Protokół nr 26/16/VII 26. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 20 grudnia 2016 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
Protokół nr 26/16/VII
26. sesji Rady Miasta Puszczykowa,
która odbyła się w dniu 20 grudnia 2016 r.
w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul.
Podleśna 4
OB.0002.26.2016
Godz. rozpoczęcia: 17:05
Godz. zakończenia: 20:00
Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz otworzyła 26. sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitała
mieszkańców, pracowników Urzędu Miejskiego i radnych oraz stwierdziła quorum (obecnych
14 radnych; chwilowa nieobecność radnego Jakuba Musiała).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego
protokołu.
Ad 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych
wniosków o jego zmianę.
Sekretarz Maciej Dettlaff
zgłosił wniosek o wykreślenie punktu 3. porządku obrad tj. Przyjęcie protokołu nr 25/16/VII z 29 listopada 2016 r., ponieważ
protokół nie został jeszcze sporządzony (zostanie przyjęty na kolejnej sesji).
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad wnioskiem o wykreślenie punktu
3. porządku obrad tj. Przyjęcie protokołu
nr 25/16/VII z 29 listopada 2016 r.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Zmiana porządku obrad została
przyjęta jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad z
uwzględnieniem przyjętej zmiany.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Porządek obrad został przyjęty
jednogłośnie i przedstawia się następująco:
- Otwarcie
sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
- Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na
rok 2017 (druk nr 180).
- Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym
zasobem gminy Miasta Puszczykowo w latach 2016 - 2020 (druk nr 177).
- Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Puszczykowa Nr 88/15/VII
z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie: ustalenia trybu udzielania i rozliczania
dotacji udzielanych z budżetu Miasta Puszczykowa dla publicznych i
niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Miasto Puszczykowo oraz
trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania (druk nr
179).
- Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata
2017-2023 (druk nr 181).
- Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2017
Nr .../16/VII z dnia 20 grudnia 2016 r. (druk nr 182).
- Sprawozdanie
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
- Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
- Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
- Wolne
głosy.
- Zamknięcie
sesji.
Ad 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: uchwalenia
Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2017 (druk nr 180).
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol
Majewski przedstawił ww. projekt uchwały. Miejski Program Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok
2017 stanowi lokalną strategię w
zakresie profilaktyki oraz minimalizacji szkód społecznych i indywidualnych wynikających
z używania alkoholu i narkotyków. Uchwalenie powyższego Programu wynika
wprost z zapisów art. 4¹ ust. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także z art. 10 ust. 2 i 3 ustawy o przeciwdziałaniu
narkomanii.
Program określa sposób realizacji zadań własnych
gminy, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi oraz zawiera równocześnie zadania własne gminy w obszarze
profilaktyki narkomanii wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
Program charakteryzuje się wielopłaszczyznowym
podejściem do kwestii przeciwdziałania i rozwiązywania problemów
alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, a kierunki działań w nim
określone stanowią rozwinięcie i kontynuację działań podejmowanych w latach
poprzednich.
Program jest jednocześnie integralną częścią
Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla miasta Puszczykowa na lata 2016
- 2020.
W miesiącach wrzesień - październik 2016 r. na
zlecenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej zostały przeprowadzone badania
ankietowe na temat zagrożeń społecznych, w szczególności problemów
uzależnień, mogących dotyczyć
mieszkańców naszego miasta.
Badaniami objęto osoby dorosłe, młodzież i dzieci
oraz sprzedawców z punktów sprzedaży alkoholu.
W badaniu ankietowym brało udział: 200 osób
dorosłych, 15 osób z punktów sprzedaży alkoholu, 27 uczniów szkoły średniej
oraz 117 gimnazjalistów.
Objęty badaniem obszar dotyczył między innymi,
takich zagadnień jak:
- skala problemów alkoholowych wśród osób
dorosłych i młodzieży,
- poglądy i postawy wobec alkoholu,
- spożycie alkoholu,
- problem narkotykowy i dopalaczy,
- skuteczność oddziaływań profilaktyczno-leczniczych.
Kierownik Karol Majewski przestawił wyniki
ankiety za pomocą prezentacji multimedialnej (ww. prezentacja stanowi załącznik
do niniejszego protokołu).
Kierownik Karol Majewski powiedział, że
z przeprowadzonych badań ankietowych między innymi wynika, że 74 proc. młodych
ludzi uczących się w szkole średniej i 33 proc. uczniów gimnazjum próbowało już
alkoholu. Największa część tej grupy spożywa alkohol od około 15. roku życia.
Pomimo rozpowszechnionej profilaktyki, wielu zajęć teoretycznych czy kontroli,
jakiej zwykle poddawane są młode osoby przez rodziców i opiekunów, bardzo duży
odsetek badanej młodzieży nie zachowuje abstynencji do pełnoletności. Spora
część badanych doświadczyła już stanu upojenia alkoholowego. W dodatku
większość deklaruje łatwość zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie.
Kierownik Karol Majewski poinformował, że skala używania narkotyków
czy dopalaczy jest zdecydowanie mniejsza od problemów związanych z alkoholem.
Nie można jednak bagatelizować tego problemu, gdyż jak wynika z badań
ankietowych są osoby, które miały lub mają kontakt z tymi substancjami.
Pozostałe informacje dotyczące uzależnień uzyskane
zostały z Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Społecznych, pracowników
socjalnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, punktu konsultacyjnego ds.
uzależnień oraz policji.
Adresatami Programu są mieszkańcy Puszczykowa, a w
szczególności następujące grupy osób:
- osoby uzależnione od alkoholu i substancji
psychoaktywnych oraz osoby pijące szkodliwie,
- dzieci i młodzież szkolna (w tym dzieci ze środowisk
zagrożonych uzależnieniem),
- rodziny (w tym osoby współuzależnione) oraz
najbliższe otoczenie osób z problemem uzależnienia od alkoholu i narkotyków.
Przewidywany łączny budżet na realizację
powyższego Programu w 2017 roku wynosi 200 000zł, z czego:
- 100 000 zł przeznacza się funkcjonowanie
świetlicy (lub świetlic) socjoterapeutycznej prowadzonej przez organizacje
pozarządowe (Fundacja ReStart),
- 20 000 zł na dodatkowe płatne patrole policyjne,
- 80 000 zł na pozostałą działalność prowadzoną w
tym zakresie przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, tj.: prowadzenie punktu
ds. uzależnień, prowadzenie profilaktyki przede wszystkim w placówkach
oświatowych, organizację wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży, w tym zajęć
sportowych, wynagrodzenie członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych.
Program został szczegółowo omówiony na posiedzeniu
Komisji Spraw Społecznych.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz powiedziała, że nasuwają
się głównie dwie uwagi, tj. konieczność wzmożenia kontroli punków sprzedaży
alkoholu (zwłaszcza w kontekście osób niepełnoletnich) oraz zajęcie się
problemem spożycia alkoholu przez młodzież (w szczególności młodzież z
gimnazjum).
Kierownik Karol Majewski powiedział, że dotychczas kontrolę punktów
sprzedaży alkoholu przeprowadzała wyłącznie policja, natomiast od przyszłego
roku powstanie specjalna komisja, która również będzie przeprowadzać podobne
kontrole.
Przewodnicząca Komisji Spraw
Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że Komisja jednogłośnie
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały, ponieważ wszystkie zgłoszone
poprawki zostały uwzględnione w Programie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok
2017.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała Nr 166/16/VII została przyjęta jednogłośnie.
Ad 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wieloletniego
programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Miasta Puszczykowo w latach
2016 - 2020 (druk nr 177).
Pan Remigiusz Motycki z referatu Infrastruktury i
Zamówień Publicznych przedstawił ww. projekt uchwały informując, że jego
podjęcie wynika z zapisów ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego oraz dokumentów strategicznych
Miasta, tj. Strategii Rozwoju Miasta na lata 2010-2020 oraz Strategii Rozwiązywania
Problemów Społecznych na lata 2016-2020.
Pan Remigiusz Motycki powiedział, że program zawiera
prognozę dotyczącą wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy. Zasób
mieszkaniowy Puszczykowa jest nieduży, ponieważ Miasto jest właścicielem
jedynie 54 lokali komunalnych (według stanu na koniec 2015 roku). Program
zawiera również analizę potrzeb, plan remontów i modernizacji budynków komunalnych,
wykaz lokali przeznaczonych do sprzedaży w kolejnych latach. W programie
wymienione są również lokale we spólnotach mieszkaniowych, których Miasto jest
udziałowcem (przy ul. Poznańskiej 72, Dworcowej 41 i Wysokiej 24).
Program określa także:
- zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżenia
czynszu,
- sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami,
- źródła finansowania,
- wysokość wydatków z podziałem na koszty eksploatacji,
modernizacji i remontów,
- opis innych działań, mających na celu racjonalizację
gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
Pan Remigiusz Motycki poinformował, że projekt
uchwały był omawiany na posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych oraz dodał, że
złożono 62 wnioski o przydział mieszkania, z czego 42 wnioski kwalifikują się
do rozpatrzenia. Obecnie Miasto dysponuje jednym wolnym lokalem (wynajmowanym).
W przyszłym tygodniu odbędzie się posiedzenie Komisji Mieszkaniowej, która
zdecyduje, komu przyznać wolny lokal.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, ile osób z bloku przy szpitalu
oczekuje na przydział mieszkania.
Pan Remigiusz Motycki odpowiedział, że w 2013 roku
wpłynęły cztery wnioski od osób, mieszkających w bloku przy szpitalu (od
tamtego czasu nie wpłynął żaden inny wniosek).
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz zauważyła, że w wieloletniej prognozie
finansowej w latach 2019-2020 zostały zabezpieczone środki na budowę mieszkań
komunalnych.
Pan Remigiusz Motycki powiedział, że zakłada się, iż
w latach 2019-2020 uda się wygospodarować środki (może również z udziałem
środków zewnętrznych) na budowę pięciu mieszkań komunalnych o łącznej pow. 200 m2.
Radna Alfreda Brączkowska zapytała, ile osób
mieszkających w budynkach komunalnych zalega z czynszem.
Pan Remigiusz Motycki odpowiedział, że nie ma
obecnie wiedzy, ile rodzin zalega z czynszem, ale kwota zadłużenia na dzień
31.12.2015 r. wynosi prawie 30 tys. zł.
Radny Jan Łagoda zapytał, czy można ustalić, czy
wszyscy lokatorzy mieszkań komunalnych spełniają kryteria ich przyznawania oraz
dlaczego planuje się sprzedaż mieszkań komunalnych, skoro Miasto ma ograniczony
zasób lokali i ograniczoną powierzchnię do budowy.
Pan Remigiusz Motycki odpowiedział, że większość
umów na najem lokali została zawarta w roku 1994 oraz w latach 2000-2004, więc
trudno odnieść się do ówcześnie obowiązujących kryteriów (kryteria na pewno
zostały spełnione, skoro przyznano mieszkanie). W ostatnich latach lokale
komunalne przyznawane są przez Komisję Mieszkaniową na podstawie uchwały,
określającej kryteria i warunki uzyskania prawa do mieszkania komunalnego.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przypomniała, że członkiem Komisji
Mieszkaniowej z ramienia Rady Miasta jest radna Agata Wójcik.
Pan Remigiusz Motycki powiedział, że sprzedaż
mieszkań komunalnych odbywa się na postawie
uchwały z 1998 roku oraz wyjaśnił, że koszty utrzymania mieszkań
komunalnych są zawsze wyższe niż wpływy z czynszów (do każdego lokalu
komunalnego Miasto dopłaca). Pan Remigiusz Motycki powiedział, że
wnioski o wykup mieszkań komunalnych byłyby dla Miasta korzystne.
Radny Łukasz Grzonka zapytał, dlaczego dopiero teraz
przedkładany jest omawiany projekt uchwały.
Pan Remigiusz Motycki odpowiedział, że poprzedni
program obowiązywał do 2015 roku, a ten obecnie przedłożony utrzyma ciągłość,
choć przyznał, że został przygotowany dość późno.
Odnosząc się do wniosków zawartych w programie, radna Dorota
Łuczak-Dydowicz poprosiła o wyjaśnienie konieczności przeprowadzenia
kampanii zmieniającej stereotyp mieszkańca lokalu komunalnego.
Pan Remigiusz Motycki powiedział, że stereotyp
mieszkańca komunalnego jest nadal negatywny (choć to powoli ulega zmianie) i
dlatego warto prowadzić działania, mające na celu zmianę nastawienia lokalnej
społeczności. Pan Remigiusz Motycki podał przykład budowy mieszkań
komunalnych przy ul. Przecznica, gdzie okoliczni mieszkańcy sceptycznie
podchodzili do tej inwestycji. Po kilku latach funkcjonowania tych mieszkań
widać, że obawy sąsiadów były niepotrzebne.
Przewodnicząca Komisji Spraw Społecznych Elżbieta
Bijaczewska poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym
zasobem gminy Miasta Puszczykowo w latach 2016 - 2020.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 2 głosy.
Uchwała Nr 167/16/VII została przyjęta.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Rady
Miasta Puszczykowa Nr 88/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie: ustalenia
trybu udzielania i rozliczania dotacji udzielanych z budżetu Miasta Puszczykowa
dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania
przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Miasto
Puszczykowo oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i
wykorzystania (druk nr 179).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że jej zmiana wynika ze zmiany
ustawy o systemie oświaty. Główne zmiany dotychczasowej uchwały dotyczą
ustalenia podstawy kwoty dotacji w przypadku, gdy na terenie miasta nie ma
przedszkoli publicznych prowadzonych przez miasto. Dotychczas kwotę obliczało
się na podstawie danych z najbliższej gminy, chociaż pojęcie „najbliższej
gminy" nie było zdefiniowane w ustawie. Obecnie ustawodawca wskazuje, którymi
kryteriami należy się kierować, aby ustalić najbliższą gminę. Ponadto zmieniło
się słownictwo np. pojęcie podstawowej kwoty dotacji, które zostało
zdefiniowane w ustawie. Skarbnik Piotr Łoździn dodał, że zmianie uległa
również kwestia aktualizacji dotacji w ciągu roku (wcześniej ta sprawa była
niedoprecyzowana). Obecnie dotacja będzie aktualizowana dwa razy w roku.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, czy proponowane zmiany w uchwale zostały wprost przeniesione z ustawy.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że wykreślony został punkt
dot. definicji najbliższej gminy, ponieważ to pojęcie zostało zdefiniowane w
ustawie. W § 4
wprowadzono definicje ustawowe, utrzymując dotychczasowe stawki procentowe oraz
wykreślono zapisy dot. aktualizacji, które zostały określone w ustawie.
Skarbnik dodał, że obecnie najbliższą gminą dla Puszczykowa będzie Luboń.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała o skutki
finansowe, wynikające z wprowadzonych zmian oraz o ile wzrośnie stawka
dotacji.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że na dzisiaj nie ma oficjalnej informacji z Lubonia, ale z informacji
nieoficjalnych wynika, że przyszłoroczne stawki dotacji będę tam wyjątkowo
wysokie. Skarbnik dodał, że zmiana ustawy nakłada na samorządy obowiązek
publikacji na stronach internetowych informacji o stawkach dotacji, co
spowoduje, że sytuacja będzie czytelniejsza.
O godz. 17:52 do obradujących dołączył radny Jakub Musiał (obecnych 15
radnych).
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że Komisja jednogłośnie
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały Rady Miasta Puszczykowa Nr
88/15/VII z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie: ustalenia trybu udzielania i
rozliczania dotacji udzielanych z budżetu Miasta Puszczykowa dla publicznych i
niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Miasto Puszczykowo oraz
trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
Wynik głosowania: „za" - 15 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała Nr 168/16/VII została przyjęta jednogłośnie.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej na lata 2017-2023 (druk nr 181).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o jednoczesne omówienie
projektu uchwały ws. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata
2017-2023 oraz projektu uchwały budżetowej na 2017 rok.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie
podstawowych założeń projektu uchwały budżetowej na 2017 rok.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że projekt uchwały budżetowej, który został przedłożony 15 listopada
br. (jeszcze przed autopoprawkami) zakłada:
-
dochody
w łącznej kwocie 45 mln zł, w tym dochody majątkowe w wysokości 2.868.137
zł,
-
wydatki
w łącznej kwocie 46.200.000 zł, w tym wydatki majątkowe w wysokości
10.700.000 zł,
-
deficyt
w wysokości 1.200.000 zł, który zostanie pokryty przychodami z wolnych
środków pieniężnych, wynikających z rozliczeń z lat ubiegłych,
-
łączną
kwotę przychodów w wysokości 3.560.000 zł, w tym 1.200.000 zł wolnych
środków pieniężnych oraz 2.360.000 zł z emisji obligacji, kredytów,
pożyczek,
-
rozchody
w wysokości 2.360.000 zł - równe przychodom z zaciągnięcia nowego długu,
co oznacza, że dług nie ulega zmianie na koniec 2017 rok,
-
rezerwę
ogólną w wysokości 150 .000 zł,
-
rezerwy
celowe w wysokości 590.000 zł:
w tym 290.000
zł na zadania bieżące:
- 120.000 zł
na zarządzanie kryzysowe,
- 150.000 zł
na wydatki oświatowe,
- 20.000 zł na
zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej,
w tym 300.000
na wydatki majątkowe:
- 100.000 zł
na budżet obywatelski,
- 20.000 zł na
inicjatywę lokalną.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że projekt przyszłorocznego budżetu był szczegółowo omawiany na
posiedzeniach komisji.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o
przedstawienie autopoprawek burmistrza do projektu uchwały budżetowej oraz
zgłoszonych poprawek.
Skarbnik Piotr Łoździn
zapowiedział, że przedstawi autopoprawki burmistrza, które wynikają z wniosków
zgłoszonych przez komisje (pozytywnie rozpatrzony wniosek KEKiS) i radnych,
uwag Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz zmian, które zaistniały po
przedłożeniu projektu uchwały budżetowej.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że Regionalna Izba Obrachunkowa zgłosiła zastrzeżenia do dwóch
punktów, tj.:
-
upoważnienia
dla Burmistrza w treści uchwały, wskazując, że upoważnienie Rady do
dokonywania zmian planu wydatków zawiera w sobie upoważnienie ustawowe (skarbnik
podkreślił, że omawiany projekt uchwały został sporządzony w identyczny
sposób jak poprzedni w roku 2016, kiedy RIO nie wniosła zastrzeżeń).
Skarbnik przedstawił autopoprawkę uwzględniającą uwagę RIO, w związku z
czym: § 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2)
dokonywania zmian planu wydatków w ramach działu w zakresie zadań i grup
wydatków, o których mowa w art. 236 ustawy o finansach publicznych, z
wyłączeniem dokonywania zmian objętych upoważnieniem wynikającym z art.
257 ustawy o finansach publicznych.",
-
wyszczególnienia
wydatków na realizację porozumień z jst. Skarbnik podkreślił, że takie
wyodrębnienie zostało zawarte w projekcie uchwały w § 6. Ponadto
skarbnik wskazał, że w latach ubiegłych RIO nie wnosiła zastrzeżeń do
takiego sposobu wyodrębnienia wydatków na realizację porozumień). Skarbnik
przedstawił autopoprawkę uwzględniającą uwagę RIO, polegającą na
wyodrębnieniu w załączniku nr 2 wydatków na realizację porozumień z jst.
Następnie skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił pozostałe zmiany do projektu uchwały budżetowej:
-
w
rozdziale 85395 wprowadza się dochody bieżące w kwocie 44.150,13 zł i
wydatki bieżące w kwocie 46.300,60 na realizację projektów: Poprawa dostępu do usług społecznych
wspierających rodzinę i rodzinną pieczę zastępczą na terenie MOF Poznania
i Razem lepiej. Działania na rzecz poprawy dostępu do
usług opiekuńczych i przeciwdziałania umieszczaniu dzieci w pieczy
zastępczej w powiecie poznańskim (projekty unijne realizowane przez
MOPS, zostają wprowadzone również do wpf);
-
większa
się wydatki bieżące na lokalny transport zbiorowy o kwotę 40.000 zł
(związane z wnioskami mieszkańców o wprowadzanie dodatkowych kursów
oraz wydłużenie obecnych);
-
zmniejsza
się wydatki majątkowe na program: Budowa
i modernizacja dróg, chodników i parkingów o kwotę 121.000 zł
(konieczność zmiany wydatków na inne zadania);
-
zwiększa
się wydatki na Radę Miasta o kwotę 10.000 zł (wynika z wniosku KEKiS-u);
-
dokonuje
się przeniesienia wydatków w kwocie 112.972 zł z rozdziału 85295 do
rozdziału 85230 (związane ze zmianą klasyfikacji budżetowej);
-
dokonuje
się przesunięcia w rozdziale 85508 kwoty 45.000 zł pomiędzy grupami wydatków;
-
zwiększa
się wydatki na opłatę abonamentową za hydranty uliczne o kwotę 71.000 zł
(cena za abonament jest wyższa od kwoty przyjętej w projekcie uchwały
budżetowej);
-
zmniejsza
się wydatki bieżące na oświetlenie uliczne o kwotę 2.150,47 zł (wynika z konieczności
zapewnienia wkładu własnego do projektu MOPS-u).
Skarbnik Piotr Łoździn
omówił i zaprezentował zmiany w tabelach z załączników nr 1 i 2 do projektu
uchwały budżetowej, które wynikają z przedstawionych wcześniej autopoprawek
(wykaz autopoprawek oraz przedstawione zmiany w załącznikach zostały przekazane
radnym oraz stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o przedstawienie
autopoprawek do projektu uchwały ws. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata
2017-2013.
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił
autopoprawki do projektu uchwały ws. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata
2017-2013, które w całości wynikają z autopoprawek do projektu uchwały
budżetowej:
- wprowadza
się przedsięwzięcia Poprawa dostępu do
usług społecznych wspierających rodzinę i rodzinną pieczę zastępczą na terenie
MOF Poznania i Razem lepiej.
Działania na rzecz poprawy dostępu do usług opiekuńczych i przeciwdziałania
umieszczaniu dzieci w pieczy zastępczej w powiecie poznańskim;
- zmniejsza
się wydatki na program: Budowa i modernizacja dróg, chodników i parkingów o kwotę
121.000 zł;
- zwiększa się
limit wydatków w 2017 r. na opracowanie Strategii Rozwoju i Promocji Miasta
Puszczykowa o kwotę 19.680 zł;
-
w
opisie przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Puszczykowo na lata 2017-2023 - na wniosek KEKiS-u - treść „faktyczna spłata zadłużenia będzie
zależała od decyzji Rady Miasta" otrzymuje brzmienie „faktyczna spłata zadłużenia będzie
zależała od oceny sytuacji finansowej oraz potrzeb Miasta przez Burmistrza
i Radę Miasta";
-
w załączniku nr 1 dokonuje
się zwiększenia dochodów i wydatków o kwotę 44.150,13 zł:
- dokonuje się
zwiększenia dochodów bieżących (w poz. 1.1.5 wskazanie, że dotyczy to dotacji
zewnętrznych),
- wprowadza
się wydatki ogółem w kwocie 44.150,13 zł (wydatki bieżące zostały zwiększone o
165.150,13 zł, wydatki majątkowe zostały zmniejszone o 121.000 zł),
- różnica
między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi zmienia się o 121.000 zł,
- zmiany
dotyczące ogólnej kwoty na wynagrodzenia - w związku z wprowadzeniem projektów
unijnych zwiększają się wydatki o 39.313,20 zł,
- wydatki na
funkcjonowanie organów jst o 10.000 zł,
- zmiany
wydatków w zakresie limitów na przedsięwzięcia,
- w zakresie
wydatków kontynuowanych umniejszenie o 121.000 zł.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że jedyną uwagą do projektu uchwały ws. wieloletniej prognozy
finansowej, którą zgłosiła Regionalna Izba Obrachunkowa jest zakwestionowanie
wydatków niekwalifikowanych w poz. 12.4, w związku z czym wydatki
niekwalifikowane na projekt dotyczący Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego
Puszczykówko zostaną wyłączone.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła o
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Skarbnik Piotr Łoździn
odczytał Uchwałę SO-0952/46/16/2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 7 grudnia 2016 r. w sprawie wyrażenia opinii o
projekcie uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na 2017 rok - opinia pozytywna z uwagami, które
zostały omówione podczas przedstawiania autopoprawek do projektu uchwały
budżetowej (odczytana opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Skarbnik Piotr Łoździn
odczytał sentencję Uchwały SO-0957/46/16/2016 Składu Orzekającego Regionalnej
Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 7 grudnia 2016 r. w sprawie wyrażenia
opinii o projekcie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Puszczykowo - opinia pozytywna.
Skarbnik Piotr Łoździn
odczytał sentencję Uchwały SO-0951/81/D/16/2016 Składu Orzekającego Regionalnej
Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 7
grudnia 2016 r. w sprawie wyrażenia opinii o możliwości sfinansowania deficytu
budżetu Miasta Puszczykowo - opinia
pozytywna.
Ww. opinie stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poprosiła o przedstawienie opinii Komisji Budżetu.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2017 oraz projekt uchwały
ws. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2023.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz otworzyła dyskusję nt. projektu uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2017.
Radny Jan Łagoda zapytał o
zakres remontów budynków komunalnych oraz poprosił o podanie przebiegu ścieżki
rowerowej węzła przesiadkowego.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że ścieżka rowerowa, która objęta jest umową o dofinansowanie
biegnie od granicy Puszczykowa i Mosiny do miejsca w pobliżu likwidowanego
przejazdu na ul. 3 Maja.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że odpowiedź na pytanie dot. zakresu remontów budynków komunalnych
zostanie przesłana e-mailem.
Radna Małgorzata Szczotka zapytała
o całkowitą roczną kwotę wydatków na lokalny transport publiczny.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że na ten cel przeznacza się kwotę 260 tys. zł.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała o wyniki analizy działania lokalnego transportu publicznego.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że zostały przeprowadzone badania natężenia
przewożenia pasażerów przez okres jednego miesiąca (od połowy listopada do
połowy grudnia), z których wynika, że pierwszy kurs ok. godz. 4 rano
przewozi 1-2 osoby (ten kurs zostanie zniesiony, ale zostanie wprowadzony kurs
w godzinach południowych, zatem liczba kursów się nie zmieni).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że realizacja wniosku o zwiększenie liczby kursów do
szpitala oraz ulic Jastrzębia/Kochanowskiego spowoduje zwiększenie liczby
wozokilometrów.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, jaka kwota została zarezerwowana na odszkodowania.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że 700 tys. zł.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że poprawka
zgłoszona przez radnego Łukasza Grzonkę nie została uwzględniona przez
burmistrza. Poprawka dotyczyła budowy i modernizacji dróg, chodników i
parkingów - radny Łukasz Grzonka wniósł o dokonanie zmiany, polegającej na
wykonaniu modernizacji chodników po obu stronach ul. Langego na odcinku od ul.
Kasprowicza do ul. Brzozowej (oraz wykonania dokumentacji) zamiast wykonania
modernizacji chodników przy ul Brzozowej.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, czy radny
Łukasz Grzonka podtrzymuje swój wniosek poprawki do projektu budżetu.
Radny Łukasz Grzonka odpowiedział, że podtrzymuje swój wniosek.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poprosiła o zadawanie pytań w sprawie wniosku radnego Łukasza
Grzonki.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że do Urzędu wpłynęło pismo przedstawiciela
mieszkańców ul. Brzozowej, który prosi o wykonanie chodnika przy tej ulicy (do
tego wniosku załączono pisma z 2010 r., w których mieszkańcy wnosili o
wykonanie modernizacji tego chodnika). Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
zwrócił się do Rady Miasta z prośbą o podtrzymanie propozycji burmistrza i uwzględnienie
w przyszłorocznym budżecie remontu chodnika przy ul. Brzozowej, choć zaznaczył,
że chodnik przy ul. Langego jest również w bardzo złym stanie.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja negatywnie zaopiniowała wniosek radnego
Łukasza Grzonki, przy 2 głosach „za" i 4 głosach „przeciw".
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad przyjęciem poprawki radnego Łukasza Grzonki do projektu uchwały budżetowej
w zakresie budowy i modernizacji dróg, chodników i parkingów.
Wynik głosowania: „za" - 4 głosy, „przeciw" - 9 głosów,
„wstrzymało się" - 2 głosy.
Poprawka radnego Łukasza Grzonki została odrzucona.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, czy ktoś złoży
wniosek o przeprowadzenie oddzielnych głosowań nad każdą autopoprawką
burmistrza.
Nikt nie złożył wniosku o
oddzielne głosowania.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad autopoprawkami burmistrza do projektu uchwały budżetowej na 2017 rok.
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 2 głosy.
Autopoprawki burmistrza do projektu uchwały budżetowej na 2017 rok
zostały przyjęte.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata
2017-2023.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 3 głosy.
Uchwała Nr 169/16/VII została przyjęta.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2017 Nr .../16/VII z dnia 20 grudnia 2016 r.
(druk nr 182).
Projekt uchwały w sprawie:
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok został przedstawiony i omówiony w
poprzednim punkcie obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2017 Nr .../16/VII z dnia 20 grudnia 2016 r.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 3 głosy.
Uchwała Nr 170/16/VII została przyjęta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz ogłosiła 10-minutową
przerwę w obradach, które zostały wznowione o godz. 18:57.
Ad 8. Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów
Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z bieżącej
działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią załączniki do
niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, wiceburmistrz Władysław
Ślisiński oraz sekretarz Maciej Dettlaff odpowiedzieli na pytania
dotyczące sprawozdań.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz udzieliła głosu radnemu
Rady Powiatu Poznańskiego Tomaszowi Pawłowskiemu, który w imieniu
swoim oraz dyrektora swojego biura mec. Mariusza Krzemińskiego, złożył życzenia
świąteczne i noworoczne oraz zapewnił, że Puszczykowo ma swojego
przedstawiciela w Radzie Powiatu, do którego można się zwracać w każdej
sprawie.
Ad 9. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała o
następujących pismach:
- pismo/oświadczenie ws.
niebezpiecznej drogi rowerowej przy ul. Poznańskiej (burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że pod tym pismem podpisały się wyłącznie osoby, które nie są
mieszkańcami Puszczykowa),
- zaproszenia od Marszałka
Województwa Wielkopolskiego na spotkanie noworoczne oraz na obchody rocznicy
wybuchu Powstania Wielkopolskiego,
- zaproszenia na spotkania
świąteczne,
- życzenia świąteczne i
noworoczne od przedstawicieli okolicznych gmin i różnych instytucji.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że
w okresie międzysesyjnym odbyła się uroczystość wręczenia nagród Rady Miasta
Puszczykowa dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
Ad 10. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
W związku z zamierzeniami
uruchomienia sali balowej przy ul. Cienistej, radna Małgorzata Szczotka
zapytała, kto powinien sprawdzać i monitorować zgodność prowadzonej i
planowanej działalności gospodarczej z miejscowymi planami zagospodarowania
przestrzennego. Radna powiedziała, że sąsiedzi obiektu nie są o niczym
informowani, ale z tego, co udało się ustalić wynika, że w budynku przy ul.
Cienistej ma powstać sala balowa z niezbędnym zapleczem, podczas gdy mpzp (§ 10 pkt 5) dla tej
działki dopuszcza lokalizację obiektów dla prowadzenia usług wyłącznie
nieuciążliwych w zakresie usług oświaty, kultury, handlu o powierzchni
sprzedaży nie więcej niż 150 m2, bankowości, administracji,
turystyki i rekreacji, zdrowia i opieki społecznej, gastronomii, obsługi
biurowej i projektowania. Zdaniem radnej powierzchnia planowanej działalności
na pewno będzie większa niż 150 m2. Ponadto § 10 pkt 15 planu nakazuje zapewnienie konkretnej
liczby stanowisk postojowych dla samochodów osobowych, a przy obiekcie nie ma
takiej możliwości.
Radna Małgorzata Szczotka
przypomniała sytuację, gdy w obiekcie przy ul. Cienistej funkcjonowała tzw.
„mała filharmonia", co powodowało, że zaparkowane samochody uniemożliwiały
wjazd okolicznych mieszkańców na własne posesje. Radna powiedziała, że
mieszkańcy ul. Cienistej obawiają się, że może ponownie dochodzić do takich
sytuacji i zapytała, czy sąsiedzi obiektu muszą samodzielnie podejmować działania
w tej sprawie (mieszkańcy wysłali pismo do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru
Budowlanego).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że przy ul. Cienistej jeszcze żaden lokal nie
powstał, więc nie ma czego monitorować oraz dodał, że wie, iż planuje się tam
zorganizować bal sylwestrowy. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował, że decyzję ws. zmiany przeznaczenia budynku wydaje starosta
(starosta i gmina sprawdzają zgodność z planem). Wiceburmistrz powiedział, że z
docierających do Urzędu informacji wynika, że właściciel budynku podpisał umowę
z najemcą, który - na jej podstawie - wystąpił do Urzędu o wyrażenie zgody na
sprzedaż alkoholu (przedłożono także opinię sanepidu).
Kierownik Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej Karol Majewski powiedział, że miejska komisja
rozwiązywania problemów alkoholowych opiniuje jedynie zgodność z zapisami
uchwały. Kierownik Karol Majewski powiedział, że w tym przypadku opinia
komisji będzie pozytywna, ponieważ żaden przepis uchwały nie został
naruszony.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że jeżeli stwierdzone zostaną odstępstwa od
obowiązującego planu (albo brak zmiany przeznaczenia), wówczas powiadomiony
zostanie Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Radna Agata Wójcik powiedziała,
że otrzymała zaproszenie od burmistrza na spotkanie z projektantem
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Starego Puszczykowa i zapytała,
czy wszyscy mieszkańcy Starego Puszczykowa otrzymają takie zaproszenie.
Pan Waldemar Luther z referatu
Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami odpowiedział, że zaproszenie
otrzymali wszyscy mieszkańcy z terenów Starego Puszczykowa, które nie są objęte
planami.
Radna Agata Wójcik
zapytała, jaka będzie formuła tego spotkania, które ma się odbyć w ramach posiedzenia
Komisji Rozwoju.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał oficjalnie zawiadomił, że 28 grudnia odbędzie się posiedzenie
Komisji, podczas którego przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne nad
projektem planu.
Radny Łukasz Grzonka przedstawił
sprawę, z którą zgłosił się do niego jeden z mieszkańców (obecny na sesji).
Sprawa dotyczy ul. Zalesie, której zgodnie ze stanem prawnym, ujawnionym w księdze
wieczystej, właścicielem jest mieszkaniec pan Zbigniew Czyż wraz z krewnym.
Właściciele działki, która stanowi ulicę, próbują ją sprzedać Miastu od 2006
roku (sprzedali Miastu także odgałęzienie ul. Gołębiej, którego byli
właścicielami). Radny Łukasz Grzonka powiedział, że w 2010 roku w ramach
specustawy Miasto przejęło działkę, stanowiącą ulicę, a zgodnie z przepisami
właścicielom należy się odszkodowanie, którego do dzisiaj nie otrzymali. Obecnie
toczy się postępowanie przed sądem z powództwa Miasta o uzgodnienie stanu
prawnego nieruchomości z rzeczywistym stanem prawnym, czyli o przejęcie
nieruchomości w innym trybie, mimo że tamta decyzja stała się ostateczna i
prawomocna i działka została już przejęta. Właściciele obawiają się, że zostali
pozbawieni własności i nie otrzymają już żadnego odszkodowania. Radny Łukasz
Grzonka zapytał o stanowisko Urzędu w tej sprawie.
Pan Waldemar Luther
powiedział, że sprawa toczy się od 2009 roku, kiedy to Urząd odnalazł
spadkobierców poprzednich właścicieli. Ulica Zalesie została objęta specustawą
drogową dotyczącą ul. Gołębiej. Obecnie prowadzona sprawa sądowa dotyczy m.in.
uzgodnienie treści księgi wieczystej ze stanem faktycznym. W momencie
występowania do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
o sporządzenie dokumentacji geodezyjnej (wypis i wyrys z mapy ewidencyjnej
i ewidencji gruntów) okazało się, że na działce dokonano podziału hipotecznego
i część działki (u zbiegu ul. Wysokiej) zapisana jest w dwóch księgach
wieczystych: Skarbu Państwa i mieszkańców (z tego powodu Urząd wystąpił o uzgodnienie
treści księgi wieczystej ze stanem faktycznym).
Pan Waldemar Luther
powiedział, że zgodnie ze specustawą drogową, odszkodowanie ustala starosta
(który wydaje także decyzje dot. dróg gminnych). Obecnie starosta zawiesił
postępowanie do czasu rozstrzygnięcia stanu faktycznego księgi wieczystej. Pan Waldemar
Luther powiedział, że odszkodowanie na pewno zostanie wypłacone, gdy
zostanie ustalone oraz zaakceptowane przez właścicieli. Pan Waldemar Luther
wyjaśnił, że Miasto jest stroną postępowania, podobnie jak właściciele
nieruchomości.
Radny Łukasz Grzonka zapytał,
jaką powierzchnię ma działka zapisana w dwóch księgach wieczystych i czy jej
podział nastąpił po 2010 roku.
Pan Waldemar Luther
powiedział, że działka ma ponad 400 m2, a jej podział nastąpił po
2010 roku.
Radny Maciej Krzyżański zwrócił
się z prośbą o usunięcie uschniętego drzewa, znajdującego się u zbiegu ul.
Poznańskiej i DW 430 (przy wyjeździe do Łęczycy) oraz poprosił o podjęcie
rozmów z PKP, aby przywróciły poprzedni wygląd przejścia podziemnego przy
dworcu w Puszczykowie (tj. wygląd sprzed modernizacji).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że zostanie wystosowane pismo w tej sprawie.
Radny Maciej Krzyżański
poprosił o zaproszenie przedstawicieli PKP oraz Powiatowego Konserwatora
Zabytków na posiedzenie komisji lub sesję w celu wyjaśnienia i ustalenia wielu
istotnych spraw związanych z modernizacją linii kolejowej.
Ad 11. Wolne głosy.
Pan Zbigniew Czyż, którego
sprawę poruszył radny Łukasz Grzonka w poprzednim punkcie obrad, przedstawił jej
szczegóły, cytując m.in. fragmenty pism otrzymywanych z Urzędu Miejskiego w Puszczykowie,
Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz kancelarii rzeczoznawców majątkowych.
Pan Zbigniew Czyż zarzucił Urzędowi Miejskiego w Puszczykowie złą
wolę.
Radca prawny Szymon Muszyński
stwierdził, że z wypowiedzi mieszkańca wynika, że przedstawiana kwestia dotyczy
jego indywidualnej sprawy, a sprawy indywidualne rozpatruje burmistrz i nie
należą one do kompetencji Rady Miasta. Radca prawny podkreślił, że poszczególni
radni mogą pomagać mieszkańcom w załatwianiu sprawy (np. interweniując w
Urzędzie), ale indywidualnych spraw nie rozstrzyga się na sesji (podział władzy
na uchwałodawczą i wykonawczą).
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że dobrze się stało, że radni zostali zapoznani ze
sprawą, bo będą mogli pomóc, ale sprawa powinna być kontynuowana i rozstrzygnięta
zgodnie z prawem w Urzędzie.
Pan Zbigniew Ziółkiewicz wniósł
zastrzeżenia do rozkładu jazdy bezpłatnej komunikacji autobusowej Miasta oraz
wyraził niezadowolenie z powodu braku nawierzchni i chodnika przy ul.
Szpitalnej, którą chodzi codziennie wielu pracowników szpitala (błoto). Ponadto
mieszkaniec uznał za niezasadne ściąganie dobrych - jego zdaniem - płytek z
chodnika przy ul. Kraszewskiego i układanie tam kostki pozbrukowej.
Radny Maciej Krzyżański
zachęcił do lektury „Kroniki Miasta Poznania", której tom został poświęcony
Puszczykowu.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz a następnie burmistrz Andrzej Balcerek złożyli życzenia
świąteczne i noworoczne.
Ad 12. Zamknięcie sesji.
O godz. 20:00 przewodnicząca Rady
Małgorzata Hempowicz zamknęła 26. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
Protokołowała
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta