Komisji Rozwoju (dwukrotnie), Komisji Budżetu oraz Komisji Edukacji, Kultury
i Sportu, podczas których zgłaszano wnioski o dokonanie zmian. Wnioski z
pierwszego posiedzenia Komisji Rozwoju zostały wprowadzone w omawianym
projekcie. Kolejne wnioski pojawiły się podczas wczorajszego posiedzenia,
dlatego skarbnik Piotr Łoździn zaproponował trzy autopoprawki (z czego
dwie wynikają ze złożonych wniosków):
- w § 8 dodać ust. 4 o
treści: „wykorzystywania nieruchomości, będącej przedmiotem dzierżawy lub
najmu, przez dzierżawcę lub najemcę niezgodnie z przeznaczeniem.",
- w § 15 określić, że sprawozdania burmistrza będą składane w
okresie półrocznym (a nie rocznym),
- w § 6 ust. 1 wykreślić ostatnie
wyrażenie o treści: „na cele określone w
planach zagospodarowania przestrzennego." oraz wykreślić zapis ust. 2 (o
treści: „Wydzierżawianie i najem
nieruchomości gruntowej na cele inne niż funkcja obowiązująca w miejscowym
planie zagospodarowania przestrzennego może nastąpić wyłącznie do czasu
przystąpienia do zagospodarowania tej nieruchomości zgodnie z planem
miejscowym."), zastępując go zapisem:
„Udostępniając nieruchomości, Burmistrz obowiązany jest przestrzegać
przeznaczenia nieruchomości określonego w miejscowych planach zagospodarowania
przestrzennego, w przypadku ich braku w studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego Miasta Puszczykowa lub w decyzji o warunkach
zabudowy.".
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że autopoprawka w § 6 ma na celu doprecyzowanie i większą
przejrzystość zapisów i jeszcze bardziej ogranicza burmistrza w wynajmowaniu i
wydzierżawianiu nieruchomości. Skarbnik powiedział, że innych uwag do treści
projektu uchwały nie było oraz że przedłożenie tego projektu wynika z przepisów
ustawy.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja negatywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja negatywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że Komisja
zaopiniowała ww. projekt uchwały wynikiem głosów: „za" - 1 głos, „przeciw" - 1
głos, „wstrzymało się" - 4 głosy.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. określenia zasad nabywania, obciążania i
wydzierżawiania lub wynajmowania nieruchomości stanowiących własność Miasta
Puszczykowa na okres dłuższy niż trzy lata.
Wynik głosowania: „za" - 1 głosów, „przeciw" - 13 głosów,
„wstrzymało się" - 0.
Projekt uchwały nie został
przyjęty.
Ad 5. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (druk nr
151).
Pan Waldemar Luther z
referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawił ww. projekt
uchwały, dotyczący działki o pow. 13 m2 przy ul. Gołębiej, której
nabycie umożliwi dostęp do miejskiej działki drogowej. Wykup działki pozwoli na
regulację stanu faktycznego jakim jest korzystanie przez mieszkańców z
przejazdu przez działkę 447/3. Cena za nieruchomość zostanie ustalona przez
burmistrza w ramach negocjacji z jej właścicielami (wstępnie cena wyniesie
niewiele ponad 100 zł za 1 m2).
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 140/16/VII została przyjęta.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na
nabycie nieruchomości (druk nr 152).
Pan Waldemar Luther z
referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawił ww. projekt
uchwały, dotyczący działki o pow. 24 m2 położonej przy zbiegu ul.
Piaskowej i Świerkowej. Działka powstała w wyniku negocjacji z właścicielem
przyległej nieruchomości, który wystąpił z zapytaniem, czy Miasto zamierza
wykupić działkę w celu poszerzenia wyjazdu z ul. Świerkowej. Pan Waldemar
Luther powiedział, że mieszkańcy zgłaszali, iż wyjazd z ul. Świerkowej na
ul. Piaskową jest utrudniony ze względu na rosnące tam krzewy. Poszerzenie
wyjazdu z ul. Świerkowej umożliwi również remont istniejącego tam chodnika.
Radny Jakub Musiał
zapytał, czy Urząd rozważał również wykup fragmentu nieruchomości
z drugiej strony ul. Świerkowej, tj. w kierunku ul. Libelta.
Pan Waldemar Luther
odpowiedział, że zwracano się z propozycją nabycia kawałka gruntu, ale
właściciel terenu odmówił sprzedaży.
Radny Łukasz Grzonka
wniósł o wykreślenie w uzasadnieniu projektu uchwały wyrazu „bezpiecznego" (w zwrocie „bezpiecznego chodnika"), ponieważ może
on sugerować, że inne chodniki budowane w Puszczykowie nie są bezpieczne.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyraził zgodę na zaproponowaną zmianę, uznając, że wykreślenie
wyrazu nie wpłynie na treść projektu uchwały.
Z treści uzasadnienia projektu uchwały wykreślono wyraz „bezpiecznego".
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 1 głos,
„wstrzymało się" - 1 głos.
Uchwała nr 141/16/VII została przyjęta.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: określenia
trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej (druk nr 149a).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały, który dotyczy określenia trybu
i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej. Taką formę współpracy z mieszkańcami przewiduje
ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Skarbnik Piotr
Łoździn poinformował, że każdy mieszkaniec może złożyć wniosek, który
następnie będzie oceniany przez burmistrza z uwzględnieniem trybu
i kryteriów określonych w uchwale. Projekt uchwały był szczegółowo
omawiany na posiedzeniach wszystkich komisji.
W imieniu burmistrza, skarbnik Piotr
Łoździn zgłosił autopoprawkę, polegającą na wykreśleniu z § 5
ust. 2 w brzmieniu: „Burmistrz rozpatruje
wnioski złożone w terminach określonych w ust. 1 w terminie 60 dni." (usunięcie
ust. 2 spowoduje zmianę numeracji w §
5). Skarbnik wyjaśnił, że podanie 60-dniowego terminu rozpatrzenia wniosku może
budzić wątpliwości wojewody, ponieważ ustawa przewiduje, że wnioski rozpatruje
się w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego. Względem wniosków o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej będą stosowane
zapisy k.p.a.
Przewodnicząca Komisji Edukacji,
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że KEKiS nie
zajmowała się omawianym projektem uchwały. Odnosząc się do zapisu § 3 ust. 5
projektu uchwały, w którym mowa o kryteriach i ocenie, radna zapytała, na
jakiej podstawie będą przyznawane punkty (od 0 do 10 pkt).
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że powyższa kwestia była już zgłaszana przez radną Elżbietę
Bijaczewską, która proponowała wprowadzenie szczegółowej punktacji. Skarbnik
powiedział, że sprawa była szeroko analizowana, ale uznano, że rodzaje
składanych wniosków mogą być bardzo różne (np. zadanie inwestycyjne,
organizacja koncertu, utrzymanie porządku albo zadanie z zakresu edukacji), w
związku z czym określanie kryterium np. liczby odbiorców byłoby dużym problemem
(np. 10 osób korzystających z budowy ulicy a 200 osób uczestniczących w
koncercie). Skarbnik Piotr Łoździn zaznaczył, że planuje się, iż kwota
na ten cel zapisana w projekcie budżetu będzie niewielka, a realizację
ewentualnych zadań inwestycyjnych będzie poprzedzała zmiana w uchwale
budżetowej.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zauważyła, że zapis § 8 mówi, że: „Traci
moc uchwała Nr 308/10/V Rady Miasta Puszczykowa z dnia 15 września 2010 r. w
sprawie: określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej...", która to
została już uchylona uchwałą Nr 147/12/VI z dnia 29 maja 2012 r.
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że zostanie to
sprawdzone.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz ogłosiła kilkuminutową przerwę.
O godz. 17:50 przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz wznowiła obrady.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że nastąpił błąd w przygotowaniu projektu uchwały, w którym
omyłkowo przepisana została treść poprzedniego paragrafu. Sekretarz
poinformował, że zapisy uchwały z 2012 roku są nie do utrzymania w aktualnym
orzecznictwie (np. wzór wniosku).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, które z zapisów
poprzedniej uchwały mogłyby zostać zakwestionowane przez wojewodę.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że obecnie wojewoda kwestionuje zapisy uchwał, w których określa
się wzór wniosku o realizację przedsięwzięcia oraz konieczność sprawozdania z
wykonania (tę kwestię reguluje osobna ustawa). Ponadto przedłożony projekt
uchwały ma bardziej szczegółowe zapisy.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (druk nr
149a).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała nr 142/16/VII została przyjęta jednogłośnie.
Ad 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Puszczykowa (druk nr 150).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że coraz więcej samorządów
podejmuje uchwały o budżecie obywatelskim, dzięki którym mieszkańcy, poprzez
głosowanie, decydują o przeznaczeniu części środków budżetowych.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że proponuje się podjęcie uchwały z wydzieleniem kwoty 100 tys. zł
z budżetu Miasta, o której przeznaczeniu będą decydować mieszkańcy. Projekt
uchwały reguluje tryb głosowania, tryb składania propozycji zadań, wskazuje,
kto może proponować zadania oraz kto może głosować (zameldowani mieszkańcy,
którzy ukończyli 16. rok życia). Wniosek z propozycją zadania musi uzyskać
poparcie 15 osób. Wartość minimalna zadania to 25 tys. zł a maksymalna 100
tys. zł. Skarbnik podkreślił, że podstawową zasadą budżetu obywatelskiego jest
to, że zaproponowanego zadania nie ocenie się pod względem merytorycznym, a
jedynie formalnym. Jeśli zadanie spełnia warunki formalne określone w uchwale,
zostaje poddane pod głosowanie.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że podczas posiedzenia Komisji Rozwoju pojawił się wniosek
o doprecyzowanie lub zmianę zapisu dotyczącego ustalania zadań do
realizacji, a konkretnie sytuacji, gdy wygrane zadanie nie wykorzysta całej
puli i można zrealizować kolejne. W projekcie zapisano, że jeśli drugi projekt
przekroczyłby budżet, wówczas można zrealizować kolejny, o ile jego koszt nie
przekroczy budżetu.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że jeśli radni chcieliby w tej sprawie dokonać zmian, to proponuje
na końcu ust. 7 w § 21 dopisać: „z
zastrzeżeniem ust. 10", a następnie dopisać ust. 10 o treści: „10. W przypadku, gdy do realizacji kolejnego
zadania z listy zabraknie nie więcej niż 10 proc. wartości zadania, środki
budżetu obywatelskiego ulegają zwiększeniu o tę kwotę".
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że powyższy zapis nie został wprowadzony do projektu, ponieważ w
ocenie Urzędu powinien pozostać w takiej formie jak wcześniej.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przypomniała, że pojawiła
się też propozycja zmniejszenia minimalnej wartości zadania.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że za kwotę 25 tys. zł można zrealizować już konkretne
i widoczne zadanie, a zmniejszanie tej kwoty byłoby jej
„rozdrabnianiem".
Wiceprzewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał, czy budżet obywatelski mógłby ruszyć od 2017 roku.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział twierdząco, mówiąc że potencjalnie październik będzie miesiącem
składania propozycji zadań, w listopadzie dokonana zostanie weryfikacja
wniosków i ich ewentualne uzupełnianie, a w grudniu przeprowadzone
zostanie głosowanie (jeszcze przed uchwalaniem przyszłorocznego budżetu).
Skarbnik zapewnił, że nawet jeśli terminy ulegną wydłużeniu to będzie można
dokonać zmiany budżetu w styczniu (a środki zabezpieczyć w rezerwie
celowej).
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka powiedziała, że pytała
o kampanię informacyjną i edukacyjną oraz zasugerowała, żeby zwrócić się
do nauczycieli WOS-u z prośbą, aby lekcje dotyczące budżetu obywatelskiego
odbyły się na początku roku szkolnego (temat budżetu obywatelskiego znajduje się
w podstawie programowej WOS-u), ponieważ propozycje zadań mogą składać osoby
16-letnie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz stwierdziła, że kampania
informacyjna dot. budżetu obywatelskiego powinna rozpocząć się jak najszybciej.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że jeśli projekt uchwały zostanie uchwalony, to w najbliższym
wydaniu „Echa Puszczykowa" ukaże się artykuł nt. budżetu obywatelskiego.
Ponadto przygotowane już zostały projekty plakatów i ulotek, niebawem odbędzie
się piknik, podczas którego będę pojawiać się informacje dot. budżetu. Skarbnik
zapewnił, że będą wykorzystywane wszystkie możliwe kanały informowania, aby
spłynęło jak najwięcej ciekawych propozycji zdań.
Radna Dorota
Łuczak-Dydowicz odniosła się do § 21 ust. 3 o treści: „Wypełnienie kilku kart do
głosowania przez tę samą osobę powoduje, iż wszystkie złożone przez nią karty
uznaje się za nieważne" i
zapytała, czy nie można zapisać, żeby w takim przypadku uznać jedną z tych
kart.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że zgodnie z treścią projektu uchwały jedna osoba może głosować
tylko na jedno zadanie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz udzieliła głosu panu Cezaremu
Wichniewiczowi, który zasugerował zmniejszenie minimalnej kwoty
zadania.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz powiedziała, że wcześniej
przyjęta została uchwała dotycząca inicjatywy lokalnej, która umożliwia
zgłaszanie projektów o niższej wartości.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że Komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały, przy 5 głosach „za" i 1 głosie
„wstrzymującym".
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. Regulaminu
budżetu obywatelskiego Miasta Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za" -
14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała nr 143/16/VII została przyjęta jednogłośnie.
Ad 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie:
zmiany uchwały Nr 92/15/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2016-2023 (druk nr 148).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła, aby projekty
uchwały ws. zmian w budżecie oraz zmian w wieloletniej prognozie
finansowej zostały omówione jednocześnie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że przed
sesją radni otrzymali wykaz autopoprawek, które zostaną zgłoszone do obu
projektów uchwał (ww. wykaz autopoprawek stanowi załącznik do niniejszego
protokołu).
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił ww.
projekt uchwały informując, od momentu jego przygotowania wpłynęły pisma od
wojewody oraz z ministerstwa finansów o zwiększeniu dochodów zewnętrznych,
dlatego chciałby je wprowadzić do omawianego projektu uchwały. W związku z
otrzymanymi dotacjami zwiększa się plan dochodów o kwoty:
a) 11.000 zł w rozdziale 85216 § 2030 (na
dofinansowanie wypłaty zasiłków),
b) 1.000 zł w rozdziale 85213 § 2030 (na
dofinansowanie składek na ubezpieczenie zdrowotne),
c)
43.781,85 zł w rozdziale 80101 § 2010 (na zakup
podręczników i materiałów edukacyjnych lub ćwiczeniowych).
W związku ze zwiększeniem subwencji oświatowej
zwiększa się plan dochodów o kwotę 20.661 zł.
Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że równowartość ww. kwot wprowadza się także po stronie wydatków.
Ponadto na wniosek kierowników jednostek dokonano trzech drobnych przesunięć
w zakresie grup wynagrodzeń lub rozdziałów. Powyższe zmiany spowodowały
konieczność dodania załącznika nr 4 do projektu uchwały zmian w budżecie, tj.
Zestawienie planowanych dotacji (treść ww. załącznik została wyświetlona na
rzutniku). Skarbnik powiedział, że załącznik nr 4 jest jedynie konsekwencją
zmiany planu wydatków
Następnie skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił wszystkie zmiany w uchwale budżetowej (te omawiane
podczas posiedzenia Komisji Budżetu oraz zgłoszone autopoprawki).
W dochodach:
- dostosowano plan dochodów do przewidywanego wykonania,
- wprowadzono: zwiększenie dotacji na pomoc społeczną o
kwotę 22.000 zł, zwiększenie subwencji oświatowej o kwotę 25.661 zł.
Zmniejszono dochody ze sprzedaży mienia o kwotę 200.000 zł (dot. planowanej
sprzedaży gruntu Spółce Aquanet).
W wydatkach:
- w rozdziale 71004 - zwiększono
plan wydatków na opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego o kwotę
20.000 zł,
- w rozdziale 75416 zwiększono
wydatki na wynagrodzenia i pochodne Straży Miejskiej o kwotę 12.000 zł,
- w rozdziale 80101, 80146, 85446
zwiększono, w związku ze zwiększeniem subwencji oświatowej, wydatki o kwotę
5.000 zł na wyposażenie gabinetu lekarskiego w SP nr 1; zwiększono wydatki
o kwotę 43.781,85 zł na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych lub
ćwiczeniowych; dokonano przesunięć między rozdziałami,
- w rozdziałach 85213-85216
prowadzono, w związku z otrzymaną dotacją, wydatki w kwocie 22.000 zł na
świadczenia społeczne,
- w rozdziale 90001 wykreślono
zadanie pn. Budowa sieci wodociągowych i kanalizacyjnych - kwota 20.000 zł.
Zadanie realizowane jest przez Spółkę Aquanet,
- w rozdziale 90004 wykreślono, w
związku z nieotrzymaniem dofinansowania, zadanie pn.: Zakole Warty w
Puszczykowie - rozwój terenów zielonych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym
Poznania - kwota 200.000 zł,
- w rozdziale 90015 zwiększono
wydatki na oświetlenie uliczne (zakup energii) o kwotę 25.489 zł.
Dochody ogółem, po zgłoszonej
autopoprawce, ulegają zmniejszeniu o 71.068,15 zł i o tę samą kwotę zmniejsza
się wydatki ogółem.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że w wpf na rok 2016 z tytułu dotacji oraz środków na inwestycje
przeznacza się 700 tys. zł na budowę hali. Radna zapytała, czy te środki są już
w zasobach Miasta.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że na razie wniosek o środki został pozytywnie zaopiniowany przez
Urząd Marszałkowski, a obecnie oczekuje się na umowę z ministerstwa sportu.
Sejmik Wojewódzkiego Wielkopolskiego uchwalił przyznanie środków w wys. 2 mln
zł.
Radna Małgorzata Szczotka
poprosiła o wyjaśnienie następujących zapisów:
- w wpf w pkt 3 prognozy
wydatków, zwiększa się wydatki bieżące od 2018 roku o kwotę 220 tys. zł w
związku z planowaną budową hali widowiskowo-sportowej i remizy strażackiej
(podczas gdy, budowa hali zakończy się w 2017 roku),
- dlaczego w projekcie uchwały
ws. zmian w budżecie zwiększa się wydatki na wynagrodzenia w Straży
Miejskiej o kwotę 12 tys. zł, skoro niedawno został zwolniony pracownik Straży
Miejskiej.
Skarbnik Piotr Łoździn odpowiedział,
że zapis dotyczący hali widowiskowo-sportowej znajduje się od początku w wpf i
dotyczy kosztów utrzymania hali. Podobnie jest w przypadku remizy strażackiej.
Odpowiadając na drugie pytanie, skarbnik powiedział, że w zeszłym roku zostały
zmniejszone dwa etaty w Straży Miejskiej. W bieżącym roku nie planowano
podwyżek w Urzędzie Miejskim, jednak po przeprowadzonej analizie uznano, że
wynagrodzenia strażników miejskich należy minimalnie zwiększyć.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz poprosiła
o podanie szczegółów dot. wprowadzenie do wpf przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa
infrastruktury oświatowej szkół: SP nr 1, SP nr 2, Gimnazjum nr 2 polegająca na
budowie boiska wielofunkcyjnego oraz wyposażeniu pracowni przedmiotowych,
nakłady w 2017 r. 100.000 (wkład własny do projektu)".
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że w lipcu i sierpniu składane były trzy projekty oświatowe w
zakresie dofinansowanie - dwa dot. działalności bieżącej, a jeden
inwestycyjnej. Przedmiotem projektu inwestycyjnego jest budowa boiska
wielofunkcyjnego oraz wyposażenie pracowni. Obecnie oczekuje się na
rozstrzygnięcie konkursów, które nastąpi pod koniec 2016 roku lub na początku
2017. Jeśli uda się uzyskać dofinansowanie (o łącznej wartości ok. 1 mln zł),
wówczas należy wyłożyć wkład własny, natomiast w przypadku nieotrzymania
dofinansowania, przedsięwzięcie zostanie wykreślone.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany
uchwały Nr 92/15/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 17 grudnia 2015 r. w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2016-2023.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 2 głosy.
Uchwała nr 144/16/VII została przyjęta.
Ad 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2016 Nr 93/15/VII
z dnia 17 grudnia 2015 r. (druk nr 147).
Projekt uchwały został przedstawiony i omówiony w poprzednim
punkcie obrad.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa
na rok 2016 Nr 93/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r.
Wynik głosowania: „za" - 11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 3 głosy.
Uchwała nr 145/16/VII została przyjęta.
Ad 11. Zapoznanie z protokołem pokontrolnym Komisji
Rewizyjnej z kontroli rozliczania dotacji dla organizacji pozarządowych na
realizację wybranych zadań publicznych w 2015 roku.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że radni
otrzymali drogą elektroniczną protokół pokontrolny oraz uwagi burmistrza do
tego protokołu.
Zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Małgorzata
Szczotka odczytała protokół pokontrolny nr 2/16/VII z kontroli rozliczania
dotacji dla organizacji pozarządowych na realizację wybranych zadań publicznych
w 2015 roku (protokół pokontrolny stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz odczytała uwagi burmistrza do protokołu
pokontrolnego (ww. uwagi stanowią załącznik do niniejszego protokołu).
Radna
Elżbieta Bijaczewska zapytała, czy Komisja Rewizyjna przyjmuje
wyjaśnienia burmistrza.
Radna Małgorzata Szczotka wyjaśniła, że
każdy z członków Komisji Rewizyjnej analizuje rozliczenie jednej organizacji
pozarządowej, a następnie wspólnie wymieniają się uwagami, uzgadniają i
konstruują protokół. Radna poinformowała, że w wyniku losowania przypadała jej
w udziale analiza rozliczenia dotacji z zadania
„Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla mieszkańców Puszczykowa" (Parafia
Rzymskokatolicka pw. Matki Boskiej Wniebowziętej w Puszczykowie). Radna
Małgorzata Szczotka powiedziała, że nie satysfakcjonuje jej odpowiedź
Urzędu, iż nie można ingerować w sprawozdanie złożone przez organizację.
Sprawozdanie z tego zadania jest kopią oferty na realizację zadania (nawet
zostało napisane w czasie przyszłym). Radna postuluje, żeby wymagać od
organizacji rzetelnie napisanych sprawozdań końcowych, które dawałyby podstawy
do uznania, że zadanie zostało zrealizowane a środki publiczne wydane
sensownie.
Radna Elżbieta Bijaczewska zapytała, czy
parafia zwróciła 1000 zł dotacji, na co radna Małgorzata Szczotka
odpowiedziała, że tak.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
poprosiła pozostałych członków Komisji Rewizyjnej o ustosunkowanie się do
wyjaśnień burmistrza.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz powiedziała,
że analizowała zadanie LAS PUSZCZYKOWO 2015 (KP LAS
Puszczykowo). W kontrolowanej dokumentacji pojawiały się błędy formalne, np.
dot. dat (puste rubryki). Radna stwierdziła, że jeśli jakaś informacja nie jest
konieczna, to nie powinno się robić rubryk, żeby niewypełnione miejsca nie
budziły wątpliwości. Radna powiedziała, że cel zadania został zrealizowany, ale
w sprawozdaniu nie podano konkretnej liczby meczów i treningów.
Radny Ryszard Teuschner powiedział, że analizował
zadanie „Zajęcia z piłki siatkowej dla chłopców z
gimnazjum" (Międzyszkolny Klub Sportowy Puszczykowo), w którym pojawiały się
błędy merytoryczne, np. brak wpisu do ewidencji, używanie skrótów na fakturach.
Radny poinformował, że wpisy w sprawozdaniu dotyczącym tego zadania były
uzupełniane. Radny Ryszard Teuschner powiedział, że przyjmuje
wyjaśnienia burmistrza.
Radny Łukasz Grzonka powiedział, że
analizował zadanie „Aktywni seniorzy w Sarbinowie"
(Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów). Radny poinformował, że część
jego zastrzeżeń została rozwiana w następstwie udzielanych wyjaśnień. Radny
Łukasz Grzonka powiedział, że dwa głównie zastrzeżenia dotyczyły:
- liczby uczestników (z listy wynikała inna liczba
niż z opisu),
- zrealizowania drugiego wyjazdu (do Dąbek),
pomimo że w ofercie zadania był przewidziany jeden wyjazd do Sarbinowa. Radny
powiedział, że w ocenie Komisji Rewizyjnej drugi wyjazd mógł być zrealizowany,
ale po zawarciu aneksu do umowy.
Sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że
Urząd odniósł się do najważniejszych uwag z protokołu pokontrolnego oraz
zaznaczył, że wszystkie uwagi są przekazywane organizacjom pozarządowym.
Sekretarz powiedział, że ponownie została przeliczona liczba uczestników
wyjazdu i według Urzędu było ich 75 osób. Odnosząc się do zorganizowania
drugiego wyjazdu seniorów do Dąbek, sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że Urząd nie może się zgodzić ze stwierdzeniem Komisji Rewizyjnej,
iż „Dotacja została w części, tj. w
kwocie 4.003 zł przeznaczona, wykorzystana i rozliczona niezgodnie z
zawartą umową.", zadanie bowiem dotyczyło wyjazdu 75 osób na turnus
rehabilitacyjny, co zostało zrealizowane. PZERiI powiadomił, że na pierwszy
wyjazd zgłosiła się mała liczba chętnych, dlatego burmistrz wyraził zgodę, aby
to zadanie i jego cele zostały zrealizowane w pełni poprzez organizację
drugiego wyjazdu. Sekretarz powiedział, że do dyskusji pozostaje kwestia, czy
powinien być zawarty aneks, ale dotacja została wykorzystana zgodnie
z przeznaczeniem i wnioskiem (ponieważ zadanie dotyczyło konkretnej liczby
osób na wyjazd rehabilitacyjny).
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że
wszystkie cenne uwagi są wykorzystywane i przekazywane organizacjom
pozarządowym. Skarbnik podkreślił jednak, że organizacje pozarządowe składając
wnioski i sprawozdania (które są bardzo sformalizowane) mają pretensje, że
wymaga się od nich dużej szczegółowości w wypełnianiu dokumentów, podczas gdy
oni poświęcają swój wolny czas na rzecz społeczeństwa. Skarbnik zwrócił uwagę,
że spotkania z organizacjami pozarządowymi są zazwyczaj bardzo trudne, ponieważ
nie mogą zrozumieć, że wymóg sformalizowanych dokumentów jest wymogiem
odgórnym.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz powiedziała,
że zgadza się z wyjaśnieniami, ale zaznaczyła, że co roku dotacje otrzymują niemal
zawsze te same organizacje i może należałoby pomóc organizacjom popełniającym
błędy, edukując je i instruując, jak właściwie wypełniać dokumenty. Radna
podkreśliła, że wówczas praca Komisji Rewizyjnej byłaby płynniejsza oraz że jej
działalność nie polega na wytykaniu błędów, ale na wsparciu Urzędu w celu
ułatwienia pracy.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
potwierdziła, że zazwyczaj te same organizacje otrzymują dotacje, więc
wielokrotnie wypełniają sprawozdania, dlatego powinny robić to w miarę
bezbłędnie.
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział, że
często zdarza się, że ta sama organizacja popełnia te same błędy. Skarbnik
podkreślił, że organizacje są nieustannie edukowane oraz zaznaczył, że przy
rozliczeniu Urząd zwraca szczególną uwagę na celowość zadania, podliczenie
liczby uczestników, realizację założeń i podliczenie wydatków (co roku zdarzają
się organizacje, które muszą zwrócić część dotacji). Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że wszystkie samorządy zwracają się o uproszczenie formularzy
(na razie udało się to w przypadku małych grantów).
Radny Łukasz Grzonka odnosząc się do
wypowiedzi sekretarza Macieja Dettlaffa, powiedział, że wyjazd do Dąbek mógł
zostać zrealizowany, ale po podpisaniu aneksu (wyjazd był zgodny z celem
zadania). Radny zaznaczył, iż wszystkie działania podejmowane przez organizację
dotyczyły wyjazdu do Sarbinowa, natomiast działania dotyczące wyjazdu do Dąbek
nie znalazły się ani w ofercie ani w umowie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz ogłosiła
10-minutową przerwę.
Ad 12. Sprawozdanie z bieżącej działalności
Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z bieżącej
działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią załączniki do
niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, wiceburmistrz Władysław
Ślisiński, sekretarz Maciej Dettlaff oraz pracownicy Urzędu
Miejskiego odpowiedzieli na pytania dotyczące sprawozdań.
Ad 13. Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poinformowała o następujących pismach:
- wniosek burmistrza o nadanie tytułu honorowego
„Zasłużony dla Miasta Puszczykowa" pani Angelique Kerber (skierowany do Komisji
weryfikującej wnioski o przyznanie wyróżnień honorowych),
- odpowiedź Wielkopolskiego Parku Narodowego na
apel Rady Miasta,
- wniosek Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu
z prośbą o zwolnienie z podatku od nieruchomości w 2017 roku (wniosek omówiony
przez Komisję Budżetu),
- oferta firmy Videoradar,
- zaproszenie do udziału w konferencji w
Ciechanowie (9.09.2016) dot. ustawy o rewitalizacji (udział weźmie radna Agata
Wójcik),
- zaproszenie na konferencję w Wałbrzychu
(19-20.09.2016) organizowaną przez Związek Miast Polskich,
- zaproszenie Mosińsko-Puszczykowskiego Kurkowego
Bractwa Strzeleckiego na memoriał Tadeusza Jakubiaka,
- zaproszenie na koncert „Argentyńska noc",
- zaproszenie na dożynki do Komornik,
- e-mail od mieszkańca ul. Słonecznej ws.
interwencji o odszkodowanie za straty, które spowodowała wichura (z informacji
uzyskanych od burmistrza - sprawa jest w trakcie załatwiania).
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poinformowała, że zakończyły się Letnie Koncerty Organowe, które
- zdaniem przewodniczącej - były fantastycznym wydarzeniem, dlatego warto je
kontynuować. Przewodnicząca Rady powiedziała, że specjalne podziękowania, w
imieniu Rady Miasta oraz mieszkańców, należą się organiście i organizatorowi
koncertów panu Wojciechowi Mazurkowi.
Ad 14. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że dzisiaj mieszkańcy pytali o sprawę masztu, który
miał stanąć w pobliżu torów.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że na ul. Śląskiej maszt nie powstanie, ponieważ
wojewoda nie wyraził na to zgody. Maszt prawdopodobnie zostanie postawiony w
lesie na granicy Puszczykowa i Mosiny.
Radny Filip Ryglewicz
pokazał zdjęcia, na których widać przepełniony kosz na śmieci przy banku przy
ul. Poznańskiej i zwrócił się do służb mundurowych o reagowanie w podobnych
przypadkach, ponieważ pojawiają się one notorycznie (zwłaszcza latem). Ponadto
zasugerował patrolowanie okolic tzw. grzybka.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że uczestniczył w trzech spotkaniach z kom. Tomaszem Maćkowiakiem,
podczas których wskazano miejsca, które będą szczególnie kontrolowane.
Burmistrz zapewnił, że puszczykowska policja jest bardzo zaangażowana oraz że
współpraca z nowym komendantem układa się dobrze.
Wypowiadając się w sprawie
modernizacji linii kolejowej, radny Maciej Krzyżański powiedział, że
kilka miesięcy temu rozmawiał z projektantem, który zapewniał, że na dworcu w
Puszczykówku powstaną schody prowadzące do zabytkowej wiaty. Radny zwrócił się
z prośbą o interwencję Miasta w sprawie stawianego wzdłuż dworca płotu.
Radny Maciej Krzyżański
zauważył również, że kolorystyka peronów jest szara, a kolor megafonów i lamp
nie został zmieniony i jest niebieski.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że od 1 września zacznie kursować nocny autobus (z
piątku na sobotę i z soboty na niedzielę). Informacje w tej sprawie znajdują
się na stronie Miasta oraz na stronie ZTM. Wiceburmistrz powiedział, że
uruchomienie nocnej linii wymagało zgody i współfinansowania 5 gmin. Później z
projektu uruchomienia linii wycofał się Poznań i Komorniki. Koszty, które
miałby ponieść Poznań zostały pokryte przez Luboń, natomiast koszty Komornik
zostały podzielony między Puszczykowo i Mosinę.
Radna Małgorzata Szczotka
powiedziała, że dzisiaj na Facebooku pojawiła się informacja o kurowaniu
nocnego autobusu, na temat której bardzo szybko pojawiły się pozytywne
komentarze.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz podziękowała za uporządkowanie terenu obok tablicy na skwerze
Władysława Tomaszewskiego.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński zapowiedział, że planuje się tam również zrobić łańcuch dookoła
kamienia z tablicą.
Radny Łukasz Grzonka
podziękował za załatanie dziury na boisku Orlik przy ul. Nowe Osiedle, ale
dodał, że w miejscu gdzie była dziura, znajduje się zagłębienie
kilkucentymetrowe, nadal jest tam nierówno. Usunięcie dziury, nie przywróciło
stanu sprzed powstania dziury.
Ad 15. Wolne głosy.
Brak.
Ad 16. Zamknięcie
sesji.
O godz. 20:17 przewodnicząca Rady
Małgorzata Hempowicz zamknęła 21. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
protokolant
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta