Protokół nr 31/17/VII 31. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 23 maja 2017 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
Protokół nr 31/17/VII
31. sesji Rady Miasta Puszczykowa,
która odbyła się w dniu 23 maja 2017 r.
w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul.
Podleśna 4
OB.0002.31.2017
Godz. rozpoczęcia: 17:00
Godz. zakończenia: 19:27
Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz otworzyła 31. sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitała
mieszkańców, pracowników Urzędu Miejskiego i radnych oraz stwierdziła quorum
(obecnych 13 radnych; chwilowa nieobecność radnych Macieja Krzyżańskiego i Jana
Łagody).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego
protokołu.
Ad 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych
wniosków o jego zmianę.
Sekretarz Maciej Dettlaff
złożył wniosek o wykreślenie punktu 2, tj. Przyjęcie
protokołu nr 30/17/VII z 25 kwietnia 2017 r. i przeniesienie go na kolejną
sesję.
Sekretarz Maciej Dettlaff
złożył wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały ws. zmiany
Uchwały Nr 213/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w
sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk
nr 235). Sekretarz poinformował, że Wojewoda Wielkopolski wniósł uwagę do
podjętej na poprzedniej sesji uchwały ws. rozpatrzenia skargi na działalność
Burmistrza Miasta Puszczykowa.
Radni otrzymali ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad wnioskiem o wykreślenie punktu
3, tj. Przyjęcie protokołu nr 30/17/VII z
25 kwietnia 2017 r.
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Wniosek został przyjęty
jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad wprowadzeniem do porządku obrad
punktu: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: projektu uchwały ws. zmiany
Uchwały Nr 213/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w
sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk
nr 235).
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Wniosek został przyjęty
jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz powiedziała, że zgłoszony projekt uchwały zostanie wprowadzony do
porządku obrad jako punkt 6.
O godz. 17:09 do obradujących
dołączył radny Maciej Krzyżański (obecnych 14 radnych).
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad z
uwzględnieniem przyjętych wniosków.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Porządek obrad zostały
przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:
1. Otwarcie
sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
3. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: nadania tytułu „Zasłużony dla miasta Puszczykowa"
Pani Kazimierze Bzdędze (druk nr 230).
4. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr 146/16/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 27 września 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych
w Puszczykowie w rejonie pomiędzy torami PKP, ulicą Kosynierów
Miłosławskich, rzeką Wartą, ulicą Nadwarciańską i ulicą Mocka, obręb Niwka,
arkusz 8, 9, 10 i 12 (druk nr 232).
5. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: przejęcia od Powiatu Poznańskiego prowadzenia
zadania publicznego w zakresie zarządzania drogami powiatowymi w granicach
administracyjnych Miasta Puszczykowa (druk nr 231).
6. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr 213/17/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na
działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk nr 235).
7. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 169/16/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2017-2023 (druk nr 233).
8. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok
2017 Nr 170/16/VII z dnia 20 grudnia 2016 r. (druk nr 234).
9. Sprawozdanie
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
10. Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
11. Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
12. Wolne
głosy.
13. Zamknięcie
sesji.
Ad 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: nadania tytułu
„Zasłużony dla miasta Puszczykowa" Pani Kazimierze Bzdędze (druk nr 230).
Przewodniczący Komisji
weryfikującej wnioski o przyznanie tytułów honorowych Filip Ryglewicz
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że do Rady Miasta Puszczykowa
wpłynął wniosek o nadanie tytułu „Zasłużony dla miasta Puszczykowa" pani
Kazimierze Bzdędze, który został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.
Przewodniczący Filip Ryglewicz podkreślił, że trudno byłoby znaleźć
drugą tak wybitną osobę, która poświęciła się pracy z dziećmi. Pani Kazimiera
Bzdęga od 26 lat pełni funkcję dyrektora Niepublicznego Przedszkola Nr 3 „Leśni
Przyjaciele", w którym pracowała od 1978 roku.
Odpowiadając na pytanie radnej Elżbiety
Czarneckiej, sekretarz Maciej Dettlaff powiedział, że Statut Miasta
Puszczykowa przewiduje dwa wyróżnienia honorowe: „Honorowe Obywatelstwo Miasta
Puszczykowa" i tytuł „Zasłużony dla miasta Puszczykowa", ale żaden z nich nie
posiada definicji (nie ma formalnego rozróżnienia). Komisja weryfikująca
wnioski o przyznanie tytułów honorowych zaopiniowała złożony wniosek zgodnie z
wolą wnioskodawców.
Radna Małgorzata Szczotka
złożyła wniosek, żeby podjąć pracę nad zdefiniowaniem obu tytułów, co ułatwi
formułowanie kolejnych wniosków oraz pracę komisji weryfikacyjnej.
Radca prawny Szymon Muszyński
powiedział, że krąg osób zasłużonych dla Miasta jest węższy niż krąg honorowych
obywateli (można być honorowym obywatelem, ale nie być zasłużonym dla Miasta).
Radca prawny Szymon Muszyński powiedział, że pani Kazimiera Bzdęga,
mająca zasługi dla Miasta, powinna otrzymać tytuł „Zasłużony dla miasta
Puszczykowa".
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. nadania tytułu „Zasłużony dla miasta Puszczykowa"
Pani Kazimierze Bzdędze.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała nr 217 została
przyjęta jednogłośnie.
Ad 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr
146/16/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 27 września 2016 r. w sprawie
przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla terenów położonych w Puszczykowie w rejonie pomiędzy torami PKP, ulicą
Kosynierów Miłosławskich, rzeką Wartą, ulicą Nadwarciańską i ulicą Mocka, obręb
Niwka, arkusz 8, 9, 10 i 12 (druk nr 232).
Kierownik Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak przedstawiła ww.
projekt uchwały informując, że po podjęciu w ubiegłym roku uchwały ws.
przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
dla terenów położonych w Puszczykowie w rejonie pomiędzy torami PKP, ulicą
Kosynierów Miłosławskich, rzeką Wartą, ulicą Nadwarciańską i ulicą Mocka, urząd
przystąpił do czynności planistycznych (zawiadomił instytucje, wystąpił o
składanie wniosków do planu, podał do publicznej wiadomości informację o
rozpoczęciu prac nad planem). Po zebraniu wniosków, powstała pierwsza koncepcja
projektu planu i zostało zorganizowane spotkanie z mieszkańcami (w ramach
posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta). W wyniku dyskusji i zgłoszonych
wniosków, burmistrz zaproponował zmienić uchwałę w taki sposób, żeby można było
prowadzić niezależne prace dla dwóch części obszaru A i B (linia podziała
wzdłuż ul. Szpitalnej i Narcyzowej).
Radna Agata Wójcik
zapytała, dlaczego linia podziału nie została poprowadzona wzdłuż całej ul.
Nadwarciańskiej.
Pani Alina Stempniak
odpowiedziała, że szerokość ul. Nadwarciańskiej wzbudza kontrowersje,
a przedłożona propozycja podziału daje szanse na szybsze uchwalenie
planu.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, kto wnioskował o poszerzenie ul. Nadwarciańskiej.
Pani Alina Stempniak
odpowiedziała, że wnioski do planów składają różne instytucje, np. Zarząd Dróg
Powiatowych. Ulica Nadwarciańska w niektórych fragmentach ma tylko 9 - 9,5 m, a
np. ul. Kraszewskiego ma szerokość 20 m.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przypomniała, że w
związku z wystąpieniem problemów dotyczących szerokości ul. Nadwarciańskiej,
postanowiono o podziale terenu planu na część A i B, który ma na celu
doprowadzenie do uchwalenia planu dla części niebudzącej kontrowersji, przy
jednoczesnym poszukiwaniu satysfakcjonujących rozwiązań do pozostałego obszaru.
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Jakub Musiał zgodził się z wypowiedzią przewodniczącej Rady i poinformował,
że komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany Uchwały Nr 146/16/VII Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 27 września 2016 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w
Puszczykowie w rejonie pomiędzy torami PKP, ulicą Kosynierów Miłosławskich,
rzeką Wartą, ulicą Nadwarciańską i ulicą Mocka, obręb Niwka, arkusz 8, 9, 10 i
12 (druk nr 232).
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 218 została
przyjęta.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: przejęcia od Powiatu
Poznańskiego prowadzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania drogami
powiatowymi w granicach administracyjnych Miasta Puszczykowa (druk nr 231).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że Puszczykowo zarządza drogami
powiatowymi na podstawie porozumienia z 2006 roku. Obecnie powiat wystąpił
o podpisanie nowego porozumienia, do którego koniecznym jest podjęcie
uchwały ws. przejęcia prowadzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania
drogami powiatowymi. Powiat argumentuje swój wniosek koniecznością uaktualnienia
i ujednolicenia porozumienia. Zadania oraz sposób finansowania nie ulegną
zmianie.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała o zakres
czynności dotyczących zarządzania drogami powiatowymi.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że zakres jest bardzo szeroki i wynika z ustawy o drogach
publicznych. Do głównych zadań należy m.in. bieżące utrzymanie dróg
(odśnieżanie, remonty cząstkowe, ustalanie zjazdów do posesji, naliczanie opłat
za zajęcia pasa drogowego), ubezpieczenie dróg, wydawanie decyzji administracyjnych,
dokonywanie przeglądów okresowych.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że corocznie na utrzymanie dróg powiatowych Miasto otrzymuje od
powiatu kwotę ok. 200 tys. zł.
O godz. 17:30 do obradujących
dołączył radny Jan Łagoda (obecnych 15 radnych).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała, kto jest
odpowiedzialny na znaki drogowe ustawione przy drogach powiatowych.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że projekt organizacji ruchu dla poszczególnych ulic gminnych i
powiatowych przygotowuje Miasto, ale każdorazowo podlega on zaopiniowaniu przez
powiat.
Radna Elżbieta Bijaczewska
poinformowała, że na terenie Puszczykowa jest 7025 m dróg powiatowych, a za
każdy kilometr drogi powiat płaci Miastu 27 tys. zł.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
zapytała, czy omawiany projekt uchwały obejmuje te same ulic, co poprzednia
uchwała.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że wykaz ulic nie ulega zmianom.
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Jakub Musiał poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała
ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. przejęcia od Powiatu Poznańskiego prowadzenia zadania
publicznego w zakresie zarządzania drogami powiatowymi w granicach administracyjnych
Miasta Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za" - 15 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała nr 219 została
przyjęta jednogłośnie.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr
213/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie
rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk nr 235).
Sekretarz Maciej Dettlaff
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że na poprzedniej sesji
rozpatrywana była skarga na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa,
dotycząca przydzielenia lokalu socjalnego, który według skarżących nie
odpowiadał wymogom ustawowym. Skarga została uznana za bezzasadną.
Pismem, które wpłynęło po
przesłaniu materiałów na dzisiejszą sesję, Wojewoda Wielkopolski wskazał, żeby
uzasadnienie do podjętej uchwały uzupełnić o bardziej szczegółowe informacje na
temat przydzielonego lokalu, wskazując że spełnia on wymogi ustawy o ochronie
praw lokatorów.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że omawiany projekt uchwały zmienia jedynie treść uzasadnienia
poprzednio przyjętej uchwały, uzupełniając je o szczegóły historii sprawy
z dokładnym opisem przyznanego lokalu.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zwróciła uwagę, że w swym
piśmie wojewoda prosi Radę Miasta o uzupełnienie uzasadnienia do Uchwały Nr
213/17/VII, a z uwagi na to, że jest to sprawa pilna, zdecydowano o
przedstawieniu jej na dzisiejszej sesji.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany Uchwały Nr 213/17/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na
działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za" - 15 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała nr 220 została
przyjęta jednogłośnie.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr
169/16/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2017-2023 (druk nr 233).
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poprosiła, aby projekty uchwał ws. zmian
w budżecie oraz zmian w wieloletniej prognozie finansowej zostały omówione
jednocześnie.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie.
Po stronie dochodów wykreślono
dochody z tytułu dotacji na zadanie pn.: „Kompleksowa modernizacja energetyczna
i rozbudowa budynków Urzędu Miejskiego w Puszczykowie" (w związku z
przesunięciem terminu zakończenia zadania na 2018 r.). Ponadto dostosowano plan
dochodów do przewidywanego wykonania.
Po stronie wydatków:
-
zmniejszono o kwotę 500.000 zł wydatki na
zadanie pn.: „Kompleksowa modernizacja energetyczna i rozbudowa budynków Urzędu
Miejskiego w Puszczykowie" (w związku zprzesunięciem terminu zakończenia
zadania na 2018 r.),
-
zmniejszono o kwotę 150.000 zł wydatki na
zadanie pn.: „Budowa remizy strażackiej" (wzwiązku z przesunięciem
terminu zakończenia zadania na 2018 r.),
-
zmniejszono wydatki na prowizje bankowe o kwotę
9.000 zł,
-
zwiększono o kwotę 23.700 zł wydatki na zwroty nienależnie
pobranych przez beneficjentów MOPS świadczeń z pomocy społecznej,
-
zwiększono o kwotę 36.710,69 zł wydatki na
utrzymanie zieleni,
-
wprowadzono wydatki w kwocie 20.000 zł na
zadanie pn. „Budowa ogrodzenia na działce 570/4" (w granicy działki Policji).
Następnie skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały dotyczący zmian w wieloletniej
prognozie finansowej, w którym:
- przesunięto termin zakończenia
zadania pn.: „Budowa remizy strażackiej" z roku 2017 na rok 2018, zmieniono
limity wydatków: zmniejszono wydatki w 2017 r. o kwotę 150.000 zł, zwiększono
wydatki w roku 2018 o kwotę 150.000 zł;
- przesunięto termin zakończenia
zadania pn.: „Kompleksowa modernizacja energetyczna i rozbudowa budynków
Urzędu Miejskiego w Puszczykowie" z roku 2017 na rok 2018, zmieniono limity
wydatków: zmniejszono wydatki w 2017 r. o kwotę 500.000 zł, zwiększono wydatki
w roku 2018 o kwotę 850.000 zł.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zapytała, czy zwiększenie środków na utrzymanie zieleni o kwotę
prawie 40 tys. zł związane jest z nasadzeniami nowych drzew.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział twierdząco informując, że wynika to głównie z decyzji nakazujących
nasadzenia.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, dlaczego przesunięto termin zakończenia inwestycji budowy remizy oraz
modernizacji budynku Urzędu Miejskiego z 2017 na 2018 rok.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że dopiero wczoraj uzyskano pozwolenie na budowę remizy (opóźnienie
związane z problemami własności gruntów). Natomiast termin zakończenia
inwestycji modernizacji budynku Urzędu Miejskiego wynika z faktu unieważnienia
pierwszego przetargu (oferowana kwota znacznie przekraczała zabezpieczone
środki) i konieczności rozpisania kolejnego, który uwzględniał przyszłoroczny
termin zakończenia inwestycji.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał, dlaczego w wieloletniej prognozie finansowej zmiana limitu wydatków na
zadanie „Kompleksowa modernizacja energetyczna i rozbudowa budynków Urzędu
Miejskiego w Puszczykowie" nie jest przesunięciem rzędu 1:1 (zmniejszono
wydatki o 500 tys. zł w tym roku, a w kolejnym zwiększono o 850 tys. zł).
Skarbnik Piotr Łoździn
wyjaśnił, że w drugim przetargu wpłynęły dwie oferty na kwoty: ponad 2,7 mln zł
i nieco poniżej 2 mln zł. Niższa oferta i tak przekraczała zabezpieczone
środki, dlatego aby móc zrealizować zadanie w tych wartościach, konieczne było
zwiększenie środków. Skarbnik dodał, że drugi przetarg również musiał zostać
unieważniony i zostanie ogłoszony kolejny.
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Jakub Musiał poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały Nr 169/16/VII Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2017-2023.
Wynik głosowania: „za" - 11 głosów, „przeciw" - 1 głos,
„wstrzymało się" - 3 głosy.
Uchwała nr 221 została
przyjęta.
Ad 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2017 Nr 170/16/VII z dnia 20 grudnia 2016
r. (druk nr 234).
Ww. projekt uchwały został
omówiony w poprzednim punkcie porządku obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok
2017 Nr 170/16/VII z dnia 20 grudnia 2016 r.
Wynik głosowania: „za" - 12 głosów, „przeciw" - 1 głos,
„wstrzymało się" - 2 głosy.
Uchwała nr 222 została
przyjęta.
Ad 9. Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów
Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z bieżącej działalności Burmistrza oraz
referatów Urzędu Miejskiego stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, wiceburmistrz Władysław
Ślisiński oraz pracownicy Urzędu Miejskiego odpowiedzieli na pytania
dotyczące sprawozdań.
Ad 10. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz powiedziała, że pismo
Wojewody Wielkopolskiego zostało omówione w punkcie 6 porządku obrad. Następnie
przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przekazała informacje na temat
otrzymanych zaproszeń.
Ad 10. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała, czy na dworcu kolejowym można zainstalować biletomat.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że jeśli będzie to możliwe, zakup biletomatu zostanie wprowadzony
do budżetu projektu na budowę parkingu przy dworcu w Puszczykowie.
Radny Jan Łagoda zapytał o
stan prac budowy boiska do siatkówki plażowej na terenie zakola Warty.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze
podjęte.
Radny Jakub Musiał
zapytał, czy palenie ognisk jest dozwolone.
Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski odpowiedział, że obowiązuje całkowity zakaz spalania części
zielonych na gruncie (firma odbierająca śmieci odbiera również odpady zielone).
W przypadku rozpalania ognisk w celach rekreacyjnych, sugeruje się
poinformować o tym zamiarze sąsiadów oraz Straż Miejską.
Radny Jakub Musiał zapytał
o aktualnie przygotowywane przetargi na położenie nowych nawierzchni ulic.
Kierownik Referatu Infrastruktury
i Zamówień Publicznych Ewa Rybacka powiedziała, że ogłoszony został
przetarg na budowę chodnika przy ul. Brzozowej, a w przygotowaniu jest przetarg
na budowę chodnika przy ul. Niezłomnych.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że na ul. Krótkiej i Granicznej kładziona będzie
nawierzchnia ażurowa (bez podbudowy).
Odpowiadając na kolejne pytanie
radnego Jakuba Musiała, wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że dokumentacje na budowę ulicy: Żupańskiego, Świerkowej i
Kosińskiego są w opracowaniu.
Radny Jakub Musiał zapytał
z jakich obecnie funduszów pomocowych UE korzysta Puszczykowo.
Sekretarz Maciej Dettlaff
powiedział, że oprócz realizowanych już projektów, Miasto zamierza złożyć
wniosek na budowę węzła przesiadkowego przy dworcu w Puszczykowie oraz
ewentualnie na budowę tunelu pod torami w okolicy ul. 3 Maja. Obecnie oczekuje
się na rozstrzygnięcie konkursów, w
których Miasto ubiega się o dofinansowanie na remont willi Mimoza oraz budowę
boiska przy SP nr 1.
Radny Jakub Musiał wyraził
zadowolenie z powodu otwarcia placu zabaw, który został wybudowany ze środków
budżetu obywatelskiego. Następnie radny powiedział, że mieszkańcy ul. Gwarnej
obawiają się hałasu, docierającego z placu zabaw i poprosił o rozważenie
możliwości wygłuszenia terenu od strony ul. Gwarnej.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
powiedziała, że na kortach tenisowych przy SP nr 2 znajduje się gruba warstwa
piasku, który uniemożliwia grę.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że wyjaśni sprawę, ponieważ dwóch mieszkańców
zobowiązało się do utrzymywania kortów (środki na utrzymanie kortów przekazuje
Miasto).
Radna Agata Wójcik
zapytała o plany zabezpieczenia budynku Mimozy oraz zwróciła uwagę na niską
efektywność pracy firmy odbierającej śmieci, ponieważ worki wystawione przed
posesje na Starym Puszczykowie oczekują na odbiór kilka dni.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że firma wywożąca odpady jest codziennie dyscyplinowana. Ponadto w
związku z licznymi uwagami dotyczącymi trwałości worków na odpady zielone,
firma ma zmienić ich dostawcę.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że willa Mimoza zostanie zabezpieczona przed ewentualną dewastacją.
Radny Filip Ryglewicz
zapytał, czy planuje się ustawienie dodatkowych koszy na śmieci oraz koszy na
psie odchody przy głównych ulicach Miasta.
Burmistrz Andrzej Balcerek
powiedział, że właściciele psów powinni sprzątać po swoich zwierzętach.
Burmistrz powiedział, że nie planuje się ustawienia dodatkowych koszy.
Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski powiedział, że pomimo licznych akcji edukacyjnych nadal jest
problem z zachowaniem porządku przez właścicieli psów.
Ad 12. Wolne głosy.
Pan Piotr Szymański
poinformował, że przy wejściu do przejścia podziemnego przy ul. Kopernika
znajduje się składowisko prawdopodobnie niebezpiecznych odpadów, do których
dostęp nie jest zabezpieczony.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że teren powinien być zabezpieczony przez PKP,
dlatego sprawa zostanie przekazana władzom kolei.
Pani Katarzyna Jusypenko
powiedziała, że mieszkając przy ul. Ratajskiego, zmuszona była zamknąć okna o
godz. 23:30 z powodu hałasu i oparów, które powstają podczas pracy kolejarzy na
torach.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że prace związane ze szlifowaniem torów powinny się
niebawem zakończyć. Wiceburmistrz poinformował, że niedługo zamknięty zostanie
przejazd na ul. Dworcowej, w związku z czym dzieci chodzące do SP nr 2 miałyby
trudność, żeby dostać się do szkoły. Po interwencji u władz kolei, udostępnione
zostanie przejście dla pieszych. Ponadto wykonawca zobowiązał się do sprawnego przeprowadzenia
prac.
Burmistrz Andrzej Balcerek
odczytał fragment pisma p. Krzysztofa Semkowskiego, dyrektora kontraktu z PKP,
w którym wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia przejścia dla pieszych
przez przejazd na ul. Dworcowej (pismo zostało opublikowane za stronie
internetowej Miasta).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz podziękowała za skuteczną
interwencję.
Radny Łukasz Grzonka
powiedział, że szlifowanie torów odbywało się nawet w weekend o godz. 1
w nocy.
Pani Katarzyna Jusypenko
poinformowała, że 10 maja br. odbyło się spotkanie z mieszkańcami Puszczykowa w
sprawie ruchu na ul. Nadwarciańskiej, Ratajskiego i Wczasowej. Pani Katarzyna
Jusypenko podziękowała za udział w spotkaniu radnym, którzy w nim
uczestniczyli. Następnie powiedziała, że mieszkańcy przygotowali materiały,
których skutkiem jest petycja kierowana do burmistrza i Rady Miasta, pod którą
już podpisało się kilkuset mieszkańców. Pani Katarzyna Jusypenko
poprosiła o możliwość rozdania wszystkim radnym materiałów, które były prezentowane
podczas wspomnianego spotkania oraz które stanowić będą podstawę do dalszych
dyskusji.
Pani Katarzyna Jusypenko
zwróciła się do przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych Elżbiety
Bijaczewskiej o możliwość wystąpienia i przedstawienie ww. materiałów podczas
posiedzenia komisji oraz o zaproszenie przedstawicieli powiatu odpowiedzialnych
za komunikację i drogi.
Pani Katarzyna Jusypenko
poinformowała, co znajduje się w przekazanych materiałach (m.in. opracowanie
prof. Kamoli i petycja).
Przewodnicząca Komisji Spraw
Społecznych Elżbieta Bijaczewska wyraziła nadzieję, że
w przekazanych materiałach znajdują się także ekspertyzy powiatu oraz
zapewniła, że zorganizowane zostanie wspólne posiedzenie Komisji Spraw
Społecznych z Komisją Budżetu i Rozwoju Miasta, na którym omówiony
zostanie temat ruchu drogowego.
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Jakub Musiał zadeklarował wolę zorganizowania wspólnego
posiedzenia obu komisji.
Burmistrz Andrzej Balcerek
podziękował pani Katarzynie Jusypenko za inicjatywę i przekazane materiały oraz
zapewnił, że sprawa zostanie rozpatrzona na najbliższych posiedzeniach komisji.
Zaproponowane rozwiązania na pewno będą satysfakcjonowały i zabezpieczały
Miasto (nie będzie 20-metrowego pasa drogi).
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
oraz Małgorzata Szczotka zaprosiły mieszkańców do udziału
w warsztatach strategicznych, odbywających się w ramach prac nad
„Strategią Rozwoju i Promocji Miasta Puszczykowa", podczas których dyskutuje
się na temat kierunków rozwoju Miasta.
Pan Piotr Szamański
powiedział, że starają się, aby przedstawiciel Puszczykówka zawsze uczestniczył w warsztatach. Pan Piotr
Szamański przeprosił, jeśli ktokolwiek poczuł się urażony treścią ulotki
informującej o spotkaniu z 10 maja i zapewnił, że nie było to celowe działanie.
Dodał jednak, że wysoka frekwencja mieszkańców, którzy wzięli w nim udział
wskazuje na to, że temat wymaga wspólnego zaangażowania.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński podziękował panu Piotrowi Szymańskiemu za wypowiedź. Wiceburmistrz
powiedział, że zamierzał na spotkanie, które odbyło się 10 maja zaprosić osoby,
którzy przygotowują projekt organizacji ruchu na terenie Puszczykowa, ale po
przeczytaniu wspomnianej ulotki zaniechał tego zamiaru. Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że specjaliści opracowujący projekt organizacji ruchu
zostaną zaproszeni na wspólne posiedzenie komisji w celu zapoznania się z
wnioskami mieszkańców.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński zapytał, czy dostarczone przez mieszkańców materiały mogą zostać
przekazane osobom przygotowującym projekt organizacji ruchu, na co uzyskał
zgodę.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zwróciła się do przewodniczącej Komisji Spraw Społecznych
Elżbiety Bijaczewskiej oraz przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
Jakuba Musiała o ustaleniu terminu wspólnego posiedzenia komisji i
poinformowanie o tym wszystkich zainteresowanych.
Pani Katarzyna Jusypenko
powiedziała, że podczas wspólnego posiedzenia komisji oficjalnie złożona
zostanie petycja wraz ze wszystkimi podpisami.
Pan Błaszkowski z
Komisariatu Policji w Puszczykowie zapowiedział, że przedstawiciele policji
będą uczestniczyć w posiedzeniach Rady Miasta, poinformował o nowym programie
prewencyjnym „Bezpieczna gmina, bezpieczny mieszkaniec" oraz zachęcił do
korzystania z aplikacji „Moja Komenda".
Radny Filip Ryglewicz
zwrócił uwagę, że na ul. Wczasowej kierowcy często znacznie przekraczają
dozwoloną prędkość.
Przewodnicząca Komisji Spraw
Społecznych Elżbieta Bijaczewska wyraziła nadzieję, że współpraca z
policją będzie układała się lepiej.
Ad 13. Zamknięcie sesji.
O godz.19:27 przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz zamknęła 31. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
Protokołowała
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta