Protokół nr 45/14/VI 45. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 29 lipca 2014 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego, ul. Podleśna 4
Protokół
nr 45/14/VI
45. sesji Rady Miasta Puszczykowa,
która odbyła się w dniu 29 lipca 2014 r.
w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego, ul. Podleśna 4
OB.0002.45.14
Godz. rozpoczęcia:
17.00
Godz. zakończenia: 19.50
Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz otworzył 45. sesję Rady Miasta Puszczykowa, przywitał gości
i radnych oraz stwierdził quorum - obecnych 13 radnych (usprawiedliwiona
nieobecność radnych: Tomasza Potockiego i Macieja Stelmachowskiego).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego
protokołu.
Ad 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych
wniosków o jego zmianę.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przedstawił porządek obrad.
Sekretarz Maciej Dettlaff
poinformował, że w dniu dzisiejszym radny Maciej Krzyżański przesłał propozycje
poprawek do projektu Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta
Puszczykowo na lata 2014 - 2017, który miał zostać rozpatrzony w pkt 5 porządku
obrad. W związku z powyższym Sekretarz Maciej Dettlaff złożył wniosek o
przełożenie rozpatrywania projektu uchwały ws. Gminnego Programu Opieki nad
Zabytkami dla Miasta Puszczykowo na lata 2014 - 2017 na kolejną sesję.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz oraz Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta Marek
Barłóg poparli złożony wniosek.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przeprowadził głosowanie nad zmianą porządku obrad polegającą
na wykreśleniu punktu 5, tj. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta
Puszczykowo na lata 2014 - 2017 (druk nr 332).
Wynik głosowania: „za" - 13
głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Zmiana porządku obrad została
przyjęta jednogłośnie i wobec powyższego przedstawia się on następująco:
1. Otwarcie sesji i
stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przedstawienie
porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych wniosków o jego zmianę.
3. Przyjęcie
protokołu nr 44/14/VI z 24 czerwca 2014 r.
4. Wolne głosy.
5. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta
Puszczykowo na lata 2014 - 2017 (druk nr 332).
6. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr 304/14/VI Rady Miasta Puszczykowa
z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych (druk nr 331).
7. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 261/13/VI Rady Miasta Puszczykowo
z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej
Miasta Puszczykowa na lata 2014-2023 (druk nr 334a).
8. Rozpatrzenie projektu
uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2014 Nr
262/13/VI z dnia 17 grudnia 2013 r. (druk nr 333a).
9. Sprawozdanie z
bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
10. Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
11. Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
12. Wolne głosy.
13. Zamknięcie sesji.
Ad 3. Przyjęcie protokołu nr 44/14/VI z 24 czerwca 2014 r.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz poinformował, że wpłynęła uwaga radnej Małgorzaty Szczotki,
która została uwzględniona w projekcie protokołu.
Wobec braku innych uwag,
Przewodniczący Rady Janusz Szafarkiewicz przeprowadził głosowanie nad
przyjęciem protokołu nr 44/14/VI z 24 czerwca 2014 r.
Wynik głosowania: „za" -
11 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 2 głosy.
Protokół nr 44/14/VI został
przyjęty.
Ad 4. Wolne głosy.
Pani Maria Popławska
odczytała pismo Wspólnoty Mieszkaniowej Właścicieli Lokali i zapowiedziała,
że w dniu jutrzejszym zostanie ono złożone w kancelarii Urzędu. W swym piśmie
mieszkańcy wyrażają zaniepokojenie próbą
uniemożliwienia partycypacji społecznej w pracach nad projektem nowego studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania naszego miasta (ww. pismo stanowi
załącznik do niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz powiedział, że nie zgadza się ze wszystkimi punktami
odczytanego pisma, ponieważ fakt niepowołania zespołu konsultacyjnego ds.
studium nie oznacza, iżby Komisja nie chciała korzystać z wniosków
przygotowanych przez przedstawicieli stowarzyszeń. Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przypomniał, że mają zostać wystosowane pisma do stowarzyszeń
z prośbą o przekazywanie uwag do projektu studium.
Kierownik Referatu Gospodarki
Przestrzennej i Gospodarki Gruntami Alina Stempniak powiedziała, że
wnioski od mieszkańców były zbierane od dawna i m.in. na ich podstawie powstał
projekt studium, który jeszcze w poprzedniej kadencji został skierowany do
opiniowania. Z powodu odmowy uzgodnienia ze strony WPN oraz braku zgody na
poszerzenie drogi 430 prace nad studium zostały wstrzymane (w poprzedniej
kadencji). Podczas toczących się prac nad koncepcjami poszerzenia drogi 430,
zmieniły się inne przepisy, co z kolei wydłużało czas opracowania projektu
studium. W międzyczasie, projektant próbował dostosować zapisy studium do
zmieniających się oczekiwań mieszkańców. Pani Alina Stempniak
powiedziała, że ustawa przewiduje miesięczny okres wyłożenia projektu studium
do publicznego wglądu oraz przeprowadzenie dyskusji publicznej - te etapy
jeszcze nie nastąpiły, ponieważ trwają prace związane z opiniowaniem (etap
opiniowania musi zostać powtórzony, ponieważ minęły 4 lata od poprzedniego
opiniowania). Pani Alina Stempniak podkreśliła, że jest to ten sam
projekt studium, który w swojej zasadniczej części się nie zmienił (z wiodącą
funkcją mieszkalną niskiej intensywności z wyłącznie niezbędną zabudową
towarzyszącą, nieuciążliwymi usługami, rekreacją i turystyką), a pozostałe
zapisy szczegółowe wyznaczają jedynie kierunki a nie stanowią prawa.
Odpowiadając na pytanie
Przewodniczącego Rady Janusza Szafarkiewicza, pani Alina Stempniak
powiedziała, że wstępna wersja projektu studium będzie dostępna na stronie
internetowej miasta w sierpniu.
Pani Gabriela Ozorowska
odczytała pismo Stowarzyszenia Przyjaciół Puszczykowa dotyczące niepowołania
zespołu konsultacyjnego ds. studium oraz braku odpowiedzi na pismo, w którym
SPP proponuje swoich kandydatów do takiego zespołu (ww. pismo stanowi załącznik
do niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz powiedział, że powstanie takiego zespołu mogłoby wydłużyć
proces powstawania studium, ale jak już wcześniej podkreślał, każdy może
przesyłać swoje uwagi dot. studium do Urzędu.
Pan Marek Błajecki zapytał
o aktualną sytuację w budynku Mimozy.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
poinformował, że kończy się proces przenoszenia mieszkańców Mimozy do innych
mieszkań oraz że za ok. 2-3 miesiące ma być gotowa opinia nt. stanu tego
budynku.
Pan Piotr Zalewski
zaproponował, aby na kolejnej sesji poddać pod głosowanie możliwość utworzenia
komisji ds. studium.
Pan Piotr Mieloch - asystent
posła Marka Niedbały odczytał treść interwencji, złożonej przez posła do
minister infrastruktury i rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej ws. utrzymania przejazdu
kolejowego przy ul. 3 Maja w Puszczykowie.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz podziękował za wsparcie w powyższej sprawie, a radny Piotr
Bekas zwrócił uwagę na problem ekranów akustycznych, które mają zostać
ustawione wzdłuż linii kolejowej.
Pani Maria Popławska
zapytała Przewodniczącego KBiRM Marka Barłoga ile razy na posiedzeniach Komisji
omawiany był projekt studium.
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Marek Barłóg odpowiedział, że projekt studium omawiany
był dwukrotnie. Na początku kadencji radni zapoznali się ze wstępnym projektem,
sugerując pewne zmiany. Po raz drugi projekt studium omawiany podczas
posiedzenia w czerwcu.
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr
304/14/VI Rady Miasta Puszczykowa z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie emisji
obligacji komunalnych (druk nr 331).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że dotyczy on zmiany oznaczenia
serii obligacji poprzez dodanie roku emisji. Pierwotne oznaczenie serii jest tożsame
z oznaczeniem serii z 2013 r., dlatego konieczne jest podjęcie uchwały zmieniającej
(poprzez dodanie liter A i B).
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Marek Barłóg poinformował, że Komisja zaopiniowała
pozytywnie ww. projekt uchwały przy 7 głosach „za" i 1 głosie „wstrzymującym".
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany Uchwały Nr 304/14/VI Rady Miasta
Puszczykowa z dnia 27 maja 2014 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych.
Wynik głosowania: „za" -
12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 1 głos.
Uchwała Nr 315 została
przyjęta.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu
uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr 261/13/VI Rady Miasta Puszczykowo z dnia
17 grudnia 2013 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Puszczykowa na lata 2014-2023 (druk nr 334a).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały, informując o drobnych zmianach, polegających
na dostosowaniu zapisów wpf do zmian w uchwale budżetowej oraz zabezpieczeniu
środków na wykonanie
koncepcji zagospodarowania wód opadowych dla Miasta Puszczykowa (zgodnie z
sugestią Komisji Budżetu i Rozwoju Miasta).
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Marek Barłóg poinformował, że Komisja zapoznawała się z
projektem uchwały z druku nr 334 i w trakcie dyskusji nad nim pojawiła się
sugestia konieczności sporządzenia koncepcji zagospodarowania wód opadowych na
terenie Puszczykowa. Z uwzględnieniem tej zmiany, Komisja zaopiniowała
pozytywnie projekt uchwały przy 7 głosach „za" i 1 głosie „wstrzymującym".
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany
uchwały Nr 261/13/VI Rady Miasta Puszczykowo z dnia 17 grudnia 2013 r. w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2014-2023.
Wynik głosowania: „za" -
13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 0.
Uchwała Nr 316 została
przyjęta jednogłośnie.
Ad 7. Rozpatrzenie projektu
uchwały w sprawie: zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2014 Nr
262/13/VI z dnia 17 grudnia 2013 r. (druk nr 333a).
Przewodniczący Komisji Budżetu i
Rozwoju Miasta Marek Barłóg poinformował, że Komisja omawiała projekt
uchwały z druku nr 333, który został zaopiniowany pozytywnie przy 5 głosach
„za", 1 głosie „przeciw" i 2 głosach „wstrzymujących".
Radny Piotr Bekas
powiedział, że jego zadaniem należy poczekać z odwodnieniem ul. Mazurskiej do
czasu sporządzenia koncepcji
zagospodarowania wód opadowych dla Miasta, a chwilowo zastosować rozwiązanie
tymczasowe (do czasu rozwiązania kompleksowego).
Radny Maciej Krzyżański
powiedział, że rozmawiał z mieszkańcami ul. Dworcowej i Mazurskiej, którym
bardzo zależy na znalezieniu rozwiązania zagospodarowania wód opadowych, które
zalewają ich posesje.
Radny Marek Barłóg uważa,
iż należy pozostawić środki na odwodnienie ul. Mazurskiej, ale na razie wstrzymać
się z finalizacją zadania do czasu sporządzenia opracowania koncepcji
zagospodarowania wód opadowych. W chwili obecnej należy znaleźć rozwiązanie
doraźne.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński zwrócił się z prośbą o pozostawienie środków na odwodnienie ul.
Mazurskiej. Zaznaczył jednak, że ostateczne rozwiązanie zostanie podjęte po
konsultacjach z fachowcami, ale pozostawione środki pozwolą na normowanie
obecnej sytuacji wód opadowych.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz zaproponował pozostawienie środków na odwodnienie ul.
Mazurskiej.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały ws. zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2014 Nr 262/13/VI z dnia 17
grudnia 2013 r.
Wynik głosowania: „za" -
12 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się" - 1 głos.
Uchwała Nr 317 została
przyjęta.
Ad 8. Sprawozdanie z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów
Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu
Miejskiego stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek
wraz z Wiceburmistrzem Władysławem Ślisińskim odpowiedzieli na pytania
dotyczące sprawozdań.
Ad 9. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodniczący Rady Janusz Szafarkiewicz przedstawił
następujące pisma:
- zaproszenie do udziału w II Turnieju Minigolfa
Samorządowców Powiatu Poznańskiego,
- pismo do Burmistrza (do wiadomości Rady Miasta)
z uwagą do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w Puszczykowie pomiędzy
ulicami Sobieskiego i Klasztorną, obręb Puszczykowo Stare, arkusz 6 (dot.
możliwości powstania muzeum motoryzacji),
- pismo
ws. dziur w nawierzchni i powstających kałuż przy Rynku (między Rynkiem a sklepem
Społem),
- pisma
Stowarzyszenia Przyjaciół Puszczykowa oraz Stowarzyszenie Ochrony Krajobrazu i Tradycyjnego
Charakteru Puszczykowa i Mosiny ze wskazaniem kandydatów do zespołu ds.
studium,
- wniosek
o przyznanie stypendium sportowego Wiktorii Rutkowskiej,
-
podziękowania
od Rady Miejskiej w Mosinie za wparcie finansowe w zakupie lasera dla
puszczykowskiego szpitala,
- pismo mieszkańców budynku komunalnego przy ul.
Poznańskiej 36 do Komisji Rewizyjnej z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli wykonania
inwestycji remontu tego budynku.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Piotr Bekas odczytał powyższe pismo w całości, a następnie zwrócił się z
zapytaniem do Rady Miasta o podjęcie decyzji czy Komisja Rewizyjna ma
przystąpić do kontroli.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński wyjaśnił, że wykonawca przeprowadził prace zgodnie z dokumentacją.
Następnie jedna z rodzin wystąpiła z wnioskiem o dokonanie zmian w mieszkaniu
(położenie innych paneli i płytek). Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
przyznał, że popełnił błąd wyrażając zgodę na dokonanie tych zmian przez
najemców. Od tego momentu, najemcy przychodzili do Urzędu zgłaszając kolejne
uwagi na temat fatalnego, ich zdaniem, wykonania remontu.
Wiceprzewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poinformowała, że razem z kilkorgiem radnych odwiedziła budynek
po tym, jak mieszkańcy zaczęli się tam wprowadzać. Wiceprzewodnicząca wyraziła
zdziwienie z powodu złożonego pisma mieszkańców. Jej zdaniem, zlecanie
przeprowadzenia kontroli Komisji Rewizyjnej nie jest uzasadnione.
Radny Paweł Rochowiak
zapytał czy przeprowadzony był odbiór techniczny przed przekazaniem mieszkań.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że wykonawca przeprowadził inwestycję zgodnie z projektem
i dokumentacją.
Przewodniczący Rady Janusz Szafarkiewicz
przeprowadził głosowanie, pytając czy Komisja Rewizyjna ma przeprowadzić
kontrolę wykonania inwestycji remontu budynku przy ul. Poznańskiej 36.
Wynik głosowania: „za" - 1 głos, „przeciw" - 3 głosy, „wstrzymało się" - 9
głosów.
Wniosek o przeprowadzenie kontroli wykonania inwestycji
remontu budynku przy ul. Poznańskiej 36 został odrzucony.
Ad 10. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Piotr Bekas odniósł się do odczytywanych na poprzedniej sesji (na której
był nieobecny) wyjaśnień do protokołu pokontrolnego Komisji Rewizyjnej
z kontroli wydatków na promocję miasta w latach 2012-2013. Wskazał, iż na
odczytanych wyjaśnieniach nie było daty ani podpisu, a ponadto zostały
przygotowane po 3 miesiącach od podpisania protokołu pokontrolnego, w którym
Komisja przedstawiła Radzie swoje wnioski i wątpliwości. Przewodniczący Piotr
Bekas powiedział, że na promocję wydatkowane są duże środki i trudno
określić sposób ich finansowania (pewne sprawy powinny być załatwiane
systemowo). Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oczekuje podjęcia przez Radę
decyzji ws. wydatków na promocję miasta.
Przewodniczący Rady Janusz Szafarkiewicz
zaproponował, żeby powyższa sprawa trafiła na posiedzenia komisji.
Radna Małgorzata Szczotka powiedziała,
że temat promocji zawsze jest podejmowany na posiedzeniach Komisji Edukacji
Kultury i Sportu, ale - jak już wcześniej sugerowała - powinna się tym zająć
także Komisja Budżetu i Rozwoju Miasta, ponieważ promocja nierozerwalnie
związana jest z rozwojem miasta.
Radny Maciej Krzyżański
zapytał od kiedy miasto jest w posiadaniu dokumentacji budowalnej dot. modernizacji
linii E59 z Poznania do Czempinia i jakie podjęto działania od 2012 roku, czyli
momentu od kiedy zmieniły się normy hałasu, aby wynegocjować korzystne
rozwiązanie ws. ekranów akustycznych.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński odpowiedział, że pierwszą dokumentację otrzymał w 2014 r., ale
dokumentacje dot. założeń wpływały do Urzędu w 2008 i 2009 roku.
Radny Maciej Krzyżański
zgłosił, że przy ul. Dworcowej naprzeciwko apteki są krzywe płytki chodnikowe.
Odpowiadając na pytanie radnego Piotra
Bekasa, Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że na ul.
Cichej i Sobieskiego trwają prace związane z zaopatrzeniem górnego Puszczykowa
w energię elektryczną, a po ich zakończeniu wykonawca robót musi
przywrócić stan pierwotny nawierzchni (chodnika).
Radny Maciej Krzyżański
zapytał czy powstał ranking chodników.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że powstał ranking uwzględniający chodniki do naprawy
w całości, ale na bieżąco przyjmowane są zgłoszenia miejsc, gdzie chodniki
zniszczone są fragmentarycznie. Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
wymienił 10 ulic, przy których chodniki będą remontowane w pierwszej
kolejności: Niezłomnych, Przecznica, 3 Maja, Berwińskiego, Jarosławska,
Konopnickiej, Krańcowa, Niepodległości, Nowe Osiedle, Ratajskiego.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz powiedział, że dokonał dziś objazdu miejskich inwestycji i
poinformował, że obecnie trwają prace remontowe w nowej siedzibie Gimnazjum nr
1. W budynku SP nr 1 do końca sierpnia potrwają prace adaptacyjne pomieszczeń
na potrzeby CAK. W bibliotece natomiast wykonywane są prace porządkowe,
układanie książek, itp.
Radna Małgorzata Szczotka poprosiła
o zamieszczenie w „Echu Puszczykowa" informacji o wynikach
przeprowadzonych ankiet dot. zagospodarowania terenu byłego MOSiR-u.
Ad 11. Wolne głosy.
Przewodniczący Rady Janusz
Szafarkiewicz poprosił o udzielenie informacji nt. prac związanych z modernizacją
linii kolejowej.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował o ustaleniach ze spotkania z mieszkańcami ws. prac
związanych z modernizacją linii kolejowej:
-
Sprawdzić czy prawnie można przywrócić termin
opiniowania, skoro nie zostały przeprowadzone konsultacje społeczne.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział jednak, że radca prawny wydał opinię, iż wystąpienie z
inicjatywą przywrócenia terminu będzie bezowocne ze względu na fakt, że
konsultacje społeczne w formie spotkania mieszkańców nie mają mocy prawnej.
-
Wystąpienie do Regionalnej Dyrekcji Ochrony
Środowiska oraz Wojewody Wielkopolskiego z pytaniem czy będzie możliwe zastosowanie
nowych norm hałasu z 2013 roku (a odstąpienie od poprzednio stosowanych).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że odpowiedź RDOŚ oraz Wojewody na powyższe zapytanie
została umieszczona na stronie internetowej miasta.
-
Wystosowanie prośby do Posła Arkadego Fiedlera o
złożenie interpelacji do ministra infrastruktury.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że taka interpelacja została złożona.
-
Wysłane zostały dwa pisma do PKP ws.:
- utrzymania,
przy udziale miasta Puszczykowa, przejazdu kolejowego przy ul. 3 Maja,
- dot. wjazdów
na posesje przy ul. Marcinkowskiego, które usytuowane są od strony torów i przez
tereny kolejowe.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński powiedział, że zgłasza się coraz więcej osób, mieszkających obok
torów, którzy chcą ustawienia ekranów. W związku z powyższym, Wiceburmistrz
zapowiedział przeprowadzenie ankiety wśród właścicieli posesji, które
przylegają do terenów PKP z zapytaniem o ich opinię ws. ustawienia ekranów.
Pani Gabriela Ozorowska powiedziała,
że Stowarzyszenie Przyjaciół Puszczykowo postulowało wspólną wizję lokalną z
udziałem przedstawicieli Wojewody, RDOŚ i PKP oraz konieczność wykonania
wizualizacji ustawienia ekranów akustycznych. Pani Gabriela Ozorowska
podkreśliła, że mieszkańcy nie występują przeciwko całej inwestycji, a jedynie
przeciw jej zbędnym punktom.
Odpowiadając na pytanie radnego Macieja
Krzyżańskiego, Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że
Urząd nie posiada dokumentacji technicznej dot. wysokości peronów, ale
zapowiedział, że zapyta o to podczas spotkania z kolejarzami.
Radny Piotr Bekas zapytał
radcę prawnego czy możliwe jest cofnięcie się do etapu opiniowania i zmiana
wydanej decyzji.
Radca prawny Szymon Muszyński
odpowiedział, że art. 156 Kpa mówi, że decyzja jest nieważna z mocy prawa,
jeśli została wydana z naruszeniem prawa. Radca prawny dodał, że możliwe jest
unieważnienie decyzji, jeśli przy jej wydawaniu nie zostały uwzględnione nowe
normy (ale należy wnioskować o unieważnienie do organu wyższej instancji).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński uzupełnił, że RDOŚ brał nowe normy pod uwagę, zatem nie można w
tym przypadku powołać się na art. 156 Kpa.
Podczas dalszej dyskusji,
ustalono konieczność przeprowadzenia wizji lokalnej z udziałem wszystkich
zaangażowanych w sprawę instytucji oraz otrzymania ważnego i aktualnego projektu
dot. budowy ekranów akustycznych oraz wizualizacji.
Pani Gabriela Ozorowska powiedziała,
że jej zdaniem ul. Mazurska, Grunwaldzka i Bałtycka powinny być budowane równocześnie;
zapytała czy wnioski o przyznanie tytułów honorowych będą rozpatrywane jesienią;
zgłosiła zbyt małą liczbę ławek w mieście; wyraziła pochwałę dla utrzymania
zieleni (a zwłaszcza przycięcia zieleni na rondach).
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że nowe ławki są gotowe do zamontowania.
Ad 12. Zamknięcie sesji.
O godz. 19.50 Przewodniczący Rady
Janusz Szafarkiewicz zamknął 45. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
Protokolant
/-/ Janusz Szafarkiewicz
Przewodniczący Rady Miasta