Protokół nr 3/18/VIII 3. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 18 grudnia 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie, ul. Podleśna 4
RM.0002.3.2018
Godzina
rozpoczęcia: 17:06
Godzina
zakończenia: 19:45
Ad 1. Otwarcie sesji i
stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki otworzył 3. sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitał
mieszkańców, pracowników Urzędu Miejskiego i radnych oraz stwierdził quorum
(obecnych 13 radnych, chwilowa nieobecność radnej Barbary Kamińskiej oraz
usprawiedliwiona nieobecność radnej Elżbiety Czarneckiej).
Listy
obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej
Balcerek przekazał na ręce prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej Gniewka
Niedbały wyposażenie i urządzenia ratownictwa, niezbędne do udzielenia pomocy
poszkodowanym. Specjalistyczny sprzęt został zakupiony przez Miasto Puszczykowo
przy wsparciu ze środków Funduszu Sprawiedliwości (Program I Priorytet IIIB).
Burmistrz Andrzej Balcerek podziękował posłowi na Sejm Rzeczpospolitej
Polskiej Bartłomiejowi Wróblewskiemu oraz członkowi Zarządu Powiatu w Poznaniu
Piotrowi Zalewskiemu za obecność podczas sesji oraz pomoc w uzyskaniu
dofinansowania.
Prezes
Ochotniczej Straży Pożarnej Gniewko Niedbała podziękował za przekazane
wyposażenie i zapewnił, że dzięki niemu prowadzone akcje będą mogły trwać
krócej i być skuteczniejsze. Pan Gniewko Niedbała podziękował
wszystkim osobom, które pomagały przy pozyskaniu dofinansowania oraz posłowi na
Sejm Rzeczpospolitej Polskiej Bartłomiejowi Wróblewskiemu, który przyczynił się
do powstania Programu Wsparcia dla Ochotniczych Straży Pożarnych finansowanego
z Funduszu Sprawiedliwości.
Poseł na
Sejm Rzeczpospolitej Polskiej Bartłomiej Wróblewski powiedział, że nie
zna innej instytucji niż ochotnicza straż pożarna, która działając społecznie
ratowałaby ludzkie życie, zdrowie i mienie. Puszczykowska jednostka została
reaktywowana przed kilkoma laty, co zdaniem posła przemawia za celowością i
słusznością jej doposażenia. Pan Bartłomiej Wróblewski przedstawił
również proces powstawania Programu Wsparcia dla Ochotniczych Straży Pożarnych
finansowanego z Funduszu Sprawiedliwości oraz procedurę przyznania
dofinansowania na zakup doposażenia dla Ochotniczej Straży Pożarnej w
Puszczykowie. Na zakończenie pan Bartłomiej Wróblewski życzył druhnom i
duhom tyle powrotów, ile wyjazdów na akcje ratunkowe.
O godzinie 17:14 do obradujących
dołączyła radna Barbara Kamińska (obecnych 14 radnych).
Korzystając
z okazji pan Bartłomiej Wróblewski pogratulował reelekcji burmistrzowi
Andrzejowi Balcerkowi oraz uzyskania mandatów nowo wybranym radnym. Pan Bartłomiej
Wróblewski zapewnił, że wzorem lat ubiegłych, deklaruje chęć współpracy i
pomocy władzom Miasta Puszczykowa w sprawach, w których takiego wsparcia i
pomocy będzie mógł udzielić.
Przedstawiciel
Zarządu Powiatu w Poznaniu Piotr Zalewski powiedział, że Powiat
Poznański nie uczestniczył w zakupie przekazywanego podczas dzisiejszej sesji
sprzętu, ale może poinformować, że puszczykowska jednostka ochotniczej straży
pożarnej uzyskała pomoc ze środków Powiatu Poznańskiego w kwocie 200.000 zł
dofinansowania na budowę remizy strażackiej. W imieniu Starosty
Poznańskiego Jana Grabkowskiego pan Piotr Zalewski życzył strażakom
bezpieczeństwa podczas prowadzonych akcji oraz pogratulował radnym oraz
burmistrzowi wyboru w minionych wyborach, a także uzyskania wysokiego wyniku
wyborczego. W imieniu władz Powiatu Poznańskiego pan Piotr Zalewski
zadeklarował chęć współpracy z Miastem Puszczykowem w sprawach dotyczących
funkcjonowania Powiatu Poznańskiego. Korzystając z okazji pan Piotr Zalewski
złożył wszystkim obecnym życzenia zdrowych i spokojnych Świąt Bożego
Narodzenia.
Burmistrz Andrzej
Balcerek podziękował przedmówcom za złożone życzenia oraz deklaracje chęci
współpracy i pomocy w sprawach ważnych dla Miasta Puszczykowa. W podziękowaniu
za okazane wsparcie, burmistrz Andrzej Balcerek wręczył panom
Bartłomiejowi Wróblewskiemu oraz Piotrowi Zalewskiemu upominek w postaci
kalendarza na przyszły rok.
O godzinie
17:20 przewodniczący Rady Tomasz Potocki ogłosił przerwę, która trwała
do 17:28.
Ad 2. Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
W imieniu
Burmistrza, sekretarz Maciej Dettlaff złożył wniosek o dodanie do
porządku obrad punktu 14. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania
ścieków na terenie Miasta Puszczykowa (druk nr 36).
Przewodniczący Rady
Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie w sprawie zmiany porządku obrad.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Zmiana
porządku obrad została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do
protokołu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie w sprawie zatwierdzenia
przedstawionego porządku obrad.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Porządek
obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do
protokołu.
- Otwarcie sesji i stwierdzenie
prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad i
rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
- Przyjęcie protokołu nr 1/18/VIII z
dnia 20 listopada 2018 r.
- Przyjęcie protokołu nr 2/18/VIII z
dnia 27 listopada 2018 r.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 (druk nr 28).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek
w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 27).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania
nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na
zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek
w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 26).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie
posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób
objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu" na lata
2019-2023 (druk nr 25).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie odwołania członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 21).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie powołania członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 22).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w
rejonie ulicy Działkowej w Puszczykowie (druk nr 23).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części nieruchomości położonej w
Puszczykowie w rejonie ulicy Sowiej (druk nr 24).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk
nr 31).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie
Miasta Puszczykowa (druk nr 36).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych
straży pożarnych (druk nr 29).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie określenia wysokości, zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej
dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Puszczykowa, w tym
kategorii dzieci, na które przyznawana jest dotacja (druk nr 30).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały Nr 275/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 19 grudnia
2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Puszczykowa na lata 2018-2023 (druk nr 32).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2018 Nr 276/17/VII
z dnia 19 grudnia 2017 r. (druk nr 33).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2019-2028 (druk nr 34).
- Rozpatrzenie projektu uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 (druk nr 35).
- Sprawozdanie z bieżącej działalności
Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
- Informacje Przewodniczącego Rady
Miasta.
- Interpelacje, zapytania i wnioski
radnych.
- Wolne głosy.
- Zamknięcie sesji.
Ad 3. Przyjęcie protokołu nr 1/18/VIII z
dnia 20 listopada 2018 r.
Wobec braku uwag,
przewodniczący Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad
przyjęciem protokołu nr 1/18/VIII z dnia 27 listopada 2018 r.
Wynik głosowania: „za"
- 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Protokół nr
1/18/VIII został przyjęty jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do
protokołu.
Ad 4. Przyjęcie protokołu nr 2/18/VIII z
dnia 27 listopada 2018 r.
Wobec braku uwag,
przewodniczący Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad
przyjęciem protokołu nr 2/18/VIII z dnia 27 listopada 2018 r.
Wynik głosowania: „za"
- 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Protokół nr
2/18/VIII został przyjęty jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do
protokołu.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 (druk nr 28).
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski przedstawił projekt
uchwały w sprawie
Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019.
W imieniu
Burmistrza, pan Karol Majewski zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały
polegającą na dodaniu do realizatorów działań w dziale 4 pkt. 3 zadanie 1 i 2
Komisariatu Policji w Puszczykowie.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad autopoprawkami do projektu uchwały w sprawie
Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019 (druk nr 28).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Autopoprawki
zostały zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie
Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania
Narkomanii na rok 2019 (druk nr 28).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
21/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie
dożywiania „Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 27).
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski przedstawił projekt
uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie
dożywiania „Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie
ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w
szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 27).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
22/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania
nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na
zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek
w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 26).
Kierownik Miejskiego
Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski przedstawił projekt uchwały w
sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania
nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na
zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek
w szkole i w domu" na lata 2019-2023.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie
podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie
pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku
lub żywności dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole
i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 26).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
23/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych
głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 8. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie
posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób
objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu"
na lata 2019-2023 (druk nr 25).
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Majewski przedstawił projekt
uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w
formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych
dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w
domu" na lata 2019-2023.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki przeprowadził
głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu
wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w
postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim rządowym
programem „Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (druk nr 25).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
24/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 9. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie odwołania członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 21).
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poprosił o łączne przedstawienie projektów uchwał
rozpatrywanych w tym oraz kolejnym punkcie porządku obrad.
Sekretarz Maciej
Dettlaff przedstawił projekt uchwały w sprawie odwołania członka Komisji
Mieszkaniowej oraz projekt uchwały w sprawie powołania członka Komisji
Mieszkaniowej.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała oba ww. projekty uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie odwołania
członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 21).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
25/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 10. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie powołania członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 22).
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bjaczewska poinformowała, że na
posiedzeniu, które odbyło się w dniu 13 grudnia br. komisja pozytywnie
zaopiniowała kandydaturę radnej Marii Michałowskiej na członka Komisji
Mieszkaniowej.
Radna Maria
Michałowska potwierdziła swoją kandydaturę na członka Komisji Mieszkaniowej.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie powołania
członka Komisji Mieszkaniowej (druk nr 22).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
26/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 11. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w
rejonie ulicy Działkowej w Puszczykowie (druk nr 23).
Pani Aleksandra
Mizerska z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na
oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w rejonie ulicy Działkowej w
Puszczykowie.
Radny Maciej
Krzyżański przedstawił swoje wątpliwości dotyczące tego, że właściwszym
działaniem byłaby sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, niż oddawanie jej w
dzierżawę na kolejne lata.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki odpowiedział, że na Komisji Budżetu i Rozwoju
Miasta, która odbyła się 17 grudnia br. poinformowano, iż dotychczasowi
dzierżawcy nie są zainteresowani zakupem nieruchomości, a jedynie jej dalszą
dzierżawą.
Radna Barbara
Kamińska zapytała, z czego wynika taka niska stawka za dzierżawę.
Pani Aleksandra
Mizerska odpowiedziała, że stawka została uregulowana zarządzeniem
burmistrza, stworzonym na podstawie operatu szacunkowego, sporządzonego przez
biegłego rzeczoznawcę.
Przewodniczący Komisji Budżetu
i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że
komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia
zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonej w rejonie ulicy
Działkowej w Puszczykowie (druk nr 23).
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 1, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
27/18/VIII została przyjęta.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 2. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części nieruchomości położonej w
Puszczykowie w rejonie ulicy Sowiej (druk nr 24).
Pani Aleksandra
Mizerska z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami
przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części
nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie ulicy Sowiej.
Radny Maciej
Krzyżański powiedział, że po dokonaniu sprzedaży omawianej części
nieruchomości teren przeznaczony pod drogę będzie miał jedynie 8 m szerokości.
Radny Maciej Krzyżański zapytał, czy w przyszłości taka szerokość drogi
nie będzie stanowiła przeszkody uzyskania pozwolenia na jej budowę.
Pani Aleksandra
Mizerska odpowiedziała, że jeśli w przyszłości zostanie podjęta decyzja
o budowie drogi we wskazanej lokalizacji, to nie będzie ona stanowiła
problemu. Przedmiotowa droga posiada status drogi wewnętrznej i w jej przypadku
szerokość 8 m jest wystarczająca do uzyskania pozwolenia na budowę.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie wyrażenia
zgody na sprzedaż części nieruchomości położonej w Puszczykowie w rejonie
ulicy Sowiej (druk nr 24).
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
1.
Uchwała Nr
28/18/VIII została przyjęta.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 13. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa (druk
nr 31).
Przewodnicząca
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Barbara Kamińska poinformowała, że
w opinii komisji skarga była całkowicie bezzasadna. Inne potraktowanie
sprawy i nieobciążenie skarżących stosowną nota byłoby sprzeczne z zasadą
dyscypliny finansów publicznych.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie
rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Miasta Puszczykowa
(druk nr 31).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
29/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 14. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie
Miasta Puszczykowa (druk nr 36).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński przedstawił projekt uchwały w sprawie regulaminu dostarczania
wody i odprowadzania ścieków na terenie Miasta Puszczykowa.
Radny Krzysztof
Paszkowski odczytał zapis § 6 pkt. 3 Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania
ścieków stanowiący, że „Wniosek o
zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z
przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym powinien w szczególności
zawierać oświadczenie wnioskodawcy, czy nieruchomość jest podłączona do sieci
wodociągowej przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego". Radny Krzysztof
Paszkowski zapytał, co w sytuacji, gdy wnioskodawca posiada więcej niż
jedno przyłącze.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że Aqanet S.A. musi zostać poinformowany o
doprowadzaniu dwóch ujęć wody do tego samego rurociągu, taka konieczność wynika
z ryzyka wystąpienia skażenia wody. Nieruchomości posiadające więcej niż
jedno przyłącze będą kontrolowane przez Aquanet S.A.
Radny Krzysztof
Paszkowski odczytał zapis § 8 pkt. 1 Regulaminu dostarczania wody
i odprowadzania ścieków stanowiący, że „Częstotliwość okresów rozliczeniowych określa przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne w umowie o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzenie ścieków".
Zdaniem radnego Krzysztofa Paszkowskiego taki zapis jest
niedopuszczalny, ponieważ ta kwestia powinna zostać ustalona
w porozumieniu z odbiorcą.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że zastosowane okresy rozliczeniowe,
np. miesięczny lub kwartalny określa umowa o zaopatrzenie w wodę lub
odprowadzenie ścieków.
Radny Filip
Ryglewicz zapytał, kto w obecnej sytuacji, będzie decydował o podwyżkach taryf dla usług zbiorowego
zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, realizowanych przez
Aquanet S.A. na terenie Miasta Puszczykowa.
Wiceburmistrz
Władysław Ślisiński odpowiedział, że do niedawna Rada Miasta miała
możliwość przedyskutowania zmian taryf bezpośrednio z administratorem. Obecnie
tę kompetencję posiada Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, a jej
dodatkowym uprawnieniem jest nadzorowanie, aby taryfy nie wzrastały gwałtownie.
Instytucja ta może odmówić akceptacji cen przedstawionych przez Aquanet S.A.
Dnia 6 czerwca br. wprowadzono nowe taryfy, pozostawiając ich dotychczasową wysokość
bez zmian. Czas ich obowiązywania to najbliższe 3 lata.
Skarbnik
Piotr Łoździn uzupełnił odpowiedź udzieloną przez wiceburmistrza
Władysława Ślisińskiego radnemu Krzysztofowi Paszkowskiemu informując, że
kwestia rozliczeń nie może zostać uregulowana szczegółowo w uchwale, ponieważ
zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w
wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków sposób i termin rozliczeń reguluje
umowa zawarta między stronami.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu uchwały w sprawie
regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Miasta
Puszczykowa (druk nr 36).
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" -
0.
Uchwała Nr
30/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe zestawienie
przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 15. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych
straży pożarnych (druk nr 29).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości
ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych.
Przewodnicząca
Komisji Spraw Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członków
ochotniczych straży pożarnych (druk nr 29).
Wynik głosowania: „za" - 14
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
31/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 16. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie określenia wysokości, zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej
dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Puszczykowa, w tym
kategorii dzieci, na które przyznawana jest dotacja (druk nr 30).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości, zasad
ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na
terenie Miasta Puszczykowa, w tym kategorii dzieci, na które przyznawana jest
dotacja.
Radny Jan
Łagoda zapytał, czy znana jest kwota opłaty za pobyt dziecka w żłobku po
uwzględnieniu dotacji (na terenie Miasta Puszczykowa działa obecnie jeden
żłobek).
Skarbnik Piotr
Łoździn powiedział, że z jego wiedzy wynika, iż opłata za pobyt jednego
dziecka w żłobku wynosiła ponad 600 zł za miesiąc i została obniżona w wyniku
dotacji o 200 zł. Zdaniem skarbnika Piotra Łoździna należy założyć,
że zwiększenie wysokości dotacji wpłynie na ponowne obniżenie wysokości
czesnego.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie określenia wysokości, zasad ustalania oraz rozliczania
dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta
Puszczykowa, w tym kategorii dzieci, na które przyznawana jest dotacja (druk nr
30).
Wynik głosowania: „za" - 14
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
32/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 17. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały Nr 275/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 19 grudnia
2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2018-2023 (druk nr 32).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr 275/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2018-2023.
Przewodniczący Komisji
Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr 275/17/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia
19 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej
Miasta Puszczykowa na lata 2018-2023 (druk nr 32).
Wynik głosowania: „za" - 14
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
33/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 18. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na
rok 2018 Nr 276/17/VII z dnia 19 grudnia 2017 r. (druk nr 33).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2018 Nr 276/17/VII z
dnia 19 grudnia 2017 r., informując o zmianach:
w dochodach:
1) W dziale 700 zmniejszono o kwotę 230.000 zł dochody z
tytułu sprzedaży gruntów.
2) W dziale 756 zwiększono dochody z tytułu udziału w
podatku PIT o kwotę 917.956,12 zł.
3) W dziale 852 zmniejszono dotację z budżetu państwa na
zadania z zakresu pomocy społecznej o kwotę 3.261 zł.
4) W dziale 921 zmniejszono o kwotę 1.017.956,12 zł
dochody z tytułu dotacji ze środków UE (dochody zostaną zrealizowane w 2019
r.).
w wydatkach:
1) W rozdziale 70005
zmniejszono o kwotę 44.100 zł wydatki na realizację zadania pn.: „Adaptacja
na potrzeby Urzędu Miejskiego budynku nastawni" z uwagi na przesunięcie terminu
zakończenia realizacji zadania na 2019 r.
2) W rozdziale 80101
dokonano zmian w klasyfikacji wydatków.
3) W dziale 852
dokonano zmian w klasyfikacji wydatków oraz z uwagi na zmniejszenie dotacji z
budżetu państwa umniejszono wydatki w rozdziale 85213 o kwotę 237 zł oraz w
rozdziale 85216 o kwotę 3.024 zł.
4) W rozdziale 855
dokonano zmian w klasyfikacji wydatków.
5) W rozdziale 92601
zmniejszono o kwotę 285.900 zł wydatki na realizację zadania pn.: „Budowa
pumptracku przy ul. Nowe Osiedle" z uwagi na przesunięcie terminu zakończenia
realizacji zadania na 2019 r.
W imieniu Burmistrza skarbnik Piotr
Łoździn zgłosił autopoprawkę polegającą na zmianie klasyfikacji budżetowej
opłaty za odprowadzanie wód do rzeki Warty, które ponosimy od 2018 roku w
kwocie 212.000 zł z rozdziału 60016 do rozdziału 90001.
Radna Barbara Kamińska zapytała o przyczynę zwiększenia wydatków na dotacje w ramach realizacji Programu
współpracy z organizacjami pożytku publicznego o kwotę 30.000 zł
w rozdziale 92605.
Skarbnik Piotr Łoździn odpowiedział, że pytanie
nie dotyczy trwającego punktu obrad.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady
Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad autopoprawkami do
projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2018 Nr
276/17/VII z dnia 19 grudnia 2017 r. (
druk nr 33).
Wynik głosowania: „za" - 14
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Autopoprawki
zostały zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Szczegółowe zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do
protokołu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2018 Nr
276/17/VII z dnia 19 grudnia 2017 r. (druk nr 33).
Wynik głosowania: „za" - 14
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
34/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
O godzenie
18:20 przewodniczący Rady Tomasz Potocki ogłosił przerwę trwającą do 18:23.
W trakcie
przerwy sesję opuścił radny Piotr Płóciennik (obecnych 13 radnych).
Ad 19. Rozpatrzenie projektu uchwały w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy
Finansowej Miasta Puszczykowa na lata 2019-2028 (druk nr 34).
Skarbnik Piotr Łoździn przedstawił projekt
uchwały
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej
Miasta Puszczykowa na lata 2019-2028.
W imieniu Burmistrza skarbnik Piotr Łoździn zgłosił następujące
autopoprawki:
w załączniku nr 1:
1) Zwiększenie dochodów o
kwotę 1.000.000 zł, w tym zmniejszenie o kwotę 17.956,11 zł dochodów
bieżących z tytułu podatków i opłat i zwiększenie o kwotę 1.017.956,11 zł
dochodów majątkowych z dotacji (środki UE).
2) Zwiększenie wydatków o
kwotę 1.000.000 zł, w tym zwiększenie wydatków majątkowych 680.000 zł,
zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 320.000 zł.
w załączniku nr 2:
1) Wprowadzono przedsięwzięcie
majątkowe kontynuowane pn.: Budowa pumptracku przy ul. Nowe Osiedle: limit
wydatków 2019 r. 285.900 zł.
2) Wprowadzono przedsięwzięcie
majątkowe kontynuowane pn.: Adaptacja na potrzeby Urzędu Miejskiego budynku
nastawni: limit wydatków 2019 r. 50.000 zł.
3) Zwiększono wydatki majątkowe
kontynuowane na Program budowy dróg o kwotę 300.000 zł.
4) Zwiększono wydatki
majątkowe kontynuowane na Program budowy i modernizacji oświetlenia o kwotę
44.100 zł.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad autopoprawkami do
projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Puszczykowa na lata 2019-2028.
Wynik głosowania: „za" - 13
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Autopoprawki
zostały zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Puszczykowa na lata 2019-2028 (druk nr 34).
Wynik głosowania: „za" - 13
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
35/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 20. Rozpatrzenie projektu
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 (druk nr 35).
Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił projekt uchwały budżetowej Miasta
Puszczykowa na rok 2019, informując, że projekt uchwały zakłada:
1. Dochody budżetu Miasta w
wysokości 54.300.000 zł.
2. Wydatki budżetu Miasta w wysokości 54.600.000 zł.
3. Deficyt budżetu Miasta w wysokości
300.000 zł, który zostanie pokryty z wolnych środków pieniężnych z lat
ubiegłych, co oznacz, że nie wpłynie on na zwiększenie zadłużenia Miasta.
4. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń
na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 200.000 zł.
5. Wydatki na realizację zadań określonych w programach
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz zwalczania
narkomani w wysokości 200.000 zł.
6. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu ustawami w
wysokości 6.117.879 zł.
7. Przychody budżetu Miasta w wysokości
2.502.000 zł, w tym przychody w wysokości 302.000 zł z tytułu z wolnych
środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu,
wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i
pożyczek z lat ubiegłych.
8. Rozchody budżetu Miasta w wysokości 2.202.000 zł.
9. Rezerwę ogólną w wysokości 250.000
zł.
10. Rezerwy celowe w wysokości 463.000 zł, w tym na:
1) wydatki bieżące w
wysokości 271.000 zł, w tym na:
a) realizację zadań
związanych z zarządzaniem kryzysowym w wysokości 121.000 zł.
b) wydatki oświatowe w
wysokości 140.000 zł.
c) zadania realizowane w
ramach inicjatywy lokalnej w wysokości 10.000 zł.
2) wydatki majątkowe w
wysokości 192.000 zł, w tym na:
a) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej w
wysokości 10.000 zł.
b) pozostałe wydatki majątkowe w wysokości 182.000 zł.
11.
Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) zaciągania kredytów i
pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu
roku budżetowego deficytu budżetu Miasta do kwoty 5.000.000 zł.
2) dokonywania zmian planu
wydatków w ramach działu w zakresie zadań i grup wydatków, o których mowa w
art. 236 ustawy o finansach publicznych.
3) przekazania kierownikom
jednostek organizacyjnych Miasta uprawnień do dokonywania zmian planu wydatków
w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zmian w zakresie paragrafów
302, 401, 404, 411, 412 oraz wydatków majątkowych.
4) lokowania wolnych środków
budżetowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę rachunku bankowego
Miasta.
12.
Ustala się kwotę 500.000 zł, do której Burmistrz Miasta może
samodzielnie zaciągać zobowiązania.
W imieniu Burmistrza skarbnik Piotr Łoździn
zgłosił następujące autopoprawki:
1. w § 1 (i odpowiednio w
załączniku nr 1) zwiększenie dochodów o kwotę 1.000.000 zł, w tym
zmniejszenie o kwotę 17.956,11 zł dochodów bieżących w rozdziale 75616 §
0500 i zwiększenie o kwotę 1.017.956,11 zł dochodów majątkowych w rozdziale
92109 § 6257.
2. w § 2 (i odpowiednio w
załącznikach 2-4) Zwiększenie wydatków o kwotę 1.000.000 zł, w tym:
1) Wprowadzenie wydatków na
zadanie majątkowe w kwocie 285.900 zł w rozdziale 92601 pn.: Budowa
pumptracku przy ul. Nowe Osiedle.
2) Wprowadzenie wydatków na
zadanie majątkowe w kwocie 50.000 zł w rozdziale 70005 pn.: Adaptacja na
potrzeby UM budynku nastawni.
3) Zwiększenie wydatków na
odszkodowania o kwotę 289.000 zł w rozdziale 70005,
4) Zwiększenie wydatków na
Program budowy i modernizacji oświetlenia ulic o kwotę 44.100 zł w
rozdziale 90015.
5) Zwiększenie wydatków na
dotacje w ramach realizacji Programu współpracy z organizacjami pożytku
publicznego o kwotę 30.000 zł w rozdziale 92605.
6) Zwiększenie wydatków na
program budowy dróg o kwotę 300.000 zł w rozdziale 60016.
7) Wykreślenie rezerwy
majątkowej na zadania realizowane w ramach budżetu obywatelskiego w wysokości
250.000 zł; wprowadzenie wydatków na zadanie majątkowe w kwocie 250.000 zł w
rozdziale 70005 pn.: Adaptacja na potrzeby harcówki budynku gospodarczego na
działce ewidencyjnej nr 2200 obręb Puszczykowo - zadanie realizowane w ramach
puszczykowskiego budżetu obywatelskiego.
8) Zwiększenie wydatków na
rezerwę na zarządzanie kryzysowe o kwotę 1.000 zł.
3. W § 9 ust. 2 pkt 2 wykreślenie
ppkt b „zadania realizowane w ramach budżetu obywatelskiego w wysokości 250.000
zł".
4. W § 9 ust. 2 pkt 1 ppkt a
zwiększenie rezerwy na zarządzanie kryzysowe o kwotę 1000 zł.
5. W § 8 ust. 2 poprawka błędu
pisarskiego - zamiast kwoty rozchodów 2.200.000 zł powinno być 2.202.000
zł.
6. Zmiana w załączniku nr 3
rozdziału klasyfikacji budżetowej: z 70005 na 70004 w zakresie wydatków na
zadanie „Modernizacja budynków komunalnych".
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki poprosił o odczytanie opinii
Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Skarbnik Piotr
Łoździn odczytał uchwałę SO.-0952/60/16/2018 Składu Orzekającego
Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 13 grudnia 2018 roku w sprawie
wyrażenia opinii o projekcie uchwały budżetowej Miasta Puszczykowo na 2019 rok
- opinia pozytywna.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki zapytał, czy zostały zaplanowane
wydatki na realizację kąpieliska nad Jeziorem Jarosławieckim.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że w tej sprawie została podjęta uchwała
nr 348/18/VII Rady Miasta Puszczykowa z dnia 28
sierpnia 2018 r. w sprawie współdziałania z Gminą Komorniki w realizacji
zadania własnego w zakresie prowadzenia kąpieliska nad Jeziorem Jarosławieckim,
na podstawie której mogło zostać zawarte porozumienie z Gminą Komorniki. W
przeszłorocznym budżecie na ten cel została zabezpieczona kwota 35.000 zł.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki powiedział, że w 2019 roku Miasto Puszczykowo będzie musiało
zapłacić tzw. „Janosikowe". Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki zapytał, czy w kolejnych latach też tak będzie i czy
ta kwota może wzrosnąć.
Skarbnik Piotr
Łoździn odpowiedział, że w roku 2019 Miasto Puszczykowo będzie musiało
zapłacić tzw. „Janosikowe" polegające na wpłacie do budżetu
państwa dochodów przewyższających wskaźnik 150 % średnich dochodów gmin w
Polsce. Aktualne przekroczenie wynosi 158% i Miasto
Puszczykowo musi zwrócić do budżetu państwa kwotę nadwyżki. Skarbnik Piotr
Łoździn powiedział, że można przypuszczać, iż w przyszłym roku sytuacja się
powtórzy, ale nie powinna utrzymywać się w kolejnych latach.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał na ile realna jest zaplanowana sprzedaż mienia Miasta
Puszczykowa.
Skarbnik Piotr
Łoździn odpowiedział, że w roku bieżącym próbowano sprzedać dwie działki
przy ul. Klasztornej. Udało się sprzedać jedną z nich. Do sprzedaży pozostaje
druga działka przy ul. Klasztornej, dwie mniejsze działki położone na terenie
Starego Puszczykowa oraz dwie działki przy ul. Dąbrowskiego. Skarbnik Piotr
Łoździn poinformował, że liczy na pozytywne rozstrzygnięcie części z
prowadzonych postępowań.
Radna
Barbara
Kamińska ponowiła pytanie dotyczące
przyczyny
zwiększenia wydatków na dotacje w ramach realizacji Programu współpracy z
organizacjami pożytku publicznego o kwotę 30.000 zł w rozdziale 92605.
Skarbnik Piotr Łoździn odpowiedział, że projekt
uchwały jeszcze przed zgłoszeniem autopoprawki zakładał zwiększenie kwoty
dotacji w stosunku do roku 2018. Kwota dotacji jest ustalana w oparciu o
informacje o zadaniach planowanych przez organizacje pożytku publicznego i na
tej podstawie tworzone są założenia do projektu budżetu. W tym roku wniosek
jednej z organizacji wpłynął już po opracowaniu projektu budżetu. Wniosek ten
był omawiany podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta
i dotyczył dofinansowania turniej organizowanego przez Stowarzyszenie Sportowe
- Akademia Tenisowa „Angie". O przyznaniu konkretnej kwoty dotacji na
realizacje konkretnego zadania przez daną organizację pożytku publicznego stanowi odrębna
procedura.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki powiedział, że na ul. Moniuszki rozpoczęła się inwestycja
polegająca na budowie obiektu handlowego.
Przewodniczący Rady Tomasz Potocki
zapytał, czy inwestor zamierza partycypować w kosztach budowy ulicy.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że trwają rozmowy z inwestorem, który rozpoczął już budowę
obiektu handlowego przy ul. Moniuszki. W związku z inwestycją planowana jest
przebudowa ulicy w zakresie budowy nowego pasa (tzw. prawoskrętu), ścieżki
rowerowej, modernizacji nawierzchni drogi i chodnika, budowy kanalizacji
deszczowej. Inwestor będzie partycypował w kosztach budowy, a wysokość kwoty
partycypacji jest nadal negocjowana
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał, czy w kolejnych latach Miasto będzie ponosiło opłatę za
odprowadzenie wód opadowych do rzeki Warty. W roku 2018 ta opłata wynosiła
blisko 200.000 zł.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że wskazana opłata wynika z nowych uregulowań prawnych, które
zostały wprowadzone ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne. Przed jej wprowadzeniem
opłaty dotyczące ochrony środowiska ponoszone przez Miasto Puszczykowo wynosiły
ok. 20.000 zł na rok, a obecnie jest to ok. 200.000 zł.
Radna Barbara Kamińska
zapytała, ilokrotnie będzie ponawiana oferta sprzedaży działki położonej przy
ul. Klasztornej.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że w przyszłym roku zostanie podjęta próba sprzedaży
nieruchomości. W związku z końcowym etapem prac przy budowie ul. Klasztornej
atrakcyjność nieruchomości dla potencjalnych nabywców wzrosła. Rozważane jest
obniżenie ceny nieruchomości.
W przypadku wystąpienia
problemów ze sprzedażą omawianej nieruchomości radna Barbara Kamińska
zaproponowała rozważnie utworzenia na jej terenie placu zabaw.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że w niedawno uchwalonym Miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w Puszczykowie, w
obrębie Puszczykowo Stare, arkusze 1-18 - część B przewidziano inne miejsce
na budowę placu zabaw, choć lokalizacja wskazana przez radną również jest
rozważana.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zapytał, czy wnioski złożone do budżetu przez radnych zostały
zaakceptowane.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że wnioski od radnych wpłynęły na wstępnym etapie tworzenia
projektu budżetu, natomiast w terminie wynikającym z procedury uchwalenia
budżetu nie wpłynął już żaden wniosek od radnych w związku, z czym nie ma
konieczności przeprowadzania głosowania w ich sprawie podczas dzisiejszej
sesji.
Radny Jan Łagoda
zapytał, na których ulicach w przyszłym roku jest planowana budowa nowego
oświetlenia i czy wśród nich została uwzględniona ul. Jeździecka.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że projekt budżetu na przyszły rok zakłada zrealizowanie
oświetlenia na ul. Miętowej, ul. Podleśnej i ul. Krzywej. W przypadku
pojawiania się oszczędności po zakończeniu poszczególnych postepowań o udzielenie
zamówień publicznych będzie możliwe wykonanie innych inwestycji.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Jan Łagoda poinformował, że komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad autopoprawkami do
projektu uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019.
Wynik głosowania: „za" - 13
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Autopoprawki
zostały zaopiniowane jednogłośnie pozytywnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przeprowadził głosowanie nad rozpatrzeniem projektu
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2019 (druk nr 35).
Wynik głosowania: „za" - 13
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr
36/18/VIII została przyjęta jednogłośnie.
Szczegółowe
zestawienie przeprowadzonych głosowań stanowi załącznik do protokołu.
Ad 21. Sprawozdanie z bieżącej działalności
Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z
bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego stanowią
załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek,
wiceburmistrz Władysław Ślisiński oraz sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedzieli na pytania dotyczące sprawozdań.
O godzinie 19:11 sesję opuściła radna Barbara
Kamińska (obecnych 12 radnych).
Ad 22. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki poinformował o następujących sprawach:
-
Pismo Wielkopolskiej Izby Rolniczej z dnia 6.12.2018
r. (gratulacje z okazji wyboru na przewodniczącego Rady Miasta, życzenia
świąteczne oraz prośba o zapraszanie przedstawiciela Radcy Powiatowej WIR na
posiedzenia Rady Miasta).
-
Pismo Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 21
listopada 2018 r., informujące o wniesieniu skargi na uchwałę nr 335/18/VII
Rady Miasta Puszczykowa z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie uchwalenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w
Puszczykowie, w obrębie Puszczykowo Stare, arkusze 1-18 - część B.
Radca Prawny Sylwia
Schulze poinformowała, że trwa przygotowywanie odpowiedzi na ww. skargę.
Termin na udzielenie odpowiedzi Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu upływa dnia
31 grudnia br.
Ad 23. Interpelacje, zapytania i wnioski
radnych.
W nawiązaniu do
tematu smogu poruszonego na ostatnim posiedzeniu Komisji Spraw Społecznych,
które odbyło się w dniu 13 grudnia br. radny Filip Ryglewicz przekazał
przewodniczącemu Rady Tomaszowi Potockiemu wycenę urządzenia do monitorowania
jakości powietrza (ekran LED o wymiarach 2m x 1m oraz czujnik jakości
powietrza), który wyświetla wyniki pomiarów (cena netto 12.600 zł).
Radny Filip
Ryglewicz przekazał pytanie zadane mu przez mieszkańca dotyczące tego, czy
Miasto Puszczykowo ma możliwość bezpośredniego rozliczania się z firmami
wymieniającymi piece mieszkańców, którzy uzyskali dotację. Takie rozwiązanie
umożliwi wymianę pieca bez konieczności pokrywania całkowitych kosztów usługi przez
mieszkańców. Konieczność posiadania całej kwoty na pokrycie kosztów wymiany
pieca, a nie jedynie jej części, może być czynnikiem uniemożliwiającym
niektórym mieszkańcom staranie się o uzyskanie dotacji.
Skarbnik Piotr
Łoździn powiedział, że żaden mieszkaniec nie zgłosił takiego problemu do
Urzędu Miejskiego. Rozwiązanie polegające na zapłacie kwoty dotacji przez
Miasto bezpośrednio firmie instalującej piec jest prawnie trudne do wprowadzenia.
Burmistrz Andrzej
Balcerek poinformował, że w dniu dzisiejszym odbyło się posiedzenie Rady
Metropolii Poznań, gdzie poinformowano o planowanym uruchomieniu w styczniu
2019 r. programu pn. „Czyste Powietrze". Program ma polegać, m.in. na
udzielaniu informacji oraz pomocy mieszkańcom przy pozyskiwaniu środków na
wymianę piecy i instalacji.
Skarbnik Piotr
Łoździn odniósł się do tematu poruszonego przez radnego Filipa Ryglewicza,
informując, że po przeanalizowaniu uchwały określającej zasady udzielania
dotacji celowych z budżetu Miasta Puszczykowa na dofinansowanie kosztów wymiany
źródeł ciepła w mieszkalnych budynkach jednorodzinnych lub lokalach na
obszarze Miasta Puszczykowa, dopuszczalnym jest zastosowanie rozwiązania
polegającego na wypłaceniu mieszkańcowi kwoty dotacji na podstawie protokół
odbioru wykonanych prac, bez konieczności okazania dokumentu potwierdzającego
płatność za wykonaną usługę. Mieszkaniec ma w takiej sytuacji możliwość
opłacenia faktury wystawionej przez usługodawcę z 14-dniowym terminem płatności
po wypłaceniu dotacji, bez konieczności pokrywania kosztów usługi
w całości ze swoich pieniędzy.
Radny Piotr
Guziałek poinformował, że mieszkańcy ul. Matejki skarżą się, że została
zaniechana budowa światłowodu na ich ulicy. Radny Piotr Guziałek
poprosił o udzielenie informacji, czy prace zostaną wznowione.
Burmistrz Andrzej
Balcerek odpowiedział, że władze miasta mają kontakt z mieszkańcami
ul. Matejki oraz firmą Inea. Prace na części ulicy zostały zakończone, a w
celu realizacji przyłączy światłowodowych na kolejnym odcinku ulicy firma Inea
musi zakończyć procedurę polegającą na ustalenia kosztu przyłączy.
Radny Piotr
Guziałek zgłosił zastrzeżenia do pracy firmy Inea. Przedstawiciele firmy
przychodzili do mieszkańców w godzinach porannych i większość mieszkańców nie
miała możliwości z nimi porozmawiać. Zdaniem radnego Piotra Guziałka
firma Inea nie jest elastyczna.
Burmistrz Andrzej
Balcerek odpowiedział, że jeżeli przedstawiciel firmy Inea nie zastał
mieszkańca danej ulicy w domu, to ma obowiązek zostawić w skrzynce pocztowej
informację z prośbą o kontakt w sprawie przyłącza światłowodowego na danej
ulicy.
Radny Maciej
Krzyżański powiedział, że prowadzenie przez firmę Inea prac w miesiącach
zimowych może skutkować zapadnięciem się chodników wiosną, kiedy to grunt
zacznie osiadać. Radny Maciej Krzyżański zapytał, czy w związku z tym
istnieje możliwość, aby wyegzekwować od inwestora dokonanie poprawek wiosną.
Wiceburmistrz Władysław
Slisiński odpowiedział, że prowadzenie przez inwestora prac w wyniku,
których zostaje rozebrany chodnik jest obwarowane wymogiem przywrócenia terenu
do stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji.
Ad 24. Wolne głosy.
Przedstawiciel Fundacji
Aktywności Lokalnej Iwona Janicka zgłosiła Radzie Miasta następujące sprawy:
1) Prośba
o przygotowywanie i przedstawianie przez radnych nowej kadencji informacji
z działania stowarzyszeń, których Miasto jest członkiem.
2) Prośba
o zorganizowanie spotkania w sprawie projektu pn. „Utworzenie Zintegrowanego
Węzła Przesiadkowego Puszczykowo wraz z infrastrukturą towarzyszącą", w którego
zakres wchodzi budowa ścieżki rowerowej - przebudowa drogi powiatowej nr 2490P
na odcinku od drogi wojewódzkiej 430 do dworca PKP (tzw. grobla). Zdaniem pani Iwony
Janickiej, mimo iż projekt został oceniony pozytywnie i otrzymał
dofinansowanie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO
poddziałanie 3.3.3.), to nie spełnia kryterium zrównoważonego rozwoju i
zobowiązana będzie zgłosić swoje uwagi Komitetowi Monitorującemu WRPO.
3) Prośba
o zorganizowanie spotkania w sprawie projektu rewitalizującego pn. „Rewitalizacja
willi „Mimoza" na cele społeczno-kulturalne". Zdaniem pani Iwony Janickiej,
mimo iż projekt został oceniony pozytywnie i otrzymał dofinansowanie z Wielkopolskiego
Regionalnego Programu Operacyjnego (poddziałanie 4.4.3) należy go poprawić, aby
decyzja o dofinansowaniu nie została cofnięta.
4) Poinformowała,
że w przypadku dwóch naborów dotyczące Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania ustalone kryteria dyskryminują
puszczykowskie szkoły, jako potencjalnych wnioskodawców. Zdaniem pani Iwony
Janickiej radni powinni zwiększyć swoja aktywność w tym temacie.
5) Poinformowała
o swojej interwencji, przeprowadzonej przez przedstawicieli rad organizacji pożytku
publicznego Miasta Poznania i Powiatu Poznańskiego w sprawie kryteriów naborów
dotyczących realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i
zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu
Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata
2014-2020. Pani Iwona Janicka poprosiła radnych o zapoznanie się z
kryteriami konkursu i zgłoszenie swoich uwag.
Radny Jan Łagoda zgodził
się, że radni powinni zapoznać się z kryteriami konkursów, o których
wspomniała pani Iwona Janicka, tak aby zabezpieczały interesy Miasta
Puszczykowa. Radny Jan Łagoda powiedział, że wbrew temu, co mówiła pani
Iwona Janicka projekt pn. „Rewitalizacja willi „Mimoza" na cele
społeczno-kulturalne" nie jest realizowany w ramach konkursu rewitalizującego.
Przewodniczący Rady Tomasz
Potocki zasugerował, aby radny Jan Łagoda zaprosił panią Iwonę Janicka na
posiedzenie Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta, gdzie przedstawione przez nią
tematy mogą zostać omówione.
Sekretarz Maciej Dettlaff
przekazał informację na temat przeprowadzonych konsultacji internetowych
dotyczących wyboru nowego loga Miasta Puszczykowa.
Radny Filip Ryglewicz
zgłosił, że w jego ocenie kolory loga powinny być żywsze.
Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedział, że sugestia radnego Filipa Ryglewicza zostanie przekazana
grafikowi.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki przypomniał o konieczności złożenia przez radnych
oświadczeń majątkowych na początek kadencji (oświadczenia majątkowe na początek
kadencji należy złożyć w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, dla
większości radnych będzie to dzień 20 grudnia br., natomiast dla radnego
Mariusza Frąckowiaka i radnego Krzysztofa Paszkowskiego będzie to dzień 27
grudnia br.).
Ad 25.
Zamknięcie sesji.
Przewodniczący
Rady Tomasz Potocki, a następnie Burmistrz Andrzej Balcerek
złożyli życzenia świąteczne i noworoczne.
O
godzinie 19:45 przewodniczący Rady Tomasz Potocki zamknął 3. sesję Rady
Miasta Puszczykowa.
protokołowała
/-/ Kamila
Stoińska
Przewodniczący Rady Miasta
/-/ Tomasz Potocki