Protokół nr 9/15/VII 9. sesji Rady Miasta Puszczykowa, która odbyła się w dniu 23 czerwca 2015 r. w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Puszczykowie
OB.0002.9.15
Godz. rozpoczęcia: 17:00
Godz. zakończenia: 19:20
Ad 1. Otwarcie sesji i
stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz otworzyła 9. sesję Rady Miasta Puszczykowa, powitała gości i
radnych oraz stwierdziła quorum (obecnych 13 radnych; chwilowa nieobecność
radnych Jana Łagody i Jakuba Musiała).
Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego
protokołu.
Ad 2. Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie ewentualnych
wniosków o jego zmianę.
Wobec braku wniosków o zmianę porządku obrad,
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad
jego przyjęciem.
Wynik
głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i
przedstawia się następująco:
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności
obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad i rozpatrzenie
ewentualnych wniosków o jego zmianę.
3.
Przyjęcie protokołu nr 8/15/VII z 19 maja 2015
r.
4.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia
zgody na sprzedaż działki nr 595/27, obręb Puszczykowo Stare, stanowiącej
własność Miasta Puszczykowa (druk nr 49).
5.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany
uchwały Nr 18/15/VII Rady Miasta Puszczykowo z dnia 20 stycznia 2015 r. w
sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2014-2023 (druk nr 50).
6.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany
uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2015 Nr 19/15/VII z dnia 20
stycznia 2015 r. (druk nr 51).
7.
Przedstawienie i
rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za rok 2014.
8.
Zapoznanie się z
informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Puszczykowa na dzień
31 grudnia 2014 r.
9.
Rozpatrzenie
sprawozdania finansowego Miasta Puszczykowa za rok 2014.
10.
Zapoznanie się z
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o sprawozdaniu
z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za rok 2014.
11.
Zapoznanie się z
wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa ws. o udzielenie
absolutorium Burmistrzowi Miasta Puszczykowa za 2014 rok.
12.
Zapoznanie się z
opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu ws. wniosku Komisji Rewizyjnej
Rady Miasta Puszczykowa o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta
Puszczykowa za 2014 rok.
13.
Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania
finansowego Miasta Puszczykowa za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu
Miasta Puszczykowa za 2014 rok (druk nr 47).
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta
Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu Miasta za 2014 rok (druk nr 48).
15. Rozpatrzenie projektu oświadczenia w sprawie
ustanowienia św. Jana Pawła II Patronem Miasta Puszczykowa.
16. Sprawozdanie
z bieżącej działalności Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
17. Informacje
Przewodniczącego Rady Miasta.
18. Interpelacje,
zapytania i wnioski radnych.
19. Wolne
głosy.
20. Zamknięcie
sesji.
Ad 3. Przyjęcie protokołu nr 8/15/VII z 19 maja 2015 r.
Wobec braku uwag, Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad przyjęciem protokołu nr 8/15/VII z 19
maja 2015 r.
Wynik
głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało się"
- 0.
Protokół nr 8/15/VII został przyjęty jednogłośnie.
Ad 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na
sprzedaż działki nr 595/27, obręb Puszczykowo Stare, stanowiącej własność
Miasta Puszczykowa (druk nr 49).
Pan Waldemar Luther z Referatu
Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki Gruntami przedstawił ww. projekt uchwały informując,
że dotyczy działki 595/27 o
powierzchni 13 m², położonej przy ul. Żytniej, będącej własnością Miasta. Właściciel
przyległej działki wyraził chęć nabycia działki 595/27,
która ze względu na swoje wymiary i kształt, może być przeznaczona jedynie pod uzupełnienie
powierzchni istniejącej działki sąsiedniej.
Pan Waldemar Luther
powiedział, że procedura sprzedaży wymaga zgody Rady, a wartość nieruchomości
zostanie wyceniona przez rzeczoznawcę majątkowego i będzie to podstawą do ustalenia
ceny przez Burmistrza
Wiceprzewodniczący Komisji
Rozwoju Maciej Krzyżański poinformował, że Komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. wyrażenia zgody na sprzedaż działki nr 595/27,
obręb Puszczykowo Stare, stanowiącej własność Miasta Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za" - 13 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 0.
Uchwała nr 47 została przyjęta
jednogłośnie.
O godz. 17:11 do obradujących dołączyli radni Jan Łagoda i Jakub Musiał
(obecnych 15 radnych).
Ad 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały Nr
18/15/VII Rady Miasta Puszczykowo z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Puszczykowa na lata
2014-2023 (druk nr 50).
Skarbnik Piotr Łoździn powiedział,
że ww. projekt uchwały uwzględnia zmiany w budżecie oraz zmiany w wpf, które
nastąpiły od marca, kiedy to po raz ostatni była podejmowana uchwała dot. wpf.
Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że w omawianym projekcie dochody ogółem zwiększa się o 229.112
zł, w tym dochody bieżące o 223.709 zł i dochody majątkowe o 5.403 zł. Wydatki zwiększa
się o 729.112 zł, w tym dochody bieżące o 241.412 zł oraz wydatki majątkowe o
487.700 zł. Zwiększa się deficyt o 500 tys. zł i jednocześnie kwotę przychodów
budżetu o kwotę 500 tys. zł z tytułu wolnych środków pieniężnych z lat
ubiegłych.
W przedsięwzięciach zostają wprowadzone
dwie zmiany (związane ze zmianami w budżecie):
- rozbudowa SP nr 2 o sanitariaty
(zwiększa się nakłady roku bieżącego o 200 tys. zł),
- program budowy dróg (zwiększa
się nakłady roku bieżącego o 200 tys. zł).
Skarbnik Piotr Łoździn
zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały (związaną z autopoprawką, która
zostanie wprowadzona także do projektu uchwały zmian w budżecie), polegającą na
zmniejszeniu o 1000 zł środków na wynagrodzenia w poz. 11.1 - zgodnie z
wnioskiem SP nr 1 (zwiększenie środków na stypendia dla uczniów).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz zapytała z czego wynika
wzrost środków na drogi.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że większość przetargów została rozstrzygnięta (do rozstrzygnięcia
pozostał tylko przetarg na budowę ul. Bałtyckiej i Grunwaldzkiej). Środki, które
pozostały w programie budowy dróg w stosunku do przewidywanych kosztów budowy
ulicy mogą być niewystarczające.
Odnosząc się do założeń wstępnych
wpf, radny Łukasz Grzonka zapytał na jakiej podstawie prognozowany jest przyrost
liczby mieszkańców miasta i ile według prognoz na wynieść.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że prognoza oparta jest na danych historycznych i zakłada się, że
nowi mieszkańcy są osobami zamożnymi.
Radna Agata Wójcik
powiedziała, że w opisie przyjętych wartości do wpf w pkt 10 prognozy dochodów
uwzględnia się od roku 2018 dochody w
kwocie 60.000 zł w związku z planowaną budową hali widowiskowo-sportowej i
zapytała z jakiego tytułu środki te mają zostać pozyskane.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że środki będą pozyskane z wynajmu hali w godzinach
popołudniowych i w weekendy. Skarbnik dodał, że pozyskanie z tego tytułu 60
tys. zł to minimum, które na pewno zostanie zrealizowane.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał ile wyniesie zwiększenie wartości kosztorysu inwestorskiego dot. ul.
Grunwaldzkiej/Bałtyckiej.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że większość kosztorysów została wykonana w bieżącym roku. Na
kosztorys dot. tej inwestycji składa się kilka kosztorysów (dwie ulice, oraz odwodnienie
ul. Bałtyckiej, który jeszcze nie został sporządzony). W budżecie pozostało ok.
700 tys. zł na ten cel, natomiast przewiduje się, że łączny kosztorys tej
inwestycji może wynieść ok. 1 mln zł.
Radny Łukasz Grzonka
zapytał czy nie można było uwzględnić tego w projekcie budżetu.
Skarbnik Piotr Łoździn
odpowiedział, że różnice w ofertach poprzetargowych inwestycji drogowych wahają
się czasami do 50 proc., poza tym na etapie projektowania budżetu nie było
kosztorysów inwestorskich (koszty szacowano na podstawie długości ulic i
uzbrojenia).
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała czy nie należy najpierw opracować planu odwodnienia dla całego miasta a
dopiero potem przystąpić do inwestowania dużych środków w odwodnienie ul.
Bałtyckiej.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że ul. Bałtycka jest powiązana z ul. Mazurską. Najpierw wykonano kanalizację
w ul. Mazurskiej i do niej będzie odprowadzana woda z ul. Bałtyckiej. W lipcu
zbierane będą oferty na opracowanie planu dot. kompleksowego odwodnienia ulic
miasta.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały Nr 18/15/VII Rady Miasta Puszczykowo z
dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej
Miasta Puszczykowa na lata 2014-2023.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 48 została
przyjęta.
Ad 6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie: zmiany uchwały
budżetowej Miasta Puszczykowa na rok 2015 Nr 19/15/VII z dnia 20 stycznia 2015
r. (druk nr 51).
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił ww. projekt uchwały informując, że zakłada wzrost dochodów o kwotę
90.032 zł, wydatków o kwotę 590.032 zł oraz zwiększenie deficytu o 500 tys. zł,
który będzie sfinansowany z wolnych środków pieniężnych.
Projekt uchwały zakłada
następujące zmiany w dochodach:
- w dziale 600 wprowadzono
dochody w kwocie 30.000 zł z tytułu dotacji z Powiatu Poznańskiego otrzymanej
na wniosek Miasta na remont ścieżki rowerowej na niektórych odcinkach
ul. Wczasowej,
- w dziale 756 zwiększono o
kwotę 10.000 zł dochody z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego
i o 25.000 zł z tytułu opłaty adiacenckiej,
- w dziale 700 zwiększono o
kwotę 5.000 zł dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w
prawo własności,
- pozostałe zmiany dotyczą
zwiększenia planu w związku z otrzymanymi zwrotami dotacji wraz
z odsetkami, naliczonymi karami umownymi, złomowaniem samochodu,
świadczonymi usługami komunalnymi.
Projekt uchwały zakłada
następujące zmiany w wydatkach:
- w rozdziale 60014 zwiększono wydatki o
kwotę 30.000 zł w związku z otrzymaną dotacją z Powiatu. W tym miejscu, Skarbnik
Piotr Łoździn zgłosił autopoprawkę polegającą na przesunięciu kwoty 18.011,09
zł z rozdziału Transport zbiorowy do
rozdziału Drogi publiczne i powiatowe
(kwota omyłkowa została wpisana w niewłaściwym rozdziale);
- w rozdziale 60016 zwiększono wydatki na Program
budowy dróg o kwotę 200.000 zł (zwiększenie środków na ul. Grunwaldzką i
Bałtycką - wartość kosztorysów inwestorskich jest wyższa niż zakładano),
- w rozdziale 70005 zwiększono wydatki na
odszkodowania i opłaty sądowe o kwotę 72.332 zł,
- w rozdziale 80101:
-
zwiększono wydatki na rozbudowę SP nr 2 o sanitariaty o kwotę 200.000 zł
(zwiększenie nakładów na zadanie wynika ze sporządzonego kosztorysu
inwestorskiego), zmieniono nazwę zadania;
-
wprowadzono wydatki w kwocie 130.000 zł na modernizację kotłowni w SP nr
1;
-
zmniejszono środki na modernizację instalacji elektrycznej w SP nr 2 o
kwotę 60.000 zł, wprowadzono środki w kwocie 20.000 zł na zamontowanie drzwi
przesuwanych wpomieszczeniu małej sali gimnastycznej w SP nr 2, zmieniono
nazwę zadania;
-
zmniejszono o kwotę 2.300 zł środki na zakup urządzeń.
Skarbnik Piotr Łoździn zgłosił autopoprawkę w rozdziale Szkoły podstawowe (dot. SP nr 1), gdzie
nastąpiło przesunięcie między grupami wydatków: zmniejszone o 1000 zł zostają
wydatki na wynagrodzenia a zwiększone o 1000 zł na świadczenia pozostałe.
- pozostały zmiany dotyczą
zmian w klasyfikacji budżetowej.
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie
nad projektem uchwały ws. zmiany uchwały budżetowej Miasta Puszczykowa na rok
2015 Nr 19/15/VII z dnia 20 stycznia 2015 r.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 49 została
przyjęta.
Ad 7. Przedstawienie i rozpatrzenie
sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za rok 2014.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz poinformowała, że kilka kolejnych punktów dotyczyć będzie
absolutorium a cała procedura sesji absolutoryjnej uregulowana jest w Statucie
Miasta.
Skarbnik Piotr Łoździn
poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2014 szczegółowo
omawiane było na wszystkich posiedzeniach komisji. Następnie Skarbnik Piotr
Łoździn przedstawił ogólne dane sprawozdania z wykonania budżetu za 2014
rok (sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu):
-
dochody zostały zrealizowane
w 32.363.332,58 zł, co stanowi 99,87 proc. planu, w tym dochody majątkowe
wykonano w kwocie 887.863,17 zł,
-
wydatki ogółem
zrealizowano w 33.823.979,39 zł, co stanowi 94,33 proc. planu, w tym wydatki
majątkowe wykonano w kwocie 8.087.227,90 zł,
-
przychody Miasta
wyniosły 6.662.610,63 zł, w tym: wyemitowano obligacje komunalne na kwotę
2.202.000 zł, pozostałe środki to wolne środki pieniężne (pozostałe z lat
ubiegłych) wkwocie 4.460.610,63 zł,
-
rozchody Miasta
wyniosły 2.202.750 zł (zadłużenie Miasta zmniejszyło się o kwotę 750 zł ztytułu
kredytów, pożyczek i obligacji),
-
deficyt wyniósł
1.460.646,81 zł i był o prawie 2 mln zł niższy od planowanego,
-
zadłużenie Miasta na
koniec 2014 roku wyniosło 13.308.490 zł, w tym:
- kredyty - 4.228.259 zł,
- obligacje - 8.522.000 zł,
- umowa ratalna klasyfikowana do długu - 558.240 zł,
-
na obsługę
zadłużenia wydano - 2.669.330,48 zł, co stanowi 8,25 proc. wykonanych dochodów
(dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań w roku 2014 wyniósł 15,14 proc.),
-
stan należności
Miasta na koniec 2014 roku wyniósł ogółem 3.525.764,53 zł, w tym zaległości
2.077.550,49 zł (z czego największą kwotę stanowią podatki lokalne, zwłaszcza
od nieruchomości oraz fundusz alimentacyjny). Podejmowano szerokie działania
egzekucyjne w celu pozyskania należności.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przypomniała, że sprawozdanie zostało szczegółowo omówiono podczas posiedzeń
komisji, a następnie poprosiła o zadawanie pytań.
Nie podjęto
dyskusji.
Ad 8. Zapoznanie się z informacją o stanie mienia
komunalnego Miasta Puszczykowa na dzień 31 grudnia 2014 r.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił informację o stanie mienia komunalnego Miasta Puszczykowa, w której
znajdują się także informacje o zmianach jakie nastąpiły w stosunku do roku
poprzedniego (ww. informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Zwiększenie majątku Miasta wynika z realizowanych zadań i zakupów
inwestycyjnych, m.in. zwiększono wartość dróg (o 4.286.983,96 zł) i oświetlenia
ulicznego, zmodernizowano budynek mieszkalny przy ul. Poznańskiej oraz wykonano
adaptację „starej szkoły" na gimnazjum. Ponadto Miasto kupowało grunty oraz
przejmowało je nieodpłatnie pod drogi (nabyto 2 ha gruntów a sprzedano 0,0548
ha). Miasto posiada udziały w Spółce Aquanet o wartości 40.659.832 zł. Na
koniec 2014 roku stan środków pieniężnych wyniósł 2.999.213,82 zł. Wykonanie
dochodów z mienia komunalnego w 2014 roku wyniosło 887.629,39 zł.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
poprosiła o zadawanie pytań.
Nie podjęto
dyskusji.
Ad 9. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego Miasta
Puszczykowa za rok 2014.
Skarbnik
Piotr Łoździn przedstawił sprawozdanie finansowe Miasta Puszczykowa za
rok 2014 (sprawozdania stanowi załącznik do niniejszego protokołu), na które
składają się:
- bilans wykonania
budżetu (z informacją o środkach pieniężnych i zobowiązaniach finansowych),
- bilans jednostek
budżetowych,
- rachunek zysków i strat
jednostki,
- zestawienie zmian w
funduszu jednostki.
Skarbnik Piotr Łoździn
przedstawił główne dane zawarte ww. sprawozdaniu.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
poprosiła o zadawanie pytań.
Nie podjęto
dyskusji.
Ad 10. Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Poznaniu o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za
rok 2014.
Skarbnik Piotr Łoździn
odczytał sentencję uchwały nr SO-0954/22/16/2015 Składu Orzekającego
Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 13 kwietnia 2015 r. w sprawie
wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie
mienia komunalnego i objaśnieniami Miasta Puszczykowa za rok 2014, która
jest pozytywna (ww. uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Ad 11. Zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady
Miasta Puszczykowa ws. o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta
Puszczykowa za 2014 rok.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Rewizyjnej Małgorzata Szczotka odczytała wniosek Komisji
Rewizyjnej ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Puszczykowa z tytułu
wykonania budżetu za 2014 rok (ww. wniosek absolutoryjny stanowi załącznik do
niniejszego protokołu).
Wiceprzewodniczący Rady Tomasz
Potocki zwrócił uwagę na dwie literówki, tj. błędnie zapisane daty we
wniosku Komisji Rewizyjnej:
- jest: 31.12.2015 r., powinno być: 31.12.2014 r. (we fragmencie: Zdaniem Komisji podkreślenia wymaga fakt, że
na dzień 31.12.2015r. Miasto nie posiadało zobowiązań...),
- data podpisania wniosku
- jest: 3.06.2014 r., powinno być: 3.06.2015 r.
Ad 12. Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Poznaniu ws. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa
o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Puszczykowa za 2014 rok.
Radna Małgorzata
Szczotka odczytała uchwałę nr SO-0955/60/16/2015 Składu Orzekającego
Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 17 czerwca 2015 r. w sprawie
wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Puszczykowa w sprawie
udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Puszczykowa z tytułu wykonania
budżetu za rok 2014 (ww. uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu), zgodnie
z którą wniosek Komisji Rewizyjnej została uznany za uzasadniony.
Ad 13. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania
finansowego Miasta Puszczykowa za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania
budżetu Miasta Puszczykowa za 2014 rok (druk
nr 47).
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że Komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Komisji Spraw
Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że Komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Wobec braku pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia
sprawozdania finansowego Miasta Puszczykowa za 2014 rok wraz ze sprawozdaniem z
wykonania budżetu Miasta Puszczykowa za 2014 rok.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 50 została
przyjęta.
Ad
14. Rozpatrzenie
projektu uchwały w sprawie: udzielenia
absolutorium dla Burmistrza Miasta Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu
Miasta za 2014 rok (druk nr 48).
Przewodniczący Komisji Budżetu Tomasz
Potocki poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Komisji, Edukacji
Kultury i Sportu Małgorzata Szczotka poinformowała, że Komisja
pozytywnie zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Jakub
Musiał poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. projekt
uchwały.
Przewodnicząca Komisji Spraw
Społecznych Elżbieta Bijaczewska poinformowała, że Komisja pozytywnie
zaopiniowała ww. projekt uchwały.
Wobec braku pytań, Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przeprowadziła głosowanie nad projektem uchwały ws. udzielenia absolutorium dla
Burmistrza Miasta Puszczykowa z tytułu wykonania budżetu Miasta za 2014 rok.
Wynik głosowania: „za" - 14 głosów, „przeciw" - 0, „wstrzymało
się" - 1 głos.
Uchwała nr 51 została
przyjęta.
Burmistrz Andrzej
Balcerek podziękował Radzie Miasta za udzielone absolutorium oraz wszystkim
pracownikom Urzędu za codzienną pracę wykonywaną na rzecz miasta Puszczykowa.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz ogłosiła 7-minutową przerwę.
Ad 15. Rozpatrzenie projektu oświadczenia w sprawie
ustanowienia św. Jana Pawła II Patronem Miasta Puszczykowa.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz poinformowała, że 28 lutego br. wpłynął wniosek obu rad parafialnych ws.
wszczęcia procedury o uznanie św. Jana Pawła II Patronem Miasta Puszczykowa. Od tego czasu odbyło się kilka dyskusji na
ten temat (spotkanie z proboszczami i radami parafialnymi, dyskusje na
posiedzeniach komisjach), w trakcie których większość radnych wypowiedziała się.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz wyjaśniła
dlaczego zamiast projektu uchwały przygotowany został projekt oświadczenia w
tej sprawie - samo ustanowienie osoby świętej patronem danego miasta
należy do kompetencji Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów przy
Stolicy Apostolskiej. Przeprowadzenie tej procedury powinno odbywać się za
pośrednictwem Kurii Metropolitarnej Archidiecezji Poznańskiej (stąd
upoważnienie zawarte w treści oświadczenia Rady Miasta Puszczykowa).
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
zapytała czy ktoś chce zabrać głos.
Nie podjęto
dyskusji.
Przewodnicząca
Rady Małgorzata Hempowicz przeprowadziła głosowanie nad oświadczeniem w sprawie ustanowienia św. Jana
Pawła II Patronem Miasta Puszczykowa.
Wynik głosowania: „za" - 3 głosy, „przeciw" - 10 głosów,
„wstrzymało się" - 2 głosy.
Projekt oświadczenia nie
został przyjęty.
Ad 16. Sprawozdanie z bieżącej działalności
Burmistrza oraz referatów Urzędu Miejskiego.
Sprawozdania z bieżącej działalności Burmistrza oraz
referatów Urzędu Miejskiego stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Burmistrz Andrzej Balcerek, Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński, Skarbnik Piotr Łoździn oraz Sekretarz Maciej Dettlaff
odpowiedzieli na pytania dotyczące sprawozdań.
Ad 17. Informacje Przewodniczącego Rady Miasta.
Przewodnicząca Rady Małgorzata
Hempowicz podziękowała radnym, którzy uczestniczyli w różnych,
minionych wydarzeniach.
Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
przedstawiła następujące informacje i pisma:
- jutro, tj. 24 czerwca odbędzie się spotkanie dla
mieszkańców ws. możliwości pozyskania dotacji unijnych,
-
zaproszenie od Spółdzielczej Grupy Bankowej na
zebranie przedstawicieli,
- e-mail od p. Marka Dudziaka ws. ograniczenia
prędkości na ul. Wspólnej (przekazane do Komisji Rozwoju),
-
dziś w Kórniku odbyła się debata nt.
bezpieczeństwa z udziałem Wojewody Wielkopolskiego.
Komendant Straży Miejskiej Dariusz
Borowski poinformował, że dzisiejsza debata nt. bezpieczeństwa była
poświęcona ograniczeniu prędkości.
Radna Dorota Łuczak-Dydowicz
powiedziała, że otrzymała informację od p. Marka Dudziaka, iż Burmistrz
odpowiedział pozytywnie na jego wniosek. Radna podziękowała za akceptację dla
wniosku o ustawienie znaku ograniczającego prędkość na ul. Wspólnej do 20 km na
godzinę.
Ad 18. Interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
Radny Łukasz Grzonka zwrócił
uwagę na problem wybijających studzienek po ulewnych deszczach na ul. Jarosławskiej
(domy w tej okolicy są zalewane).
Pan Remigiusz Motycki z
Referatu Infrastruktury i Zamówień Publicznych powiedział, że w przyszłym
tygodniu kolektor w ul. Jarosławskiej będzie czyszczony, co powinno radykalnie
poprawić sytuację.
Radny Maciej
Krzyżański poinformował, że mieszkanka ul. Dworcowej (przy skrzyżowaniu z
ul. Mazurską) zgłosiła, że jej posesja jest zalewana.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że obecnie oczekuje na informacje o kosztach dwóch możliwych
sposobów rozwiązania tego problemu (na ich podstawie podjęta zostanie decyzja
wyborze któregoś z nich).
Radny Jan Łagoda zapytał,
w imieniu mieszkańca, o kwestię podłączenia domu do sieci gazowej.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że to
nie podlega jurysdykcji Miasta i w celu zasięgnięcia informacji w tej sprawie
należy udać się do gazowni na ul. Grobla w Poznaniu.
Radna Alfreda Brączkowska
zwróciła uwagę, że studzienki na ul. Niepodległości są zbyt wysokie.
Pan Remigiusz Motycki
odpowiedział, że ten problem dotyczy nawierzchni z kostki ekologicznej i zapowiedział,
że nawierzchnia wokół tych najwyższych studzienek zostanie przebudowana.
Radny Ryszard Teuschner
złożył postulaty, aby:
- przywrócić ruch rowerowy na ul.
Poznańskiej,
- wyłączyć oświetlenie przy ul.
Powstańców Wlkp., w miejscu gdzie lampy stają na prywatnych posesjach i z
powodu wysokiego żywopłotu, oświetlają tylko posesję zamiast duktu leśnego,
- wyznaczyć przejście dla pieszych
na ul. Poznańskiej przy piekarni (zdaniem radnego wystarczy likwidacja 1
miejsca parkingowego, żeby umożliwić wykonanie przejścia).
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że:
- w celu usunięcia przeszkód (tj. np. obniżenie krawężnika)
na ścieżce rowerowej potrzebna jest kwota 5 tys. zł,
- wyznaczenie przejścia dla pieszych przy piekarni spowoduje
likwidację najprawdopodobniej 2 miejsc parkingowych,
Radna Małgorzata Szczotka
zapytała o nowe informacje dot. kradzieży pieniędzy z konta Urzędu.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że nadal trwa śledztwo w tej sprawie, które zostało przejęte przez
wydział ds. gospodarczych w Poznaniu. Bank stoi na stanowisku, że ich
zabezpieczenia uniemożliwiają włamanie się przez hakerów w taki sposób, jak
miało to miejsce. W celu przedsięwzięcia jakichkolwiek działań wobec banku,
trzeba poczekać na zakończenie dochodzenia policyjnego.
Radna Alfreda Brączkowska
zapytała o sprawę wieży transmisyjnej PKP.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński poinformował, że
wczoraj wpłynęło pismo od wojewody o wydanie ponownej opinii ws.
lokalizacji wieży (zmieniono dojazd). Wiceburmistrz Władysław Ślisiński
powiedział, że ponownie wydana będzie opinia negatywna, ponadto dodał, że
najprawdopodobniej wojewoda uzna nas za stronę postępowania, co z kolei
umożliwi odwoływanie się od decyzji.
Radny Jakub Musiał zapytał
czy prawdą jest, iż przystań się dokomponuje.
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że w
kilku miejscach od strony rzeki trzeba będzie uzupełnić beton oraz dodał, że
obecnie trwa instalowanie oświetlenia na przystani.
Radny Jakub Musiał zapytał:
- o działania ws. przejmowania
dróg od WPN-u,
- czy możliwe jest przystąpienie
do prac projektowych wyznaczania ścieżki od ul. Świerkowej do Jarosławskiej (na
której utworzenie wyraził zgodę dyrektor WPN).
Odpowiadając na pierwsze pytanie,
pan Waldemar Luther z Referatu Gospodarki Przestrzennej i Gospodarki
Gruntami poinformował, że wydana została decyzja podziałowa dot. ul. Podleśnej
oraz ul. Dębowej (pozytywnie zaopiniowane przez WPN).
Wiceburmistrz Władysław Ślisiński powiedział, że na
drugie pytanie odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
Radny Maciej Krzyżański
zapytał czy można przywrócić słupki na ul. Wyspiańskiego.
Pan Remigiusz Motycki z
Referatu Infrastruktury i Zamówień Publicznych powiedział, że słupki zostały
zdewastowane, ale będą ponownie zamontowane.
Radny Łukasz Grzonka
zwrócił uwagę, że na boisku Orlik na ul. Nowe Osiedle po opadach tworzy się
ogromna kałuża, co powoduje, że z boiska nie można korzystać.
Ad 19. Wolne głosy.
Pan Krzysztof Kamiński
zapytał czy Urząd podjął działania, by odzyskać od byłego radnego Zbigniewa
Czyża niesłusznie pobrane diety oraz dodał, że wydane zostało orzeczenie sądu w Zabrzu
w bliźniaczej sprawie.
Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że zna orzeczenie Sądu Najwyższego, który cofnął sprawę do
ponownego rozpatrzenia przez sąd wojewódzki oraz dodał, że orzeczenie to
potwierdziło stanowisko naszej kancelarii prawnej. Sąd Najwyższy wskazał
jeszcze jednak inną możliwość wystąpienia o zwrot. Skarbnik Piotr Łoździn
powiedział, że orzeczenie Sądu jest analizowane i w zależności od
opinii prawnej podjęte zostaną stosowne działania.
Radny Łukasz Grzonka
podziękował ze ustawienie ławek za zakolu Warty we wskazanych przez siebie
miejscach oraz poprosił o ustawienie jeszcze koszy na śmieci.
Wiceburmistrz Władysław
Ślisiński poinformował, że kosze zostały już zamówione (będą wykonane przez
mieszkańca i kosztować ok. 120 zł).
Ad 20. Zamknięcie sesji.
O godz. 19:20 Przewodnicząca Rady Małgorzata Hempowicz
zamknęła 9. sesję Rady Miasta Puszczykowa.
/-/ Agnieszka Głowacka-Bartkowiak
Protokolant
/-/ Małgorzata Hempowicz
Przewodnicząca Rady Miasta